Fórum témák
» Több friss téma |
A védőföldelés a Te és embertársaid életét védi! Gondold meg mit teszel!
Na most nálam úgy van, hogy adott 300volt inverterről ezzel töltök egy kondit fel, ezt a feltöltött kondit kapcsolom rá párhuzamosan a gyújtótrafóra, azaz a trafón sül ki a kondi és ez álltal jön létre a nagyfesz!
A 220 volt védőföldje be van kötve a gyújtótrafó házához, de ide van kötve a szikraköz szonda is! Ez így jó! Az inverterről greatz híddal kapok +- 400voltot ezzel töltöm a kondit, az itt lévő negatív az egyenlő a szondával is és ezt a negatívot kapcsolgatom triaccal a gytrafóra. De ha nincs szonda a földben akkor az egész visszarúg az inverterig és ezt kellene kiküszöbölni! Ismerős szaki mondta, hogy a konektor védöföld és a szondánál lehet valami áramot mérni, ha nincs szonda jól lerakva, ezt kellene figyelni és erre reagálna egy relé és lekapcsolná a pásztort!
A védőföld érintésvédelemre való, nem másra! Ha van a villanypásztor kimeneti kapcsai között szikraköz, akkor nem lehet gond a "visszarúgással", akár van földelés, akár nincs.
Nézz meg egy gyári villpásztort, ami 220voltról működik, pl hobbyelektronikai könyvben is van, leírja, hogy össze kell kötni!
Van szikraköz, de ha szonda nélkül odarakom a nagyfesz részét a földhöz egy kábellel, akkor abban a pillanatban visszarúg és ki is nyírta az invertert!
tudom, szonda nélkül ne tegyem oda, de akinek odaadom, az béna mint állat, ezért kell hülyebiztosra megcsinálni!
meg én párhuzamos kondit használok nem sorosat!!!
Lehet ezért dolgozk másként, mert láttam már soros kondisat is, de ez nem olyan, sajna nem tudok képet felrakni most, majd leskiccelem és felrakom, hogy jobban értsétek, ilyen kapcsolást még sehol nem láttam! De ez biztos a legerősebb szikrát adja, mivel 300 volt feletti feszültséget adok a gytrafónak!
Szia. Olvasva a problémát lehet nem is a védőföld miatt nyiffan ki az inverter és a stab, hanem a gyujtütrafó önindujkciós feszültségétől. Köss a gyujtótrafó primer tekecsére egy aniparalel idódát, ami megfogja a visszarúgó feszültséget.
Ha nincs a kimenetre kötve semmi, akkor szikrázik a szikraköz?
Igen szikrázik, meg mehet napokig is, de ha földhöz rakom a szikrát, mármint az anyaföldhöz szétvágja!
Ezt hogyan, kössek sorba a gytrafó + része felé egy diódát hogy a + felé vezessen?
Szia!
Lehet, hogy le vagyok lassulva, de nem értem ezt a soros ill. párhuzamos kondi bekötést. Ugye fel kell tölteni a kondit egy adott tápfeszültségről? Igen! Itt eleve párhuzamos a kör. A trafóra ugye rá kell villantani a tárolt feszültséget, vagy mechanikus, vagy elektromos kapcsoló elemmel. Igen! De itt megint párhuzamos kört képez a trafó és a kondi. Milyen a soros bekötés? A kondira kapcsolt töltőfeszültség polaritásával ellentétesen kellene kötni a diódát, záró irányba. Vagy limitálni a feszültséget egy zénerrel. Csinálj egy skiccet és úgy könnyebb lesz megoldani a problémát. A 300V-t sokallom! Talán ennyi lesz, ha az önindukció feltornázza a trafóban a primeren amiből lesz majd 25-30KV a szekunderen. Üdv.:VIM
Akkor ment tönkre, utána kapta védőföld és most működik, de amikor 12voltról használja vagy nincs védőföld a konektorba, mert olyanba nyomják bele, akkor ne induljon el a cucc, ez lenne a lényeg, nem az hogy miért megy tönkre meg hasonlóak.....!!!
mindenképpen 300 volt felett kel rásütni a kondit, mert akkor a legerősebb, kisebb feszről, csak gyerekjáték az egész, ezt amikor véletlenül megfogtam, lezsibbasztotta a kezem!
Ekkor jó egy villpásztor ha így dolgozik, a többi nem ér semmit, 12voltról kapcsolgatni meg ilyenek!!.......
Nos itt van a terv pdf ben, ez egy műkodő elvi rajz és látni, hogy hogyan működik aki érti egy kicsit!!
De az a lényeg, hogy a földelőszondát kellene figyelni, ha nincs rajta, akkor ne is kapcsoljon be az egész! Erre kell megoldás!
Ez soros Kondis megoldás, még nem próbáltam, de ki kell majd próbálni ezt is!
Ha kinyit a tirisztor, akkor párhuzamosan kapcsolódik a trafóra a kondenzátor. A tirisztorral persze sorba van kötve.
Egyébként megépítettem az általad megadott kapcsolást, ugyan transzverter nélkül, hálózati trafóval, de az biztos, hogy atombiztos!
Egyszerű ,szúrass le két szondát és ha közöttük az ellenállás 0 (ravaszak az emberek összekötik és már megy is) vagy szakadás a pásztor nem kap tápot.
Ez már aztán tényleg vicc kategória...
Érdekes én 555-ös Ic-vel +2db. tranzisztorral,Bd139,és BUT 18A hajtom meg a nagyfesz.trafót,és nem akar tönkremenni.Igaz én teszek a 12V be táp.és az Ic közé fojtó tekercset,+-ágba.Készítettem már villanypásztort ionizátort is ezzel az Ic-vel,a trafót én magam tekerem 3KV~tud leadni.Amikor többre van szűkség,3db.HV-05 nf.diódával +sokszorozom 8-9KV ra.Az áramkör frekvenciáját vasmagos lemezelt trafóhoz is be tudom áll.ni 10-50-100Hz re szükség szerint.Azonban én jobb hatásfokú kisméretű porvasmagos trafókat használok 24KHz-en impulzus üzemben.Áramfelvétel:0,5-0,6A=12Volt
Minek 2db.trafó?Elég 1is,555Ic.12V-ról bármilyen kis trafót +tud hajtani megfelelő kapcsolásban,3-4KV~ out elegendő.Nem kell több.Az 1-2impulzus/sec.be tudod áll.ni 2-6lábra kapcsolt kondival.Villanypásztornak nem kell 10-14KV.
Attól még vicces.
Szerintem a problémát az üzembiztosság felől kellene megközelíteni. Egy villanypásztorhoz nem kell ilyen trükközés. Át kell tervezni úgy, hogy "bolondbiztos" legyen.
Olvastam ezt is azt is a kedves szaktársaktol, de itt jegyezném egy gondolatomat. Szerintem semmi mást nem kéne csinálni mint a régi idökböl ismert elöterhelést elövenni. Tehát ha van valahol a sufniban régi 1-10mohm-os ellenálls ebböl kéne a kimenetre kötni vagy 20 mohmt. Ez az az áramkört nem terheli de a veszélyes tulfeszt megszűntetné. Itt jegyezném meg csak régi nagyméretű ellenállást javaslok.
Nem trükközés kell, hanem az, hogy ha nincs szonda nem működik az egész, nem azt kell firtatti, hogy maga a villanypásztor hogyan működik, arra kellene megoldást keresni amivel kezdtem, semmi mást nem olvasok, csak hogy nem jól működik meg stb...., de ez nem megoldás csak mellébeszélés, kivétel azért van.
Szóval olyan megoldás érdekelne, hogy pl.: van 12 volt stabkocka, azzal ott valahogy nem lehetne megoldani valahogy?
Azért érdekesen látod a dolgokat...
Egy nagyon durva példa a problémádra: Van egy autód... Ha nyitott ajtóval indulsz el, akkor leég az indexrelé! És te nem azt akarod megkereski mi a baj, hanem inkább csinálsz egy elektronikát ami addig nem engedi elindítani az autót amíg be nincs csukva az ajtó. Inkább feltennéd a kapcsolás dokumentációját, esetleg még képeket is róla, mérési eredményeket... és akkor takán segíteni is tudnánk. ui.: 12 voltos stabkockával meg lehet oldani dolgokat áramkörökben Sziasztok! A túlfesz ellen van a szikraköz a kimeneten, állítólag működik is. Doksi, vagy rajz kellene, bizony!
Egy nálad nagyobb szaki mondta, hogy rá lehet kötni, kb 2000 villanypásztort csinált már, nem vitatom amit mond, az úgy van és kész!
Témát lezárom, mert nem tudtok segíteni! Ennyi, ti sem tudjátok a megoldásom, nem csak villanypásztorhoz lehetett volna használni, de mind1!
Egy rendesen +épített jól működő villanypásztornak üzemi földelése van. Ez nem védőföld.Ugyanis enélkül nemigen rázza meg a több 100m.re levő jószágot.Ha nincs földelés csak a karámvezeték akkor nem záródik az áramkör nincs áramütés.Védőföldelést 230V~TN.hálózatoknál használnak.A villanypásztort kettős szigetelésűre kell készíteni pl.bakelit vagy műanyag dobozba,és 12V akkuról vagy bizti trafóról üzemelni.
A védőföld un TT rendszer földelése. Itt a forrás csillagpontja egy kis értékű néhány ohm -os földelésre van kötve a fogyasztói oldalnál is van egy Un védő földelés.
A nálunk levő kisfeszültségű 230v-os rendszer szinte kizárólag TN rendszerű,itt a forros ugyanúgy földet, de a fogyasztói oldallal a "föld" a trafó csillag kivezetése fémesen nulla (PEN) vezetővel van összekötve ebből van leágaztatva a védővezető ez a nullázó ezen csak szigetelési hiba esetén folyik áram. A kérdésedre a válasz az "üzemi föld" a nulla vezető. A Te esetedben a test az üzemi föld. A védőföld az amit leütöttél a földbe. Cél, hogy ne legyen feszültségkülönbség a föld és a test között. :lookaround:
Hello!
Egy tápnál, ha nincs semmi se fémből(doboz műanyag, trafó pedig "kiöntött"), akkor be kell valahova kötni a védővezetőt, vagy egyszerűen kihagyható? A választ előre is kössz! üdv.: mate_x |
Bejelentkezés
Hirdetés |