Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Egy szakmai kérdésem van suzuki ignisben rádiót cseréltem! Kiszedtem a gyárit cd-s blaupunkt-ot és helyette bele raktam JVC kd-g401-es tipusú fejegységet! Persze a gyári magnónál kiirta a kijelzőre a rádió adatait és most ezt nem teszi, persze tudom nincs olyan kimenet a jvc rádiómon és nem lehet mire rákötni ! De ahogy ismerjük a elektronika lehetőségeit biztos vagyok benne hogy meglehet valahogy oldani hogy működjön! A legfontosabb hogy a gyári magnón volt az óra állító gomb és mióta nincs benne azóta mindig ki kell szednem a rádiót és vissza rakni a régit hogy be tudjam állítani az időt!!! Annyi lenne a kérésem ha valaki esetleg csinált már ilyet vagy csak tudja hogy meglehet csinálni és azt is hogy hogy nagyon szépen megköszönném ha tudna segíteni hogy ne a nulláról kelljen kezdenem! Értek valamennyire az elektronikához úgyhogy bármilyen kapcs. rajzot elfogadok ami esetleg jól jöhet!!! Nagyon Szépen KÖSZÖNÖM A SEGITSÉGET!!!
Üdv!
Nálam hasonló helyzet van, csak nekem Opel-JVC a párosítás. A kijelző tekintetében csak annyit tudok mondani, hogy a Suzuki és az Opel teljesen ugyanazokat a kijelzőmodulokat használta (használja?), de őszintén megmondom olyat még nem is láttam, ahol legalább az órabeállítás ne a kijelzőmodulban lenne. :no: Legalábbis ezeknél a tipusoknál. Nálam ugyan ott vannak a programgombok, és az óra, dátum, hőmérő alapból is megy, de a JVC fejegységen nekem sincs TID (Triple Info Display) kimenet, így az RDS és egyéb infók nálam sem mennek. Egyes Kenwood modellek gyárilag kaptak ilyen kimenetet, és ott korrekten ment a dolog. Az Ignisben nem tudom milyen kijelzőmodul van, de a Wagon R+ és Swift modellek ugyanazok voltak mint az Opel kjelzője, és erre egy magyar srác (Grátzl Gábor) is írt fogyasztásmérő szoftvert, meg egy kis csiribiri kellet elektronikailag, és a kijelzőn megjelent az aktuális üzemanyagfogyasztás. Ez a cucc is elérhető egy Holland srác (Eelke Visser)honlapján, aki elég régóta foglalkozik ezeknek a hármas infókijelzőknek a meghajtásával, programozásával. Itt az oldala: Eelke Visser Opeles, TID modulos oldala Itt megtalálod a megfelelő leírásokat, programozási segédletet, és egyéb cuccokat (I2C protokoll, a kijelző vezérlése, stb.). De hogy aztán a tiédhez ez egyáltalán használható-e, vagy hogy a tiéd egyáltalán I2C protokollos-e, azt sajnos nem tudom, ezt majd neked kell kinyomozni, ami egy kijelző kiépítést és szétbontást jelent. De azért remélem, tudsz valamit hasznosítani az oldalról.
Köszönöm a választ némi segítséget kaptam belőle! Egy olyan kérdésem volna azzal amit írtál TID kimenetet ami ugye nincs a jvc kd-g401- en nagy dologból állna szerinted szétkapni a fejegységet és abból valahonnan kiméregetni és csinálni rá egy ilyen kimenetet? Mert ugye ha jól tudom ennek TID kimenetnek nincsen csak három kivezetése és ennek megkeresni a fejegységen belül azt hogy hova kell kötni esetleg valamilyen elektronikus kütyüt is bekötni ami átalakítja a jvc-nek a jelét TID-re! Szerintem ha ez megoldható volna akkor ez lenne legegyszerűbb megoldás! De lehet hülyeséget beszélek akkor bocs! Az időbeállításon meg azon gondolkoztam hogy kimérem hogy milyen jelet ad le a gyári magnó amikor ugye állítod az órát és kreálok valamit amivel ugyanezt a jelet tudom produkálni és tudom vele vezérelni! Ha esetleg erre tudna valaki valamit írni az jó lenne!!!
Sajnos ha a rádió nincs felkészítve gyárilag ennek a kijelzőmodulnak a meghajtására, akkor utólag ezt lehetetlen kivitelezni, ugyanis a rádióban lévő mikrokontroller szoftverét kellene átírni, ez pedig ugye általában lehetetlen, mert vagy titkos, vagy pedig eleve a fontosabb rutinok a mikrochipben egy ROM felületen vannak tárolva, ez pedig ugye nem átírható memória.
Ez persze arra az esetre vonatkozik, ha a rádión végzett műveletekkel szeretnéd a kijelzőmodult vezérelni, ami pl. az RDS esetén mondjuk a rádión lévő funkciógombok lekérdezését jelentené. Olyan viszont talán megoldható lenne, hogy a rádióba utólag beépítesz egy RDS dekódert az MPX kimenetre, és egy mikrokontrollerbe írsz egy RDS szoftvert, egy I2C protokolt, és akkor a kijelzőn megjelenik a vett állomás neve. De az egyéb RDS vezérlési funkciók megoldása az ismét egy más kategória, mert ezek adatait ismét a rádió mikrokontrolleréből kéne kivenni, amikor használsz egy programgombot, egyébként ezek az RDS funkciók nem látszódnának a kijelzőn. Ilyen projectet nem találtam a neten, talán nem véletlen, mert én is szerettem volna valami ilyesmi megoldást, legalább az állomás nevét kiírni a kijelzőre, mert nekem a JVC cuccban még RDS sincs. Na amit meg találtam RDS projecteket, az meg általában forráskód nélküli, és ráadásul tök más az elv, mert azok egy PC-n futó szoftverrel kommunikálnak soros porton. Mivel sehol sem találtam eddig korrekt anyagot (az említett TID projecten kívül) a kijelző meghajtására az RDS infókat illetően, és úgy általában az RDS rendszerről sem (ami nemcsak állomásnév feldolgozással foglalkozik, hanem korrekt vezérlést is kezel), így a dolgot hanyagoltam.
Üdv! Azt én sem tartom esélyesnek, hogy vezéreld a "multifunkciós kijelzőt" másfajta rádióval, viszont azokba a modellekbe, amelyikbe nem szereltek gyárilag rádiót, csak egy órát tettek a a kijelző helyére aminek persze ott vannak a beállító gombjai. Egy ilyen van nekem a kacatok közt feleslegben. Ha esetleg érdekel. Nekem viszont az lenne a kérdésem, hogy a fogyasztásmérőt át lehetne-e alakítani rajta, hogy ne pillanatnyi hanem átlagfogyasztást mutasson. Annak azért még értelme is lenne
Sziasztok. Én egy Chrysler voyagerbe szeretnék Órát varázsolni. Az opel corsa-éra gondoltam, mert annak a boritása "uniszexé" teszi, és nem egy kocka doboz állna ki a műszerfalból. A kérdésem a következő: Hogy lehetne megoldani, hogy a külső hőmérsékletet is mutassa. merre lehet a 'B' corsában a hőmérő ellenállás? Ha tudna valaki segíteni, megköszönném. Üdv: G.
Hello, a hőmérő szenzor a hűtő előtt van középtájon
Köszi. Most nézelődök a vaterán, kijelző ügyben, és így már tudok adni tippet, hogy hol van. Szió...
Sziasztok.
Nekem is Ignis-em van, nem egyszer jártam már úgy, hogy a tompított helyett csak a helyzetjelzőt kapcsoltam fel, és városon belül még éjjel sem mindig látszik (ha van közvilágítás), emiatt már kerültem kellemetlen szituációba. Nem gondoltam volna, hogy egy egyszerű visszajelző ilyen fontos lehet, de szeretnék egyet beépíteni, ami jelzi, hogy a tompított fényszóró aktív. (és nem csak parking-on van) Tudna ebben valaki segíteni? Arra gondoltam, hogy egy egyszerű LED-et húzok ki, amit a világítás kapcsoló pontaktjáról vezérelnék. Kivitelezhető ez?
Bár már régen írtátok, de most olvastam és csak elvi szinten szeretnék hozzászólni...:
Szerintem arra is van lehetőség, hogy a rádió saját kijelzőjéről "leolvassuk" a kiírt szöveget és ezt egy adott protokoll szerint megjelenítsük egy másik kijelzőn, ehhez nem kell a rádió prociját macerálni Nem mondom, hogy egyszerű feladat, sőt azt sem mondom, hogy ezt megéri egy készülékre kifejleszteni, de saját "épülésre" szerintem ez kivitelezhető megoldás lenne! Steve
A világitáskapcsolon nincs tompitott, inkább a fényváltot (indexkapcsolot) válaszd. Az 56b-re köss. A LED-et akár a kormányburkolatba, fentre is belefurhatod, én az utánfuto-visszajelzöt szoktam odatenni, keveset kell vezetékelni és jol láthato helyen van.
Idézet: „A világitáskapcsolon nincs tompitott, inkább a fényváltot (indexkapcsolot) válaszd.” Ezt nem egészen értem... A világítás kapcsolónak 3 állása van, off, helyzetfény és tompított. (nem tudom, régebben hogy volt, ez az első Ignis-em, 2003-as gyártmány)
Nem egészen. 3 állása van, off, helyzetjelzö (58), meg a nagy fény (56), amiböl a kormánynál lévö fényválto választja ki, hogy tompitott legyen (56b), vagy távolsági (56a).
De a most divatos lámpáknál, ahol külön izzo van a tompitottnak és a távnak, a tompitott a fényválto bármely állásában világit, ugyhogy akár a világitáskapcsolorol is levehetö. De a fényváltotol akkor is egyszerübb. És az Ignis azt hiszem még H4-es.
Na jó, de azért egy multiplexált LCD portot szünet nélkül szkennelni, és ezt átalakítani I2C soros protokkállá, azért valljuk be elég futurisztikusan hangzik.
ugyanis a TID az I2C-t használ, az akármilyen rádió kijelzője pedig egy mutiplex meghajtás. Ha minden portjára kötsz valamit, hogy tudd a kiírt szöveget azonosítani, akkor a meghajtó IC-t elég durván leterheled, az már biztos. Tehát ez a fajta "leolvasás" szinte reménytelen, az LCD meghajtó fokozatok irtó pici áramerősséggel terhelhetők csak, tehát ide bármit kötsz, az vagy lenyomja a meghajtófokozatot, vagy a rádió eredeti kijelzője lesz igencsak halovány fényű. Ez nem megoldható....a rádió "életének" az érdekében. Ezért is írtam azt, hogy a szükséges RDS és adat infó csak a vezérlő prociból lenne kinyerhető, de ha a rádió nincs felkészítve külső kijelző meghajtására, akkor nyilván a procin sincs RDS adatkimeneti port. Ha pedig arra gondoltál, hogy a rendszerprocesszor és az előlapban lévő kijelző/nyomógomb kontroller közötti adatforgalomból akarnád kinyerni a kijelzett szöveg adatait, az ismét reménytelen, a két vezérlő közötti kommunikációs csatorna protokollja sokszor még a szervízkönyvekben sincs alaposan definiálva.
Ok, felfogtam, mit mondasz. (kicsit lassan ment ) Nem szedtem még szét ilyet, csak a szervíz könyvet bújtam, és ott a világítás kapcsoló cseréje, le-és felszerelése egyszerűnek tűnt, plusz ott vannak az érintkezők; ezért gondoltam arra, hogy onnan szedem. A te verziódat mér nem találtam meg...
Miért kellene szünet nélkül szkennelni ? Ha veszek egy mintát a teljes kijelzőről mondjuk másodpercenként, majd a kapott infót elküldöm pl. egy hardveres IIC protokollt megvalósító PIC-el, akkor ez egyáltalán nem megoldhatatlan. Az LCD leválasztására pedig léteznek puffer IC-k ( bár szerintem az LCD-k is meghajtóprocin keresztül működnek, így nem közvetlenül a folyadékkristály lábaira kellene csatlakoznod )!
A rádió kijelzőjének a fényét ez nem szabad, hogy változtassa, maximum rossz méretezés esetén nem működne ( bár ez is egyfajta fényerő módosítás ) Steve
Lenn egy kis problémám... Végig zavartam a szervíz könyvet és nem találtam az említett csatlakozót. Tudnál egy kis segítséget adni?
Leveszed a kormány alatti burkolatot, ugy rögtön hozzáférsz a kapcsolohoz. Alul- felül van rajta egy fül, megnyomod, és kicsuszik a helyéröl. (Pont ez a kapcsolo van az Opelekben is.) Lehuzod a csatlakozot, és az 56b-re kötöd a visszajelzöt (már ha jelölve van, mint az Opelon. ha nincs, ki kell lámpázni.)
Köszi, hétvégén megpróbálom, remélem lesz időm rá
Helló mindenki !! kéne egy kis segítség
ignis em van és el szakat a kuplung bowden abba kérnék némi segítséget hogy tudom kiszedni a rosszat próbáltam de nem sikerült?? köszönöm
Miért nem viszed el egy autoszerelöhöz?
Kedves "Dragon0" esetleg tudok segíteni a dolgodban ha még kell! Én nyitottam a témát bár nem ide tartozik a kuplung Bowden de autószereló vagyok ha gondolod szivesen segítek a problémád megoldásában! mellesleg az én Suzukimnak is elszakadt a Bowdenje és én is átéltem a dolgot! ha esetleg még kell a segítség akkor a "cspifu@citromail.hu" elküldöd az msn-címed akkor ott megtudjuk beszélni! mert itt a forúmba kicsit lassú lesz és nincs kizárva hogy mire a végére érnék kirohad alólad a Suzuki!!!
Helló ! köszönöm a segítő késségedet de találtam fent szerviz könyvet és az alapján meg tudtam oldani
sziasztok csak anyit szeretnék kérdezni, a suzuki ignis gyári blaupunkt cd re hogyan lehet erösitőt kötni?mert nincs rca csatlakozo rajta.előreis köszönöm.
Talán mini ISO van helyette. Akkor kell egy mini ISO-RCA átalakító.
nincs semmi ,csak a szabvány csatlakozo és kábelek.
Akkor nem ilyen, ugye?Bővebben: Link
de pont ijen! honnan vegyek le jelet az erősitönek,ha nincs RCA csatlakozo.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |