Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos fűtés autóba
 
Témaindító: wolfcsaba, idő: Jan 20, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 7
(#) zolika60 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Attól tartok, hogy túl melegednének a gyertyák. kicsi a hőleadó felület, nincs olyan közvetlen hőleadás mint a vízben. Egyébként ha a Matiz radiátora fémből van annak a vízterére is forraszthatsz egy vastagabb réz lapot amibe a gyertyáknak menetet fúrsz, úgy, hogy a végük a radiátor vízterében legyen. Az én autómban sajnos műanyag, ezért tettem a csőbe.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Minden autoé müanyag már.
Elég lenne egy cigisdoboz méretü dobozka fémböl, két oldalán 1-1- csöcsonk, meg néhány menetet beletákolni a gyertyáknak. Az egészet meg bevágni a bemenö fütéscsöhöz, minél közelebb a radiátorhoz. Rögziteni se kéne, a gumicsö megtartana akkora sulyt. Ez a legzsufoltabb motortérben is elférne.
(#) wolfcsaba válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
És ha sorba kötök kettőt? Az úgy 6 volt. Hogy lehetne korlátozni az áramfelvételét 15 amperre?
Igen, az izzítógyertyával csak ez a bajom, hogy túlmelegedne, ha nem a vízbe lógatom a végét. Meg sokat zabál. Fémből van a matiz radiátora (alumínium, a forrasztása művészet), de az a radiátor számomra nem létezik, amíg nincs odakint kánikula. Majd nyáron biztosan lesz olyan, hogy borzalmasan unatkozok, és akkor átmegyek a nagybátyámhoz, és rászánok egy napot, kiszedem, kipucolom, de az is lehet, hogy a régi alapján legyártok egy újat rézcsőből, az nem nagy művészet, itthon én csináltam a vízcsöveket is.
(#) wolfcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Akos70, ha beleteszel abba a csőbe nekem egy cigisdoboz méretű akármit csőcsonkokkal, és mindezt úgy, hogy mondjuk az izzítógyertyát szükség esetén cserélni is lehet, akkor te varázsló vagy. De mivel nem hiszel nekem, megpróbálok betenni egy képet a Nagy Matiz Könyvből.

matiz.jpg
    
(#) akos70 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Köszönöm, láttam már pár autot, meg néhány könyvvel is rendelkezem.
A féltengelyt, kormánymüvet, meg generátort ábrázolo rajz amugy se sokat árul el a fütéscsövek helyzetéröl.
Még mindig kizártnak tartom, hogy ne férjen el egy 2 izzitogyertyát befogado doboz a motortérben.
(#) akos70 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Idézet:
„Meg sokat zabál.”


Ezzel kezdtük. Árammal füteni "sokba kerül". Lehet probálni sporolni az amperokkal, csak akkor meg nem fog füteni....
(#) wolfcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Én is láttam már pár autót, egy garázsban nőttem fel, ami a szüleim háza alatt volt (apám autószerelő). Mellékesen jegyzem meg, hogy az egész belinkelt oldalon a szöveg a fűtés előremenő cső leszedését részletezi, és ennek menete látható a képeken is. A féltengely, a kormánymű, az önindító, a gyújtáselosztó, injektorállványzat, főfékmunkahenger, szívótorok, EGR szelep, kipufogócső és katalizátor egyszerűen csak útban van. "Heater hoses" Azaz magyarul: "vízmelegítő csövek". Esetleg javaslom élőben megtekinteni egy matizon egy ilyen csövet, és utána véleményezd. Én már láttam eleget, szedtem már darabokra ennek is a motorját. És eddig mind közül ez a legrosszabb elrendezésű. Ha pedig csakazértse hiszed el nekem, hogy nem fér oda be semmi, akkor legyen neked igazad, és ejtsük ezt a témát. Ettől én még nem fogom ezt betenni a kocsiba. Az elektromos fűtésre meg 15 ampert szánok, ennyi meleg lesz, és kész. Tehát ebből kell kihozni a legjobb és legegyszerűbb megoldást. Amúgy a víz fűtése azért sem jöhet nálam szóba, mert ha visszaolvasol, ott írom, hogy üzemmeleg motornál sincs kánikula, a nyáron cseréltem radiátort, mert a régi kilyukadt. Ez egy bontott radiátor, gyenge a teljesítménye (kipucolni , vagy cserélni majd nyáron fogom). Ezért elektromos fűtést kell csinálnom, egyszerűen beépíthetőt, ami azt jelenti, hogy a fűtőventillátor után fogom betenni, mivel azt két csavar kitekerésével fel tudom hozni a lakásba, a fűtőbetéthez való kábelezés pedig megvan a gyújtás után. Ezen a képen a 8-as alkatrészbe szeretném telepíteni az elektromos fűtőbetétet. Egyszerűen megoldható. És itt fent a lakásban. Ez azért nem utolsó szempont. Csupán az az eldöntendő kérdés, hogy miből készítsek fűtőbetétet. Néztem kanthal szálat, ellenálláshuzalt, ezek jól méretezhetőek, segítségetekkel tudok is méretezést számolni. Az izzítógyertya jó ötletnek tűnt, de azt mondod, víz nélkül, ha csak egy alubordába tekerem, elpusztul. És még ez is elég macerás, mert nincs itthon satu, bár ha nagyon akarom, meg tudom csinálni. De hátha van egyszerűbb. Ezért beszélgetünk, több szem többet lát, és többen többféle ötlettel jövünk, néha ezek kombinációjával lehet még jobbat csinálni. És elismerem, másodszor is, hogy az izzítógyertya a a fűtéskörbe zseniális, csak nekem momentán nem jó.

matiz2.jpg
    
(#) tatabike válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Üdv, azért kicsit elszálltak az ötletek, na meg néhány tévhit is előkerült... Azt ki a bánat találta ki, hogy a Trabant elgázosította az utasteret, ha kilyukadt a kipufogódob?? Volt itt valakinek egyáltalán Trabantja? Kezdjük ott, hogy nem is a kipufogódobról szedett levegővel ment a Trabi fűtése, hanem a hűtőbordás hengerfejet fújó turbóventillátor keltette szelet lehetett terelgetni télen az utastérbe, nyáron meg ki a szabadba. Volt egy téli/nyári állású terelőlap. A kipufogóról a levegőszűrő csonkja szívta a levegőt, ami ugye a motorba ment. Ha kipufogógáz jutott be az utastérbe, ott valami nagy hiba lehetett, nekem sokáig volt Trabim, fiatal is öreg is, rohadt kipufogós, meg jó is, de soha nem került be az utastérbe még csak a szaga sem... Ja, és a Trabinál nincs olajcsere, maximum a váltóban...
(#) BarnaPili válasza tatabike hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Nekem volt Trabim és szerintem a kipuffogódobról ment a fűtés.Ezért volt rajta az a nagy lemez kóbura .
István
(#) akos70 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Igazad van, ha a radiátorod el van vizkövesedve, azon nem sokat segit a melegebb viz.
Izzitogyertyát meg csak vizhütéssel!
Kifogytam a "jotanácsokbol", ha megoldottad, számolj be, kiváncsi vagyok a végeredményre.
(#) akos70 válasza tatabike hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
A ventillátor a motor höjét továbbnyomta az elsö dobba (duplafalu höcserélös dob), onnan ment a fülkébe.
Ha a dob belsö lemeze kilyukadt (mindig az lyukadt ki,nem a külsö), akkor bizony belepufogott a fülkébe!
(#) wolfcsaba válasza tatabike hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Ez én voltam. A totalcar.hu-n is mondják. Meg az apukám is.
És említsük meg azt is, hogy a trabik főtengelycsapágyazása micsoda egyedülálló jelenség.
Trabanton tanultam meg vezetni, de szerelni nem kellett, akkor még kicsi voltam. Nekem már nem jutott a szoci autókból, de nem is nagyon bánom. Egyszer volt pár hónapig egy kispolákom, amíg a mitsubishibe legyártódott a dugattyúm (elégettem a dugót), de nagyon utáltam. Azonkívül citroen, 2 fiat, daihatsu, most matiz. Bár swiftet akartam volna, de végül ez lett. Amúgy nem rossz a matiz, ritkán van baja, de ha van, akkor az nagy szívás. A legjobb kocsim az 5 ajtós 1 literes fire motoros uno-m volt. Egy kézzel lehetett rajta vezérműszíjat cserélni, vagy bármit. Imádtam azt a kocsit. De aztán lecseréltem egy dízelre. Ez volt az: http://nepitelet.hu/autok/fiat/uno_1983/csak_mazochista_perverz_allatoknak/
Aztán egy idő múlva arra gondoltam, hogy kéne egy olyan autó, amit nem csak szerelni lehet, hanem használni is. És végülis jó döntés volt ez a matiz, csak tényleg borzasztóan zsúfolt motortere van. És ha valamit szerelni kell, akkor az egy egy napos munka. Legalábbis a motorterében. A futómű az könnyű. A belső tér is. De a motortere egy rémálom.
(#) tatabike válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Hát, nem tudom, én nem szereltem a Trabimat, mert sose volt baja, és nem pufogott be az utastérbe, na mindegy.
Matiza volt öcsémnek, meg volt vele elégedve, Ő nem szerelte, mert ugye garis volt, újonnan vette. De emlékszem, egyszer lecsúszott a szélvédőmosó fúvóka csőve, és ha jól tudom ki kellett hozzá venni a műszerfalat, vagy mi. Aztán mikor a márkaszervízben már rakta vissza a csávó, elpattant valami rögzítőfüle annak a böhöm műanyag idomnak, aztán cserélhették kiaz egészet...jó kis szívás volt.
(#) Ricsi89 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Szerintem az a 15A kevés lesz, mert ez így max 200W körül lesz. Érdemesebb lenne csak a benti levegőt keringetni és nem kintről a hideg levegőt melegíttetni az amúgy is kevés teljesítménnyel. Szerintem a legjobb az lenne, ha fognál egy hajszárítót és abból a fűtőszálat feldarabolni a megfelelő hosszúságban, majd összekötni párhuzamosan így kiadva a megfelelő teljesítményt. Ez így mindenestől maradhatna a hajszárító belsejében. A hajszárító motorja 12V-ról szépen pörög és keringethetné a benti levegőt.
Mindenféle képpen az utastér levegőjét kellene melegíteni és nem a kintit, mert így sokkal hamarabb felmelegedne a levegő. :yes:
(#) wolfcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Persze hogy beszámolok. Biztos vannak mások is, akiknek ez hasznára lehet. Most ott tartok, hogy mondjuk 15 amperre való kanthal, vagy ellenálláshuzal, mondjuk kerámiára tekerve, valahogy belefogatva abba a 8as számú műanyagtestbe. illetve nézegetem a vaterán, hogy van egy srácnak rengeteg volkswagenbe való torokfűtőbetétje, ami a jó ég tudja hány wattos, ezt próbálom kideríteni. Ha az nem jó, akkor barkácsolás lesz. Aluborda, ragasztó, fűtőszál, hőkioldó, biztosíték vonalon.
(#) tatabike válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Hm, nem is a főtengelycsapágy, hanem maga a főtengely a durva. Ha jól tudom, két darabból van.
(#) wolfcsaba válasza tatabike hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Á, igen, a "böhöm idom". Arról van képem. Én lebontottam mindent, és vissza is raktam. Bár a képen még az elejénél tartok, itt még volt kedvem fotózni.
(#) wolfcsaba válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
A benti levegőtől lepárásodik az ablak. Ha kapok egy ezresért a tescoban hajszárítót, megfontolom. Ventilátor nem kell, mert az működik. A 15A azért lényeges, mert ezekben elég gyér a generátor, mondjuk 20 kell a hifinek, majd vagy fűtök és az első 10 percben nem hallgatok zenét, vagy zenélek, és fázok. De ettől többet nem lehet ráterhelni. Amúgy ezek a 4-5000 körül kapható ventilátoros műszerfalra csavarozható izék, amiket az elején belinkeltetek, azok is csak 150W-osak.
(#) wolfcsaba válasza tatabike hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Igen, két darabból van a trabi főtengely. Mivel a csapágya nem csúszó, hanem olyan mint a biciklicsapágy, csak nagyobb. Amikor csörög a motorja, az jelzi, hogy cserélni kéne. Rengeteg trabantot láttam szétszedve gyerekként, de akkor én még csak a biciklimet szerelhettem. Nem is értem, hogyan lettem vegyész.
(#) Ricsi89 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Nehogy azt mond, hogy 200W-os A osztályú erősítőt hallgatsz, ami már bekapcsolt, de nem vezérelt állapotban is felveszi a 20A-t. Az csak akkor fog felvenni 20A-t ha 100-as szeget kötsz a kimenetére és csontra feltekered a hangerőt. A párásodásra meg megoldás, ha néha résnyire nyitod az ablakot. Így ott távozik a párás levegő. Viszont a kinti levegő fűtéséről a véleményem nem változik így sem, mert nem mindegy, hogy télen a -10 fokos levegőt akarod 10-20 fokra melegíteni, vagy az utastér egyre melegedő levegőjét.
(#) wolfcsaba hozzászólása Jan 23, 2010 /
 
Jut eszembe, ha a kanthalos vagy huzalos megoldás marad, milyen ragasztóval ragasszam rá az alubordára? Hogy ugye elektromosan szigeteljen, de azért melegítsen is. Mit szokás erre használni? Van itthon epoxy kétkomponensű. De az szerintem nem nagyon bírja a nagy meleget. Még az előző projektemhez használtam, amikor egy '69-es kazettásmagnót upgrade-eltem mp3-asra.
(#) wolfcsaba válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Nem, egy 380W magnat erősítő volt benne, most egy kisebb van. Azért erőltetem a 15 ampert, mert gyújtás után ennyit merek bekötni, mert láttam már ennek a kocsinak a kábelezését.
A párás levegőt nem akarom. Ha az a 200W 10 fokot emel a kintről bejövő levegő hőmérsékletén, az már nekem tökéletes. Van fűtés a kocsiban, csak éppenhogy kevesebb az igényemnél.
(#) Ricsi89 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Na megint egy 140%-os hatásfokú erősítő. Ha 20A-t vesz fel, akkor az max 280W felvett teljesítmény, ami ha 80%-os hatásfokú erősítőt képzelünk el, akkor is max 200W körüli max kimenő teljesítmény lenne, de ne feledkezzünk el az ezekben lévő kapcsolóüzemű tápról sem és annak hatásfokáról. :yes: De mostmár nem offolok. Adtam egy ötletet, de a többi rajtad múlik, hogy mit is fogsz csinálni.
(#) akos70 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Ha a gyujtáskapcsolot meg a vezetékeket félted, azon egy relével lehet segiteni.
És ahogy lentebb valahol belinkeltem, ezen elméletileg 65A-os generátor van, ugyhogy (ha nem is sok) azért van némi tartalék.
(#) Panhard válasza Skyline hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
(#) wolfcsaba hozzászólása Jan 24, 2010 /
 
Jut eszembe 12V 20A-nek milyen vastag vezeték kell? Bár az előző kérdésre sem válaszolt senki. Hogy mivel kéne a kanthal-t ráragasztani az alubordára.
(#) wolfcsaba válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
Bocs, nem 380, csak 340W, rosszul emlékeztem. Egy ilyen: http://cgi.ebay.it/Ampli-Magnat-classic-2000-340W-High-Performance-...r17660
Most meg egy ilyen van benne: http://www.ciao.co.uk/Productinformation/Pioneer_TS_WX10LPA__81541
Meglepően jól szól ez is. A fej meg 4*50W a felirat szerint.
És ezeknek az áramigénye helyett lehetne fűteni. A mélynyomó persze nem a gyújtásról megy, hanem bazi vastag kábellel az aksiról kapja a tápot. Ezért féltem a gyújtáskapcsolót. Relézni meg nem fogok, hideg van most új kábelek behúzásához. Van egy szép vastag szálam biztosítékházzal a gyújtásról (még ősszel raktam bele, bár más célból), abból kell kihozni a legtöbbet. Beindítva, világítással, ventilátorral szerintem az autó megeszik egy 35-40A-t. Van ugye az ECU, az injektorok, gyújtótrafó, világítás, (esetleg)hűtő és fűtőventilátor, ablaktörlő, meg egy rakás elektromos egyéb apróság a maguk 0,5-1 amperjeikkel. És ez a gyújtásvezetéken. Az a 180W, amit elfűtenék, az is több a semminél.
(#) Ricsi89 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
És a hátsó ablak fűtését se felejtsük ki! Gondolom az is van és az is bezabál 10-15A-t. :yes:
(#) zolika60 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
Megpróbálhatod egy hajszárító fűtőbetétjéből előállítani a neked megfelelő fűtést. Ki kell egy akkuról próbálni milyen szálhossznál van izzás 12V-ról. Ebből annyit párhuzamosan kötsz, hogy 15A-t vegyen fel. Ezt a hajszárító csillámlemezes tartójával együtt egy lemez csőbe építve beteszed az általad jelölt helyre. Már kész is a villanyfűtés. Persze, hogy mennyire hatékony az csak a gyakorlatban derül ki.
(#) wolfcsaba válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
Én erre gondoltam: http://www.vatera.hu/0_6_mm_es_kanthal_ellenallas_huzal_futoszal_16...7.html
Ebből 16,5 centivel eszik 15 ampert. Tehát fogok 4*66 centit párhuzamosan, akkor az 15 amper. Csak hol kapok porcelánrudat, vagy valamit, amire feltekerhetem? Vagy ha ráragasztom egy alubordára, akkor mivel ragasszam rá? Vagy ha hálót csinálok, akkor ez a dolog, amire a hajszárítóban, hősugárzókban rá van tekerve, ez a csillámlemez nevű dolog? És ez hol kapható?
Következő: »»   3 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem