Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
szia milyen műszerel (márkakereskedés vagy sufni műhely) lett kiolvasva és milyen hiba volt. A hiba műszerfalbetétbe vagy a motor vezérlő egységbe volt ?
Nekem is Skoda Octaviám van. 2000 évi, 1.6 lit. benz. 74kW, SLXi. A műszerfal hibája tökéletesen megegyezik Istbar hozzászólásában leírtakkal. A hibaelhárítás ennek megfelelően megtörtént-sikeresen. A kérdésem az lenne tudja-e valaki a hiba okát és annak végleges elhárítását? Úgy hogy a board computer is működjön.
Előre köszi.
Hello! Egy ismerősömnek van egy diagnosztikagépe és azon keresztül próbáltuk a hibát megoldani de végülis azlett hogy a lamdaszonda volt a hibás azt kicseréltük azóta is jól megy, szerintem nemvolt olyan drága egy dolog
Sziasztok
Nekem egy 98' 1.6 75 Le-s Octaviam van (motorkód : AEE) A napokban jelentkezett a probléma, hogy nagyon nehezen indul be. Sőt, elsőre be sem lehet indítani, mert a motor diagnosztika villog és rögtön leáll az autó. Pár percet várok és OK. Viszont ha beindul, akkor nincs szívató. 500 körüli a fordulat, Eddig melegen 1800 és 2200 között ugrált a fordulat, de a szerelő lehúzta a fojtószelep elektronikájának a csatlakozóját. Utánna melegen nem csinálta, de hidegen indításkor alacsony maradt a fordulat. A vízhőfok mérő néha visszaindul magától. Már be sem merem indítani az autót. Valakinek megoldás? Köszi előre is.
Sziasztok! Örülök, hogy végre találtam egy olyan fórumot, amin Octavia gondokkal foglalkozna és választ is remélhetek!
Külön-külön már voltak a problémák, de így egybe...Szóval a bajom (1.6 Oct, 2000, AEE, 75LE): az alapjáratom megemelkedett (1000re), a lámpáknál 1500 és 2000 rpm között ingadozik, néha visszaesik, néha nem. Elvittem szerelőhöz: az alapbeállítások rosszak, illetve nem is voltak állítólag. Újraprogramozta, elmondása szerint mindent kitisztított. 2 napig minden ok volt. Aztán újra jött: pöccre indul, viszont valami rém hangja van (régi ladán a ráindításkor lehetett ilyet hallani), az "alapjárata" 3000rpm. Kb.5. indításra normálisabb, de megint 1000! Menet közben eső fordulatnál (kuplung benyom) 1500 rpm-nél van egy visszaemelkedés majd újra megy a fordulat le! Állítólag megint elment az alapbeállítás. Ez miért van ennyi idő alatt?Fojtószelepet cserélne a szerelő, de ez megoldja? (Elég drága próbálkozás lenne!) Semmi más nem történt 2 nap alatt, csak lemostam! (Motormosás nem volt! Valakinek van ötlete? Nagyon el vagyok kenődve miatta! Akár a "világ végére" is elmegyek, csak legyen jó! Köszönöm előre is!
Sziasztok!!
2002 1.6i ocatvia A hibakód: A secunder levegő áramlás kicsi, a vezeték eltömődött.Tehát enyit ir ki. Kitörli a hibát és ilyenkor az értékek jók.Törlés után kb 2 héttel újra kiteszi a hibajelet, és innen a probléma ugyan az.Eddig senki nem tudott vele mit kezden, végig nézték diagnosztikával és mindent renben talált de a kocsinak a fedérzeti computere mindig visszarakja a jelet.És méga foyasztás is nő mellé. Aki tud valami jó tippet az irjon az e-mail címemre: huczman.zotan@freemail.hu -ra Előre is köszönöm segítségetek.
próbáltátok már a légmennyiségmérőt cserélni vagy a lambdaszondát?
Helló,
Nekem is u.ilyen kocsim van , u.ezzel a problémával, de csak néha jön elő. Azonnali segítség a következő és már mehetsz is tovább: 1, Indítás után össze-vissza jár, állísd le. 2, Tartsd nyomva a killó.m számláló alatti gombot 3, Add rá a gyújtást, és a napi kiló.m állás helyett ezt fogod látni: "INSP" vagy "OIL" 4, Várd meg amíg a fojtószelep megtalálja a saját pozícióját(sercegő, zümmögő hangot fogsz hallani) 5, Várd meg míg abba hagyja! 6, Gyújtás le 7, Gyújtás rá(megvárod míg abba hagyja a zümmögést(pozicionálást)) 8, Indítás Tehát az egész művelet max:15 sec Ez segíteni fog! Ui: mérj rá a Hall jeladóra, biztos rossz értékeket fog mutatni
Még egy nagyon fontos kiegészítés az előző hozzászóláshoz: a 3-as pontnál miután megjelent a INSP, vagy OIL -ezután engedd el a gombot
Szia! Nagyon-nagyon köszönöm a gyors választ! Nem próbáltam kivitelezni a dolgot, mert elvittem szerelőhöz, hátha... Viszont írtad, hogy átmenetileg volt csak ez a megoldás. Mi lett a végső? Nekem most végigpróbálgatnak minden félét, másik fojtószeleppel kezdik. De már érzem, hogy cserélni is fogják. Véleményed? Köszönöm előre is
Biztos azt fogják mondani, hogy csere! Egy bontott kb 30.000 ft egy új pedig 70.000 +AFA. A cserre kb 15 perc, de csak egy darabig lesz jó!
Ez a tapasztalat, más is cserélt és nem lett jobb(valahol hozzászólásban meg is lehet találni). Mond azt, hogy még alszol rá egyet és próbáld ki amit leírtam, semmit nem veszítesz! Nekem néha előjött(félévente), de egyre ritkábban. Nem zavaró. Párszor megcsinálod amit leírtam biztosan segít. Sokkal olcsóbb mint egy csere?!
Bocsánat, javítanám az árat: Új folytószelep: 126.000 ft
Épp most láttam a kedvenc autós boltom reklámújságjában fojtószelepeket. A bontott áráért van új. Igaz ezek wv autókhoz valók, de lehet, hogy skodához is jók.Bővebben: Link
Egy telefont megér. Az ottani fiúk nagyon jól ismerik a típusokat biztos segítenek.Remélem nem veszik a modik reklámnak nem annak szántam.
Sziasztok.Nekem seatom van 1.6 8v ALM.Első inditás alapjárat 2000 húzza magát 4000-ig még a gázra rá nem lépek.Mikor alapjáratra kezd beállni brutál rángat.Teljesitmény nem nagyon van motorféken a kipufogóba durrog kuplung ki és le áll.Meleg alapjárat is ingadozik rángat.Ja és feszko esésre nagyon reagál pl:féklámpa.Tanácsot kérek.
Hali!
Nekem 1.2-es Cordoba csinált hasonlót. Kitisztították a folytószelepet, és a vezérlésem is el volt állítódva, cserélték a láncfeszítőt (vezérműlánc). Azóta jó! Nézesd meg minél hamarabb, mert ha ez a hiba, nagyobb baj is lehet.
Köszönöm mindkettőtöknek a választ! Az autót most nincs lehetőségem kipróbálni, mert a familia másik autóját használom pár napig (1.4 Astra, hát az valami DÖBBENET ). A szerelőm adott egy 50-es ajánlatot kb.-ra, azért ezt még elfogadhatónak vélem, így csere lesz gyanús. Tuti, hogy be fogok számolni a folytatásról és nagyon köszönöm a tippeket! Már csak egy kérdés: a középső konzolomon (fűtés kapcsoló stb...) nincs megvilágítás, ez alapból ilyen vagy kiégett valami? Ha kiégett tudom cserélni? Köszönöm szépen újra!!!
Idézet: „a középső konzolomon (fűtés kapcsoló stb...) nincs megvilágítás, ez alapból ilyen vagy kiégett valami? Ha kiégett tudom cserélni?” Cserélhető kis égők vannak benne. Sajnos mióta nappal is kell égetni a lámpát elég hamar kiégnek. Nekem sem világít már a legtöbb. Azt hiszem legközelebb LED-ekkel pótolom őket.
Helló!Már cseréltem:folytószelep,az összes jeladót, motorvezérlőt és kábelköteget, óracsoportot,tápszivattyút.Hengerfejet levettem (zsir).Kompresszió(zsir)Az autó 2001-es.Gyujtáskapcs is volt cse.
Helló!
Amiket írtál, abból arra lehet következtetni, hogy időnként visszagyújt. Amiket kicseréltél, egyik sem függ össze a hibával, amit az "autodatában" leírnak ehhez a hibához. -Forgásérzékelő -Motorhőfok érzékelő -Üza. szivattyú és szűrő -Üza. szivattyú csatlakozó és nyomáskapcsolója -Nyomásszabályozó (az üz.anyaghoz) -Injektor A rajzon a motortérben kettő db. ECM-t mutat, jobb és bal oldalit. VIM
Ami tegnap lemaradt, most megpróbálom feltenni.
SZIASZTOK
1,4 16v octáviám van a motordiagnosztika hibajelző már többször bevillogott majd folyamatosan világított.megnézettem gyújtáskimaradás volt több hengernél, kicserélték a négy gyertyát , aznap este ugyancsak bevillant a hibajelző. mikor a hiba jelentkezik mindig esős ,párás az idő,a motor nem rángat,nem gyengébb .most a szerelő szerint a trafók vacakolnak. ha valakinek van jó ötlete megköszönném.
Hali!
Valóban lehet a trafó. De érdemes lenne lekérdezni a hibanaplót...mert más is okozhatja. Csak a gyújtáskimaradást írta hibának? Vagy volt más is?
SZIA
KÖSZI A VÁLASZT. IGEN CSAK GYÚJTÁS KIMARADÁST REGISZTRÁLT .MA VOLTAM VESZPRÉMBEN EGÉSZ VÉGIG VILÁGÍTOTT A LÁMPA. VETTEM 1 TRAFÓT. ELINDULTAM MEGSZŰNT A HIBA JELZÉS MENTEM 80 KM-T ÉS HIBÁTLANUL MŰKÖDÖTT. GYANÍTOM PÁRÁS VIZES IDŐBEN A GYERTYA PIPA FÉMBURKOLATA ÁTHÚZ .MERT HA 1 TRAFÓ SZAKADT VAGY ZÁRLATOS AZ MÁR UTÁNA SOHA NEM MŰKÖDIK JÓL. :peace:
Sziasztok!
Új vagyok még itt mivel most vettem nemrég egy 2001-es 1.6-os octaviát és olyan gondom van vele hogy nem villágit a töltés jelzö lámpám és ezáltal alapjáraton nem gerjeszti a generátort.Mivel az egész egy panelba van és csupa dioda meg ellenállás ezért nem akarok vaktába dolgozni nem tudna valaki egy rajzot nekem ehez.Nagyon megköszönném. E-mail cimem a következö picilala@freemail.hu
Úgyérted fesszabályzórajz kellene?
Van itt a fórumon agenerátor töltési hiba topicban sok felrakott rajz. Gyújtáskor nem ég a kontroll lámpa? nem értem..Én is most akartam venni új fesszabályozót a kocsimba,(VW Bora1.6 8500Ft utángyártott)mert nem volt töltésem de kiderült,hogy csak a generátorsaru volt kontaktos. A diódákat ki tudod mérni nem? de nem az lesz a baj szerintem.
Octaviások én inkább ide írnék.Sok szerelő megfordul itt:VW depo
Szia Attrax!
Igen nem villágit a kontrol lámpa.És azt mondta a szerlö hogy rajz nélkül nem tud mit csiunálni vagy szerinted nem az a baja?
Jaj hát cseréljétak ki a kontroll lámpát,mert az ELENGEDHETETLEN ahhoz hogy legyen töltésed!!!
Tudom h ki kell cseerélni, de nem izzó van benne, hanem panel, és ahhoz kellene kapcsolási rajz mert az új panel 50 e. Ft. A panelban lehet szakadás, de olyan öszze-visszaság van hogy nem tudjuk mit kell mérni, ezért kellene a rajz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |