Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szia!
Az enyémbe 16%-os nito-metán kell. Kb. 5000 Ft. 2.5 liter. A tankja 125 mililiteres.
Akkor nem egyformán értelmeztük. Nekem az jött le a feladatból, hogy ameddig legalább egy fázis megvan, az izzó világítson.
nagyon kösz
De kb. mennyit megy egy tank benzinnel? És hol veszed hozzŕ?
És ez vajon Benzines vagy elektromos auto a képen?
És kell a benzines RC kocsikhoz is akku meg töltö?És a képen lévö kocsinak a platojŕn ott van az a luk amibe azt a kulcsot bele kell tenni (a benzineseknél) hogy elindujjon. HELP!!!
Ez valószínű robbanómotoros. Mert mintha a platón a léghűtéses motor hengerét látnám oldalnézetnél. A robbanómotoroshoz is kell akku, mert a szervó motorokat és a vevő egységet valamiről kell működtetni.
A motor elképzelhető, hogy kulccsal indul, de nagyon kicsi a valószínűsége, hogy önindítós, (még nem is láttam olyat) mert az csak plusz súly, és plusz sok pénz fölöslegesen. Ezek izzító gyertyásak általában, amit beindítasz egy mondjuk indító padon, ahol valamilyen módon a motor főtengelyét forgatod meg, közben a gyertyát izzítva, és ha beindult az önfenntartó folyamat, akkor az izzítást le lehet szedni, magától izzik tovább a gyertya. Talán ez a kulcs egy elektromos kapcsoló lehet a rendszerben. Mondjuk ezt is fölöslegesnek tartom.
Szerintem az a lyuk inkább az antenna helye. Indítása pedig a lendkelékre tekert kb 1m-es spárga berántásával történhet. Az ilyen 8-10e fordulatú kis motorokat nem lehet pici villanymotorokkal beindítani. A szervókhoz egy kis generátor nem termelne elég áramot?
Az indítópad amit írtam, az egy kis dobozka vagy akármilyen formátumú gép lehet, amiből általában dörzshajtással hajtják meg a főtengelyt, és így indítják. De ennek az indításnak sok formája lehet.
De igen be lehet indítani pici villanymotorokkal ezeket a nagy fordulatú motorokat is. pl a robbanómotoros repülőknél az orrkúpnak van egy ellenformája gumiból, amit a pici villanymotorra fogatnak (megfelelő fordulatú és teljesítményű), így az közvetlen hajtással meghajtja a robbanómotor főtengelyét. Ezek emlékek és tapasztalatok a modellező múltamból.
Bocs nem voltam egyértelmű. A pici villanymotor alatt olyat értettem, ami a modellbe van beleszerelve önindító gyanánt. Az "indítópados" villanymotorok azért már jóval testesebbek, bár vannak modellek, amelyek saját önindítóval rendelkeznek. Bővebben: Link
köszi. Most nemrég voltam ebben a boltban és Es a dzsipp kb 60-70 cm hosszu, és 20-30 magas és hybrid. Hülyeség de igy van. Viszont beleszerettem egy helikopterbe 60 cm hosszu heli kezdök is hasznalhatjak. Söt még jo is nekem mert eléggé kezdö vagyok és azon a helin van ilyen poktalp vagy mi amitöl nem tud felborulni a leszallasnal. Jövö honap elejére összejön annyi zsbpénzem és meg is tudom venni. Köszi a valaszokat sokat segitettetek. Föleg azzal hogy egy ilyen kis benzines kocsit annyi fenttartani mint egy autot. (Benzinre gondolok). :smoke:
Milyen izé mar hogy nem lehet irni azt a szot hogy T O M (egybe irva). Mivan ha azt a nevet akarom irni hogy Tomasz vagy ilyenek?
Mégis leírtad, hogy Tomasz, akkor mi a baj? Egyébként Thomas helyesen
Idézet: „egy ilyen kis benzines kocsit annyi fenttartani mint egy autot. (Benzinre gondolok).” Miért ne? Kocsi-kocsi. Az én batárom is csak annyit eszik mint egy Wartburg, azt mégis 2,5-ször nagyobb.
Mert a fórumozók jelentős része a "tudom" szó helyett használja. Márpedig ez fórum, nem chat, nem MSN. Ugyan ezen ok miatt a "TOK" sem írható ki, mert azt meg a "tudok" helyett használják (használnák) többen.
Viszont akkor nehéz kiírnom, hogy van 12-es meg 16-os DIP tok is.
No ezt engedte.
Ilyen értelemben az equivalens "tokozás" szó használható...
Frankye a v ok szóval (azaz kínai főzőedénnyel) keverte az előbb a tokot. A tok szerintem nincs beleépítve a rendszerbe.
Kellene nekem egy dc-dc átalakító kapcsolás. Bemenetén bizonytalan +10..5V van. Szűrt jel ugyan, de néha nagyon leeshet, pld 2 másodpercen keresztül csak +6v lesz a +10-ből. A kimenetre pedig stab 3.3V / 250mA kellene. Kimeneti feszültség lehet bárhol 3.1 - 3.6V között, pld értékszórás az áramkörben, de stabil legyen azon a szinten. Vannak ilyen cuccok egyetlen tokba integrálva?
Ha nincsenek esetleg valami kapcsolást építenék hozzá, mondjuk ne555-el megszaggatni, két OP kaput szintkomparátornak hiszterézis üzemhez, és szaggatott jellel töltenék egy jó nagy elko-t, amiről tekerccsel szűrném a jelet egy második elkóra. Amiről gőzöm sincs, milyen frekit (100khz? 400khz?), és milyen tekercset (uH / mH?) használjak? Nem kell galvanikus elválasztás a két oldal között. Tipp viszont jól jönne.
7833? Vagy hasonló Low-dropout
Hestore-ban van rengeteg féle.
Sziasztok!
van egy 2x 12V-os trafóm, és ugye van neki egy primer (2 kivezetés)+ 2db secunder (2-2, tehát 4 kivezetés) Na most az egyenirányító, pufferkondi, stabilizáló ic úgy van megoldva, hogy bemegy a két váltó a diódahídba, és középen a gnd- és hozzá képest a +- tehát 3 bemenete van a egyenirányító panelemnek. Na most a kérdésem az lenne, hogy melyik lábait kell összekötni a trafónak? Köszi előre is!
Az a baj, ha Az irom hogy T O M mert akkor nem küldi el a levelet
Hello.
Az egyik szekunder tekercs végét a másik kezdetével kösd össze, és ez lesz a GND. Marad még két szekunderkivezetés (az egyik kezdete, és a másik vége), ezeket pedig a diódahid váltóáramú kapcsaira kell kötni, hogy melyik tekercset melyikre, az közömbös.
Szia!
De hogy tudom kimérni azt hogy melyik az egyik vége, és a másik kezdete? mert sajnos a trafón nincs jelzés seemiről.
Sziasztok!
Vettem ma egy fazekvasat, az van rairva hogy AL400. En valahol olvastam hogy ha en akarok csinalni egy 660mH-s induktivitast akkor: 660 000/400 es az eredmenybol gyokotvonok. Az eredmeny nekem igy 40 lett, tehat 40 menet. Ez igy realis? Es egyaltalan jo a keplet amit hasznaltam?
Akkor úgy irom: az egyik tekercs egyik kivezetését összekötöd a másik tekercs valamelyik kivezetésével, és a maradék kettőre rákötsz egy feszültségmérőt. A trafót megtáplálod a hálózatról, és figyeled a feszmérőt. A szekunderfeszültség kétszeresét mutatja, ha jól kötötted össze, és nullát ha nem. Ilyenkor az egyik tekercs vezetékeit forditsd meg. Egyébként milyen trafó? Nyákba ültethető tipus?
Sziasztok. Egy szénkefe nélküli villanymotort szeretnék csinálni. Van egy állandómágnesem ami egy tengelyen van és egy É-i és egy D-i pólusa van. Ezt csak azért hangsúlyozom ki, mert jobb villanymotoroknál a több mágnest alkalmaznak így növelhetik a tekercsek számát. Eddig amit találtam lehetne építeni egy 2 fázisú vagy egy 3 házisú motort 4 tekerccsel a 2 fázisúnál 3 tekerccsel a 3 fázisúnál. Azt szeretném megtudni, hogy melyik a jobb sejtem a 3 fázisú jobb lenne de ott akkor is csak 3 tekercs van. Lehetne e több tekercset elhelyezni, de 3 fázisú maradjon a motor vagy akkor már a fázisszám is emelkedik?
Wtc! Igaz csak futólag válaszolok a kérdésedre, de úgy lehet kimérni, hogy ha van multimétered akkor valamely két kivezetés között ellenállásmérésnél mérsz valamennyi ohm-t. Ha netalán nincs multi akkor egy elemmel egy égővel is megnézheted: kösd sorba a tekercset az égőt és az elemet ha világít akkor azok összetartoznak.
Nem jó. A mH, és a képletben használandó nH közt 100000 a váltószám.
Tehát: 660 000 000 /400 és ezután kell gyököt vonni. Igy 1285 menet jön ki, ami nem fog ráférni a 0,3-as huzalból, csak jóval vékonyabból. Mondjuk ez esetben nem lenne baj, mert itt csak mA folyik, vagy még annyi se. Ezekszerint két lehetőséged van: vagy szerzel 0.08-0.1 huzalt, és ezzel megtekered, vagy nagyobb Al értékű fazékmagot veszel. Lehet több ezres fazekat is kapni.
Ok. Megprobalok szerezni nagyobb AL erteku fazekvasat, mert 1285 menet az rengeteg.
Igen ilyen 167 mA-s 2x12V-os nyáktrafó. mert így csináltam ahogy írtad, 30V-ot mutatott váltóáramnál, és miután rákötöttem a panelre csak a + és a gnd között mért 12V-t, a negatív és a gnd között semmit nem mért. De akkor lehet, hogy a 7912-t kötöttem be rosszul, mert lehet hogy nam ugyanaz a lábkiosztása mint a 7812-nek akkor annak annyi. a 7912-nek a középső láb a bemenete?
Idézet: „a 7912-nek a középső láb a bemenete?” Igen. Mérj a GND és a 7912 bemenete közt feszültséget. Ha nincs, akkor kösd ki és mérj újra.
Köszi azt megtaláltam én is, csak a 78-as ic-nél levan rajzolva szépen hogy hol vannak a lábai, de a 79-nél, csak az a "félkör" forma van, mint pl: bc182 tranyó de az enyém olyan formájú mint egy bd249 tranyó, tehát van még felül rajta a gnd, meg benne a juk hogy hűtőre lehessen szerelni, tehát ugyanolyan minta 78-as tipusnál levan rajzolva, na most az mindeggy? Ugyanaz a lábkiosznása akármilyen forma?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |