Fórum témák
» Több friss téma |
Meg reggel induláskor ne felejtsd el kivenni.
Úgy kell letenni, hogy csak fölé kelljen hajtani. Bár kint az udvaron, ha nem fedett, akkor ez nem jó, mert beleeshet az eső is...
KB 12cm átméröjü és kb 20cm hosszú tartájt hegesztettem alúminiúm.Beletette 2db villany bojler füttöszállat és komplett bojler vezérlést. 1.6dizel golfon van az akumlátor alatt .Keringést egy cliobol kiszedett 12v-os állofütéshez használt szivatyút használtam fel .Bekötést vizszereléshez használt rézcsövekböl épitettem.3kw-os kb a két fütöszál teljesitménye ezalatt nemérdemes épiteni .Keringetés meg azért kell nehogy felforjon a viz a tartályban. Ha kisseb a fütöszál teljesitményel és szivatyú nélkül akarja megcsinálni valaki.Annak semmi értelme!
Pár oldallal visszább valaki belinkelt egy webshopot, ahol nagyon hasznos beszerelési tanácsokat és ábrákat is találsz.
Hali.Bocs,hogy belevau,de ha kicsit utánajársz és amik kaphatók előmelegitők egyiket se kell keringtetni.Ha Svédországba(ahonnan hozzánk jutott),keringtetés nélkül műkődik a 6-800W-os fűtőszálal akkor itt miért nem menne?Mássz bele a téma mélyébe és érdeklődj forgalmazótól és gyártótól egyaránt.Találsz érdekes dolgokat hidd el.Ne vedd ezt személyeskedésnek.
Hali.Bekötési rajzot találtál az előmelegitő helyzetéről?50 foknál már megindul a cirkuláció.Lehet rossz helyre raktad,van pár megoldás rá.
Helló.Saját kezűleg dobtam össze egy kis tartályt próbára csak vasból és abban van a 2kw os melegitő.A bekötés szerintem jó csak az átmérővel lesz a baj úgy gondolom,mert csak kb fi 15-18mm átmérőjű a cső ahová be tudtam kötni. És igy még nem tudott cirkulálni magától.
A gyári is vasból van ugy tudom,de lehet tévedek.Megkéne indulnia a keringésnek.Keresek bekötési rajzot,ha érdekel.Lehet túl nagy a fűtőszál.Tartály mérete?
Ha meg indulna cirkulálni magától akkor megoldanám rézből az egész tartályt akkor legalább nem korrodálna kicsit sem a cucc.Érdekel persze,én is keresgélek meg próbálok variálni a dolgokkal de eddig még nem sok eredménnyel.Lehet a talicskámba be sem lehet szerelni ilyesmit.
Milyen autód van.Előkeresem nemsokára.Irtad pár oldalal lentebb az olaj melegitést.Azt kellene megoldani,mert a kettő egyűtt az igazi.http://82.141.169.208/joomla-autoextra_1.5/index.php?page=shop.getfile&file_id=206&product_id=150&option=com_virtuemart&Itemid=3
Mivel az autóm olaj csere előtt áll,arra gondoltam,hogy a nyáron le kapom a kartert és a legaljába ahol semminek nincs útba bele hajlitok egy vékony kis U alakú csövet aminek a végei a karteron kivül lesznek.Igy azt is betudom kötni a viz rendszerbe.Vagyis a melegitő tartály melegitené a motor blokkot meg még a karterba is cirkulálna a viz a kis csőben igy az olaj is melegedne.Persze ez csak valamilyen kissebb pumpa segitségével.Nem tudom menyire voltam érthető.Opel Kadett suza
Ja ja a 2ő egyűtese lenne a leg tutibb mert igy az olaj is melegebb lenne a mi a motornak jó,meg a viz is meleg lenne ami meg nekem lenne jó mert a benti fűtű radiátorról tudnám fujatni a meleget még alló motornál is.És igencsak kényelmesebb lenne az indulás -20 ban is akár.
A mostani amit linkeltem az már az új kivitel.Ha jól tudom év elejétől van ez.A régi 150mm×90 volt,ez pedig 160×60.javascript:void%20window.open('http://82.141.169.208/joomla-autoextra_1.5/components/com_virtuemart/shop_image/product/FORSZ__600_Watt_4b601bb45ceb3.jpg',%20'win2',%20'status=no,toolbar=no,scrollbars=yes,titlebar=no,menubar=no,resizable=yes,width=1640,height=1240,directories=no,location=no');
Érthetően leirtad,semmi gond.Az olaj melegités külső melegitővel oldják meg.http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024631.jpg&imgrefurl=http://alfaamore.hu/blog/2064&usg=__6XpLkBfjQlrTI4y3klLd6TUe06k=&h=600&w=800&sz=219&hl=hu&start=38&um=1&itbs=1&tbnid=KL8VvXMPxymIJM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dolaj%2Bel%25C5%2591melegit%25C5%2591%26ndsp%3D20%26hl%3Dhu%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:hu:official%26sa%3DN%26start%3D20%26um%3D1
Igen ezen már én is jártam.Annyi,hogy nem árammal melegiteném hanem a vizet vezetném le a karterba.De végül is a lényeg ugyan az csak a módszer a más.
Szerintem megoldható,de,hogy biztos legyen a cső csatlakozása az olajdeknihez akkor hegesztetni kéne.Viszont figyelned kell az olajszivattyú szűrőkosarára,nehogy beleérj.Jó megoldás lehetne még olaj melegitésre az olajleeresztő csavar helyére fűtőszál ami akár lehetne 12V-os is.Igy mindig előtudnánk melegiteni az olajat rövid idő alatt.Megoldásra vár még viszont a megfelelő hő mennyiség mert az olajat nem akarjuk forralni.Én ezen töröm a fejem mostanába.
Igen,oda lenne hegesztve a deknihez.Az ilyen meló nem gond.Meg persze vigyázni arra,hogy semminek ne legyen útba a karter alján.Egy vékony 8-10mm es csőre gondoltam.
Akkor itt most gond van mert ha a 18 mm-es csőbe nem indul meg a keringés akkor itt se fog.Hova kötötted be a melegitőt konkrétan?12V-ra valami olyan kellen ami két lap között van a fűtőszál és azt rakni a dekni aljába és a dekni oldalába menet,hogy a vezetékek kijöhessenek.Ez értelmes volt
De ezt csak pumpával lehetne kivitelezni.Igy irtam le.Ha csak az öncirkulációra hagyatkozunk akkor már a karterba sehogy sem indulna meg.
Ami konkrétan kéne az kis Amper felvételű fűtőszál aránylag nagy hőleadással,de max hőfokkal,hogy ne égjen meg az olaj és gyujtás ráadás után kb 1 percel már meleg legyen,kb 4-5 literről beszélünk átlagosan nézve.
Értelek,ezért lenne egyszerűbb talán az olaj melegités fűtőszállal.Ha a két megoldás eggyütt működik akkor nem kell nagyon melegiteni az olajat.Igy az olaj melegités nem lenne 230V-hoz kötve.Minden inditáskor használható lenne bárhol.
Az öncirkulációs módszert ami csak a motor blokkot melegitené annak a bekötése úgy történt,hogy a tartály alját a fűtő radiátorral kötöttem össze a fölső kivezetését a tartálynak meg a porlasztó öntvény torokba kötöttem.Igy van gyárilag is össze kötve csak közé iktattam a melegitő tartályt.
Ha jól gondolom,(látnom kéne)akkor igy csak a szivócsonkot melegited.
Hát elméletileg a szivótorokból meg be kellene jutni a motorba is mert gyárilag keresztül cirkulál csak akkor ugyebár dolgozik a motor és a vizpumpa meghajtja de álló motornál szerintem a kis átmérő meg a motor belsejében a kis kanálisok miatt nem indul meg magától a meleg viz áramlása.Nincs lehetőségem nagyobb keresztmetszetű csőbe bekötnöm mert ott meg a termosztát az akadály.
A termosztátházba menni kell kis csőnek is,az kerüli ki a termosztátot.Így van fűtés az autóba már 40fokos víznél is.Az egyik ágat kell a hűtőradiátorból jövő csőbe kötni ami megy a vízpumpához a másikat pedig oda ahova írtam
Meg próbálom majd de lehet ha be tudok szerezni valamilyen kis pumpa félét akkor inkább azzal hajtatnám meg a vizet mert az mondjuk szerintem egyenletesebben melegitené fel a motort meg ugyanakkor az utasteret is tudnám fűteni a saját ventilátorával.
Ha nem ideális a bekötés akkor macera lesz a pumpával levő meghajtás is,lehet nem lesz az igazi..Kösd ideális helyzetbe és működni fog.Amit linkeltem bekötést onnan válogass szerintem.És fog működni a fűtés is.A motor igy hamar melegszik mert nincs sok viz az egész rendszerbe.Nem úgy mint nekem
Hali!
A bárdinál lehetett kapni 230v/700wattos melegítőt 11ezerért. Én is akartam venni,de már jó ideje nincs nekik és nem is nagyon rendelnek. Ebbe vízpumba is bele van építve, ami keringeti a vízet. Beiktatod a víz rendszerbe és ennyi. kb 50-60 fokra melegíti fel a vizet 30 perc alatt. Ennyiért nem éri meg építeni. Találtam egy ilyen linket is:Bővebben: Link . Holnap beszélek is velük A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |