Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor ezt félreértettem, azt hittem, hogy egy már meglévö és müködö centrált akarsz pároztatni a riasztoval.
Hello!
Köszönöm a gyors választ, de mint említettem abszolút amatőr kezdő vagyok, ezért kérném a választ ehhez mérten írni. Szóval akkor a többi kérdés: - mekkora feszültséget kellene találnom a kondikon? 5V -12V? és a kondi mérésnél számít a poaritás? - stab. IC kimenet az melyik a három láb közül? vagyis hogyan mérjem azt? - a diódát azért cseréltem merthogy nem tudtam kiszűrni "A" hibás alkatrészt így cseréltem amit csak tudtam (biztos ami biztos) bár a diódákat nem akartam de azt mondta a boltos hogy ha már úgyis forrasztok akkor már cseréljem azokat is - nagy gond nem lehet belőle (miután megvolt a tranzisztorok és diódák cseréje , rádugtam a kocsira és csak úgy berregett a relé , mint egy csengő, így hát vissza minden. a kondik maradtak az újak. -polaritásokra figyeltem az alkatrész cseréknél-) - a relé működésére azért vagyok kiváncsi mert nem tudom az elméletét. kb úgy megy mint a vezérlő motor, kapja valamelyik oldal a negativ impulzust és akkor kapcsol át? - arra gondoltam a " hogy veszi-e a távirányító jelet a vezérlő vagy nem?" kérdés alatt , hogy tudom-e ellenőrizni valamilyen módszerrel a távirányító és a panel közti kapcsolatot, és ha igen akkor hogyan? köszi tatyi
Szia!
Mindig csak az egyik kondi van feltöltve, állástól függően. 10-11V-nak kell rajta lenni. A polaritás a mérésnél mindegy, max elérak egy - jelet. Egyébként a tranzisztor bázisa felé van a +. A stabIC lábai is rajta vannak a rajzon, nézd meg légyszíves, kicsit lejjebb... A relé úgy működik, ha megkapja azt a feszültséget, amitől már képes behúzni, behúz. Ennél kisebb feszültségen is behúzva marad, ahol elenged, az az elengedési feszültség. Ennek itt nincs sok jelentősége. A dekóder IC kimenete folytonos. Tehát valamelyik (az utolsó állás szerinti) lába, vagy a 10, vagy a 12-es +5V-on van. De a Q3,Q4 tranzisztorok nem tudnak nyitni, mert nincs test az emitterükön, azt akkor kapnak, ha a dekóder IC 17-es lábán érkezik (gombnyomáskor) jel és egy kis formázás után nyit Q5. Ekkor a feltöltött kondi és a Q5 és Q3, vagy Q4 vonalon testet kap Q1 vagy Q2, mivel a kellő oldalon fel van töltve a kondi, az rásül a bázisra és nyit a tranzisztor (Q1, vagy Q2). Behúz a hozzá tartozó relé, a motorok egyik lába marad testen a nyugalmi állapotban levő relén keresztül. A másik lábát az aktív relé +12V-ra húzza. A motorok elindulnak az adott irányba, 0,75-1s múlva kisül a kondi, a tranzisztor zá, a relé elenged és átállt a másik oldalra. Közben a zár is átállt. Majd következő nyomásra ugyanez fordítva. Ha kulccsal, vagy az ajtón levő gombbal dolgozol, akkor az 5 vezetékes motorok kapcsolója vált, és közvetlenül testet adsz, a tranzisztorokat megkerülve. A trükk az, hogy mivel a relék érintkezői alapból testen vannak, viszont az egyik oldal nem kap testet, a szélén levő 10k-n keresztül feltölti a kondit. Az emittere lóg, ezért nem tud nyitni a tranzisztor, ha megkapja a testet átvált a másik állapotba. Ebből már látni kell, hogyan kell ellenőrizni... - 10 és 12 közül valamelyiken +5V-nak kell lennie, felváltva ha nyomod a távirányító gombját - nyomás közben a 17-es lábon impulzusok érkeznek, 5V csúcssal, digit multiméteren is látszik Ha kézzel átváltod az egyik 5 vezetékes motort, mi történik? Ha berregett, akkor lehet, hogy felcserélted az 5vezetékes motor mikrokapcsolójának 2 váltóérintkezőjét, fehér és barna... Üdv Inhouse
A dekóder IC bemenetét is nézd meg, nehogy azzal legyen a baj.
Üdv Inhouse
Feldolgozás folyamatban........................................
Aha értem.? Szia Inhouse! max respect! Feldobtad a pöttyös lasztit. Nem baj lesz mivel fociznom a 7-végén.Köszi teljesen kimerítő választ kaptam, csak át kell gondolnom kicsit az infó áradatot. Ami segítene, az az hogy a dekóder IC lábkiosztása milyen sorrendben van? Ja azt nem mondtam hogy csak egy db 5 vezetékes motor van, az összesen két ajtóra. De megpróbáltam kézzel átváltani az utolsó variációnál (tranyók-diódák csere) és nem lehetett áttolni a másik végére, mert olyan volt mintha a motor pont ellenkezőleg dolgozna, de hangja nem volt. A mikrokapcs. érintkezőjét nem cseréltem fel biztosan mert azt nem bontottam szét. hétvégén próbálom a friss tudás birtokában megoldani a rejtélyt. nagyon köszönöm Üdv: tatyi
Szia!
Vagy folyamatosan ment a motor (hamar leég) és azért nem tudtad átváltani, vagy azért mert fordítva volt bekötve és rögtön visszarúgott. Az IC-t nézd meg a Google-ban. Ugyanúgy van a lábkiosztás, mint minden ilyen tokos IC-nek. A jelölt keskeny oldalnál kezdődik a bal oldalon (ha felfelé van a jelölés) és ahogy leért a jobb oldalon folytatódik felfelé. De olyan egyszerű az egész, hogy a rajz alapján lekövetheted mi megy arra a 3 lábra, ami neked kell... Üdv Inhouse
Hali!
Kész vagyok! Feladtam A stab IC az rendben van, és ezzel ki is merült a pozitív hírkosár. A dekóder IC-n semmi hasznos, 10,12 láb=0V 17-es lábon folyamatos 0V gombnyomástól függetlenül.Még itt volt halvány reményem és próbáltam barátkozni a kulcssal való nyitogatás gondolatával, de kézzel vezérlésre egyáltalán nem reagál, azt hallom hogy a relé kattan de nem történik semmi. rámértem a motorok két szálára(szakadás) és az eredmény 0 -tehát (gondolom én) megfőtt mindkét motor. Ezt az is igazolja hogy kötöttem rá még egy motort, és azt mozgatta a kézi vezérlés. Utána próbáltam a motoroknak panelon kívűl áramot adni és semmi! Most a következő célom az új eszköz beszerzése, ezzel én nem bírok el. Köszönöm az eddigi segítséget! hello tatyi
Szia!
Akkor ott a vezérlő csúnyán el van khmm... rontva. Folyamatosan adta a motoroknak a tápot, azok meg halálba erőlködték magukat... Üdv Inhouse
Az indexvezérlőknek a kivezetésire hogyan lehet hozzáférni általában? Biztositéktáblától?
Nem. Kormánykapcsolónál, vagy a lábtérnél 2 oldalon, az oldalindexeknél.
Üdv Inhouse
Központizár vezérlés közvetlenül.
Szerintem ha nincs kpzár vezérlő elektronokája az embernek, legegyszerűbb és legolcsóbb bekötési módja 2 db ötlábas mágneskapcsolón keresztül megoldani. Nem kell elektronokát házilag csinálnod bütykölgetned tesztelgetned ,ami valjuk be nem mindig működik a legnagyobb segítőkészség ellenére sem . Én ezt használom a teherautóimban és gond nélkül vezérlik a riasztók. Csak arra kell ügyelni hogy az elektromágnest úgy válaszd meg hogy a vezérlő tekercs ne terhelje túl a riasztó kpzár vezérlőszálait. A +12 tápot biztosítékon keresztűl kösd be. Én ezt a módszert eddig csak 2 vezetékes szervomotorokkal alkalmaztam. Most viszont szeretném megtudni az 5 vezetékes motor lábkiosztását. De jó lenne egy olyan rajz amin magában a szervomotorban lévő kapcsolást ábrázolja. Ebben várom a segítségeteket.
A központizár kimenettel mit vezérelsz ?
Szia!
Az 5 vezetékes motor az ami miatt mindenképpen kell a vezérlő. A statikus állapotból impulzust kell csinálni. A relézés itt már nem segít rajtad. Az UNO-mból lett kirajzolva, de ilyesmi van a mostaniakban Üdv Inhouse
Köszi a választ , már én is kezdtem kapizsgálni hogy az 5 vezetékes szervomotort is csak 2 vezetékesként tudom felhasználni, mert első nekifutásra nem tudom megoldani az állandó tápot.
Üdv Mindenkinek. Központi zárra volt kötve egy autóban, és a lent maradt ablakokat húzta fel. Valaki tudna segíteni, hogy hogyan kell bekötni?
1:test
2:+12v 3:pozitiv vezérlés 4:negativ vezérlés 5:- vez. zárás 6:-vez. nyitás 7-9: egyik relé kimenetei 10-12: másik relé kimenetei
Ez így érthető, meg oké. Csak azt ne tudom, hogy mit kell kötni a +vezérléshez meg -vezérléshez, meg a vezérlet zárás vezérelt nyitásra, gondolom, hogy a motor vezetékeit, de melyiket hova? vagy egyáltalán hova kell bekötni? motor és vezérlő közé?
A motor vezetékét én inkább a relére kötném.
Bekötöd a tápot, és egy probalámpával kapcsolgatsz pluszt minuszt a vezérlö kivezetésekre. Közben figyeled, hogyan dolgoznek a relék. A relé fogja megforditani a motorhoz menö egyik vezeték polaritását (mert ugye alapbol mindkettö testen van) nyilván azon vezetékét, ami ha pluszt kap, felfelé tolja az ablakot.
Köszönöm, megpróbálom! Így talán már menni fog a dolog.
Sziasztok! A következő dologban szeretném a segítségeteket kérni: Van a kocsimban egy univerzális központi zár. (tökéletesen működik) Arra keresek megoldást, hogy hogyan lehetne kiegészíteni, hogy nyitáskor ill. záráskor felvillantsa az irányjelzőket. A motorokhoz jutó feszültség (kb. 0,5s impulzus) polaritása felcserélőik nyitó ill. záró irányba.
Előre is köszönöm a segítséget!
adott egy VW Passat 95 evjarat, kozponti zar taviranyitorol rendetlenkedik, hogyan lehet kikotni az elektromos ablakokat hogy ne mukodjon a kozpontirol. Programozasa a kozponti tviranyitonak kizart
Sziasztok!
Újra itt. Szereztem egy új központi zárat, és lenne pár kérdésem miszerint: Ismeri-e valaki a fotón lévő távirányítót? Papírja és doboza szerint Thunder CCL22, viszont amit neten találtam az csak két gombos és nem négy. Két fő kérdés, hogy leírása szerint tudja a csomagtér nyitást, viszont az a gomb ami a tájékoztatóban szerepel (bal alsó) nincs a távkapcs. -on. Vagyis nem ez a szimbólum van rajta. Ettől én még bízom abban, hogy az a gomb nyithatná nekem a csomagtartót, és ha igen akkor azt relézni kell? Milyen relé? tudom kicsivel korábban volt ez téma de csak ennyi a neve hogy autós 4 lábú relé? ezen felül pedig amire kiváncsi lennék, hogy a csomagtér ajtót belűlről egy karral lehet kipattintani, esetleg kivűlről kulccsal. Namármost ha rögzítem a kp zár motort arra a kis reteszre (pl bowdennel) ami nyitja az ajtót, akkor a következő nyitásnál az ellenkező irányba fog mozdulni a motor?Vagy a relé engedi, mechanikusan a másik végállásba állni a motort? Tehát nekem a motornak csak a húzó funkciója kellene. Ez így működhet? A másik meg a villogó funkció:Azt nem tudom hogyha van neki direkt index kimenet akkor azt is kell diódázni, és elég ha pl. a két oldalvillogóra kötöm? Néztem a bajuszkapcsoló- kormány környékét, de ott nehéz feladat lenne. remélem érthetően írtam. Előre is köszönöm! hali tatyi
A centrálzár-motor nem alkalmas csomagtérnyitásra, ahhoz elektromágneses behúzótekercset szoktak használni. Megfelel a célnak egy önindító mágneskapcsolója is, ha elfér. Relé nem biztos, hogy kell, valószínű, hogy ezt a kimenetet már relé vezérli, ami be van építve az elektronikába. Meg kell róla győződni.
Ha 2 kimenet van az indexnek, akkor nem kell dióda. Egyik balra, másik jobbra. Lehet az oldalvillogóra kötni, akár a hátsó lámpákra is, de célszerűbb (egyszerűbb) a műszerfal alatt rákötni, akár a kapcsolónál.
Sziasztok! Végső elkeseredésemben írok autóriasztó/centrálzár ügyben, Van egy KIA CEED-em, aminek kulccsal működik a centrálzára. Megvettem hozzá egy autóriasztót, ami távirányítóval képes (lenne) vezérelni a meglévő zárakat. A távirányító és a vezérlés számomra egyértelmű. Az autó zárvezérlése azonban nem, Már csak azért is, mert pl. 20km/óra felett automatikusan bezár és bentről is vezérelhető központilag. Az ajtókárpitot már úgy szerelem fel -le mint a profik, de szégyen ide- szégyen oda nem értem a vezérlést. Arra jutottam, hogy esetleg buszos lehet a vezérlő. már az is megoldás lenne, ha a középkonzolon lévő gombra tudnám tenni a vezérlést - de a középkonzolt sehogyan sem tudom megbontani. Sajnos az autó vezetékeinek a színeit sem ismerem. A működésben érdekes, hogy kulccsal mindkét oldalról nyithatóak az ajtók. A kísérletezés közben sikerült egyszer úgy ellőnöm az autó 30A-es biztijét, hogy azt hittem az életben nem nyitom ki az ajtót. Ha nincs véletlenül letekerve az ablak, azóta is nézném kívülről. Tud valaki segíteni? Tudom, hogy kb 15eFt-ért beépítik - de sajnos a céges Toyotán már láttam - hogyan. Azóta zörög a kárpit a sok eltört műanyag bolha miatt. Ez meg mégiscsak a sajátom - ráadásul a nejemnek lett volna meglepi a pitty-pitty...
Általában negatív vezérlésűek a központi zárak. Fogsz egy próbalámpát, a csipeszét testre teszed, a hegyével végigtapogatod a bal elsö ajtóba menö vezetékeket. Ha egy kis szerencséd van, az egyikre csukni, másikra nyitni fog a centrálzár. Ezeket kell összehozni a riasztó megfelelö vezetékeivel.
Kedves Akos70!
Sajnos ha ilyen egyszerűen boldogultam volna, nem fordulok a fórumhoz. Éppen egy ilyen próbalámpás szeánsznál szállt el a biztim - amit mellesleg azóta sem tudtam venni mert igen extra... Homasitánál is csak hümmögtek. Mivel ez egy szinte 0 km-es autó, gondoltam jobb lenne nem tovább próbálgatni - mert esetleg leégne. A próbálkozás során a riasztópanel reléfóliája is elcsattant (szerencsére csak az). Pusztán a szakmai presztizs miatt nem akarom már másnak kiadni - mert mégiscsak 1984 óta foglalkozom elektronikával és előbb szeretném tudni mit-miért kell bekötnöm. A 0,75s-1s trigger is megoldás lehet, mert találtam egy rózsaszín vezetéket, ami használható lenne ebben az esetben, de az eredeti elektronikát nem akarom elfüstölni - ha mégsem jól gondoltam. Azért köszönöm a segítő szándékot. A másik gondom, hogy a rózsaszín vezeték még csak a baloldal - ami a józan észnek kissé ellentmond, hiszen a kulcs mindkét oldalt tudja zárni - de hogyan működik? |
Bejelentkezés
Hirdetés |