Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Sziasztok!
Bojler bemenő ágára szeretnék ki-be kapcsolót tenni a fürdőszobába (új, eddig nem volt villanybojler). Milyen kapcsoló felel meg a követelményeknek?
Minek ? Örülsz majd, ha a szolgáltató által adott "éjszakai áram" elégszer jön majd ahhoz, hogy rendesen felfűtsön és időben. Egyébként meg szabálytalan, a villanybojlert fixen kell(ene) bekötni egy külön órára és egy hangfrekvenciás kapcsolókészülékre az óraszekrényben. Ugye nem a "nappali" áramra lesz kötve mint a ház többi normál része ? A gatyád is ráfizeted majd a számlára.
Ettől függetlenül szerintem egy olyan kapcsoló kell ami kibír legalább 10 ampert, például egy 1800 wattos fűtőszál kb. 7-8 ampert fogyaszthat.
Ott van rajta a hőfokszabályozó letekered és ki van kapcsolva.
Lehet hogy nem jó forumba léptem de mondja el valaki hogy mitől vált le a vill.bojler hőkioldója.kb 1 éve lett tisztitva és uj dolgok bele véve.
köszi-üdv.
Lehet, hogy az üzemi termosztátja beégett, és túlmelegszik.
Sziasztok!
Ha már a bojler tisztításról javításról van szó akkor kérlek segítsetek nekem!! Valaki leírhatná nekem a bojler takarítás teljes menetét! Előre is köszönöm szívességeteket!!
Áramtalanít,vizet leereszt,kábeleket leszed,alaplaprögzítő csavarokat fellazít vagy ha nagyon köves leszed,elfordít,belsőséget kicibál (lehet bent 3 vödör cucc is és szétnyomva a fűtőszál úgy kell kicibálni szó szerint),kitisztít tömítés helyét drótkefével letísztít, a kivett alamlap letisztít szükséges alkatrészeket kicserél vagy ha nagyin rossz új alaplap,új tömítésekkel visszarak a helyére ügyelve az átlós egyenletes meghúzásra (csak gyári új tömítés jó ha nem akarsz szívni mert folyni fog),ha bent van az alaplap a helyén és meg is van húzva akkor vízet ráenged és vár nem e csöpög vagy könnyezik,ha jó akkor mehet bele az új vezetékelés és termosztát,hővédő termosztát ha kész feszültség alá helyez és vár. Röviden ennyi elég koszos meló!
köszönöm
tud valaki abba segíteni ,hogy villamos bojler bekötési rajzót (működési elvet ) merre találok??
Sziasztok.Van 1 80l hajdú vill. boylerem és szeretném a melegviz keringetést megoldani.Keringető szivattyú és a visszajövő(melegviz)cső megvan.A kérdés az,h a visszafelé jövő ágat hová kössem?Visszacsapó szeleppel a boyler (hidegviz)töltő ághoz?Vagy külön csonkot a boylerbe?Ha valaki tud rajzot erről megköszönöm! Segitséget előre is kösz!
Üdv.:ficeek
Valaki találkozott már ilyennel?
Adott egy Hajdu 120l-es villanybojler. Kb 8-10 éves lehet.Kilukadt felül,folyik a rozsdás víz belőle végig a bojler oldalán.Szétszed, egyből az anódrúdra terelődött a gyanú, de az tökéletes.Olyan mintha most raktam volna bele, nem hiányzik egy deka sem belőle.Ez meg hogy lehet, annak fogyni kellene nem? Tudomásom szerint az anódrúdnak a tartály falával megegyező potenciálon kell lennie.Ezt biztosítja is a fémes kapcsolat az anódrúd és a szerelőlemez között. De akkor miért nem végezte a dolgát? Okozhatja ezt az, hogy esetleg nem kap rendes védőföldet a bojler?Régi öreg házhoz hozzáépült helyiségről van szó, és az elektromos hálózat enyhén szólva nem tökéletes. köszi előre is a hozzászólásokat. üdv
Szia!
Az aktív anódot külön össze kell kötni a védővezetővel a rögzítőcsavarjánál. A tömítése és a zománcozás miatt nincs fémes kapcsolata az üsttel, ezért kell külön összekötni.
Holnap megnézem pontosabban, milyen a rögzítése, úgy emlékszem, hogy egy , az alaplapra hegesztett csavarba van beletekerve az anód ennél a típusnál, így biztos a fémes kapcsolat.Az otthoni bojleremnél, ami ugyanez a típus sincsen külön vezetékkel földelve az anód, csak az alaplap kap földelést.
A kérdésem akkor az, hogy el tudja-e látni a feladatát az aktív anód, ha nem kap védőföldelést a bojler? (Tudom hogy ez nem üzemszerű, sőt életveszélyes állapot lenne) üdv
Áruljátok el,mire jó a bojlerben a víz keringetése?Talán napkollektorból jön a tápvíz?
Lehet hogy az újaknál van, de a mi 20 éves bojlerünkön nincs az biztos.
Szia!
Az újaknál sincs külön földelve az anódrúd. Az alaplemez belső oldalára hegesztett "anyába" van simán bele csavarva az anódrúd tartó szár.
Szia badogrugdalo! Azért kell keringetni mert a távolabbi viz vételezési pontnál ne kelljen több 10l vizet kiengedni mire oda ér a melegviz.remélem érthető voltam.
üdv.
Az aktív anódnak biztos kötéssel kell csatlakoznia a bojler alaplapjához és a tartályhoz is. Ekkor záródik az az áramkör, amit a magnézium aktív anód és tartály vaslemezéből kialakuló galvánelem táplál. Tehát legyen jó csalakozás az anód-alaplap-tartály között. Az aktív anód ekkor már ellátja a feladatát.
Az alaplap és a tartály között szilikon szigetelés van, az alaplapot rögzítő csavarok meg zománcozott felületekre érintkeznek, ezért a biztos csatlakozást csak a lemezekhez hegesztett csavarok, lemezek tudják biztosítani. Mindezeket még a védőföldhöz is hozzá kell kötni, hogy egy esetleges hibánál (vagy csak kapacitív csatolásnál) ne rázzon a víz (műanyagcsöveknél kifejezetten nagy a veszély, de fémcsöves szerelésnél is meg kell csinálni).
És ebben teljes mértékben igazad van. :yes:
Valaki jártas ebbe a melegviz keringetésbe?Várom a hozzászólásokat!
Gondolom mire gondolsz! És mielőtt palira venne mindenki, akkor leírom hogy a több emeletes társasházaknál így van megoldva a dolog, hogy keringetik a melegvizet, hogy ne egy hülye lakó engedjen ki reggel 50l "melegvizet" (namertökmindegy hogy meleg vagy hideg, az óra csak köbmétert mér.....) ha hajnal négykor zuhanyozni akar.... Így mindig melegvíz van a csapnál... de szerintem ezt csak hidrováltóval tudod megoldani. Vagy a legfelső ponton egy rugós szeleppel. Amíg csak keringetni kell addig kinyit, de ha közben megnyitják a csapot akkor lezár és csak a csapok felé megy a víz. Szerintem jól szigeteld le a csöveket, és jó keringető kell....De most gondolkodok... Ha egyszer már meg van a nyomás a rendszerben akkor a melegvizet egy idő után pótolni kell...Na itt jöhet egy hőfokvezérelt szelep a képbe. Ha a keringetőkörben alacsonyabb a hőfok mint a bojlerben akkor nyit és a bojlerből hoz melegvizet. Amúgy meg csak a renszerben keringeti az emeletek között....Kezdek belebonyolódni..Jobb egy rajz mint száz szó!
Inkább rajzolok egyet!
Csak akkor érdemes vele foglalkozni, ha a csapok sok-sok méterre vannak a bojlertől, és szeretnél mindig csapnyitáskor rögtön melegvizet.
Keringetés nélkül elvesztesz x liter vizet, ami csapnyitáskor hidegen jön ki. Keringetéssel meg elvesztesz x kWh energiát ami elmegy a csövek hőszigetelésén (mindig meleg lesz benne a víz), meg a keringető szivattyú teljesítményén. Meg elveszted a keringetőszivattyú meg a vezérlés árát (lásd alább). Kell még egy plusz csövet kiépíteni, ami visszajön a csaptól. Ha "csillagpontos" a rendszer, akkor minden csaptól kell visszajövő cső. (Hja, a komfortnak ára van!) Lehet javítani a helyzeten azzal, ha olyan programozott időkapcsolót használsz, ami csak akkor keringet, mikor várható felhasználás lesz (pl. reggel munkába készülődés, utána kikapcs., majd délutántól elalvásig). Éjszaka nyilván nem olyan fontos keringetni. Jó ha van a bojleren olyan csonk,ami a bojler közepe táján, vagy afölött van. Ha nincs ilyen csonk, akkor a keringetés megszünteti a rétegződést, azt, hogy pl. vízfogyasztás miatt a bojler felső részében még van 60°C-os víz, az aljában meg már csak 20°C-os. Ebből a keringetés gyorsan tudna 40 vagy 30°C-os teljes bojlert csinálni, ha csak a bemenő csonkon keresztül keringetsz.
Lehet kapni Wilo keringető szivattyút amibe be van épitve 1 termosztát és 1 idő kapcsóló.Állitólag ilyen szivattyú kell hozzá.Napkollektoros melegviztárlóknál a tartály közepén megy be a vissza térő ág,szerinted ezt 1 sima hajdú villany boylernél meg lehet csinálni?Ha igen akkor?hogy?
Én úgy csinálnám, hogy a lehető legóvatosabban kivágnám a tartályt, hogy a legkevésvé sérüljön a zománc. Utána egy belül peremes, menetes csövet raknék bele, kívülről csavarral rászorítva, megfelelő hő és nyomásálló tömítésekkel. (Aztán visszaállítanám a hőszigetelést.)
A bojler korrózójának persze ez az átalakítás nem tenne jót, szigorúan ellenőrizgetném az aktív anódot. (De leginkább meg sem csinálnám, erősen elgondolkodnék rajta keringetés nélkül mennyi hidegvizet vesztek el. 18-as rézcső méterében 3 deciliter víz van. Most megmértem, 13 m cső végére 25 másodperc alatt elért a meleg víz, közben 4 liter folyt el, kb. 3 bar a nyomás.) |
Bejelentkezés
Hirdetés |