Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Én sajnos nem tudom megoldani a furatgalvanizálást, de nem lenne gond a maratáskor.
Kifúrt panelt furatgalvanizálás után le lehet vasalni a negatív képpel (szigetelő a fekete), majd pl kémiai ónozóval bevonni. Ez a vezető rétegeket és így a furatgalvánt is védi majd a maratóban. Ha kész akkor le lehet mostni a nyomtatófestéket és így beletenni a maratóba. Ahol festék volt ott lemarja, ahol nem volt, ott védi az ón. Csak hát a furatgalvanizálás még nem nagyon van háziasítva.
Szerintem a kémiai ónozó az vékony. Atomos vastagságban vonja be a rezet, valamennyire azt is támadja a marató, bár valószínű ez is marató fügő. Mondjuk láttam olyan ónozót is amire azt írta hogy minél tovább van benne a panel annál vastagabb az ónréteg, csak nem írt itt még olyan ember aki beruházott volna 6000Ft-ot abba a por alakú ónozóba, pedig azzal talán meg lehetne védeni lukakat.
Milyen lyukat is?
Te otthon furatgalvánkodsz?
mondjuk az is 6 vasalás/laminálás nyákonként. 10-nél az már 60, tehát a macera marad. Én csináltam otthon furatgalvánt, de 2 nap volt 1 panel. (jó nem csak ezt csináltam). Kellet egy galvánmaszk, azt előhívni, kifúrni, ecsetelni ezüstnitráttal, szárítani fényre tenni, lötyiben áztatni 1 órán át, galvanizálni 2 órát, fóliázni, maratni, fóliázni, lötstoppolni. Macera.
Köszi a további útmutatást!
Simán rajzoltam és nyomtattam egy 5x3.5 centi fekete téglalapot (a flekk szót hibásan használtam, az egy teljes gépelt oldalt jelent -> http://hu.wikipedia.org/wiki/Flekk). Csupán azt akartam, hogy akit érdekel az lássa, hogy mi a különbség a lézer és a jó tintás nyomat között. A levilágított (nyomdai) film lenne a top, az teljesen fedett lenne. A lézert vasalni használom, a tintás pedig a P20-nál és a gyárilag fotófilmes nyákoknál már bizonyított, remélem a tentingnél és a lötstopnál is beválik. A fúrás nálam vagy kézzel (oszlopos fúrógép) történik, vagy nagyobb mennyiségű furatnál (10 lyuknál több ) megy a cnc alá. Azért a 60 papír kicsi túlzás, legalábbis nálam. 10 panel ráfér egy a4-esre, elvileg négy menetben megvan az egész. Két oldalas lötstoppos 4 maszkot jelent (vagy valahol nagyon elszámoltam magam), a "furatgalván" jelen esetben kézzel történik. Pozíciófelirat nincs, de ha nagyon kell, akkor felvasalom (persze nem lesz fehér). Szitázni házilag emiatt nem fogok. A furatgalvánozott paneleket meghagyom az erre szakosodott cégeknek. Ha már furatgalván, akkor csinálják meg a többi lépést is Apropó: A Bungard-nál láttam átkötésre "csőszegecseket", persze hozzávaló préssel. 0.6 mm-es külső és 0.4-es belső átmérővel. Kalapálás kizárva Idézet: „Miért nem ott tépitek a szátokat?” Ezt talán nem kellett volna!
Ja és kéne szemcsefinomításhoz fenol a galvanizáláshoz amiből 9000Ft egy kiló és nincs kisebb kiszerelés.
Mondjuk az ezüstnitrát is iszonyat drága, de még mindíg olcsóbb mint a palládium.
Egy A4-est nem világítasz le 3 cree leddel. Ahhoz már nem árt 6. Nekem a nagyobbakhoz van még egy sor cree ledem.
Egy a4-est befóliázni neked egyszerűbb mert te lapított fóliát vettél, nekem az a4 egy körülbelül 2 centis hengerré ugrik össze amíg le nem húzom az alsó fóliát (a matt az alsó) Érdekes mert lehúzás után tök egyenes lesz, mondjuk az alsó fólia 2* vastagabb mint a felső. A felső kb. olyan vastag mint egy celofán fele. Szerintem első körben hidegen told át rajta, és ne tedd rá a fóliát csak a felső 1 centit egyenletesen nyomd rá kézzel (két oldalra középről meghúzod, és miközben megy befelé tartsd lazán éppen csak feszítve 45 fokban a bemenet előtt. Ekkor már nem nagyon lehet leszedni, és mehet a 120 fokkal még egyszer. Ha már profin megy, akkor persze mehet egyből a 120 fok, de a tartás akkor is kell, és akkor persze kicsit kisebbnek kell lenni a fóliának mint a panel (magyarán nagyobb panel kell 1cm-el mint a rendes méret). Az egyetemen uv szűrős ablak van, ott is úgy megy, hogy a hengerről az egyik henger leszedi az aló réteget, egy másik henger húzza a nyákot és nyomja a fóliát a nyákhoz. Hogy mikor vágják le azt nem láttam ,mert az valahol a folyamat másik részén lehet, de az biztos hogy mindez már a fúrás után történik. Ezt otthon nem tudjuk megcsinálni, bár már kerestem uv szűrős fóliát az ablakra
Uram, köszönöm az infókat
Az A4 csak példa volt. Egyelőre nem fenyeget az a "veszély", hogy A4-ben kellene dolgozni, pláne, hogy a lamináló csak A5-ös. És még fogalmam sincs, hogy mit lépne egy A5-ös kétoldalas nyáklemezre... Gyanítom, hogy kevés lenne hozzá a hőteljesítmény. Mivel a paneljeim eléggé aprócskák, inkább hosszúkás elrendezésben montírozom össze őket, így csak egy 5-6 centis (és jó fél méteres) csíkot kell több panel esetében végigküldeni a laminálón. Azt még meg bírja melegíteni. Majd kiderül... Egyelőre nincs időm próbálgatni, majd talán a 7végén. Szörnyű gondok ezek...
Levasalta magának a saját vezérlő áramkörét a lamináló:
Nincs egy scannered? 2600dpi-vel látnánk is valamit. Kicsit mintha itt ott pöttyös meg lukas lenne, de lehet hogy csak poros a fényképeződ. Egyébként jó vastagon ráment. Milyen papírral csináltad? Matrica hátlapja?
Viszont elég egyenes lett a vonal, végre nincsenek benne a vasalós módszer szétlapításai. (vagy ha van akkor az egyenletes lapítás) Jól néz ki. Ki is marod?
Scannerem nincs, de itt egy másik fotó: Bővebben: KÉP
Ennél csak jobbat lehet, mert ezt a nyákot nagyon elgányoltam.
Akkor jól láttam hogy lukas.
Egyébként ennyi festéket életében nem nyomtatott a környezetemben még papírra egyetlen nyomtató sem. A papírtipust meg a nyomtatót mond még meg, hátha valaki beruház egy olyan nyomtatóra.
Samsung ML-2010PR és 135 grammos fényes műnyomó.
Szia! Túl meleg a lamináló! Akkor jó ha épp csak ragad a festék! Igaz időben sokkal több de ez nem számít! 10-15 percet nem tartok soknak az én vasalási technikám 15-20 perc akkor jó!
Ezt most úgy lamináltam hogy amikor már épp elkezdett füstölni akkor kihúztam a fűtést...
Nagyon jókat lehet vasalni ha pontos a hőmérséklet! Igaz tovább tart a rápréselés de megéri mert olyan mint a fotózott! ILYESMI 0,4mm huzalokkal 1-es betűvel van a név írva!
Tényleg vastagnak tűnik a festék.
Értem már miért gondolkodsz nagy panelméretekben. Én útálok fúrkálódni és SMD-ben tervezek. Csak a csatikat szoktam felfúrni (PORT/táp). LCD csatik mind SMD (0.5 / 0.4 lábtávval) AVR meg TQFP. Ellenállat is SMD. Nekem ezért volt elég a névjegykértya panel átlag nagyság. patexati Sima vasalássak ügyesen a 0,2-0,3 mm tartható (10 mil) De laminálással 0,08mm is! (3-4 mil) Akár BGA-zni is lehetne vele, ha furatgalvanizálni tudnánk, mert ahhoz több réteg is kell
Na, elromlott az oszlopos fúróm. Ez az, amit anno egyszer már kicseréltek a brico store-ban...
Elég volt, most már veszek egy Proxxon állványt és kész! :yes:
Azt néztem én is mostanában...kösd fel a gatyád az ára miatt.
15990Ft
Ennyi volt az oszlopos fúró is. Remélem hogy nem csak levásárolni lehet majd az árát (még garanciális)...
Én nem erre gondoltam, amit kinéztem az 70.000 körül volt. csodálkoztam is, rajta, miért ennyi, aztán kiderült, mert minden irányba dönthető, mozgatható, meg mindent tud, még magától fúrt is, de ez csak az állvány volt.
Nézelődtem mert gondoltam, biztos van nekik olcsóbb is, de nem találtam. De ezek szerint van. Szerintem próbáld felvenni a kapcsolatot az magyaroszági képviselettel ami érden van, tőlük biztos olcsóbb. Már nem tudom hol van nekem az elérhetőségük, anno vásároltam én is tőlük.
Most néztem meg, nem sokkal olcsóbb, párszáz forinttal.
Felhívtam őket és nagyon magabiztosan állította hogy ez nem fogja eltörni a 0,6-os keményfém csigafúróimat. :yes:
Nem véletlen kerülnek ugyanis ennyibe a Proxxon szerszámok. A minőséget meg kell fizetni. Érden csak 600Ft-al kevesebb, szóval a Conrad a kevesebb benzin miatt jobban megérni.
Conradba kocsival?! Rémálom! A békávé se leánynevelde, az igaz, de a kocsit a körúton meghúzzák, nincs parkoló, a lesifotós paparazzi (közterület felügyelő) meg a másodpercmutatót nézi az óráján, hogy rátehesse a mikulás csomagot a szélvédőre!
Látom nem változol, ismét előbb készítesz nyákot, mint kipróbálnád az áramkört!
Én épp most tesztelem a két szabályzó kört. Eddig minden rendben. Ha ma ezzel kész leszek, lehet, meg is tervezem a nyákot is. Én csak holnap, vagy szombaton fogom legörgőzni. Kell egy csomó fénykép is a cikkhez(ha addig egy két okostóni el nem veszi a kevem az egésztől! ) Te hogy görgőzted le? Többször átengedted, vagy kapcsolgattad a motort? A füstölésről jut eszembe, hogy nekem is füstölt, de ezt el fogja hagyni. Érdemes kint "kiégetni", mert nagyon büdös.
Hát igen, én így szoktam.
Kigondoltam hogy hogyan lenne szerintem a legjobb a laminálás: Az egész folyamat négy lépésből állna. 1.- Először felfűtené a PIC a hengereket 180-200 fokra, ekkor elindítaná a motort és végig behúzná egyszerre az egész nyákot kétszer-háromszor azért, hogy nagyjából feltapadjon a műnyomó és felmelegedjen a nyák. 2.- A második lépésben a nyák egyik felétől kezdve oda-vissza 15-20-szor végigvasalna egy kb egy centis csíkot, majd továbbmenne egy centit és azon a részen megint átmenne 15-20-szor. Pár mm átfedés lenne a csíkok közt persze. Ha elért a nyák végéig, akkor jön a harmadik lépés. 3.- A harmadik lépésben oda-vissza az egész nyákon végigmenne folyamatosan addig, amíg a hengerek le nem hűlnek mondjuk 100 fokra. Azért, mert akkor már a festék megköt teljesen. 4.- A negyedik lépésben teljesen behúzná a nyákot és ott tartaná addig, amíg le nem hűl a henger 30 fokra. Ha eléri a 30 fokot, akkor kiköpné a nyákot. Mert nehogy már úgy adja ki nekem a kész nyákot hogy az megégeti a kezem. Ezt sok szempontból átgondoltam és szerintem így érhető el a legjobb minőségű nyák. Csak ehhez tényleg oda-vissza forgó motor kellene. Lehet hogy szétszedem ennek a motorját... Csak tudnom kellene mit lássak ahhoz hogy megtudjuk, képes-e visszafelé forgásra. |
Bejelentkezés
Hirdetés |