Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv mindenkinek!
Elősször járok eme oldalon, próbáltam keresni a fórumban a témámhoz kapcsolatos dolgot/információt, de nemtaláltam, így vettem a bátorságot, hogy nyitok egy "témát". Szeretnék a kocsimba egy fordulatszám limitert telepíteni, csak a baj az, hogy kevés ilyet találok a neten vagy ha találok is akkor az drága... Arra gondoltam, hátha valaki ismeri a kapcsolási rajzát legalább, és megvalósítható lenne a megípétése, kivéve ha nem tartalmaz olyan öntött chip-féleséget, csak sima alkatrészeket! Ha valaki tudna segíteni akkor írjon!!!
Milyen módon szeretnéd limitálni a fordulatszámot? Csökkented a benzin mennyiségét, ha túlpörög a motor? Azt még találd ki, hogy milyen módon fogod feldolgozni a fordulatszámot (leveszed valahonnan a jelet, vagy a kijelzőre applikálsz valami érzékelőt, ami jelez, ha elhaladt felette a mutató?)?
Egyébként meg: CDI fordulatszám limiter (Kymco/honda) ![]()
Jártam abban a témában, de ez motorokhoz való vagy nemtudom, de azzal nemtok mit kezdeni sajnos :S Szval nekem olyan kellene, ami leveszi a gyújtást kb 7200rpm-nél és olyan jó kis "tiltás" hangot ad
![]()
Miért olyan jó móka az autó vezérlésével játszani? Ha esetleg valami amatőr raly-hoz kellene az OK, de kiengedni a forgalomba, közútra, és olyankor tilt amikor nem kellene.... Nincs elég baleset már így is?
Csatlakozom!
Amíg egy jármű a közúti forgalomba kerül, meglehetősen sok mérnöki óra és tesztüzemben eltöltött órák ezrei vannak mögötte. Belebarkácsolni nem ajánlott - szerintem. Hogy a hatósági-jogszabályi dolgokat ne is említsem! Gondolj bele: egy előzéskor meggondolja magát az elektronikád (pl. letilt), nagyon kellemetlen helyzetbe kerülhetsz. Ha baleset a következménye, a műszaki szakértő megtalálja a barkácsot, lehet, hogy többet kapsz, mintha "csak " figyelmetlen lettél volna. (de az is lehet, hogy már nem tudnak ellened eljárást indítani......) Szerintem ejtsd ezt a projectet.
miért nem ezzel kedzted? Tiltáshangot akarsz hallani,?szerintem neked a diktafonos kapcsolás kell akkor
Azt sem értem a fentebb linkelt tiltásnak milyen hangja lenne,ha nem tiltás hangja? :nemtudom: illetve a mondtat többi részét se értem....
Nem irtad, milyan autorol van szo, de egyes régebbi tipusoknál pofonegyszerüen megoldották a fordulatszámkorlátozást: a rotorba be volt épitve egy röpsuly, amit rugo huzott vissza alaphelyzetbe. A legnagyobb megengedett fordulatszám elérésekor a röpsuly kilendült a helyéröl, és testre vezette gyujtifeszt.
Csak az nem vili, miért akarsz ilyet belerakni, mikor mindenki inkább kiiktatni akarta. ![]()
Hát vannak olyan emberek akik növelni akarják a fordulatot ezzel együtt a végsebességet...pl egy robogónál keveslik a 60km/h-át bár már az sem lenne megengedett XD, és egyszerűen kiiktassák a tiltó elektronikát (ezzel rövidítve a motor élettartamát), hát ok. De autónál főleg a minimum 16 szelepeseknél is gondolom ez a helyzet, de valaki pont hogy szereltet bele ilyet, mert igaz nem teljesítmény tuning, hanem inkább audio illetve hang effekt-tuning. Van egy 8 szelepes autóm, és hobbiból tuningolgatom...zártpályán használatos kis gép. Úgymond ezen tanulgatok, viszonylag egyszerű technika és egyben kisérletezgetek is a motorral. Ha van amit kigondolok akkor azt mindig szeretem megvalósítani akár hülyeség vagy akár nem. Ha nemfejezem be akkor olyan, mintha kudarcot vallottam volna. Ilyen téren jobb ha az ember saját kárából tanul, mert ilyenkor lássa, hogy mit csinál, mit rontott el és hol! Jelenleg ezt a limitert próbálnám kivitelezni, igaz 8v és fele annyira hallható a tiltás pl: Need For Speed Underground 2 (a zöld kocsi után tulajdonba kerülő tuningolás előtti autók), de ezt akkoris megszeretném csinálni. Am ha forgalomban használnám az autót egy limiterrel felszerelve, akkor építenék bele még valamit, hogy ha besz@rna a kütyü, akkor kilehessen iktatni gyorsan, gond nélkül...(Igaz nemtartozik a tárgyhoz, de a következő agyszüleményem a spoiler készítés, ami kihívás lesz majd, de kézügyesség kell hozzá, egy kis türelem és némi pénz. Relatív olcsón előlehet állítani pl: egy első spoilert.) Szval ha valaki tudna akkor limiter kapcsolási rajzot, esetleg maratási és beültetési rajzzal együtt, akkor az jelezzen!! Köszi!
Milyen kocsiba kellene? Van benne valamilyen ECU? Karburatoros vagy befecskendezeses? Benzin vagy dizel?
Szerintem az ECU-ban szokott lenni fordulatszam limiter. Legalabbis van olyan amelyik bizonyos fordulatszam felet szunetelteti a befecskendezest (benzin befecskendezos motor). Gondolom tolouzemben is ezt csinalja az ECU. Szerintem ha van benne ECU akkor ne rakj bele fordulatszamlimitert mert az okozhat gondot. Ha nincs benne ECU akkor felteszem valamilyen karburatoros csodarol lenne szo. No ott merni kellene a fordulatszamot(gyujtaseloszto, esetleg mar van is benne valahol ilyen erzekelo (hall vagy valami mas csoda)) es ha tul nagy akkor visszavenni a beszivott levego mennyiseget. Vegulis miert is kell neked fordulataszam limiter? Mi lenne a celja? Idézet: „Ha gyertyapipáról veszed le a jelet, akkor osztanod kell a hengerek számával, 4henger esetén 30Hz.” Ennek inkább ugorj neki még egyszer. ![]()
Escort-ba kellene 8 szelepes és központi befecskendezés... az ecu-t nem zavarná be mert ez nem az a hú de korszerű technika, mivel hallottam olyanról, hogy egy sima leszívószelep beépítése a turbóhoz problémát okozott, mert a vákumcső levezetése a szívócsonkból megváltoztatott valami, már nemis tudom hogy mit, és az ecu hibakódot jelzett ki...szval ez nemolyan és a 8 szelep miatt is ebbe szerintem nincs is. Leírom mégegyszer hogy miért is kell!! Mert ugye kigondoltam valamit és szeretném mostmár megvalósítani, de nemis az a lényeg hogy én mért akarom megcsinálni, hanem hogy tud e valaki segíteni!
Hát igen nemértem az ilyen statisztikai számítgatásokhoz, de éppen énis ezen törtem a fejemet, hogy 4 hengeres ugye és osztani kell a hengerek számával, de így csak azt számoljuk ki, hogy wááá nemtudom...na! Szval ha azt akarnám kiszámolni, hogy 10-es fordulatnál hány szikra csapódik le az egyes hengeren, hogy ezáltal jelet vegyek le, ami számolja pl a szikrákat és így digitálisan kiszámítható legyen a fordulatszám akkor azt tenném meg, hogy kiszámolom hány szikra csapódik le az egyik hengeren, míg közben a tengely 10x körbeforog
![]() Értsd: négyütemű motorról van szó, és mivel 1 munkaütem fél fordulatot jelent, így a negyediknél fog robbanni, hogyha a robbanási munkaütemtől számítsuk az egészet persze ![]() Tehát osztani kell kettővel a fordulatszámot... 7200rpm/2 = 3600 szikrát ver egy darab gyújtókábel 7200-as fordulatnál!! A Hz-et meg már nemtudom mért kell kiszámítani de akkor 3600/60=60Hz SZERINTEM!
Oké akkor a pipáról akarom levenni a jelet a fordulatszám mérése miatt, hogy legyen jel, amiről tudja a LEENDŐBELI limiter, hogy hol a határ, vagyis hogy hol legyen...na és most hogyan tovább?
Bocs bocs
![]() ![]() ![]()
Katalizátor nincs rajta? Ha van szerintem az első szabályzás utánni gyujtásnál búcsuzz el töle!
![]()
A gyujtésa mijen? Nekem a fiesztám (az elvileg ugyan ez a motor) 2 trafós volt az ugye a kát egyszerre mozgó dugóra van kötve és mindkettő kap szikrát nem csak az amejik dolgozik! Nehogy a végén 3600nál tíltson
![]()
A befecskendezést is tilthatja attol függetlenül, hogy a gyujtásbol figyeli a fordulatot, akkor nem kell bucsuzkodni.
Ettöl függetlenül gyerekes dolog "hangeffektért" fordulatot korlátozni.
Ugy ám, van 2db 2 szekunder kivezetéses trafoval szerelt Ford is!
![]()
Fúú ha jól tudom, akkor DIS gyújtásrendszerű és elvileg 1 trafó van benne, mert olvastam gyújtás tuningról is escortba, hogy valaki 2 trafót rakott bele a nagyobb erősségű szikra eléréséhez! Érdekesség képp olvastam olyat is, hogy valakinek ugye mechanikus gyújtásrendszere volt. Mivel ennél a rendszernél mechanikusan osztódik el a szikra a rotoron keresztül, így oxidáció és egyéb dolgok miatt csökken a szikra erőssége. A megoldás itt is a 2 trafó beépítése volt. A főtengelyről valahogy megoldotta a szikra leadás időpontjának beállítását (talán főtengely helyzetjeladóval), de ezt csak úgy tudta, hogy mikor teljesen fordult egy fordulatot a tengely, akkor adta le a szikrát. Ezzel az volt a baj, hogy nem csak robbanásnál volt szikra, hanem kipufogásnál is, ami önmagában nem baj, mert végülis nem eredményez semmilyen változást! Na de visszatérve a témához már csak rajzra lenne szükségem
![]()
Gyerekes dolog vagy nem, én ezt akarom megcsinálni és kész!! Azt akarom, hogy sikerüljön és ennyi.
Idézet: „Egyébként mi a baj azzal, hogyha van katalizátorom??” Azzal semmi, csak ha elégetlen üzemanyag kerül bele, az tönkreizéli.
Az nemgond, mert a katalizátorja szerintem már úgyis rossz...Úgylátszik most is tanulok
![]()
Ugy ám.
Ezért van az is, hogy katalizátoros autokat tilos behuzni-betolni. Ami persze baromság, mert ha pl. önindito hiba miatt inditják be igy, épp annyi el nem égett üzemanyag jut a kipufogorendszerbe, mint öninditozva. Akkor se lesz gond, ha fér át rajta a füst? ![]()
Ezeknél hogy van megoldva, hogy mindkét gyujtógyertya adjon szikrát egyszerre? Arra gondolok, hogy az áram mindig a "rövidebb" utat választja, és azon a gyertyán keletkezne szikra, amelyiknél kisebb a hézag (mert ugye két egyforma nem létezik).
Akkor mi a helyzet azokkal a nagyteljesítményű autókkal, amik ugyan így tiltanak? NINCS BENNÜK KATALIZÁTOR?? :O Egyikben sem??
Sorba van kötve a két gyertya. Rossz hasonlattal: a trafo egyik szekunder kimenetén kijön a szikra, elsö gyertyán át, testen át a másik gyertyába, onnan vissza a trafi másik szekunder polusára.
![]() Igy természetesen nemcsak sürités végén, hanem kipufogás végén is csatan egy szikra, de ennek nincs jelentösége. Ha egy pipát lehuzol, 2 henger áll meg. Az utolso években a Kispolskikban is ilyen gyujtás volt.
Én szerintem a célszerű megoldása az lenne a dolognak, hogy tegyük fel a gyujtási sorrend 1,2,4,3 és ez esetben az 1-es számúra van vezetve az egyik szekunder a másik pedig a 3-as számúra, mert ugye ezek fognak egyszerre mozogni. Az egyik trafóról megy az egyes számúra a másik trafóról pedig a hármasra. Mert ha egy trafóról menne a két szélsőre, másikról a két középsőre akkor a szikra megfeleződik és így semmi értelme nemlenne a dupla tekercses megoldának!
Befecskendezéses autók jobb esetben úgy szoktak tiltani, hogy pl. 7000/perc-nél elkezdik csökkenteni a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, és 7300/perc-nél már semmit sem fecskendeznek be, így nem hirtelen szűnik meg a nyomaték, hanem van némi átmenet. Rosszabb esetben adott fordulat fölött tiltják a befecskendezést, az ilyenekre jellemző a dadogó hang, rángatás, stb. Ha a gyujtás tiltásával szabályoznak le, akkor az kinyírja a katalizátort, szóval abban már vagy ki van nyírva, vagy nincs is benne...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |