Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Igen, egyébként nem sok értelme lenne a bonyolításnak. Ill. javul a hatásfok, ami azért nem elhanyagolható
![]()
Nagyon köszönöm. Így minden tiszta.
Üdv.
Üdv. mindenikek! Lenne egy kérdésem az Attila86 féle táp kicsit meg akarom turbózni hogy 40V 3 A tudjon trafó megfelelő lenne célra a hűtőborda is azt tudom 50V kondit akkor nagyobb feszültségűre kell cserélni. De viszont az lenne még kérdésem hogy az ellenállás hálózat is bírná vagy ott egy kettő ellenállást nagyobb teljesítményűre kéne cserélni vagy 3A még nem kell?!
Melyik tápról van szó, mert én azt hiszem hogy több is van.
![]() ![]()
40V 3A-t az nem fog tudni! Az egy szem áteresztő tranzisztornak nagyon sok a 120W.
Helló, igen a kondinak 63V-osnak kell lennie min. és az ell. 2W 0,15ohm-nak (az 1W 0,15ohm helyett). p=Inégyzet*R vagyis 3A a négyzeten*0,15ohm=1,35W, tehát 2W kell!!!
![]()
Megnézném szivesen azt a kapcsolást ami ezt a "visszakapcsolok ha csökkenti az ármagenerátor a kimeneti feszültséget" funkciót korektül megoldja.
Miért szerinted nem így működik
![]()
Erre pl tökéletes egy mikrokontroller. Egyik bemenetén megméred, hogy a potival a user mit szeretne, másik bemenetén megnézed, hogy most mennyi épp a kimenet. És a többi már csak programozás kérdése, hogy mikor mit kapcsoljon. Ezt analógban megcsinálni sokkal komplikáltabb szerintem. Sőt, ha már ott a miki, akkor mindjárt lehet belőle volt / amper mérőt is csinálni. Egy alfanumerikus kijelző már olcsóbb mint egy kupac 7 szegmenses led.
Mondom, én már megoldottam 5db IC-vel! Csak még nem akarom egyenlőre megmutatni.
![]()
Ha úgy működne, ahogy mondod, az tényleg tuti lenne, de a valóság nem ez szokott lenni. Csupán csak van egy-két külön állás is, hogyha nem kell a teljes feszültség, akkor lehet spórolni a hővel. De a max fesznél, általában a max teljesítményt is el kell tudni disszipálni. Épp az átkapcsolás közvetlen közelében nehéz az ilyesmit megoldani, vagy legalábbis nekem még nem sikerült okosat kiatalálni.
Szerintem a kellő számú és színű, 7 szegmenses számjegyekkel felépített mérőműszernek nincs párja (méret, fényerő, egyértelműség). Ne gondold, hogy egy 7107+kijelző+egyéb cullang-ból felépített kijelző az drágább lenne mint a programozott egység+alfanumerikus kijelző+cullang. Én már utána számoltam, és max. 2000-Ből mindennel együtt megvan egy normál 200mV-os kijelző, és ebbe már a teljes táp, és a gyárilag készíttetett panel is benne van. Csak az összerakás marad az amatőrnek meg az élvezkedés a végeredményben.
Remélem azért majd meggondolod magad, és közkincsé teszed.
És mondjuk 40 volt 2,5A vagy inkább biztosabb 40V 2A? Kérdem érdeklődök!
Sziasztok!
Végre összeált Attila86 kapcs. üzemű tápja csak a tekercsek kellenek bele! Van egy kisebb fajta Ferritem Pc-s tápból az az L2 helyére jó is lesz! Kérdésem a következő lenne vettem a Lomexnél egy ferrit magot Ilyet Ez jó az L1 helyére? Nem vagyok jártas a tekercselésbe nem tudom hogy 10A -nél telítődne -e a mag.Milyen vastagságú drót ajánlott hozzá? Köszönöm a segítséget! Üdv: Danee
Proli007 mester anno azt mondta hogy ő 25 W bízna egy 2n3055 re, ebből kiindulva kevés az egy tranzisztor. Ha az adatlapon megnézed milyen hőmérségletre van adva.... Kevés, tegyél 3 at minimum nagyon jó bordára a mester hővédelmével.
Sziasztok!
Egy probléma megoldásához kérném a segítségeteket. Egy külföldi oldalon találtam egy 0-30V között állítható stabilizált táp építéséhez szükséges leírást. A leírás alapján megépítettem a tápot, de az első beüzemelésnél jött a probléma, amiről nem tudom, hogy mi okozza. A táp feszültségállító potméterét teljesen letekerve is marad 18V a kimeneten. Bárhogy próbálom állítani, mindíg megmarad, nem lehet 0-ig "letekerni". Aki tudná, megtenné, hogy vet egy pillantást a kapcsolási rajzra, hátha meg tudja mondani egyből, hogy mi okozza ezt a gikszert? A táp honlapja: Tápegység A kapcsolási rajz pedig itt található. Előre is köszönöm szépen a segítséget! Üdv! Balázs
D10 és a többi diódák jól vannak berakva? Mit jelent az hogy nem megy le nulláig? Mi az alja?
Üdv.
Hasonló gondom volt, amikor szalagkábellel kötöttem be a potikat, és a két poti középső lábát felcseréltem egymással.
Ha a fesszabályozót teljesen letekerem, akkor a kimeneten 0V-nak kellene lennie, de a potméter felétől marad 18V.
A Potikat már többször leellenőriztem, de rendben vannak bekötve, bár a 10k-nak vett potik 11.5k körüli értékűek. Lehet, hogy ez probléma?
Nah. Megoldódott a probléma.
![]() ![]() ![]() Egyrészt a figyelmetlenségem, másrészt a honlapon rosszul szerepelt a tranzisztor bekötése. A honlapon szépen le volt írva, hogy a nyákon melyik lukba melyik drótot kell forrasztani. Pl. a 2N3055-nél: 7(E) 8(B) 9(E) Én meg láttam, hogy 7-E, 8-B, a többit meg kizárásos alapon már meg sem néztem. Miután még egyszer megsasoltam, akkor tűnt fel a dolog. Gyorsan bekötöttem rendesen és úgy néz ki, hogy szépen működik. Köszi mindenkinek a segítő szándékot! Üdv!
Hello !
Szeretnék kérdezni tőletek. Anno végigolvastam a topikot, és azóta követem is, de nincs erőm visszanézni ezt a 400 oldalt ![]() Van nekem egy 127W-os toroidom, szerintetek elbírna egy 30V 4A -es tápot ? vagy kellene hagyni rá több tartalékot ? Ha elbírja (ha nem akkor olyat amit elbír) tudnátok ajánlani olyan kapcsolást ami kipróbált, és tartalmaz hővédelmet is ? (áramkorlát alap ![]() Köszönöm a segítséget előre is üdv.
Egyszerű képlettel kiszámíthattad volna. :no:
P=U*I Azaz: P= 30V * 4A P= 120VA Üdv!
Ki is számoltam, azért akarok 30V 4A -est csinálni, a kérdés arra irányult volna, hogy kell-e tartalék ?...
Jó lenne egy kis tartalék.
Mert ha 30V-on kiveszed a 4A-t akkor esni fog a fesz.. Vagy hatalmas nagy puffer kell neked. |
Bejelentkezés
Hirdetés |