Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Sziasztok!
A következő probléma megoldásában kérném a segítségeteket: Adott egy Magnat Classic360 RapBull típusú 4 csatornás autós erősítő, a gond pedig az hogy bekapcsolásnál pukkan egyet a rákötött mélyláda, ugyanez a jelenség kikapcsolásnál is mutatkozik. Mi lehet az oka?Hogyan orvosolható? A segítséget előre is köszönöm.
Itt nézz szét.Bővebben: Link
Én valalmi gerjedésre tudok godolni. Ami a túlmelegedéstől, azaz a hőtorzítástól el is múlhat akár. Meg nézted szkóppal? a vég tranyónál, meg az elő erősítőnél is. Az is lehet, hogy valamelyik tranyó készül a halálára.
Na meg a védelem is tilthat, bár az nem fog megszünni. Sok mindentől lehet. Volt egy Sal piros erősítő nálam, ami kifogott rajtam. Akkora sz.. konstrukció, hogy szerintem azért nem működik rendesen.
Arról győződj meg, hogy nem-e a fejegységtől meg a kikapcsolási pukkanás. Tehát rca dugókat kihúz, és rövidre zárt rca dugókat dugj be helyette, hogy az erősítő bemenetére ne jusson semmiféle jel. Ha akkor is pukkan, akkor körül kell nézni benne.
hello,nem vagyok benne biztos hogy jó helyre irok de nekem egy autós erősitő hajt egy 800wattos mélyládát a szobámba és szeretném megtudni hogy a highlevel inputra hogyan kössem be a hangszórómat?ugyanis nem csak + és - kimenet van hanem van egy olyan is hogy GND
akkor ezek szerint 5 pólusú a csatid.
Akkor a + a + ra, és - a - ra A GND csak zavar elkerülés miatt van.
Sziasztok!
Szeintetek mi okozhatja azt,hogy járó motornál az erősitőre kötött mélyláda hangjából mintha 10-20% -kal kevesebb mélyhang jönne ki? a probléma más erősitővel is ugyan ez. A fejegységről RCA -n keresztül megy a jel, és gerjedésre, földhurokra utaló hangot nem hallok. Az lehetséges hogy a generátor zavar be? A válaszokat előre is köszönöm.
A hangerő is csökken a mélynél, vagy csak az alsó frekveciák tünedeznek el?
[quote]Tehát rca dugókat kihúz, és rövidre zárt rca dugókat dugj be helyette, hogy az erősítő bemenetére ne jusson semmiféle jel
Köszönöm a választ! Csak azt nem értem, hogyan zárom rövidre a RCA-t és hová csatlakoztassam,fejegységbe vagy erősítőbe? Aválaszt előre is köszönöm.
A járó motor és a menetzaj kiolt a mélyhangokból és egyéb frekvenciákon pedig keletkeznek olyan hangok, amik elnyomják a füledben a kívánt mélyeket.
Komoly hangszigetelés (prémium autó), vagy nagyobb hangerő kell. Nem véletlenül van kitalálva az automatikus hangerő szabályzás némely fejegységben. Üdv Inhouse
A rövidrezárt RCA dugót ne a fejegységbe dugd, elvileg nem lenne baja, de nem biztos, hogy szereti és értelme sem sok van. Ellenben ha az erősítő bemenetét zárod rövidre, akkor abba nem juthat be jel, elvileg csak a saját zaját hallod majd (meg persze a tápon keresztül érkezőeket).
Üdv Inhouse
Oké köszi! A lényeg, hogy ez normális jelenség.
Hát írtam. Az erősítőd bemenetére ne jthasson semmiféle jel.
Akkor az erősítőd bemenetét zárd rövidre. Érve? Kihúzod belőle az rca kábeleket, és lehúzod a bemenő jelet 0-ára- azaz rövidre zárod. 22Ft egy gagyi rca dugó. Beteszel egy cinbogyót a csatiba, és úgy dugod be. Ha akkor nem zúg, akkor ok. Akkor a fej okozza a gázt.
Nézz körül a menüben, lehet olyan menüpont, hogy fordulatszám függő hangerő szabályzó. az arra való, hogy ha jobban pörög a motor, nagyobb lesz a menet zaj, és ilyenkor ad rá egy lapáttal, hogy kompenzálva legyen.
A Pio és VDO fejekben szookott ilyen lenni, meg még ki tudja, melyikben. Azt kapcsold ki, és szerintem jó lesz.
Szia!
Említetted a zúgást, ez lenne a másik gond.Járó motornál az erősítőn keresztül hallatszik a (generátor vagy gyújtászaj) sípolás.Rca-t lehúzva nem zúg tehát a fejegységen keresztül jön a zaj. Ezt is szeretném megszüntetni, már vettem a fej elé zaj szűrőt de az nem segített.Másik gond a ki és be kapcsolásnál a pukkanás az erősítőre kötött hangszórókból. A választ előre is köszönöm.
Üdv Sziszi! Ez két különböző hiba. A generátor zaj az fordúlat függő. Már gondolom elmonták előttem, lehet: szerelési hiba - akkumulátor gyengeség és magának a generátornak a hibája is. A másik a koppanás vagy pukkanás. Lehet rádió és erősítő hiba. Ezt mindkét készülék némító áramköre okozhatja. Legtöbbször az erősítők ,de a rádió is. Müködő rendszerre ha ráindítózol , bizony elő idézhetted Te magad. Javítható mindkettő. Ha vissza olvasol akkor igen sokszor volt szó rólla. Ha szükséges akkor egyes hibákról, vagy megoldásairól szívesen írok. Öreg T
autoba akarok erositot tenni meg is epitettem 2*150 trafom is van 12 voltrol 2*35 voltra.csak az a gondom hogy valtoaramrol mukodik a trafo az autoakumlator meg egyenaram.tud valaki segiteni nagyon megkoszonnem.
Akkor egyértelmű, hogy mi a gáz nálad.
Elcsattant az rca test pontja a fejben a panelon. Mérj egyet. A fejegység háza, és az rca árnyékolása között mérd meg hány ohm van. 0-hoz közeli kell hogy legyen. Ha szakadt, márpedig szerintem az, akkor szét kell szedni a fejet, és az rca árnyékolását kezdd el visszakövetni, és valahol vagy szétégett a nyék, mert hajszál vékony szokott lenni a vezetősáv, direkt(!) vagy van benne egy 0 ohmos smd ellenállás, vagy egy smd biztosíték, vagy valami. Ezt azért rakják bele gyárilag, hogyha megszakadna az erősítőd test kábele valamiért, akkor ne tudjon az erősítőd az rca árnyékolásán keresztül működni, mert akkor leéghetne az rca kábel, és kigyulladhat a kocsi is. Szóval tök könnyen előfordulhat, hogy szerelés közben véletlenül oda ér valahova és kiég. Nap mint nap okoznak látok ilyet. Olyan gyakori. Aztán persze lehet mától is...
sziasztok lenne 1 kérdésem hátha tud valaki seggiteni, van spl a025001 tipusu autoba való erösítöm, 1ik haverommal cseréltem tegnap elött amikor mutatta müködött rendben tegnap elhozta, na már most be akartam kötni bekötöttem ahogy kell (legalább is igy tudom Batt: aksi+ szála, rem?aksi- szála, GND:rádió kék szála(ami a antenna motorhoz menne) bekötöttem és egyszerüen semmit nem csinál led lámpák nem világitanak:S nem tudom mi lehet vele, tippek? mert eggyáltalán nem müködik
meg köszönném ha valaki tudna segiteni
A rem (ove) szál kell a rádióhoz és a GND a - ...
Üdv. Valaki keresett egy régi Alpine 3502 erősítőről adatokat? Öreg T
köszönöm szépen a gyors választ akor roszul tudtam, nekem is igy montda 1 gyerek azért kötöttem ugy kösz hólnap meg nézem hogy akkor jó e lessz
Szívesen.
Am a Power megy az akkumulátor + sarkára. A GND (Ground=test) megy a akksi - sarkára. A remote megy a fejegység (általában) kék vezetékére. Ezt megint azért írtam le mert az imént remove szálat írtam ,az meg remote lenne
Ha ekkora a káosz, akkor néhány kiegészítés:
Először is, mivel a GND-t a fejegység REMOTE szálára kötötted, előfordulhat, hogy az a kimenet meghalt, ha az erősítő háza a testhez ért valahol, vagy az RCA-k be voltak dugva...nézd meg egy multiméterrel, hogy közel +12V van-e rajta, ha bekapcsolod a fejet... Az akku + sarkától minimum 6-os sodrott rézzel menj hátra a csomagtartóba az erősítőhöz. Kb. 15-20cm-re az akku + sarujától rakj egy biztosítékot, autóhifis boltban kapható ez is és a biztosítékház is. Nagyobb értékű legyen, mint az erősítőben levő. Úgy vezesd, hogy éles fém részekhez ne érjen, ne akadjon semmiben. A testet is 6-os sodrott rézzel vidd, elvileg elég, ha a csomagtartóban találsz rögzítési lehetőséget a testhez. Az erősítőt csavarokkal rögzítsd stabilan. Az autóhifihez kapható RCA kábelek általában vastagabbak, jobban tűrik a mostoha körülményeket és van belőle többszörösen árnyékolt is. Valamint a legtöbb tartalmaz középen egy vékony szálat, amin a fejegységtől hátraviheted a remote szál kapcsolt +12V-ját. A remote nem nagy áramú, csak egy jelzés az erősítőnek, hogy mehet... A beállítást majd később, egyelőre ez legyen meg... Üdv Inhouse
Hello
Ha a remote szálat le testelte, nem lesz semmi gáz, a fejjel, mert vagy egy külső bizti van benne, vagy áramkörös védelem, ami rövidzárkor megszünteti egy időre a +12V-ot, vagy a fej újra bekapcsolásával indul újra. Ha úgy volt bekötve az erősítő,ahogy le írta, az rca test biztije nim éghetett el, mert nagyobb az rca test biztije, mint a remote áramkorlátja. Csodák persze lehetnek. Meg én nem javasolnék 6-os kábelt hifihez. A minimum az a 10qmm(mm2^) Nem akkora az árkülönbség, hogy ne érje meg betenni a nagyobbat. Meg nem is tesz vele rosszat a hangnak. :yes:
Üdv. Rádió függő. Inhouse véleményét osztom, ugyanis két megoldás szokott lenni. Ha a rádió RCA kimenete a panel nagy test pontjára van kötve akkor a bemeneti test (-) megszakad és arádió sem működik. A másik ha az RCA kimenet a rádión belüll vezetékes akkor egy igen vékony fólia kötia testhez ami elégett és levegőben lóg a RCA rádió vége. Ebben az estben minden működik csak sípol-gerjed meg minden ami lehetséges. Öreg T
Üdv !A kábellel egyetértek. A kapcsoló feszültséget tranzisztorral védik, de igen gyakran meghel. A terhelhetőssége álltalában 100mA. A rádiók 90% ban nincs biztositék a kimenetén. Öreg T
Pont ezt mondom én is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |