Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Aggregátor gerjesztése
Szia!
A régi panelt nem küldenéd el nekem? Azt is lerajzolnám és feltenném! Ha megoldható küldöm a postacímet!
Nem szedtem szét teljesen, mert csúnya végét láttam a dolognak, de küldd a címet, és hétfőn megy!
A címet pü-ben és emailban is küldtem
Segítség hijján rászántam magam és belenéztem az EVIG csm10/231 belsejébe .
Miután elolvastam az egész topikot elég egyszerűnek tünt a dolog .Ebbe a 30 éves teknikába van egy kis plusz a generátoron és a szabályzó egységen kívül.Már maga a generátor is két egységből áll vagyis két kapocsdoboz van rajta. A szabályzó rész pedig pár trafóból és két panelből áll.A vélhetően szabályozó panel összesen pár darab félvezetőt tartalmaz amikből egyedül a 2N3054 tanyót tudtam beazonosítani.A másik két tranzisztor már nem leolvasható az oxidációtól. Úgyhogy még egyszer megkérek mindenkit akinek EVig tipusú generátor rajza van ossza meg velem legyen szíves!
Fényképeket (jó minőségű) és megpróbálunk segíteni! Ha egyszerű a szabályzó az nem gond, könyebb lesz megjavítani! Ja és a képeken kívűl mérési eredmények mi hova megy (pl. a kapocstáblán stb. stb)
Szia!
A panel megérkezett, 97%-os lett az eredmény, a két kondi amit eltörtél az maradt kérdés, van egy szakadt dióda. A többi megvan. Holnap megrajzolom a nyákot, és a beültetést. Hátha mpisti is elküldi a paneleket és akkor sikerül teljesen.
A két panelről küldöm a képeket .A kézi gerjesztésre emelkedik valamennyit a kimenő feszültség, de aztán visszaesik.Próbálok még infókat adni de az egyik fórumtárs segítségére várok aki talán rajzzal is tud segíteni.
Én erre azt szoktam mondani a kundschaftnak, hogy nem az én érdekem, hogy minnél hamarabb hozza az eszközt, hanem neki! Nekem ráér!
Nézegettem most egy katonai bontót ahol a 8kW ab1 vagy ab2 -nek ugyanolyan a vezérlés része .Úgyhogy ha valakinek van ezekhez rajza az is nagy segítség lenne ha megosztaná (első mérésre az elektronikai paneleken nem találtam hibát).Előre is köszi.
Most fogok neki egy ilyen agregátor élesztésének. Igen jó álapotban van, a rajz is megvan, de alíg látszik. Alkatrészekről tudok neked infót adni, mert még rajtuk van a gyári zsír. Azért került javításra, mert rábukkantak a színesfémesek! Az elektronika nem érdekelte őket. A kapcs. rajzal kezdek én is. Ha van már valami eredmény írok. Nem leszek túl gyors, mert kevés az időm, és az agregátor 30 Km-re van!
A ti kapcsolásotok ugye nem a hálózati feszültséget figyeli hanem van a generátornak egy külön kimenete a szabályzó részére?Ha a szabályzó elé beépítenék egy trafót ami a hálózati feszültségből akkora feszültségre transzformál mint az amivel a ti kapcsolásotok dolgozik, elképzelhető hogy működne?
Ez a töltésvezérlő kér egyszer kb. 60V-ot amiből a gerjesztő-feszültséget állítja elő, és kell neki egy 12V-os tekercselés amin a feszültséget figyeli.
Elvileg nem lehetetlen egy 230V/60V, -és külön-12V-os tekercselésű trafóval feléleszteni, csak a teljesítményre kell ügyelni,mert a forgórész remanens mágnesessége nem gerjeszt elég feszültséget ha a kimenetet terheled. Ki kellene próbálni egy kis hálózati trafót rákötni, és mérni. Ha tudsz mérni valami feszültséget, ami már az egyenirányítókat nyitja akkor működhet.
Sziasztok, esetleg valaki találkozott már ilyen feszültség szabályzóval (kép): Power Range: 0-5KW, Input Voltage: 250VAC, Output: 90VDC, 3.5A. Hol lehetne ilyet beszerezni? Hogyan lehetne ellenőrizni, mérni, hogy hibás-e?
Szia!
Honnan van a kép? Ez inkább egy gépjármű-generátor szabályzója lehet. Honnan vannak az adatok? Valami nem stimmel!
Ha jól látom, ez ugyanaz a technika amiről fentebb szó esett.Szinkron generátor szabályzó látható a képen.Szerintem a lhanzi által belinkelt, és amit én is elkészítettem,-ugyanezt tudja.
Vizsgálni úgy tudod hogy a piros-fekete vezetékpárra akasztasz egy feszültség mérőt, a kék, és a sárga vezetékpárra pedig 24 és 12V-ot.Én egy akkuval és egy szabályozható táppal csinálnám.Valószínűleg a kék a gerjesztés tápja,-erre a 24V-os akkut, a sárgára pedig a tápegységet.Ha a feszültséget 12V-tól csökkented, a piros+,és a fekete- -on a kimenő feszültségnek nőni kell. A két bemeneten a polaritás valószínűleg nem számít mert váltóáramúak, egyenirányítóra mennek.
Szia, interneten kerestem ezt az alkatrészt és meg is találtam a gyártót, csak az a baj, hogy a minimum rendelés 500db. Az adatok és a kép is onnan van és cikkszámra is stimmel azzal amit én keresek, az pedig egy egyfázisú 230V-os generátorban van.
Bogaram én nem csak belinkeltem, hanem én dokumentáltam! Remélem a napokban felkerül a másik típus doksija is! Az utólag leírtakra odafigyelni, könnyen lehet, hogy oka van a szabályzó meghíbásodásának! És újra a link!Bővebben: Link
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy az EVIG CSM1/10/231 aggregátort lehet üzemeltetni 3 fázisúként vagy csak 1 fázisú? Köszi!
Szia!
Tegnap hasonló hibába futottam, egy ugyanolyan géppel. (EVIG GSM 1-10/231) Az akku gerjesztést nyomva, felgerjedt, majd elengedve vissza nullára. Sajnos rajz híján, elkezdtem " a sötétben tapogatózni", és találtam egy hibás alkatrészt, mégpedig, a 2N3054A bázis- kollektor köre szakadt volt. Mivel mindentől jó messze egy tanyán történt, ezért se alkatrész, se páka használat, elmentünk egy katonai bontóba, és vettünk egy ilyen panelt. Csere után a gép jó lett. Viszont indítás előtt, a generátor gerjesztőrészéhez menő fém gégecsövet feltártam, mert meglehetősen meg volt lapítva, és találtam is benne egy sérült szigetelésű vezetéket. Részletesen nem kerestem, hogy ez okozta-e a tranzisztor halálát, mert rám sötétedett, és elemlámpánál nem volt kedvem. Az általad nem ismert két kisebb tranzisztor típusa, BFY34. (mindkét panelen) Ebben nem sima 2N3054 van, hanem "A" jelű, melynek adatlap alapján nagyobb a disszipációja. Egy kapcsolási rajzot (főleg az egész szabályozó szekrényről) Én is nagyon megköszönnék. Sosem tudni, legközelebb mi romlik el benne, és-hát rajz alapján, mégis-csak átláthatóbb lenne a működése.
Egyfázisú!
Létezik "CSM" típus is? (látom mások is írták itt úgy) Amivel találkoztam, az "GSM"!
Szia! tudnál feltenni képet a gépről? Lehet hogy nekem ugyan ilyen van csak régebbi, és nekem is gyújtási gondjaim vannak.
Sziasztok!
Az álltalatok megnyitott fórum különösen érdekel, nekem is egy AB 4T/230-as orosz gyártmányú aggregáttal van problémám. A teljes gerjesztés szabályzó hiányzik. Amit sikerült időközben kideritenem , az a gerjesztőáram amit 0.8-12.5A - között kell szabályozni terheléstől függően. Én eggy MOS-FET -es szabályzót szeretnék hozzá épiteni, ehhez kérnék tőletek segitséget.
Akinek a kínai aggregátor szabályzóval akad gondja, annak újra felteszem a linket, mert az oldalam elérhetősége változott! Bővebben: Link
Szia!
Köszönöm hogy időt tudtál szakitani az én problémámra, ellátogattam a megadott linkekre. Megoldás sajnos nem született.
Szia! tudnál fényképeket mutatni az AB4 esedről? Nekem még a meghajtó motorral vannak zűrjeim. A többi elektronika majd csak utána jön.
Szia!
Bocsi hogy eddig nem válaszoltam,nagyon el vagyok foglalva. A képeket, fel fogom rakni valamelyik nap. Amiben tudok segitek.
Nagyon köszönöm, és várom a képeket.
A képek, nem tudom mennyit segitek ezzel?
Az aggregat robbanó motorja egy LOMBARDINI 10le-ös diesel motor. Az eredetihez képest ez a cucc jóval eltér. Megkérhetnélek hogy mérd meg az AB4-ed fogórészének (rotorjának) ohmos ellenállsát? Számomra fontos lenne az információ,az enyémnél valami nem stimmel. |
Bejelentkezés
Hirdetés |