Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
De akkor a test is be van kötve? Mert azt is be kéne milyen kondit raktál bele 0,22u (220nF)-sat?
Üdv.Szerintem a hangszóró (valamelyik) zárlatos vagy vezeték zárlat van. Az egyik géped bírja egy ideig a 2-3 Ohm körűli értéket majd a melegedés hatására leáll. Ha táp hibád lenne akkor az erősítő hamarább kikapcsolna. A régi suzukinál Tudod hogy a kábelkötegben nincs test azt külőn kell a karosszériához kötni? Nézd át , mérd át a hangszórókat.Öreg T
Tudnál dobni egy normális képet az IC környékéről úgy, hogy látni lehessen rajta a bekötéseket is?
Hello Öreg T!
Igazad lehet, ha a táppal lenne baj akkor valószínűleg az erősítő kikapcsolna és akkor tényleg süket lenne minden,de pont az van, hogy az szól, vagyis hajtsa a mélyládát!. ..elfelejtettem leírni hogy a hangszórók mérését azzal a hifis szakemberrel már megtettem aki az egész rendszeremet beépítette a kocsiba! (előttem csinálta, műszaki ember lévén magam is leellenőrinztem a munkáját) ...és igen a jobb első 10cm-es hangszóró, ami a műszerfalban volt, zárlatos volt, a műszer sípolt! Észrevettük hogy elég éles merevítők vannak a műszerfalon belül, amik esetleg vághatnak. ..zsugorcsővel megvastagítottuk a kábel szigetelését, majd forgatva a hangszórón, hogy a kábelja ne érjen semmmihez, vissza tettük a helyére!1 hét múlva újra jött a probléma,visszamentem, újra zárlat ellenőrzés és nem találtunk semmit! A műszer nem jelzett a 4 hagszóró egyikén sem!. ..ezután tanácstalan voltam már és azért fordultam hozzátok! ...ezekután mi lenne a véleményed a dologról?? SEGÍTSÉGED ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!
...még valami Öreg T!
Amikro a rendszer be lett építva (ez is előttem persze), M.N.C. gyári kábelkötegben test kábel is volt, igen meg lett oldva a testelés! Mármint abban a körben ami az erősítőhöz megy! A hangszóróknál nem tudom, ezzel most újat mondtál! Ne haragudj a tudatlanságom miatt...ezért is kerestelek fel titeket!...a Hangszórók kábelkötgjében nincs test?? ...nagyon kíváncsian várom az esetleges segítségedet, válaszoldat az általam leírtakra! borbelyistv
Nézesd meg, hogy a fejegységbe vezető kábelek között van-e test is. Ha csak a gyári vezetékek lettek felhasználva és eredetileg nem volt test közöttük, azért még működhetett például az antennakábel testjét használva. Ha ez valami oknál fogva gyengélkedik (eloxilálódott, stb.) akkor fura dolgok léphetnek fel.
Igen, az jó lenne mert már kezdem nem érteni, hogy akkor mit hova kötött.
Üdv. Mint az előttem szóló is irta nem az erősítő hanem a rádió kábelezésében nincs test kábel. Az egy külön sarus vezeték szokott lenni , kivéve ha nem suzuki ISO kábelt használsz. Marad a hangszóró égés és a zárlat , ami nem feltétlen hangszóró és a hanszóró kábel két pólusa hanem a hangszóró vezeték és a karosszéria között is lehet. Ez is leültetheti a végfokot. Öreg T
Sziasztok paul64 és Öreg T !
Zsír új ISO csatlakozó van használva a fejegységnél! Ebben van test is, mert ha jól emlékszem a műszer test kábelét ehhez csatlakoztattuk, amikor az első hangszórókat is vizsgáltuk! A hangszóró és a hangszórókábel 2 pólusa között mértük a esetleges zárlatot! ...ezek szerint marad az, hogy valahol a hangszórókábel testel az autó karosszériájával?? ... vettem egy dobnyi (120m -es) KiICKER márkájú hangszórókábelt! (2eres 1,5 mm2 -es dupla szigetelésű ezüstözött rézkábel) Elég jó minőségűnek tűnik és ezt is ajánlották! ...Megoldást jelente ha egy az egyben a hangszórók kábelezését kicserélném erre?? ...vagy esetleg vastagabb kábelt ajánlotok? ... hozzáteszem, rázkódós úton fordult elő először a jelenség, hogy egy 5 perc után elment a középmagas és csak az erősítő szólt a mélyládát hajtva!!! DE MOST MÁR SIMÁN ÁLLÓ HELYZETBEN IS AZ EMLÍTETT JELENSÉGET GENERÁLJA! ...mindenesetre nyugodtabb vagyok, mert most már tudom, hogy ha a végfog teljesen elment volna akkor nincs az hogy 'egyszer működik és egyszer nem' és nem a fejegységemmel van baj esetleg! SEGÍTSÉGETEKET ELŐRE IS KÖSZÖNÖM! borbelyistv
HELLO ÖregT és mindenki!
Ezek szerint 3 lépésben kell ellenőrzést végrehajtanom: 1. Ellenőrizni kell a zárlatot a hangszó-hangszóró vezeték 2 pólusa között 2. ill. hangszóró vezeték-karosszéria között! 3. Ellenőrizni kell magát a hangszórókat is, hogy nem-e pl valamelyik hangszóró tekercse mozgás közben nem-e testel és esik le a 8 Ohm, 2-3 Ohm-ra! Nem-e az van, hogy így túlmelegszik a fejegység erősítőköre és ez miatt tilt-e le a végfogja! Ebben az esetben nem marad más mint fogok egy 8 Ohm-os hangszórót és cserélgetős módszerrel megyek körbe, ahol megszólal a rendszer rendesen, az a hangszóró a rossz! Jól értelmeztem mondataitokat? ...várom válaszotokat a hangszóró kábellel kapcs. is! Segítségeteket előre is köszönöm!
Jól van, ne haragudjaok!
És milyen vastag kábelt használjak ha esetleg sor kerül a gyári kábelek kicserélésére? Megfelel az amit vettem?
Szia,
Nem tudom, mennyire vagy jártas a mérések terén. Ha igen és van kéznél egy multiméter első lépésként én a karosszériához képest mérném meg a hangszóróvezetékeket. A baj az, hogy a helyéről elmozdított fejegység miatt a vezetékek is elmozdulnak és így a zárlat is megszűnhet. Ha nem találtál hibát, még segíthet, ha ideiglenesen bekötöd a hangszórókat új vezetékekkel és úgy próbálod ki. Ezeket látható helyen is viheted, így nem vágja ki a műszerfal alatt a lemez. Ha még így is fellép a probléma, meg kellene mérni a kimeneteken levő feszültséget a testhez képest, ezeken lehalkított rádiónál kb. fél akkufeszt (6-7volt-ot) kellene mérned. Természetesen, csak ha még nem tiltott le valami miatt. A cseréhez jó az amit vettél. Még egy ötlet: Kösd le a plussz végfok kapcsoló vezetékét, hogy csak a fejegység működjön.
Üdvözletem mindenkinek!
Ez a leglátogatottabb rádiós topik, úgy hogy gondoltam, ide írok. Még júniusban hoztam Németországból egy sony kazettás rádiót, és gondoltam, hogy apum kocsijába jó lesz (na meg a bontóban 2 euróért ideadták), csak épp azt nem tudom, hogyan kell beszerelni. Ha nem boldogulok vele, akkor keresek egy szerelőt, de az biztos elkéri a munkáért a magnó árának 4-szeresét. Mutatok képet is. Van egy rakás kábel is vele, remélem nem kell mindet bekötni valahova, de tudtok segíteni, melyik hova jár? Köszi a választ előre is.
Üdv. Az autós hangszóró mind 4Ohm-s. Kivéve a wooferek meg a gyárilag erősítővel szereltek pl. a Bose . Mielőtt az összes vezetéket kicserélnéd és a leirtakat már végig nézted én következőt ajánlom ! Beüzemelem a rádiót és amikor elhallgat egyenként levenném a hangszóró kimeneteket az ISO csatlakozóból , ahol megszólal az a ludas. De ez érvényes a (-) pólusra is mivel a végfok nem biztos hogy föld független. A 1.5mm elég a hangszórókra kivéve ha nem 150-200W rms tudnak. Öreg T
Szia!
Nem lesz szerintem nehéz dolgod csak jó lenne a rádió pontos típusát tudni, mert annyi nem elég hogy sony.
Rendben, megtaláltam, van egy címke a hátán, azon írja, hogy model no. XR-7152
ha szükséges, le is fényképezem.
Szerintem elég lesz viszont azt nézd meg, hogy nincs e valamilyen számozás ott a rádió hátulján ahonnét kijönnek a vezetékek szerintem, hogy ha azt a fekete burkolatot leszeded onnét akkor ott kéne lennie valami számoknak mert kapcsolási rajz szerint számokkal van nem pedig színekkel. Elvileg 26 szám lesz.
Helló!
Piros biztosíték házzal +12 Sárga vezérelt +12 Fekete föld Kék elektromos antenna vezérlő Sima piros vagy világítás vagy memória de annak is + 12 kell A többit nem látom rendesen, de hangszóró kábelnél az egyszínű a negatív. De azért várd meg más mit mond, mert ezt fejből írtam csak.
Én is így voltam vele, hogy ezt tudtam de mi van ha mégsem mert már jártam úgy hogy ez nem így volt.
Ezért mondtam neki a számokat, hogy nézze meg mert az biztos.
köszönöm a válaszotokat, de azért fejtsétek ki legyetek szívesek egy kicsit bővebben, mi az a +12? kössem rá az akkura?
kicsit szétszedtem a kábeleket, már amennyire tudtam, remélem, így kivehetőbb, habár a színek nem látszódnak a legjobban.
Ne az akura. A +12 az +12 volt. milyen autóba lesz? most van benne valamilyen rádió?
Most nézem jobban a képet, a vezeték végein, a kis cetlire mi van írva?
apumnak egy 99-es dácsiája van, azt hiszem volt benne rádió, csak az előző tulaja kivette, mert az ajtókban van 2 ócska hangszóró, és van még egy fura kábel a műszerfal alatt, gondolom a rádióba járhat járhat, csak holnap tudom lefényképezni. Kiesett egy kábel a kötegből, azt elfelejtettem lefényképezni, de szemre olyan, mintha pont az a fura kábel járna bele, sőt szinte biztos. Mutatom a képet.
az egy antenna csatlakozó! ha biztosra akarsz menni, akkor csavarozd le azt a fekete műanyagot a vezetékek tövéből. (2 ezüst csavar) ha vannak számok akkor mond meg hol van az egyes és merre növekszik. Ha nincs szám akkor fényképezd le szemből a csatit és mondom mi micsoda.
A csavarozás nem fog menni, mert öntött műanyag mind a két csatlakozó, találnak, kipróbáltam, de most nem tudom lefényképezni, a fény miatt, majd csak holnap.
lehet, hogy antenna kábel, mert ráadtam a gyújtást, és nem volt áram a kábelben, csak egy sima két rézhuzalos kábel. Megkaptam, honnan van kiszakadva, az előző, összekötött kábeles képemen látszik, hogy jobbról egy kis zöld kábelecske lóg ki, kicsit beljebb a fekete társa, tuti, hogy onnan szakadt ki, de valahogy szét kell szedjem, mert másképp nem tudom visszacinezni. elmaradtam a címkéknél, a narancssárga vezetéken amelyiken a biztosíték is van, azt irja, hogy ILLUM. az egyik szürke kábelen azt írja, hogy REM IN, a másik szűrkén azt, hogy REM OUT. van egy rövidebb kék kábel, fehér csíkkal rajta, azon azt írja, hogy EQ IN. a másik sima kéken nem ír semmit. van két dupla kábeles pár, vagy hogy is mondják, az a két rézhuzalos, a szigetelés összeolvasztva, az egyik pár egyik kábelén azt írja, hogy SP R CH a másik kábelpár egyik kábelén azt írja, hogy SP L CH na remélem érthetően magyaráztam
Na ez most már biztosan így lesz:
SP R CH. Jobb hangszóró SP L CH. Bal hangszóró Idézet: „Piros biztosíték házzal +12 Sárga vezérelt +12 Fekete föld Kék elektromos antenna vezérlő Sima piros vagy világítás vagy memória de annak is + 12 kell” Mondtad ,hogy volt benne rádió előzőleg akkor ott szerintem meg kell lennie a kábeleknek is az autóban. Szerintem ott valami vastagabb barna vagy piros vezetéket keress az lesz a +12V és vagy fekete (az is valami vastagabb) vagy az autó fém kasznija lesz a test (föld). De azért multiméterrel mérj rájuk. Egyébként az 100%, hogy antenna csatlakozó amit találtál. Idézet: ezekkel ne foglalkozz. „az egyik szürke kábelen azt írja, hogy REM IN, a másik szűrkén azt, hogy REM OUT. van egy rövidebb kék kábel, fehér csíkkal rajta, azon azt írja, hogy EQ IN. a másik sima kéken nem ír semmit.”
ILLUM az Illumination az az világítás
SP R CH Speaker Right Chanel- jobb oldali hangszóró SP L Ch Speaker Left Chanel- bal oldali hangszóró A Rem in és Rem Out az valami vezérlés ki be (Remote) A kimenet az biztos h motoros antenna vezérlése, meg erre szokták kötni az erősítőt is, ez a szál adja a jelet a relének bla bla.. Akkor a piros amin nincs biztosíték, az lesz a +12 volt A citromsárga szerű az vezérelt +12 volt, magyarul gyújtás utáni áram, ha nincs akkor ezt a 2 szálat össze kell kötni... fekete meg a test. Nem a csatlakozót kell bántani, csak az a kis fekete műanyagot kell róla levenni, mögötte van a csatlakozó, és ha kihúzod belőle, talán ott lesznek nagyon kicsi számok, de az is lehet h a csatin vannak rajta.
na örülök, mert most már gondolom, be tudom szerelni szerelő nélkül is.
Viszont, ha ráértek, akkor inkább hagyjuk holnapra a maradékot, mert ma már nem akarok többet kifutni a garázsba, holnap kb mikor értek rá?
kora reggeltől
na akkor kb kilenctől akkor holnap fojtatjuk, köszönöm a segítséget.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |