Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Még valami, amikor vezeted a tápot akkor nem e sérteted föl valahol a kábelt, vagy esetleg ha furtál külön lukat a kábelnek lehet ott lesz a bibi ,nekem is ott volt ..
Jobban megnézve a képet az erősítőről a leírásban 14-es pont alatt (fuses) azt írják ,hogy 2x25A -es biztosíték van gyárilag. Már amí így kiolvasható. A 60A-es biztit semmi szín alatt nem verhatné ki. Ellenőrizd a tápkábelt lehetőleg műszerrel ,ha ott minden ok akkor viszont vakargathatod a fejedet. Remélem sikerrel jársz és meg tudod oldani!
akkor durran el mikor áram alá helyezem. de azonnal. már másodszor is eldurrant. fázisceruzával mértem mindent.elvileg minden jó,test is,pozitiv is.az erősítőben 3 darab 20 amperes bizti van most néztem. egyenlőre azon agyalok hogy vajon az erősítőket megvédte-e a biztosíték?!nem mutat leégésre utaló jelet egyik sem. lehet jobb lenne szakember tud esetleg valaki ajánlai bp-en egyet aki nem horror áron dolgozik? azért még próbálkozok vele de nem tudom mi sül ki belőle
Idézet: „fázisceruzával mértem mindent” Ajjaj? Ezt hogy csináltad? A fázisceruza a 230V-os hálózatokra van kitalálva.
Ha a tápkábel lenne zárlatos akkor valószinűleg akkor is kiverné a biztit amikor még az erősítőt rá sem kötted. Biztos ,hogy helyes a polaritás a bekötésednél?
Esetleg az erősítő tápbemeneténél nem tudnál ellenálást mérni. Abból is derülhetnek ki dolgok. Ha pl.: 0 ohm akkor meg kell mindenképpen nézetni az erősítőt mert baja van.
a legegyszerűbb ha a négycsatist rákötöd a fejegységre és ha jól láttam az egy FE-504-es Encounter namost azon van RCA kimenet is. Azzal összekötöd a másik erősítő bemenetét és kész is vagy. A biztosítékot tutira testelés miatt durrantja el, valahol letestelted a pozitiv tápkábelt. És inkább a bizti durranjon mint az akksid... egyszer láttam közelről egy ilyet, nem volt kellemes. Bár nem vagyok beszerelő de építettem be pár kocsit ha gondolod ránézek a kocsidra mi lehet a probléma.
Nem egyszerűbb a testet rögtön a csomagtartóban(gondolom ottvan az erősítő) rákötni a karosszériára valahol?A pozitívat meg egy elég erős kábelen hátraviszed rögtön a saruról és kész.A remote-t ha van pedig egy kapcsolóval előreviszed valahova......Én ígycsináltam még anno....Amugy ha tesztelni akarod az erősítőt kösd be pl pc tápra.....ha jó akkor mennie kell terheletlenül ha zárlatos leold rögtön a pc táp.......
Hello mindenkinek!
Én nem egy autos erősitőről szeretnék kérdezni. Van egy bekötés amiben nemvagyok biztos,h.igy kell-e.Most csinálok előszö erősitőt...minden kész,csak összekéne dobni Csatolom a képet! Vélemény?
Fiigyi már.
Nem lehet, hogy az erősítőt fordított polaritással próbálod meg bekötni? Van mindben bolond biztos védelemnek egy bika dióda, ami fordított bekötéskor rövidre zár. Ha nem fordítva van bekötve, akkor szerintem leégett az erősítő tápja.
Hello
nem ismerem a kapcsolás technikáját az elő erősítődnek, de nekem gyanus, hogy nem lehet így közös a tápja a végfok egyik oldali tápjával. Persze ha van a be, és a kimenetén csatoló kondi, akkor jó lehet úgy is, de én ezt nem kedvelném, mert amikor a végfok izmosan meg rántja a tápot egy erősebb mélynél, akkor az előerősítőn is bezuhan a táp amitől a dinamikád oda lesz. Úgy sincs annak az előfoknak nagy fogyasztása, miért nem teszed külön tápra? 5-10W elég neki. A másik észrevételem, hogy a táppaneled kimenetéről vidd a két végfokhoz a tápot, és ne úgy, ahogy rajzoltad, hogy a tápból megy az egyik végfokba, és onnan a másikba.
Szerintem az előfok bekötésed alapjaiban hibás. Azt is oda kéne kötni ahová a végfokokat kötötted. Tipusokat tudsz írni a panelekre? ezek ha jól látom KIT-ek lennének.
igen KIT-ek.A végfokok NE013-asok.Az elő...NE025...És a táp NE 069A.Igy egy trafófól menne,addig mig kipróbálnám?És veszek még 1toroidot.
oké...köszi.A bekötést még nemcsináltam meg...először vároma véleményeket.
Így, már, hogy le írtad, hogy mi ez amit építesz, könnyű volt kapcsi rajzot keresni hozzá. Az előerősítőt tudod úgy működtetni, ahogy lerajzoltad. Csak figyelni kell a GND-t a végfoknál is, meg az elő erősítőnél is, hogy ugyan az legyen.
A végleges megoldásra mégis azt mondom, hogy külön tápot az előfoknak.
Üdv!
A 4csatornás fusion erősitőm minden bizonnyal zárlatos.Egy autóakksiró teszteltem,ahogy odaérintettem folyamatosan szikrázott és felmelegedett a vezeték a remet még be sem kötöttem.Szerintetek mennyibe javitják?
Mondtam én, annak szétment a tápja. Könnyelműség lenne kijelenteni, hegy mennyi a javítási költség, mert valami oka van annak, hogy szét tudtak égni a fetek, és a benne lévő védelem nem védte meg. Tehát amikor be indul, akkor nem örülhet az ember, mert még nem derült ki a hiba eredeti oka.
köszönöööm...minnél hamarabb beszerzek egy újabb toroidot.
Mi ment szét benne?A tápfetek,akkor 4ez.ft.ból megvan,de ha végfok kimenetre dc.t kapott,elszállt akkor 3ez.ft.több.
Legalábbis én ennyiért javítom.
van egy nagy problémám...a tép NE 069A...elméletileg,ha egy szimmetrikus 24es toroidot kötök rá,akk.a kimenetén +-26Vnak kell lennie...miért van 76V?
Mit lehet iylenkor csinálni,mert az erősitőt igy rá nemköthetem,mert kinyirná!
Mi az az " NE 069A... " ?
Gondolom egy sima toroid trafó. (Kicsit konkrétabban írj, mert ami valaki szerint egy értelmű, az más szerint nem biztos. Mindenkinek más az ismeret anyaga.) Szóval a graetz, és a puffer kondi után mérted a 76V-ot? Akkor a trafód 2X27V-os váltakozó feszültséget tud. Ez azért van így, mert a szinusz jel effektív értéke egyenlő a csúcs érték osztva gyök 2-vel azaz 1.41-el. hogy miért? mert a kondi ha nincs terhelve, föl tud töltődni a csúcs értékig, mert nincs, ami kisütné. Mekkora az erősítőd max bemenő feszültsége?
Csatolok egy képet..az NE069A az egy KIT..azon van rajta a Gaetz hid és a puffer kondik...a bemenetére a toroid szimmetrikus szekunder tekercse megy,ami 2x24V...A kimeneten 76V van,de itt 26Vnak kellene lennie.Az erősitő max bemeneti feszültsége +-35V.Értem,akk.kössek rá egy fogyasztót?
Szia!
Mérj a GND-hez képest, ne a két szélén a +/- nál. Így +/-38V kell legyen. 2x24V trafóból kicsit több lesz, mint +/-26V... Üdv Inhouse
Akkor köss elé egy fogyasztót, ha nincs más megoldás.
Ha az erősítő jól viseli azt a pár volt többletet, akkopr ne foglalkozz vele. Lehet az is, ha rá teszed a tápra a két végfokot, akkor az már üresjáratban is akkora fogyasztó lesz, hogy minden a helyére kerül, mert vissza esik a tápod feszültsége az normál tűrés tartományba. Azt tudni kell, hogy ha terheled a tápodat, hogy csökkenjen a kimenő fesz, akkor a kimenetén a feszültség nem sima DC feszültség lesz, hanem 100Hz-es fűrészjel alakul ki. Ez egy szint fölött rontja a minőséget. Szerintem tedd rá a végfokot, és próba. Ha gáz lesz vele, akkor gondolkozz a folytatáson. Esetleg pótterheléssel, de inkább kisebb szekunder feszültségű trafóval.
Ma kaptam egy olyan választ,hogy kössek ki 2kondenzátort és máris megvan oldva a baj.Működhet?
És ha igen,akk.a kondi helyét átkell hidalni igaz?
Hát ez jó nagy f..ság lenne.
Az egy tüneti megoldás lenne. Magyarul ha te taknyos lennél, a doki föl írna rá papírzsepit. Ettől te nem leszel taknyos. Tehát jónak tűnik a megoldás, de a náthád ettől nem szűnik meg! Értve? Nem az a meg oldás. Ha kigyengíted a tápot, akkor oda lesz a jó dinamikus hangzás. Mondom tedd rá a tápra a kér végfokot, kapcsold be, és mérd meg a feszültséget. Lehet jó lesz.
Megnézem és irok,hogy mire jutottam :beka2:
Rákötöttem a tápra! A feszültség ugyan annyi és a hangszóró csak zúg,mikozben zenének kellene mennie.
Az gáz
Milyen a zúgás? 50(100)Hz? Vagy milyen? |
Bejelentkezés
Hirdetés |