Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   372 / 1387
(#) Attila86 válasza patexati hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Idézet:
„Egy a baj igen nagy a fordulat pár volton lesz a jó most fogom terhelve vizsgálni!”


Na ez a lényeg. Kérdés, hogy lesz-e elég ereje megforgatni a hengereket, közte a nyákkal. Ha igen, akkor én is szétszedem megint a motort.
(#) patexati válasza Attila86 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Megnézem majd írok addig ne szedd szét! A forgásirányt a mechanikában lévő kis fül korlátozza mert ez a motor mi eredetileg bent van olyan mint a mikrósütő tányért hajtó motor egyszer erre egyszer arra indul magától! Ha váltogatni akarjuk a fordulatot azt ki kell venni belőle és nem lesz jó a 230-as rész! Erő van bent elég nagy csak kis fordulaton milyen azt fogom vizsgálni!
(#) Attila86 válasza patexati hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Ja igen ezt a kis fület láttam én is, tudom hogy ki kell venni.

Csak mondd hogy meghajtja és már cincálom is szét a motort...
(#) pici válasza elektrorudi hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
És mégegy fellelhető hiba az alámarásos ábrán.
A marófolyadék nem rak vonalzót a rézcsík mellé és szép egyenessen marja a szigeteló rétegig.
Hanem szép ívszerűen kissé csigavonalassan mar a festék alá.
(#) elektrorudi válasza watt hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
A réz vastagságot elnéztem, már bocsánatot kértem.

Az első mondattól olvasom a topicot, de a sebesség megoldására még nem láttam konkrét megoldást.
Te melyikre gondolsz ? :
- a triac-os szabályzásra ?
- a csigás (videós) hajtásra ?
- vagy a léptető motorra ?
Vagy csak elsiklottam valami felett, és nem vettem észre a szinkron motor szabályzót... ?
Melyik hozzászólásban van a megoldásról szó ?
(#) gulasoft válasza lidi hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Ez nagyon jó módszer, de nekem az egyszer elkészülő cnc-m fogja marni.
(#) patexati válasza Attila86 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Gyenge a nyomaték sajna alacsony fordulaton nem lesz jó más motor kell Van egy nekem csak nagyon rövid a tengelye! Folytatom más motorral vagy tekercselek nem tudom még
(#) Attila86 válasza patexati hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Nagyon gyenge? Nekem van egy ennél kb kétszer ekkora motorom, mit gondolsz, az elég erős lenne?

Milyen hosszúnak kell lennie a tengelynek? És mekkorának az átmérőjének?
(#) patexati válasza Attila86 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Az biztos jó lenne ez is megy lassan de én lassabban akarom és ha igen leveszem megakad! A tengely olyan vastag legyen mi belemegy a forgórészbe azt nem szabad kifúrni,hosszra az lenne legjobb ha kiérne a végén de ha jó félig belemegy az jó!
(#) Attila86 válasza patexati hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Ja hát akkor nincs gond! A megoldás az, hogy nem a feszültséget kell levenni, hanem PWM-ben kell vezérelni a motort s így megmarad a nyomatéka alacsonyabb fordulaton is.

Mondd, hogy elég ekkora tengely is!

DSCF2716.JPG
    
(#) watt válasza patexati hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Szuper, én is gondoltam a videó motorra, van is jó pár darab! Igaz én úgy, hogy a csigakerékhajtását gondoltam a tengely fogaskerekére egyből. Ez tegnap lefekvés előtt volt a fejemben, mára elfelejtettem!
Gratulálok az ötlethez, és a kivitelhez! Ezt érdemes megépíteni!
(#) watt válasza Attila86 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Valós PWM-es vezérlés esetén a nyomaték megmarad!
(#) dokidoki hozzászólása Jan 26, 2010 /
 
Sziasztok!

Érdeklődve figyelem a topikot, mert tavaly ősszel ugyanilyen indíttatásból vettem én is egy laminátort. Kipróbálva élesben még nem volt... ismét össze kellene szednem a gyártáshoz szükséges dolgokat...
De szétszedés után, próbaképp átküldtem rajta egy nyák lemezt, bevette szépen de gondolom üzemszerűen nem sokáig vinné átalakítás nélkül.
Itt olvasgatva támadt egy ötletem, mivel igencsak lusta gyerek vagyok, ezért szeretném a legkevesebb melóval illetve átalakítással megúszni a projektet.
Az ötlet annyiból áll, hogy veszek még egy laminátort, és összekapcsolom a kettőt. Úgy, hogy a beletett lemezt végülis egymás után halad át a laminátorokon, első átmelegíti a második pedig befejezi a munkát, legrosszabb esetben megy még egy kanyart a nyák lemez.
Kíváncsi leszek, hogy a lustaságom mennyire gyümölcsöző, igaz a válság miatt a karácsonyi lézernyomtatóm, nem érkezett meg, de meg lesz az is, ilyen apró dolgok késleltetik nálam a nyák gyártást
(#) Attila86 válasza dokidoki hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Szia!

A két lamináló egymás után 'fűzésére' én is gondoltam. De nekem elsősorban azért fordult meg a fejemben, mert szerintem még egy szétszedést nem fog kibírni az én motorom és akkor kell vennem egy új laminálót, akkor meg már két garnitúra hengerem és fűtőszálam lesz...
(#) watt válasza elektrorudi hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
(#) watt válasza Attila86 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Ha letörik a fül, felforrasztod az oldalát, ennyi...
(#) watt válasza dokidoki hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
A másik lamináló árából kijön a vezérlés.
(#) dokidoki válasza Attila86 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Igen, , de a tartalék sose árt ha van.
(#) dokidoki válasza watt hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Igen, igazad van. De nekem szinte semmi sincs hozzá, még munkakedv se. Amennyi idő és meló lenne az átépítés nekem, annyiból veszek még egy laminátort.
Bár azzal is lesz minimál meló, de hát semmiből csak a semmi lesz.
Félreértés ne essék, díjazom az átalakításokat, sokat tanulok belőlük.
(#) watt válasza dokidoki hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Értem, de akkor lesz két gyors laminálód, amiket azzal teszel tönkre, hogy túl magas hőfokot kell beállítanod, hogy az áthaladó nyák át tudjon melegedni, és a festék nagy valószínűséggel meg fog folyni, tehát a tökéletestől igen távol lesz az eredmény.

Fura ez a topic, mert jelenleg úgy tűnik egy új betévedőnek, mint ha mindenki a megoldást keresné ezerrel, közben már rég kész a project(csak vissza kell olvasni)!
Innen csak bonyolítani és drágítani lehet a dolgot szerintem, jobbá tenni nem.


ui.
Idézet:
„De nekem szinte semmi sincs hozzá, még munkakedv se.”

Akkor a laminálóra sem lesz szükséged!
(#) elektrorudi válasza watt hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Köszönöm szépen, tényleg elsiklottam fölette.
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Egy észrevétel vagy megállapitás az eredeti lamináló motorok körül.
- Attila86 motor képeit megnézve összesen 8 pólus, a Patexati motor képeit nézve 10 pólus, amit én felraktam 12 pólusú volt. Ebböl az következik, hogy esetleg nincs két egyforma motorral szerelt lamináló, csak azonos szériákban. Valószínü, hogy a motorban lévő mechanikai áttételekben van eltérés, amelyel azonos sebebességekkek működhetnek.
Nem tudnátok majd megmérni esetleg a motor lassitott tengelye hány fordulattal dolgozik üzem közben? Vagy már valaki tudja is?
(#) watt válasza janocsi hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Igazad lehet, bár én ezt nem láttam meg, jó szemed van! Nézegettem ilyen motorokat árlistában, ott is különféle sebességűt lehet kapni. Valószínű a gyári laminálóknál is a sebesség csökkentésével a hőfokon is tudták csökkenteni ami előnyös az élettartamra, ezért vannak eltérő motorok. Valószínű a teszkó value típusokban egyforma a motor.
(#) Alkotó válasza elektrorudi hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Szerintem nem jól képzeled a maratás folyamatát.
Én is lerajzoltam, szerintem miként alakul a vezetősáv keresztmetszete. Láthatod, a dolog simán működhet. A rajz arányos a "um"=mikrométer.
Tehát valóban van oldalirányú maródás is, de az nem olyan, mint amit te feltételeztél. Nem is lehet, hiszen a maratószer gyakorlatilag minden irányban közel azonos sebességgel mar. Értelem szrűen, 70mikronos rézrétetgnél még jelentősebb a keresztmetszet vesztés, de az alján közel meg van ott is a 100um-es szélesség, csak a teteje "hegyesedik".
(#) janocsi válasza Alkotó hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Erről a maratási ábráról mondhatjuk el, egy életre megtanultuk, hogyan is működik a NYÁK maratás folyamata igazából.
Gratula!
(#) watt válasza Alkotó hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
A fő kérdés, hogy valóban így történik a valóságban? Mert mi van, ha itt már a felületi feszültség, is beleszól a folyamatba, ami az alámaródást csökkenti. De alapvetően ez a menet a hihetőbb!
(#) Attila86 hozzászólása Jan 26, 2010 /
 
Jelentem, a motorom forog mindkét irányba!
Most forrasztom össze a DC motor házát az eredeti motor házával.

Miért is ne, direkt benne hagytam a 230V-os tekercset hogy azzal is lehessen esetleg forgatni a motort. Ha valaki ilyet tesz, akkor a 230V-os tekercs két kivezetését szigetelje le!!! Mert a DC motor ha forgatja a mágnest, akkor a 230V-os tekercsben feszültség indukálódik! Nekem pont a két tenyerem ért hozzá a kivezetésekhez. Ez ugyebár a legveszélyesebb, mert a szíven keresztül zárul a kör...
(#) Alkotó válasza watt hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Felületi feszültség?? Ez butaság. A felületi feszültség egy egészen más dolog, a folyadékok "felületén" jelentkezik, és csupán a folyadékréteg peremének az alakját befolyásolja, a koncentrációját egyáltalán nem.
Ha már mindenképpen anomáliákat keresel, akkor javaslom figyelmedbe a maratáskor jelentkező gázképződésből (sósav+hidrogánperoxid használata esetén) adódó, lokálisan nagyon jelentős koncentárciókülönbözőségeket okozó hatást. Ezt lehetne kutatgatni a végtelenségig, de inkább kicsit "lötybölni" kell a maratószert, ami remekül kompenzálja mindezt.
(#) Alkotó válasza janocsi hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Ha benned "megfogant" akkor már nem volt hiábavaló az a 15perc amit a rajzra fordítottam. De ne feledd, hogy ez a hatás csak itt a tizedmilliméteres vonalak világában jelentős. Egy normál 0,5-1mm körüli vezetősávnál ez a hatás már elhanyagolható.
(#) watt válasza Alkotó hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Kérdés kell-e kompenzálni. Mi van a hab maratással? (A felület ifeszültség ügyben igazad van.)
Következő: »»   372 / 1387
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem