Fórum témák
» Több friss téma |
Hali
Van egy Solomon 24V 48W forr. pákám és megszeretném csinálni hogy DC 12V-ról működjön. Kellene hozzá egy 12V/24V 3A kapacitású konverter és egy olyan kapcsolás ami át alakítja DC12V-t DC24V-ra, meg egy Dc12V-ból AC12V-t min. 1A-s és egy DC24V-ból AC24V-t min. 3A-s kapcítású. Várom az ötleteket Üdv. Tamás.
Még a 12-24-es konverter nem olyan nehéz de az ac átalakítás már bonyoult!Ja és hány Hz-es AC kell mert azt nem írtad!
Ez a páka milyen??Magnetikus a szabályzása vagy nem szabályoz hőmérsékletet?
Egy kicsit írd le légyszíves részletesebben, hogy pontosan mire van szükséged, milyen alkalmazásban:
- Az első pákatápegységnél milyen DC tápod van? Mert ha 50Hz-es trafó+graetz+puffer, akkor könnyű a helyzet, mert csak az egyenirányítást kell átgyúrni, és 12V-os trafóból könnyen lehet 24VDC-t csinálni. - A DC/AC-nál milyen jelre van szükséged? Színuszra, vagy elég a négyszögjel is?
Egy Solomon koppincs. 24V 48W-os ez az: https://www.hqvideo.hu/info/hu/sold_sl9-iron.html
csak az enyémnek műanyag csatlakozója van. úgy szabályoz hogy van benne egy hőelem ami pár milivoltot küld a vezérlőnek, a vezérlő pedig ez alapján szabályozza a fűtést. a vezérlőnek kell AC 12V 0,5A és AC24V 2,5A.
Valami orosz trafót szereztem hozzá. Ami le ad AC12V-t és AC24V-t. Én azt szeretném megcsinálni hogy egy 12V-s aksiról működjön a forrasztó. Úgy hogy kellene:
-Egy olyan kapcsolás ami DC 12V-ból DC 24V-t csinál -Egy DC12V/AC12V-s konverter -Egy DC24V/AC 24V-s konverter
A vetérlőt meg kell vizsgálni, miért is kell neki váltó?
Sztem belül egyenirányít, stabilizál, szal a szokásos. Tehát ezt kell megoldani először, hogy ő is egyenről menjen, lehet hogy egyszerően 15-16V DC-t beadva is jó. A 12-ből 24V DC könnyebben megoldható.
Na, ez kíváncsivá tett... vajon milyen hőfokszabályzó dolgozik váltóval?
Találtam egy schematicot DC/AC-re Sajna trafót kell hozzá tekercselned: http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/555dcac.html
Szerintem ha nem thermomagnetikus a páka mehet nyugodtan DC-ről is!
Thermomagnetikus alatt a Weller-féléket érted? Ahol a mágnest egy spec ötvözet (ami hőre elveszti a mágnességét a Curie ponton) vonz (vagy nem).
Ezek mennek DC-ről is.
Sebi,
A fűtőtest DC-n nem mágnesezi fel a pákát? Arra gondoltam nem fog elengedni, ha a hegy felmelegszik, mert a fűtőtest - mágnes behúzva tartja...
Nekem egy elszállt mikor kipróbáltam DC-röl azért írtam!
Helló!
Szereintem kell hozzá egy 1:2 trafó! Vagy akadályokba ütközik?
Bár nemkicsit régi a topik beírom ide, hogy ne legyen külön. kellene nekem egy 12v-ból 24v-ot alakító inverter. autóba kellene egy 24V-os villamos pályacsengőt kéne meghajtania. ha kivitelezhető akkor 24v 3A már jó lenne. válaszokat előre is köszi
Sziasztok!Akartam csinálni egy konvertert de stabilizátor mi rendeltem sajna zárlatos!Most nincs másom csak LM327 ic mit labortápban használok és ebből van egy pár!Szóval ezzel az ic-vel kéne összehoznom valamit de nem akarom az egész labortáp panelt megépíteni ha nem muszály!Tranzisztorok vannak!2N3055,BD250,stb!Valaki tud valami okossáot írjon
Hello!
Nekem 12V-ból (40Ah) kell +-25V ot csinálni (auto akkurol menne) erösitöhöz kellene(2X100W) Tudnátok segiteni? Köszi elöre iss
na hello!
itt megtalálhato a kérdésemre a válasz remélem másoknak is segitettem, kis segitség Sekunder kiszámolása: +/-30V esetén: 30/13,8=2,2 ebböl következik hogy a menetek számát igy kapjuk meg: 2,2*4=8,8 menet (lehet kerekiteni 9re) Tehát: (+/-30V) Primer: 2szer 4menet Szekunder: 2szer 9menet
Nekem 12v-ból kéne 24v a ledes lámpámhoz
Az jó, hogyha úgy csinálom, hogy 16db led lesz (2x 8db sorosan kötve) mindkét sor végén egy 1ohm-os ellenállással. Tehát a fő kérdésem , hogy hogyan tudok 12v-ból 24-et csinálni.
Szia!
Miért szükséges a 24V? Ha kevesebb LED-et kapcsolsz sorba, működnie kell 12V-ról is.
igazad van akkor a harmadik és a negyedik 4-es csoportot csúsztatom 1-el
Sziasztok!
Segítséggel fordulok a tisztelt fórum használók táborához. Az autó erősítők kérdéseinél már felvetettem ezt a problémát, de mielőtt a konkrét kérdést felteszem, ide jöttem. Mindent a maga helyén, mielőtt áthelyeznek. A problémám az lenne, hogy 24 voltot szeretnék a kocsimban alkalmazni és ezzel picit szerencsétlenkedek. Nem csoda, mert nem vagyok szakmabeli. Ennek ellenére készítettem egy áramkört, ami ideig-óráig működött is, de végül az irf530-as megadta magát meg a dióda is. Gondolkodtam már autóerősítő 30 voltján is, ami természetesen működne, csak azért sajnálok egy erősítőt ilyenre használni. Kérésem az lenne, hogy akinek lehetősége van, segítsen nekem megoldani ezt a feladatot. Ha nem muszáj, nem állnék újra neki egy újjabb áramkör készítésének, de ennek nem az az oka, hogy lusta vagyok, hanem az, hogy jó lenne inkább a most meglévőt valahogy életre kelteni és valahogy megcombosítani. Ebben is van jelentős munkám és valamennyi költségem, jó lenne ha nem veszne teljesen kárba. Persze ha teljesen reménytelen, és tudtok egy nagyon egyszerű áramkört, akkor nem zárkózék attól sem el, de első inkább a meglévő kört megerősíteni. Mellékelem a rajzot, amit Skory veblapjáról töltöttem le, valamint pár képet a kész elektronikáról. Egyenlőre ennyire van időm. Várom a válaszotok, Köszönettel: Honda130
Nem tudom miért, nem engedett az előbb több képet feltenni. Itt pótolom néhány képpel az előbbi készletet:
Ha az IRF megadta magát, akkor rakd egy kicsi bordára a biztonság kedvéért. Ha a dióda is melegedett, akkor cseréld le olyan tokozásúra, amit tudsz hűteni. Nem kell szélgépre gondolni, csak egy kis minibordára. A kimeneti pufferkondi ugye nem 85°-os? Oda 100°-os kellene, esetleg vele párhuzamosan 100nF fólia kondi. Ha pontosan meg tudod mérni a 200uH-t, és stimmel az értéke, akkor elvileg nem lehet gond, és szerintem örökéletű a kapcsolás. Esetleg tehetnél az egész elé áramkorlátozást, hogy pl. 1-2A-nél többet ne tudjon felvenni (pl. LM317-tel), és így nem tud robbanni sem
Mekkora áramerősségre van szükséged 24V-on, és milyen fogyasztót szeretnél üzemeltetni róla?
A képen látható tekercseket te készítetted, vagy valamiből bontottad? Mekkora az induktivitásuk? Milyen vasmagra készültek (AL szám)? A fotókon nem látom a kapcsolási rajzon szereplő 22nF-os kondit, az hol van?. 1A körül és felette hűteni kell a félvezetőket, illetve nagyobb áramú schottky dióda kell hozzá. A tekercsek induktivitása nem kritikus, de nem mehetnek telítésbe az üzemi áramfelvételtől, mert akkor meredeken romlik a hatásfok. Nagy üzemi áramok esetén kisebb induktivitású, de nagyobb áramú tekercsek kellenek.
Kovidivi és ekkold!
Megpóbálok mindkettőtöknek válaszolni. Tavaj év végén volt mikor tönkrement az áramkör, úgyhogy nem emlékszem pontosan, hogy konkrétan mi volt vele a probléma. Mivel biztosíték is van bele téve, ezért kezdődött annak a kiolvadásával. Utána és megpróbáltam újra indítani de miközben mértem az áramfelvételét, rá kellett döbbennem, hogy 4-5-6-7-Ampert is felvesz. Azért ez borzasztó nagy. Miközben figyelgettem hogy mi történik, egyszer csak elkezdett füstölögni, de nem emlékszem, hogy pontosan mi. A hűtésekkel kapcsolatban annyit válaszolnék, hogy szivesen hűtöm ha kell, csak legyen jó. Egyébként mikor tesztelgettük a munkahelyemen, egyáltalán nem melegedett, viszont annyit tapasztaltunk, hogy nagyon pici áramra képes. Érdekes módon ha kis teljesítményt kötöttünk rá, akkor felszökött a feszültség, ha viszont növeltük a teljesítmény felvételt, akkor meg elposszant mondjuk egy kondi. Tehát picit előre megyek a kérdések megválaszolásában, én egy ipari hőfokszabályozót szeretnék vele meghajtani, ami elvileg 220 voltos, de rákapcsolva 24 voltot is nagyon jól működik. Egyébként lehet az a 24 volt akár 30 volt is, nem az a lényeg. Viszont az áramkört illetően az a tapasztalatom, hogy mikor működött, abszolút képes volt a hőfokszabályzót ellátni feszültséggel és árammal, de semmivel sem többet és semmivel sem kevesebbet. Az élet azt hozta, hogy ez az áramkör fontos lenne hogy el tudjon legalább két ilyen szabályzót látni árammal, mert a kocsim légkondijának a befújt levegő jhőmérsékletét is ezzel szeretném szabályozni és a légkondinak a kabinban elhelyezett „párologtatójának” a biztonsági fagyás gátló kapcsolóját is egy ilyennel szeretném kiváltani. Egyébként ez nem olyan nagy ügy, nem nekem kell kitalálni, én csak a sima kapilláris csöves hőkapcsolót akarom kiváltani egy digitális szabályozóval. Nagyon keveset fogyasztanak ezek a hőfokszabályozók, úgyhogy egy ilyen áramkör szerintem akár hűtés nélkül is ki kellene hogy szolgálja. Nem értem, miért nem bírja és miért nem tud többet mint ait tud, A kérdésre: A pufferkondi, ami gondolom a nagyobbik kondi a fényképen, az sajnos nem 100 fokos, hanem 85 fokos. Nem probléma, kicserélem.Úgy érted, hogy ugyanoda köthetnék, egy 100nF-os kfóliakondit? Az LM317-tel beállíthatnám a bemenő feszültséget úgy hogy mondjuk a kimenő 24 volt legyen és az akkor fix lenne? Ha így van, akkor nem rossz ötlet. Csak az a baj, hogy az egészet újra kell maratnom, mert jó lenne ugyanekkora lapon megoldanom, hogy ugyanezt a házat tudjam használni. Ekkoldnak: 24 volton kb, 360mA-t vesz fel egy hőfokszabályozó, amit használni akarok, de ebből kettőt. A tekercseket nem én készítettem, hanem rendeltem egy elektronikai boltban. Az értékét muszáj volt picit nagyobbra választani, mert nem volt pont akkora. Azt hiszem 150uH, de nem biztos. Az a kondi, amit kérdezel, nem az a sárga pici kocka? Nem tudott ez az áramkör távll sem 1Ampert.
Én látok egy pF-os nagyságrendű kondit a FET mögött, viszont kapcsolási rajzon nincs ilyen kicsi. A diódák utáni kondinak kellene 100°C-osnak lennie. A 100nF-ot pedig minden 1000µF-dal párhuzamosan beteheted, bajt nem fog csinálni. Az LM317-tel állítható lenne akár a kimenő feszültség is, szerintem megoldható lenne más módon is. Kapcsolóüzemű táp után nem szoktak disszipatív részt tenni, de lehet ez lenne a legegyszerűbb megoldás, főleg, ha nem kell sok W-ot elmelegíteni. Én arra gondoltam, hogy a 12V-ra kellene egy LM317, és itt beállítani, hogy max. hány A folyhat. Mint egy biztosíték, csak hiba esetén itt nem lesz füst.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |