Fórum témák
» Több friss téma |
Rendben, megtisztítom.
Hétvégén majd megírom, mi lett. Üdv Inhouse
Sziasztok! Problémám a következő:
Van egy Sharp RT-150-es magnó deckem. A múltkor véletlenül felvétel közben kihúztam a konnektorból és azóta nem csinál semmit, a kazettát sikerült kiszednem belőle a felvevő fejek fent vannak,mintha lejátszana,de a kazetta forgató nem forog és a stop gomb lenyomására nem reagál,az elektromágnes nem húzza vissza a fejeket,így nem is lehet beletenni a kazettát. Ha valaki találkozott már ehhez hasonlóval kérem segítsen. Válaszotokat előre is köszönöm.
Forgasd meg a lendkereket , az emeli be a fejeket , "elektrómágnest" is mozgasd meg közben .
Lehet , hogy csak a szíj laza , azért maradt ebben az állapotban .
Köszi a gyors választ!
Megforgattam a lendkereket és azonnal beemelte a fejeket és müködik, a szíj valóban egy kicsit laza majd kicsrélem. Köszönöm segítségedet! Üdv. Troy.
Szívesen .
Akkor a szíj cseréje megoldja a problámát .
Kazettás magnetofon forgásvezérlését a számlálónál elhelyezett hall senzor kapcsolja. Ez az érzékelő nem müködik. 300-400 mV külső jellel a motorok forognak de igy nincs végálláskapcsolás rajz híján ugy tünik a 7400 fogadná a jelet de hogyan tovább? Ha tudtok kapcsirajzot. Segitsetek.
Szia két dolgot nézz meg:
1. megvan-e a mágnes ? 2. a szenzor megkapja-e a tápot? (5v) Ha ezek rendben meghalt a szenzor(csere)
Üdv mindenkinek. Van 2db azonos tipusú kazettás magnóm,(KENWOOD KX-990SR) és a későbbi kiadású gyorstekerés üzemmódból a szalagvégén(megakadáskor) jóval hamarabb(kb.2mp) kapcsol ki mint a korábbi(kb.5mp) kiadású. Kérdés: mi ért van ez, és a korábbi kiadásút (elektronikusan: pl. ic cserével vagy másképp) meg lehet-e gyorsítani? Szakértői válaszokat előre is köszönöm. Maradok tisztelettel: M.I
Nem lehet, hogy a régebbinek kicsi csúszik a kuplungja?
Szia!
Megnéztem a szíj helyzetét. Középen van. A motor felfüggesztésével próbáltam játszani, mintha kicsit feszítené a szíj, lehet, hogy elhasználódott a 3 gumibak? Ha kézzel feszegettem, tehát igyekeztem kifelé feszíteni, gyorsult a sebesség, de nem számottevően, akkor sem kellene koppon lennie a potinak... Ráraktam a kettes számú szíjat, az vékonyabb, az is középen fut. Nem igazán van változás. Amit viszont észrevettem, a bal oldal lassabb, mint a jobb... Vettem fel a Sonyval fél óra 1kHz szinuszt. Az Aiwa-n való visszajátszáskor, balra 0.95kHz, jobbra 0.98kHz. A motor feszítésével a jobbra menet felhozható 1kHz-re, de ahhoz túl kell feszíteni. (poti csutkán) Visszaraktam (némi forróvíz, hidegvíz kezelés után) a régi szíjat. Az asszimetria akkor is fennáll, jobbra megy, balra lassan éri el a fordulatot szegény. Szóval azzal is lassú. Néztem a motoron a feszültséget, 9.5V. Nem kevés ez? A rajz szerint 11.2V, ez a táp jó is, de a negatívját egy IC kapcsolja egy soros diódán keresztül, 1,7V van a motor negatív sarkán a testhez képest... Este nem jutottam tovább, majd megnézem, hogy a diódán esik ennyi, vagy az IC nem ad testet. Megmérné valaki a sajátján a motoron levő feszültséget? A lendkerekek tengelyét még nem pucoltam meg, kellene egy kis segítség... Van egy-egy kis gumigörgő rajta a dörzshajtáshoz a kazetta felől, alatta valószínű a szokásos hasított alátét. Simán le lehet feszegetni a gumikat, és majd vissza? Vagy van valami trükk? Üdv Inhouse
Helló!
Abból, amit írsz, szinte biztos vagyok benne, hogy a tengelyekkel van a gond. Az eltérést a motor csak akkor okozhatná, ha irányváltáskor a motor forgásirányát kapcsolná át a magnó. Nem ismerem a típust, de általában úgy van, hogy a motor mindig ugyanarra forog, de a szíjbefűzés miatt a két lendkerék ellenkezően forog. Az sajnos könnyen lehet, hogy a két hangtengely nem egyformán szorul, aminek többnyire az az oka, hogy egyik irányban többet volt használva, és jobban megkopott. Ha bármelyik tengely függőleges irányban lötyög, az okozhat ilyen hibát, ami ellen sajnos nem nagyon lehet mit tenni. A motoron levő feszültség tényleg kicsit alacsonynak tűnik, de ez ellen találták ki a szabályozó elektronikát... nem szabadna hibát okoznia. Mondjuk az enyémen a 12V elég stabil (+- 0,2 V), de az apró eltéréstől nem változik a sebesség. (Mellesleg, a jobb oldalra 0,98 kHz -0,3 %-os eltérést jelent, ami a gyári tűrésbe is bőven beleférne. Persze, ha minden tökéletes lenne, ezt teljesen pontosan be lehetne állítani (én is meg tudtam oldani az Akaimmal motorcsere után). De annak idején voltak típusok, amik gyárilag is kb. 1,5..2 %-kal gyorsabban mentek. És akkor a tulajdonos ezt vagy észrevette és korrigálta, vagy nem, és aztán sose értette, hogy az ő felvételei máshol miért lassúak ).
Ha a tengelyek szorulnának,akkor megnőne látványosan a nyávogás is,tehát valahol máshol kell keresgélni...+ terheletlenül illene 12 V-t mérni a motor csatlakozóin.
Helló. Köszönöm válaszod. Nagyon részletesen megvizsgáltam mechanikát, ez kétmotoros oda-visszajátszós elektronikusan vezérelt. A csévélömotoron nincs kuplung, egyébként csévélőmotor fogaskerékkel hajtja a csévélőcsonkokat. Ha megakad az orsó a motor is megáll, majd 5mp mulva a vezérlés leveszi a motorról feszt. Hasonló az R-450-es AIWA-hoz, de ott dörzskerekes hajtás van.
Szerintem a vezérlés a motor áramfelvételét figyeli és amikor egy kritikus áramerősség fölé megy, akkor(kb 5mp mulva) leveszi a motorról a feszt. Azt nem tudom ezt az időt (5mp) hogyan lehetne felére csökkenteni. Sajna nincs kapcs.rajzom(pénzért volna). Üdv. M.I
Ráadásul a bal oldali lendkerék az a szerencsétlen, ami jóval kisebb felületen érintkezik a szíjjal.
A 2-3% már jól hallható, legalábbis engem zavar. A motornak szánt feszültség 11.2V a rajz szerint, ennél nem lehet több. Köszönöm a válaszod! Ha valaki tud konkrétan Aiwa R450-ben segíteni, érdekelne a motoron levő feszültség, valamint a tengelyek kiszabadítása... Üdv Inhouse
Üdvözlök mindenkit!
Segítséget szeretnék kérni, keresnék szerviz dokumentációt egy AIWA AD-R650 típusú magnóhoz. Valamint kérdezném, hogy nincs e valakinek AIWA AD-R450 mechanikája bontva? Előre is köszönöm a segítséget!! Üdvözlettel:.Csaba
Szia, sokat gondolkodtam merjek-e írni, ilyen későn,mert nem tudom most milyen stádiumban vagy a problémáddal. De össze szedtem a gondolataimat. A "nyávogással" kapcsolatban,ha a motoron levő fesz megvan(terhelten 11.5v) akkor táp probléma(szerintem) nincs ellenben a motort én cserélném. Én a KX-990SR-emmel jártam hasonló képpen, és a szalagseb.ingadozást ez megoldotta. A mechanika szétszerelése nem túl bónyolult. Ha leszereled a motortartólemezt akkor szabadon láthatod a két lendkereket, ezektengelyére a kazetta felöli oldalon 1-1gumigyűrű van húzva(ez a gumihenger hajtja a felcsévélőcsonkokat 1-1 idler görgővel, lejátszási iránytól függően).Ezeket a gumikat lehúzod a teng.ről, akkor akadálymentesen kihúzható mind a 2lendkerék. :yes: A visszairányú lassab lejátszásról az a véleményem, hogy a hajtószij vastagsága is befolyásolhatja. Mert elvileg a lendkerekek ezen hengerpalástja gazonos átmérőjű, és a szíj előre irányban a belsőoldaláról hajt, vissza irányban a KÜLSŐoldaláról. Ha jól gongolom,a szij túl vastag akkor elképzelhető a nagy seb. külömbség a két irány között. Esetleg más vélemény?
Üdv. MI
Az előző hszhoz még annyit, hogy gyárimotor van a magnódban (MATSHUSHITA), valamint a motoron lévő szijtárcsa is eredeti?
Nem kéne befolyásoljon, hiszen a két oldal kerületi sebessége egyező lesz, a görbüléskor ettől eltérés nagyságrendje szerintem a hallható tartományba sem fog beleesni, ugyanakkor a másik tengely azonos, vagy szíjvezetés okán eltérő átmérője ezt ugyanígy kompenzálná, illetve még mindig nem hallható érték alatt tartaná.
Sziasztok! Van egy Pioneer CT-339-es deckem melyben MMI-6S2LK capstan DC motor van. Amíg az üzemi hőmérsékletet el nem éri, folyamatosan gyorsul (60 perces kazetta A és B oldala között kb. 15 másodperc). Ugyan ezt a kazettát másodszori lejátszásnál (tehát a motor már kb. üzemi hőfokon van) ez a különbség kb. 2 másodperc. Nincs nyávogás, tehát folyamatosan gyorsul, hallás alapján nem lehet észrevenni. Találkoztatok-e ilyen jelenséggel, és mi lehet a megoldás (gondolom nem ez a normális, bár a motor már 19 éves). Válaszaitokat előre is köszönöm!
Köszi a gyors választ, már én is néztem ezt az oldalt. Problémám ezzel csak annyi, nem ismerem a motor fordulatszámát, mivel az rajta nincs feltüntetve, kerestem adatokat róla más forrásból is eredménytelenül.
Talán ez megfelelő lenne, bár ezt a mabuchi motort pont ebben a fórumban eléggé lepontozták, talán nem véletlenül. Lehet egy próbát megér. Köszi a segítséget.
Helló mapi65!
Érdeklődnék, hogy honnan sikerült vásárolnod SANKYO BFG2R05 2400f/p 12V-os motort, és mikor? Válaszodat előre is köszönöm! Üdv.: mano660
Szia!
Ne gondolkozz ilyeneken, miért ne írnál? Egyébként nincs későn, azóta úgy van, nem volt időm rá... Annyi félreértés van, hogy nem írtam soha, hogy nyávog, mert azt nem teszi. Stabil a sebesség, csak lassú. A motornak szánt 11,2V megvan, viszont a motoron közvetlenül csak 9,5V mérhető, mivel a negatív ágban kapcsolja egy IC, egy diódán keresztül. Ez érdekelne, hogy másnál is így van-e? Szóval a tengelyek kazetta felőli oldaláról azokat a gumigörgőket csak simán le kell húzni? Mi tartja egyébként ott, hogy ne csússzon le és ne forogjon el? Ha nincs rögzítése, akkor óvatosan kell majd a tengelyt is kenni... Azt nem tudom, hogy gyáriak-e a motor és a tárcsa, már használtam vettem anno...ki vett ilyenből újat? Köszönöm a válaszod! Üdv Inhouse
Ha a héten lesz annyi időm, hogy szétkapjam és megpucoljam, meg bekenjem a tengelyeket, akkor kiderül, hogy ez okozta-e az eltérést. Ha marad, akkor elég tanácstalan leszek...
Üdv Inhouse
Helló mano660! A hq video elektronik-nál vásároltam az internetes megrendelésben, utánvéttel.
Helló Inhouse! Anno én újonnan vettem az R450-est. Egyébként a MAXDAT.EU-n megnézheted, milyen volt eredetiben a magnód. Azok a kis gumigyűrűk szorosan vannak ráhúzva. A lendkereket megfogva óvatosan hátrafeléhúzva lecsúszik a tengelyről a kis gumi. Én amagam részéről nem kenném, DE a lendkerék vissza szerelést úgy is lehet csinálni, hogy megkened, de a amikor teljesen a helyén van tengely kiálló részét a gumi visszahúzása előtt egyébként is zsirtalanítani illik. :yes: A félreértésért bocsi A motorcserét továbbra is javallom, már csak azért is mert lehet hogy szabályzópoti nem lessz "koppon".
Még valami. Van (lessz) itt 1kép ez az eredeti motort mutatja. Üdv.MI
Köszönöm a válaszodat! Sajnos már nem szerepel a termékeik között, így hát marad a Mabuchi. :no:
Sziasztok!
Nem olvastam vissza, csak láttam a képet. Egy ilyen mechanikámnak még lennie kéne valahol a pincében. A vezérlőic romlott el, meg a forgófej néha megakadt félúton, úgyhogy szétbontottam a magnót. A dolbyjából, baromi jó kompresszort lehet csinálni, dolby C módban. Bontani kell a kis dolbypanelt, és felvételbe kapcsolni. Sajnos egy picit zajos, de talán egy jobb tápszűrés segít neki. |
Bejelentkezés
Hirdetés |