Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Hali!
HOgy tudom kipróbálni a triak vezérlést hogy jó-e, de úgy hogy nincs rajta nagyfesz? Hogyha szakadás vizsgálóba teszem a műszert akkor ha jó sipol? Köszi
Szerintem nem kell nagyfesz 24Volt váltó is megteszi!
Akkor kisípolással nem lehet megnézni? Amúgy a te vezérlésed csináltam meg, eddig tökéletes! Csak nincs hőmérős multim és igy kicsit rossz lesz kikisérletezin a megfelelő hőfokot.
Hogy tetted rá a fogaskereket a léptetőmotor kicsi, kerek tengelyére?
Az én léptetőmotoromnak 3mm-es tengelye van. Arra gondoltam, hogy esztergáltatok bronzból egy kis toldalékot, aminek a belső átmérőjébe beleszorul a tengely, a külső átmérője akkora, mint a fogaskerekem és a kész toldalékos sima reszelővel D alakúra reszelem, felmelegítem gázon, majd ráteszem a léptetőmotor tengelyére.
A led világít? Az opto visszajelzője? Ha pákával megmelegíted a szondát elalszik? Mert akkor az jó!Ha igen akkor bátran mehet rá egy 230V-os izzó és a triak panel két kivezetése sorban! A hálózati feszültséggel vigyázz ne tapogass és rend legyen hol próbálod!
Idézet: „A leggazdaságosabb, legjobb és legolcsóbb megoldást keressük!” Az már megvan.
Igen persze működik minden tökéletesen. Akkor kipróbálom. Az 1K ellenállásnak milyen értéke van kb180C fokon? Ha esetleg valaki tudná.
Persze, mert én nekem a PIC állította be a magasabb hőmérsékletet.
Az egész forgórészt tettem rá ami bent volt csak be kell fúrni (satuban ráhajtva több fokozatban nem fúrógéppel) kb 7-8 millimétert aztán abba megy a tengely! Előtte a motort fel kel szerkeszteni a hátára úgy,hogy a csapágypersely is bele legyen süllyesztve és jól feküdjön fel a motor! Én fúrtam két lyukat azt rácsavaroztam a közepét meg 10mm-es fúróval fúrtam ki a perselynek de motortól függ!
Az a megoldás, amit írtam jó lehet?
A bronz nem "eszi" meg a műanyag fogaskereket? Főleg az irányváltásoknál lehet veszélyes a műanyag fogaskerékre.
Ha működik rakd össze biztonságosra és tesztelheted! A potival tökéletesen lehet majd szabályozni tesztelni kell azt rájössz neked mi a jó beállítás! A hőmérést a hengeren kell végezni úgy az igazi!
Hátha tudja valaki: Te$co-s laminálót bármikor lehet venni, vagy csak akkor, ha benne van a hirdetőújságban?
Köcce! majd irok mik az eredmények!
Én nem tennék rá fémet semmi képen sem az eredeti forgórész átalakítása nagyon egyszerű csak figyelni kell rá ne menjen túl mélyre a fúró és központos maradjon! Kézzel egy satuba fogott 2,2-es fúróra először aztán egy 3-as de lehet több fokozat is nagyon könnyen megy bele!
A régi motort egy az egyben ki szeretném belőle szedni.
A léptetőmotor tud olyan lassan is forogni, ugye?
Megfúrtam 2.9 mm -es fúróval a fogaskereket. Majd a képeken látni fogod. Nem fúrtam végig, ahol a fogaskerék van, ott maradt a régi átmérő. A régi tengelyt kettévágtam, beragasztottam a fogaskerékbe, ez vezeti meg felül az áttételnél a fogaskereket. A léptetőmotor rugalmas rögzítést kapott, így ha ne talán nem lenne tökéletesen központos, a rugalmas rögzítés azt korrigálja.
Nem fogja elbírni áttétel nélkül.
Szia!
Éppen azért léptetőmotor, mert minden órajelre, (impulzusra), tud egyet lépni. Amit én beépítettem a motor (belsejébe), az 1.8 fok/lépésben dolgozik, vagyis 200 impulzus kel egy körbeforduláshoz. Ez tényleg nagyon lassan forgathatja meg a hajtást a motor szintén (belső) mechanikai áttételén. Ennek vezérlése innen már csak az áramköri megoldásokban különbözhet.
Akkor marad a régi motor mechanikája.
Szerencsére még így is van elég hely a léptetőmotornak, de a 24V-os kapcsolóüzemű táp nem fog elférni.
Na akkor a képek a motorról. Van egy pár.
Képek 5.
A léptetőmotor és az eredeti motor között filc darabok vannak, és rugóval vannak összeszorítva.
Ja, közben két fontos dolog még eszembe jutott. Az egyik, hogy a reteszelést ki kell venni az áttételből, mert akkor csak egy irányban tud forogni. A másik meg a dezodoros kupak. Abbol lett vágva a távtartó, mivel az eredeti motor fémszegmensei le lettek hajtva, hogy ne fogjon a mágnes. Ezért kellett bele távtartó.
Gratula a 3. léptetőmotoros átalakításhoz! (Ennyiről tudok(unk).
Az átalakítás folyamata, kidolgozása egyre jobban sikerül, tehát vannak akik nem sajnálják az időt fáradtságot egyáltalán az ilyen speciális munkához.
Kell egyet csinálni Én ép most tervezem az enyémbe
Jó lett valahogy így néz ki az enyém is csak az fixen van rögzítve de nincs vele gond
Úgy látom, ez egy négykivezetéses bipoláris léptetőmotor. Kiváncsi leszek majd a vezérlés megvalósítására. Azt írtad, talán AVR-el lesz megoldva.
Nem, ez unipoláris, 6 kivezetéses. Csak az eredeti CANON vezeték lóg még rajta. A 18 -as képen látni a 6 kivezetést. Azt, hogy miért csak négy van rajta eredetileg, ne kérdezd. Egyébként beépítés előtt kipróbáltam mind a négy tekercset, szépen lépett a motor ahogy kell. A vezérlést nem akarom nagyon megbonyolítani. Lesz rajta 3 gomb. Egy +, -, és egy max.
A +- értelemszerűen a sebességet fogja állítani, a max. pedig valahol az eredeti sebességen fogja hajtani a laminálót. Kijelzőnek teszek rá egy hexa kijelzőt, és úgy terveztem, hogy 10 lépésben lehet majd állítani a sebességet. A 11. a max. Persze ez még változhat, majd meglátom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |