Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » SAL autós erősítő hiba
 
Témaindító: Marty McFly, idő: Okt 11, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   6 / 16
(#) ramsey válasza Tetye hozzászólására (») Okt 7, 2009 /
 
Hát sztem sem kéne neki testtől,de így megerősítettél.SAL SAF4050,tápkábel elég vastag,elviszegy nagyobb végfokot is,a tápfesz megvan 12,7V,ha ráadom az áramot a piros led elalszik és igen olyan 3-4 mp után felerősödik a szine,de sajna nem vált zöldre.
(#) titi válasza ramsey hozzászólására (») Okt 7, 2009 /
 
Hali!
Hangszórók jók, ellenállásukat nézted?
(#) ramsey válasza Tetye hozzászólására (») Okt 7, 2009 /
 
Bizti 1 van benn és az is él még.
(#) ramsey válasza titi hozzászólására (») Okt 7, 2009 /
 
A hangszórók egy másik rendszeren le vannak tesztelve,mindegyik működik.
(#) frigi hozzászólása Okt 8, 2009 /
 
Sziasztok!
Van egy SAL3070-es erősítőm amit javítok. A gép nem indul, csak prios a védelem és pulzálva villog. Az összes FET-et, SMD-ket átmértem, zárlatot nem találtam, sőt a végfokok tápjait le is kötöttem! Szükségem volna viszont a D10 és D9 alkatrészek tipusára, mert nem egyformák. Köszömöm!
(#) frigi hozzászólása Okt 8, 2009 /
 
Üdv!

Közben rájöttem, hogy D9, D10 egy egyszerű gratz híd, csak fetekkel. Ha a két puffer elkót kiveszem (továbbmenő ágak lekötve) akkor indul a táp. Érdekes, mérve nem mutattak rosz értéket.
(#) GyurikaBx válasza pintyu hozzászólására (») Nov 6, 2009 /
 
Üdv!
Én egy pro900-as ban BD911-912 párossal helyettesítettem a PT tranyókat mert nagyobb tokozású nem fért el.
Nemtudom mit tudhatnak ezek a PT tranyók ,de anyit biztos nem mint egy TIP35-36 páros.
üdv:Gyurika
(#) pintyu válasza GyurikaBx hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Szia! Már rég megcsináltam. Én is pont ezekkel a tranyókkal helyettesítettem. Videoton erősítőkbe is ezeket szoktam rakni. Köszi az infót.
(#) Auf hozzászólása Nov 11, 2009 /
 
Sziaszok!
Valaki segítsen. Aki ismeri a képen látható erölköödőt, az írja már meg nékem, hogy a tápban milyen tranyók kellenek, mivel ugy szétégett, hogy nem tudom leolvasni. És a végfok irf-ekkel meg beindul, de leégeti, kb fél perc alatt.
Mindennemű infót megköszönnék.

ProSAL.jpg
    
(#) levaitamas válasza Auf hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Első ránézésre ez egy SAF2070?
(#) dizi válasza Auf hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Akkor ott más probléma is lehet az egyen irányítókat nézted a legtöbb erősítőben átlagban IRF-840 szokott lenni de változó.vedd ki a feteket és nézd meg,hogy a vezérlő ic és tranyók mennek e ha igen,én már találkoztam olyannal is,hogy az erősítő közepén lévő trafó lett zárlatos a melegedéstől el füstölt rajta a lakkozás de ezt nehezen lehetett észre venni.
HA EGY MÓD VAN RÁ SENKI NE VEGYEN ILYEN SZUTYKOT MERT KÉTSZER ÖRÜL NEKI AZ EMBER AMIKOR MEG VESZI MEG AMIKOR KI DOBJA. KÍNAI RETEK.
(#) levaitamas válasza dizi hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Annyit ér amennyibe kerül. Nekem 5 éve kifogástalanul működik. Sajnos manapság már sok minden kínai retek. Ebben egyetértek
(#) lapose válasza dizi hozzászólására (») Nov 12, 2009 /
 
Szia!

Az IRF840 nem jó autóserősítőbe. Nagy feszültségű, kis áramú, nagy a csatorna ellenállása.
Inkább IRF3205 kellene bele.
(#) dizi válasza lapose hozzászólására (») Nov 12, 2009 /
 
Bocsi el írtam de már nem tudtam módosítani.
(#) Auf válasza dizi hozzászólására (») Nov 12, 2009 /
 
IRF540N
A végfokok, ezeket le tudtam olvasni. Viszont a tápban lévő, úgy szétégett, hogy lerepedt az oldala is. Így kaptam, Viszont a táp többi része jó, mértem, a tranyó is. Csak ha beteszem az irf540n-t a tápba-párba (ez rímel) Akkor beindul a gép, aztán leég. Szerintem az lehet, hogy nem az kell oda, hanem...

Itt jön az a rész, amikor valaki megmondja, mert megleste a sajátjában. Köszi.
(#) levaitamas válasza Auf hozzászólására (») Nov 13, 2009 /
 
Ha hétfő estig még aktuális lesz a kérésed, akkor nagyon szívesen szétszedem a sajátomat és megskubizom neked. A pozició számokat írd meg, hogy pontosan melyik kell!
(#) Auf válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 14, 2009 /
 
Hi.
Persze, jöhet az infó.
Teszek fel pár képet. Bekarikáztam a Q8 Q7, típusa kéne.
Szerintem a többi jó. Mármint típusra. Mérve jó...
Q161 - IRF540N
Q162 - IRF540N
Q261 - IRF540N
Q262 - IRF540N
D9 - MOSPEC F12C20C A1C (anód katód katód andód)
D10 - MOSPEC F12C20A A1C (diódakép)(katód anód anód katód)
(#) levaitamas válasza Auf hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Hello!
Megnéztem, Q161-162-261-262: IRF540N.
D9-10: MOSPC F12C20A.
Q7-8: IRFZ44N
Írj, hogy mi lett!
(#) Auf válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 19, 2009 /
 
Hi! Tegnap megvetettem a fönökkel, 145ft volt darabja. Be is tettem a helyére öket,de sajna már a próbára nem került sor. Majd ma, keresek neki tápot meg amit megszólaltat. Majd jelentkezem.
(#) ibpeti hozzászólása Jan 6, 2010 /
 
Hello! Van egy SAL WRC200-as autós erősitöm, subládát hajtok vele. Pár honapja olyan problémára lettem figyelmes, hogy egy bizonyos hangerő után elkezdi lebegtetni a hangszoró membránját, és ha méghangosabbra veszem, akkor be is rántja és reccsen minden basszusnál. Mi okozhatja ezt a hibát? Tápoldali és a kimeneti oldali 1000µF-os pufferkondikat kicseréltem egy javaslatra, de semmi nem változott.

(Hangszoró tökéletes, más erösitövel hibátlanul szól)
(#) Auf válasza levaitamas hozzászólására (») Jan 13, 2010 /
 
Hi. Egy kicsit eltűntem. A cucc, nem indult be, még valami más gondja baja is van. nem jöttem még rá sajna. A led, csak piros, nem vált át zöldre.
(#) frigi válasza ibpeti hozzászólására (») Jan 14, 2010 /
 
Szia!

Márpedig ez táp gond lesz, vagy táp ellátás. Nézd át a kábeleket, amik az akku felől jönnek. Ez tipikusan az a jelenség, amikor nincs elég kakaó, mert valahol elveszik.
(#) frigi hozzászólása Jan 18, 2010 /
 
Sziasztok!

Megint hozzám került egy saf3070. Az előzőt megjavítottam Ez azt csinálja, hogy nem mén a tápja, se terheléssel, se terhelés nélkül! Egyenirányítók kivéve, ott sincs semmi, ha visszarakom őket (végfokok leválasztva) keményen + - 30mV-ot mérek, ami ugye nem sok Namost mivel már semmi másra nem tudok gondolni, csak a TL494-re, ki fogom cserélni (pedig vannak rajta korrekt mérhető feszültségek). Viszont, ami érdekes, a protect led mintha mindenki jól végezné a dolgát át vált zöldre minden esetben Ez ügyben fordulok a mélyen tisztelt publikumhoz, valaki találkozott-e már konkértan ezzel a hhibával. (táp fetek mérve jók, mind a 4)
(#) tettpat hozzászólása Jan 19, 2010 /
 
Sziasztok!
Nekem van egy nagy problémám.
Van egy rfx 7230 tipusú erősítőm. Tegnap vettem egy Mnc Spider shoxx 10' 500W-os mélynyomót, ami 2 X 4 Ohm- os tekercsekkel rendelkezik. Bekötöttem az erősítőre, csatornánként egy tekercsre. Kipróbáltam, eszméletlenül dinamikusan, erőteljesen szól. De viszont mikor álló motornál 2 percet halgatom közepes hangerőn és beindítom az autót akkor az erősítő védelme bekapcsol. De ha a fejegységet kikapcsolom és újra be akkor kiold a védelem és semmi gond nincs!
Vagy ha járó motornál kapcsolom be akkor semmi gond nincs. A hangszóró csere előtt nem volt ilyen. Nem tudom hogyan lehetne kiküszöbölni ezt a hibát, ebben szeretnék segítséget kérni a hozzá értőktől!
Előre is nagyon köszönöm!
(#) frigi válasza tettpat hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Szia!

Ez azért van, mert lehet gyenge az akkud és mikor indítózol nagyon meghúzza a tápfeszt. Az előző erősítőd valszínű azért nem kapcsolt ki, mert a védelem még engedte ha esetleg 10V körül kapott feszültséget, ez meg nem. Javasolt nagy puffer kondenzátor bekötése az erősítő mellé.

üdv. Gellért
(#) ibpeti válasza tettpat hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Hello!
Ahogy az elöző válaszban is irták, ha zavar szerezz be egy tápkondit, erre ez a megoldás! Vagy ha annyira nem akarod költségekbe verni magad, akkor járó motor nélkül ne nagyon használd nagy hangerőn, mert kb. 20 perc alatt úgy leszivja az akksid, hogy be se fog indulni a kocsi. (saját tapasztalat, hasonló SAL erősitővel, és 500W-os mélynyomóval.)
(#) ibpeti válasza frigi hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Hello!

A kábelekkel nincsen gond, már nem is kocsiba van az erösitö hanem szobában 45Ah akksival és töltövel hajtom. De ezzel is rossz. Egyébként télleg olyan, mint ha erös basszusnál lekapcsolna az erösitö, mert olyat "kattan" a hangszoró, mint ha lemerült akksival hajtanám. Valami más tipped esetleg? Egyébként ez a WRC200 ugyanolyan mint a SAF széria. Köszi!
(#) levaitamas válasza ibpeti hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Nem akarok közbeszólni, de egy izmosabb akkuval nem próbáltad még? 45Ah elég vékony muzsika. Az én kocsimban egy 74-es és egy 100Ah akku van +1F, mindez egy SAF2070-hez. Soha semmi bajom nem volt vele. Én azt mondom hogy kezd az elején és tegyél alá egy jó állapotú nagyobb kapacitású akkumlátort, vagy egy külső tápot
(#) tettpat válasza frigi hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Szia!

Nem erősítőt cseréltem hanem mélynyomót.
Az előző mélynyomóm 1X4Ohm volt. De amit most vettem / mnc spider shoxx/-ot, és ez pedig 2 tekercses 2X4Ohm megpróbáltam hídba kötni az erősítőm és sorosan kötöttem be a hangszóró tekercset, így ha álló motornál halgattam és ráindítottam akkor így már az a gond megoldódott h nem kapcsolt be a védelme.
De ha járó motornál elkezdtem felfelé nyomni a hangerőt akkor nagy terhelésen ismét levédett az erősítő!!! Vissza cseréltem a régi mélynyomóm, úgy hibátlanul működik az erősítő!! EZ MIÉRT VAN?
Erre szeretnék ötleteket!
Előre is köszönöm!
(#) frigi válasza tettpat hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
üdv!

Ha a mélynyomód tekercseit sorba kötöd, akkor az 8 Ohm, az erősítő hídba kötve meg 4 Ohm. Azért nem kapcsol le, mert a mélynyomód csak fél erőséggel működik. Amúgy meg azért kapcsol le, mert két tekercses, a régid meg 1. Nincs ebben semmi különös, olyan a kéttekercses mélynyomód, mintha 2 db 1 tekercseset kötnél az erölködőre. Nagyobb a teljesítményfelvétele. Remélem érthető voltam
Következő: »»   6 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem