Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   43 / 344
(#) kadarist válasza c27 hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
A linkelt oldal végén látható a kapocsléc bekötése Bővebben: Link
Ebben a topicban van rajz a csillag-delta átkapcsolásról: Bővebben: Link
(#) c27 válasza kadarist hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Kösz.
(#) c27 válasza kadarist hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Helló.
Van egy csillag delta kapcsoló, legalább is ez van ráírva. Az egész kapcsoló csak annyiból áll, hogy 0 állásba mindent szakít 1(csillag) 3-3 pontot összeköt és ugyan ezt csinálja 2(delta) állásban is. Magyarul nincs semmi bekötve rajta, de fel lehet fogni sima 3 állású kapcsoló ként is. Ez egyáltalán csillag-delta kapcsoló?
Mellékelek egy rajzot is az ezzel a kapcsolóval való bekötésről szerinted így jó? (Szerintem elviekben jó, de a 3 fázist nem tudja megszakítani az általam említett kapcsoló kikapcsolt állásnál is az U1 V1 W1 megkapja a 3 fázist, bár a motor nem fog menni, de nem túl biztonságos. Van valami javaslatod?)

névtelen.JPG
    
(#) kadarist válasza c27 hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Igen, ez jónak tűnik.
(#) Tomi111 válasza c27 hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Üdv!

Egy csillag-delta kapcsolónak 9 kivezetése van!
3 a 3 fázisnak és 6 a motorhoz!
Csillag állásban 3 pontot összeköt, a másik 3-ra kiadja a 3 fázist, delta állásban az elöbb összekötött 3 pontra is a 3 fázist adja.

Üdv! Tomi
(#) c27 válasza Tomi111 hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Helló. Aha akkor ez a kapcsoló végül is csillag-delta, de nem használható főkapcsolóként csak átkapcsolásra.
Kösz a segítséget mindkettőtöknek.
(#) kadarist válasza c27 hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Van neki nulla állása, vagy nincs? Ha van, akkor leválasztóként is működik, ha nincs, akkor nem. Egy képet rakhatnál fel róla.
(#) c27 válasza kadarist hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
0 állásban mindent szakít (a csillagot is és a deltát is). Elvileg jó lenne csak akkor van gond ha a motorra valahogy kikerül a fázis (bár a motor el van szigetelve a berendezéstől). Tehát lényegében a 3 tekercs egy-egy vége mindig megkapja a 3 fázist és a kapcsoló 0-nál szakít 1 nél összeköti a másik 3 tekercseket egymással deltába meg a megfelelő tekercseket köti össze.
0 állásban nem fog menni a motor, de amint írtam nem a legbiztonságosabb pl: ha valaki véletlenül elvágja a kapcsoló és a motor közötti vezetéket hiába van kikapcsolva a kapcsoló akkor ..... :eek2:
(#) kadarist válasza c27 hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Dehát ha nulla állásban van a kapcsoló, akkor hogyan kerül a motorra feszültség? Milyen kapcsoló ez? Valami típusa van neki, vagy csak úgy termett Képet lássunk!
(#) c27 válasza kadarist hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Ez egy 6 áramkörű kapcsoló olyan mint amit rajzoltam. (Kép sajnos most nem lehetséges.)
0 állásban minden szakítva van. csillagba 3-3 van összekötve deltában a másik 3-3.
(#) kadarist válasza c27 hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Ha mindent szakít, akkor mi a gond a leválasztással? Fázis akkor nem mehet a motorkapcsokra.
(#) c27 válasza kadarist hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Na mégegyszer. Csináltam egy sablonos képet a kapcsolóról. 0-nál szakít a többi egyértelmű csillag után deltát kapcsol, de nincs áthidalgatva az egész kapcsoló olyan mint amit rajzoltam. Most nézd meg amit tegnap rajzoltam bekötést. A lényeg, hogy a V1 U1 és W1 ezekre mindig rá van kötve a fázis ez a kapcsló nem tudja megcsakítani mert kevés pólusa van ez csak csillagból deltát tud kapcsolni vagy pedig nem csinál semmit az U2 V2 W2 tekercsvégekkel. Ez a kapcsoló csak az U2 V2 W2 tekercsket kapcsolgatja a U1 V1 W1-re menő fázisokat nem tudja szakítani. (Nézd meg a tegnap rajzolt bekötést.)
Ennyi a bajom csak ezzel. (0 állásban nem fog menni a motor, de nem azért mert megszakítja a 3 fázist, hanem azért, mert a tekercsek másik három végét hagyja szabadon (W2 U2 V2).

00.JPG
    
(#) kadarist válasza c27 hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Értem! Így totál életveszélyes a dolog! Vegyél egy rendes csillag-delta kapcsolót!
(#) c27 válasza kadarist hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Nem életveszélyes, csak nem kell elvágni a vezetéket. Amúgy tökéletes ill. használat után ki kéne húzni vagy tenni kellene rá egy főkapcsolót. Csak igazából az érdeket, hogy maga a bekötés jó e. (Ezek szerint jó.) Lehet mégis kapcsolócsere lesz.
(#) kalozradio válasza Pityu01 hozzászólására (») Dec 29, 2009 /
 
Öszintén ezel amócerel te egy betonkeverönél nagyobb tárgyat nem fogsz meghajtani, mivel gyök3-mal kell számolni eröben is!
(#) csont74 hozzászólása Jan 1, 2010 /
 
sziasztok egy 220/380 -as 1.5 KW-os 1400 -as fordulatu villanymotor 220-ra kötve mennyivel gyengébb ? Mert én ugy hallottam hogy nem mindeggy hogy a motor tábláján a 380 vagy a 220 van elöl ,igaz ez?
(#) Atis57 válasza csont74 hozzászólására (») Jan 1, 2010 /
 
Szia!
sokkal ! azért az 1/2 teljesitményre számits ! Tehát szeretnéd csillagba kötni és 220Vról használni....
Ha a villanymotor 380/220V-s .ez azt jelenti ,hogy 380Vról csillagban mehet és 3X220/127Vról meg deltában .pl: bánya ,hajók , valamint a volt SZU ban.
Ha 380/660V van rajta akkor lehetett nálunk csillg/delta inditással használni --azaz: 380V ról deltában és 660V-ról csillagban is uazt a teljesitményt adta!
(#) zoroka hozzászólása Jan 7, 2010 /
 
helló


380/220 motort szeretnék átkötni 220-ra 6 kötési lehetőség van ,most a 380 -an az u1 v1 w1 -re van kötve és a w2 u2 v2 szabad ,hová köthetem a 220-at ,mit kell mivel összekötnöm ? köszi
(#) kadarist válasza zoroka hozzászólására (») Jan 7, 2010 /
 
Itt egy jó bekötési rajz:Bővebben: Link
És a magyarázat:Bővebben: Link
(#) berlingoster hozzászólása Jan 10, 2010 /
 
Hogy héz ki a 3x220V-os bekötés?
(#) Atis57 válasza berlingoster hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Szia!
ha a motor 380/220 V-s akkor a delta kapcsolás...
(#) berlingoster válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Nem 220/380?
(#) kadarist válasza berlingoster hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Szia!
Teljesen mindegy, hogy melyik szám van elöl.
(#) kisgabit hozzászólása Jan 14, 2010 /
 
sziasztok van egy villanymotorom és gyengének találom lehet hogy nem jol van bekötve tudna valaki segiteni?
Ezen 4 bekötési pont van segitsetek sürgös.
(#) kadarist válasza kisgabit hozzászólására (») Jan 14, 2010 /
 
Szia!
Milyen típusú motor ez? Jó lenne egy fénykép is mert anélkül nehéz lesz segíteni.
(#) c27 hozzászólása Jan 15, 2010 /
 
Sziasztok. Lenne két kérdésem.
Lehet rosszúl bekötve úgy egy csillag-delta motor, hogy mégis megy? (Csillagnál megindúl mint az őrült és a lámpák villannak egyet amikor deltába lesz kapcsolva. Amúgy megy a motor mint a szélvész, de nem melegszik igaz 2800-at fordul azért megy gyorsan.)
A másik, hogy 380/220V-os motor az 380-al csillagba vagy 220V-tal deltába megy? Így kell bekötni?
+Még egy kérdés bármely delta motort aminek 6 kivezetése van be lehet kötni csillag-delta kapcsolásba mennyivel gyengébb egy delta motor csillagban (fele teljesítmény)?
(#) mpisti válasza c27 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Igen,előfordul,hogy deltába átkapcsoláskor"megrántja a hálózatot" és a lámpák villannak egyet. Ez akkor fordul elő,amikor az átkapcsolás valamelyik fázis feszültségének a nullátmenetére esik. A motor jó bekötése mellett is gyakori ez a jelenség. Ha a motor rosszul lenne bekötve, akkor deltába váltáskor a forgásirány megfordulna. ez viszont a motorvédelem azonnali leoldását eredményezné. Ha delta üzemű motort csillagban járatsz, akkor a tengelyteljesítmény gyökharmaddal(P/1,732)csökken. Ez valamivel több mint fél teljesítmény, de a szlip nagyobb lesz mint delta üzemben.
(#) berlingoster válasza kadarist hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Nem mindegy,ugyanis a tekercsre köthető feszültséget jelenti delta kapcsolásban.
(#) kadarist válasza berlingoster hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Szia!
Ezt fejtsd ki bővebben!
(#) berlingoster válasza kadarist hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
A 380/220-as motor 3 tekercse 380v-ra van tekerve.Deltába kötve mind a három tekercs 380v-ot kap.A 220/380-as motor deltában elmelegszik.
Következő: »»   43 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem