Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Üdv mindenkinek! Sajnos az én octaviamnak is előjöttek az eddig rejtett betegségei. (AEE motorkód) Alapjárat ingadozik, a hátsó ablak fűtése folyamatosan megy amíg a gyújtás rajta van, az ajtók ugyan bezáródnak, de az utastér világítás nem alszik ki, így csak riasztó nélkül tudom zárni, néha olyan ézrésem van mintha csak három henger menne. Sajnos ezek a gondok kb. három héten belül jöttek elő és teljesen tanácstalan vagyok, van, hogy minden "normális" de van amikor előjönnek ezek a hibák.
Az autóban 120 000 km van, és szerencsémre még csak egy lambdaszondát kellett cserélni, eddig nagyon szépen működött. Elérte a vég? Minden segítséget, észrevételt köszönettel veszek. Minden fórumozónak Békés Boldog Karácsonyt kívánok.
"Alapjárat ingadozik," mintha csak három henger menne"
gyanítom az egyik gyújtótrafód/kábel/gyertya rossz,kontakthibás.Skodáknál előfordulnak ilyen elektromos hibák amit a csatlakozók(biztitábla alatt is)kontakthibája okozhat.Diagnosztikát dugjatok rá kijelzi a korábbi hibákat.(3-5k)megéri.MIL lámpa nem jelez be?
Sziasztok! Ígértem, hogy beszámolok, hogy mi a helyzet az AEE-s 1.6-os Octaviammal, alapjárat meg mindenféle baja volt...Szóval kapott egy másik fojtószelepet és most nem műveli a dolgokat, pedig hideg is volt mostaniban de rendesen. Mindig elindult és megy is. Egy valamit vettem észre, néha nagyobb tempónál, de kb 3000 fordulat körül, mintha ugrana és valahonnan plussz erőt merít... Vajon ez mi lehet? Egyébként ez az utastér világítás egyszer nekem is előjött. Összevissza nyomkodtam a gombjait, meg kikapcsoltam teljesen, aztán 2 nap után vissza és azóta okés! Üdv.: Laca
Ha megnyugtat, ezek mind különálló problémák, nem függnek össze. A belső világítás (riasztó) problémát az ajtóban lévő mikrokapcsoló hibája okozza, ami a ajtózár zárt állapotát jelzi. Típushiba. Egy élelmes ficko árul "javító készletet" 9e-ért. Egy mikrokapcsoló, kétszer 10
cm vezeték, 2 csavar. Volt egy széria, ahol a gyújtótrafok is rosszak voltak, a szervíz zsinórban cserélte őket.
Multipexnek igaza van a mikrokapcsoló "is" csinálhat ilyen vicceket, nekem is elő jött. Kicseréltük de a hiba nem múlott el. A villamossági barátom szétkapta az elektromos ablekemelő csatiát. Ott is el volt ill. nekem van is oxidálódva. Azt mondja azt kellene kipucolászni mind a két oldalon mert a komfort elektronikánák az a lelke. Anno egy Skodaszalonban szerelt még eddig mindig megoldotta a dolgaimat. Nekem mint írtam még oxidos mivel hideg van és nincs lelkierőm szétszedni az ajtók életét mert itt sajnos le kell venni az egyész motort hogy hozzá lehessen férni.
Azért majd referálj hogy mire jutottál....
lmbdaszonda ki lett cserélve gyárira.Azóta még cseréltek egy vákumcsövet de ugyanúgy semmi változás.
Először is köszönöm mindenkinek a segítségét. Nos addig haladtam az autóval, hogy rádugtunk egy laptopot és a 282-es hibakódot adta de időszakos problémának jelezte azt is. Hát sajna tanácstalan vagyok változatlanul mert ma vittem vissza a sógoromékat pestre (Salgótarjánból) és egész úton talán kétszer vagy háromszor éreztem a rángatást. Az út nagyobb részén hiba nélkül ment. Szóval sajna nem lettem okosabb. Az ajtókapcsolók hibájára gyanakszom és is de ahogy nézegettem nem is olyan egyszerű lebontani az ajtókárpitokat, főleg, hogy sajna lehet mind a négyet le kell szedni. (miért is találná meg szegény ember a hibát előszörre?) Egyébként ez a hiba is időszakos, van hogy bezár utastérvilágítás lekapcsol, van hogy nem. Igyekszem tájékoztatni az eseményekről a fórumozó társakat, hátha többen többre megyünk. Mégegyszer köszönet mindenkinek.
Azt tudjátok mi a 282? (pontosan:"P0282" vagy mi?)
(nálam befecskendezőszelep-et ír rá)
Igen, úgy gondolom én is, valami befecskendezőszelep, csak azt nem értem mi az hogy "időszakos" hiba. Valami vagy működik, vagy nem, gondolnám én egyszerű paraszti ésszel. Egyébként kösz az észrevételt!
Helló!
Itt van két lehetőség a 282 hibára, közte lesz az is amire neked szükséged lehet. Ha értékek kellenek (ohmikusak), majd megírom azt is, csak mond meg mire vagy kíváncsi. Üdv.:VIM
Rosszul rögzített csatlakozónál, érintkező oxidációnál, esetleg alattomos szakadásnál előfordul, hogy néha érintkezik, néha nem.
Ezt rögzíti "időszakos" hibaként a computer.
SZIASSZTOK! OCTAVIÁMON NEM MŰKÖDIK A FÉNYSZÓRÓ MAGASSÁG ÁLLÍTÓ .ILLETVE CSAK AKKOR ,HA MEGKOCOGTATOM A LÁMPÁT . HA VALAKINEK VAN ÖTLETE MEGKÖSZÖNNÉM
Biztosan az is kontakthibás, mint a billentyűdön a Shift vagy Caps Lock gomb. :lama:
:smoke: Szándékosan írtam nagy betűkkel.
Ha valaki olcsó skoda alkatrészt keres.
trajer.gabor@freemail.hu
Először is Boldog Új Évet kívánok minden tisztelt fórumtársnak, (de nem csak nekik). Köszönöm szépen az észrevételeket, sajna változatlanul fennáll a "rángatásos" probléma ami valószínű valami rejtett hiba okozza. De ebben a nyálas időben nincs energiám hibát keresni. (Na meg nem is vagyok olyan profi, hogy egyedül neki álljak szétszedni dolgokat.)
A jövő hét végén tudom egy egy ismerős segítségét igénybe venni. Be fogok számolni a fejleményekről. Közben felötlött bennem egy kérdés, igaz nem szorosan ehhez a témához kapcsolódik: arra gondoltam hogyan lehetne az elfekvő mobil telefonokat "hasznosítani". Szerintetek hogyan lehetne megoldani, ha beindul a riasztó egy fixen, rejtett helyre beépített mobil felhívjon. Gondolom van rá valami kivitelezhető megoldás. Válaszotokat előre is köszönöm, és az eddigi segítséget is!
Szia, Neked is Boldog Új Évet!
Szerintem a legjobb megoldás elfogadható áron:GSM riasztó De itt a fórumon is vannak ötletek, GSM pager-re keress!
Érdekes hozzáállás a szerviz részéről!
Nálam szintén volt ilyen gond és trafó cserével nem szünt meg! Kicseréltem az egész szettet, de nálad a kábelek is rosszak lehetnek. Ha nem akarsz pénz még beleölni egy másik octáviáról tedd át a kábeleket és próbáld ki, együtt illik cserélni.
Boldog újévet minden kedves versenyzőnek!
Tisztelt urak, lenne egy tiszteletteljes kérésem. Ha valaki tudna nekem AEE-motorkód 2001-es év octáviáról üzemanyagrendszer kiépítése, mit hol találok(nyomástartó szelep, dúsítás hogyan?)stb. Akár egy Program vagy link, azt nagyon megköszönném. Diagnosztikai leírás stb.
Köszönöm mindenkinek a sok segítséget, de sajna egyelőre "pihentetem" a dolgokat a rossz idő miatt. Március végén jár le a műszakim, addig remélhetően megjön a jobb idő és lesz energiám alaposabban szemügyre venni az autó hibáit. Egyébként 2.-án voltam az autóval Gyöngyösön, és talán 2 alkalommal "pofázott vissza" de azt is csak néhány másodpercig, egyébként működött rendesen. A fene se érti hogy van ez, de remélhetően tényleg csak valami érintkezési hiba.
Mégegyszer köszönet mindenkinek, és amint lebontom a dolgokat fényképes beszámolóval jelentkezem.
Tiszteletem az uraknak!
Lenne egy problémám és lehet ti szakik már találkoztatok vele. Van egy 1999-es octaviam, Aee motorkód 1,6 8V. A hibajelenség: hidegen (reggel) ha adok egy kis gáz úgy egy percre fentakad az alapjárat 2000-es fordulaton. 1perc múlva kb visszaáll normálisra...motorhőmérséklet jeladó cserélve lett, bár utángyártott.... A másik gond, hogy nagyon néha pl. ma piroslámpánál elkezdett az alapjárat 800ról 500-550 körülire leesni...ez már melegen történt, de lőfordult hogy hidegen is megcsinálta múlt héten mikor vakartam le róla a jeget...de akkor le is fulladt úgy leesett, olyan 3 hengeres effektus volt.... vezérlőegység szivathat, vagy az utángyártott hőmérséklet jeladó? bocsi ha esetleg már írtatok hasonló problámára választ csak nincs időm végignyálazni a topicot...esetleg ha adtok hsz számot a megoldásra az is jó! Mély tisztelettel: Körmendy Tamás
"nincs időm végignyálazni a topicot <- ezt a mondatot akkor sem nagyon szeretjük, ha egyébként igaz...
Majdnem ugyanez volt a gondom a régi Seat-ommal, szinte ugyanez a motor volt benne, csak központi befecskendezővel. A fojtószelepnél volt egy állítómotor, abban pedig egy rézlemezkékkel megoldott "kapcsoló" a zárt fojtószelep-állás érzékelésére. Nekem ez volt a gond, onnan jöttem rá, hogy az éppen "háromhengeres" motornál benyúltam az állítómotorból kinyúló tengelyhez, és finoman megcsavargattam. Azonnal helyreállt minden, persze nem sokáig. Szerencsére szétszedhető, és némi ügyességgel meg is lehet javítani. Legalábbis ha ez okozza a gondot.
Köszönöm szépen a választ!
ezt az alapjárat leesésre írtad ugye? az alapjárat fentakadás attól még lehet a hőmérséklet jeladótól?
Azért marad magas az alapjárat, mert az előbb említett motor rányit a fojtószelepre. Hogy ezt miért teszi, az már érdekesebb kérdés... Én elsőre kizárnám a vízhőfok-jeladót, mert ha a gázadás előtt nem pörgeti a motort a szokásos, minimális emelésen túl, akkor nagyjából tisztában van a vízhőfokkal, azon pedig az az egyszeri kis gáz nem nagyon fog változtatni semmit.
Emissziós okok miatt gázelvételkor be szoktak iktatni egy rövid fojtószelep-nyitást (ezt a vezérlés hajtja végre), azért, hogy megakadályozzák a keverék átmeneti dúsulását. Úgy tűnhet, hogy nálad ez az "utónyitás" hosszabbodik meg, ha csak hidegen csinálja, akkor ami hirtelen eszembe jut: - hibás vagy kontakthibás fűtőkör a lambda-szondán, emiatt közel üzemmeleg motor kell ahhoz, hogy normális visszajelzés legyen a kipufogógázok összetételéről - szorul vagy kontakthibás az állítómotor - párásodás miatt hamis jelet ad a fojtószelep szöghelyzet-érzékelője (ez inkább akkor fordulhat elő, ha már le volt bontva a fedele, és nincs rendesen tömítve) Lehetne még "okosat" mondani, de nem szeretek vaktában lövöldözni. Ilyenkor már annak kellene következnie, hogy odaáll valaki legalább egy multiméterrel, kapcsolási rajzzal, egy-két adatlappal az autó mellé, és megpróbálja szűkíteni a kört.
Esetleg ezek a dolgok diagnosztizálhatók, illetve referenciaadatokat tudnál adni róla mert vag 409.1 diaggal rendelkezem...tehát lehet multiméterre sincs szükség! Köszi
Csatoltam pár anyagot.
Nagyon azért ne bízz a hibakódokban, az öndiagnosztikai rendszerek "csak" annyira lehetnek precízek, amennyire az őket programozó emberek ezt lehetővé tették. Sokat dolgozom hibakódokat rögzítő vezérlésekkel, és van, amikor a kapcsolási rajz alapján történő mérés, majd logikázgatás többet segít a kódoknál. |
Bejelentkezés
Hirdetés |