Fórum témák
» Több friss téma |
Egyébként be lehet ma még jó minőségű új szalagokat szerezni valahol?
Kíváncsi lennék a hangzására az biztos! A potik helyét tényleg lehetne valami végfokkal(akár az eredetijével) beépíteni.
Ne haragudj, de az a nyomógörgő szerintem nagyon avétos,én nem tartom elfogadhatónak,átmérőben semmiképp,ugyanis,ha a rugó ereje már nem tudja korrigálni az átmérőben meglévő hiányosságot,akkor a szalag megcsúszhat a görgő és a hangtengely között.Ezáltal a felcsévélő orsó megfuthat,mivel a fékezéssel is lehet probléma ennyi idős gépeknél,ezáltal semmi sem akadályozza meg a sebesség változást.Na itt lép be a közlőkerék fontos szerepe,ami szintén gumis tartozék.Én azért még ellenőrizném a fékrendszert is,ez általában filces pogácsa vagy szalagos megoldás szokott lenni.Ez is megtudott kopni idővel,hát még ennyi idő után.Olvasva a hozzászólásokat pucuka tanácsaival értek egyet,anélkül,hogy többiek hozzászólásait negativan értékelném.Alkatrész utánpótlás hiányában nehéz a sikeres megoldást megtalálni.MÉG VALAMI,A HANGTENGELYHEZ SEMMILYEN FORMÁBAN NE NYÚLJ.Persze a tisztitás engedélyezett.Van igy is,nem kis probléma.Majdelfelejtettem,kapcsolási rajz,sajnos a Magnósok évkönyvében nem található,csak megemlitik a létezését.
Koszi .Gondoltam hogy normalisan kllene legyen valami vedjegy .Soha se tudom milyen DVD-t vasarojak ,talalomra veszek mindeg.Hiaba van jonevu dobozba a lemezek lehetnek akarmik.
Lattam is ilyen CDR progit van valahol a HDD-men de azt hittem csak a zeneanyag adatok stb -nek valo .Lehet hogy az is kiirja,Volt a NERO-nak egy hasonlo progija mindenfelet kiirt de a lmezgyartot nem .Meg is talaltam "Nero Info Tool"nem az amit lattam a VDR-vel de van olyan benne hogy "Manufacturer ID " (csak enyi lenne?) .Gondolom utana keresek a Google-val .
Ha nem kutatomunkarol van szo akkor nem helyes az elkepzelesed .
Semmilyen zeneanyag nincs "pontossan ugy rogzitve " mint az eredeti .Mar csak a korulmenyek miatt se.Hogy konyebb legyen a munka minnel tisztab "szaraz" hangot probalnak fevenni amit igy konyebben keverhetnek aztan mestersegessen valositanak meg egy terhatast ,rezonanciakat.athallast.. stb. Az akusztikusok nagyon jol ismerik az emberi hallas hatarait minden szempontbol, igy erre alapozva hatarozzak meg a felvevo/ lejatszo cucc minosegi hatarait .Ugy ertelemesseg mint penzbeli megfontolasok alapjan. Zenenel a keltet pszihologiai hatas a legfontosabb , radio ,TV,film -nel meg meg hozzajon az erthetoseg .Igy a rogzitett vagy feldolgozott hang vagasokat ,kiemeleseket , kompresziokat szenved annak erdekeben hogy kielegitse a vart eredmenyt. Hiaba lenne 140dB -es felvetelem mikor az erosito csak talan 60dB dinamikaval rendelkezik joesetben. A sztereo faziskulombsegek is csak egy nagyon szuk terben hatasosak. Mit erek egy hatalmas moziba a sztereo szuper HiFi cuccal mert peldaul nem ulhet mondenki a kozepen a ket hangfal elott a ket hangfal kozotti tavolsag 2/3 -an. Erre fel "szejjel huzzak" a stereo hangkepet a terem hosszaba oldalt es fent a balkonon plusz sztereo hangszorokat szerelnek az emlitett 2/3 tavolsag utan. Es meg rengeteg problema van mindefelekeppen megoldva hogy egy kellemes jo es szep hangkepet teremtsenek.Mindez messze van nem csak az idealistol de neha meg a kozepes jo-tol is.. Othon nem halgathatok zenet "suketszobaban" ,mindenfele reflexio van faltol , butoroktol , allohullamok a szoba mereteitol fuggoen, az egesz hangkep egy "fesuszuro" es ez minden othonban mas es mas ... Nehany amatornek van kulon zeneszobaja de mikor ul bele hogy halgasson zenet a hangszoroi kozott pontossan a meghetarozott optimalis sztereokepbe ? En mar legtobszor kicsi zsebradion halgatom a radiot a meloba , a PC-re ra van kotve egy Tesla 115 mint erosito( motorjara tettem egy kapcsolot hogy ne forogjon ha csak erositonek hasznalom) es ket nagy hangfal hozza . Othon mar ritken halgatom a nagy hangfalakkal a zenet .Van meg ket Rostov 105-osom , egy ZK145 , meg egy par magno a pincebe szejelszedve vagy egybe .Vn egy 80%-ba kesz Rostov 105 utan epitett harom motoros egy regi csoves harom-motoros sasszijara.Aztan ott maradt befejezetlenul mikor berobbant a PC hang es felvetel lehetosege . Meg volt egy par magnom de elcsereltem vagy szejelszedtem mert visszhangot gyartottam belolle ,meg volt amit csovesrol mono-rol tranzisztoros sztereora modositottam .Aztan meg el is ajandekoztam vagy kettot.Egy idoben gyujtni akartam de aztan mas lett az erdeklodesi terulet ..
Volt egy csoves mono Grundig magno-m , ugy kaptam mar mint regiseg .na ennek az osszes gumi alkatresze olyen volt 15-20 ev utan mintha uj lett volna! Hiaba a kemia az kemia.A fek gumicskakat csak ujaimmal vissza kelett gyurjam egy kicsit Szejelszedtem a "szallag-fogado" orsot hogy a "kuplung"-ot megtisztitsam ha mer szejjel van szedve.A tekerest egy vekony gumi "szij " vegezte ami ha lefogtam az orsot csuszott finoman ( tehat nem vekony lagy acelrugo "szij" volt mont a regi Tesla B4-esnel) .
Szoval szjelszedtem letisztitottam szeszes szalvetaval a tukorsimasima kuplung feluletet majd visszatettem az orsot .Keresem a vekony gumiszjat .Nincs sehol , fogadkozok hogy ezentul hatalmas rend lessz a munkaasztalon (?)...egy ido utan megtalalom a szijat , raszorult az orsora bele a normalis melyedesbe a helyere .Nem jott hogy higyek a szememnek, letettem egy papirlapra es kitagitottam a 15-20 eves gumiszijat amanyire kb. a magnoba let volna kitagitva. Par perc mulva osszehuzodott egy kb 6cm atmeroju gumikarikava.Enyit az annak idejen rothado kapitalizmusrol.Bezzeg a Tesla115-os fo attetel sziia( a vastagabb es kisebb atmeroju ) sebesseg attallitaskor egy honap utan ,ujonan, elszakadt ! Az mar ujoan regi volt.Kopogjam le , beszereztem pot szijakat de azota mar nem szakadt el .Igaz lecsiszoltam a valto "kar" hegyet. Fekeket gondolom meg lehet oldani hog szilikongumobol kionti az ember.De a gorgokkel nem tudom azok atmeroje pontoss kel legyen es egy bizonyos kemenysege kell legyen a guminak .Talan lehet aluminiumbol esztergalyozni "gorgot" amire valahogy egy kulso szilikon reteget ravinni , mgfelelo sablonba ontve a gumit jo kene legyen mas hijan. De talan az abroncs "foltozoknak "az autoszervizben van valami nyersgumijuk amit vulkanizalnak abbol lehetne gyartani. Emlekszem hogy magnoszijakat ontottek /vulkanizaltak egyesek es ezeket vettuk a kazettas magnokhoz mart mas nem volt es tartottak jol.
Na,aludtam egyet! A nyomógörgő minősége tapasztalatom szerint megfelelő. Rendesen tapad, rugalmas. A szalag nyoma persze természetes ennyi idő után,a fényképező vakuja meg rendesen kiemeli mennyire koszos. A rugó kellőképp nekinyomja a tengelynek mert semmi változás nem történik ha rásegítek neki. A fékek szintén ellenőrizve ill. beállítva lettek szíjcserekor. Közlőkerék néven gondolom a felcsévélő meghajtását érted. Annak a húzóereje is szintén be lett állítva. Rugós megoldás.
Felvetődött egy ötlet: mi lenne, ha a motor tengelyén lévő tárcsát megfordítanám és így a lendkerék nagyobb átmérőjét hajtaná a szíjjal? (Kép a 16. oldal alján.)
Annak idejen radiobol bvagy lemezekrol lett atmasolva a zene .Ha a lemezjatszo aszinkron motorja nem a pontos sebessegel forgott , valamint a magno aszinkron motorja se a megfelelo sebessegel majd ide- oda masolaskor megent egy nem pontos sebessegel masoltak megvan a nagy elteres az eredeti hangmagassagtol.
Valoszinuleg nem standard sebessegel lettek felveve a szallagok .Annak idejen nagy frekvencia ingadozasok voltak a halozat nagy terhelese miatt .meg duborgott a szocialista ipar ,mukodtek a gyarak es uzemek . Emlekszem a haverok masoltak zenet a fel varosnak volt egy ket jo magno amit mutogattak a kliensnek a masolast meg "gyuruzott" agyonnyuzott Tesla-kal ment a masik szobaba .A kliens jol megfizette hogy neki szuper Philips vagy Revox-on vettek fel a zenejet ami a "kirakatba" volt. ".....mi lenne, ha a motor tengelyén lévő tárcsát megfordítanám és így a lendkerék nagyobb átmérőjét hajtaná a szíjjal?..." Ez hogy van? Ha a lendkerek nagyobb atmerojet hajtod ( ha lehet ?) akkor a lejatszasi sebesseg csokken.Lendkerek meghajtasi atmerojet kene csokkenteni hogy gyorsabban forogjon.
Ha a nyíllal jelölt járaton nincs semmi, akkor a kiegészítő rajzaim alsó verziója jöhet elsőként szóba. Bár akkor hosszabb szíj kéne. A felső rajzom, ha fordítva tették fel a tárcsát.
Van tolómérőd, vagy tudsz nagyjából méreteket adni mind a két tárcsa kisebb ill nagyobb átmérőjéről?
Bocs, de már most az a baj, hogy gyorsabban forog. Miért akarod még gyorsabbra tenni?
Akkor már értem, márt van az én Akaimon két teljesen különálló ékszíjpálya a lendkeréknél, amiből csak egyet használok.
A nyíllal jelölt járaton akkor van a szíj, ha sebességet nagyobbra kapcsolom. Viszont a kistárcsa fordítására gondoltam.
Apropó: az is gyanús, hogy a váltónál pont az alsó helyzet a gyorsabb a felső pedig a lassabb fordulatszám. Pedig a jelölés fordítva mutatja!
Úgy vagyok a magnóval mint a autószerelő a nászéjszakájan: ebbe valaki belepiszkált!
Akkor ebbe tényleg bele piszkáltak. Lehet, hogy a kis (réz) tárcsák vannak fejjel lefelé, s akkor már illik mind a két pároshoz a szíj hossza. Ha tudod, fordítsd meg. Egy próbát megér. Ha adtál volna méreteket, akkor egyből kiszámítható lett volna, hogy ez nem az 50/60-as, hanem a sebesség váltó. Aminek pedig úgy van értelme, ahogy Te is gondolod.
Tengely vége zégeres, s valószínű a tárcsák ékesen vannak feltéve. Óvatosan a leszedésével, nehogy megsérüljön.
Arra gondoltam én is, de most hogy kiderült, hogy ez a váltó mechanika, akkor az előbbi mondókám a magyarázat rá.
Nem tudja valaki, milyen tárcsa van a motor végén az Akai MK4000-nél eredetileg, ami az előre és hátra csévélésért felelős. Sajnos az enyémről hiányzott mikor kaptam, és bármit teszek rá az leugrik, mert nem zégergyűrű fogja oda. Eddig egy régi banándugót vágtam el és ragasztottam gyantával a motortengelyre, de kíváncsi lennék, hogy mi az eredeti megoldás? A tengely vége hosszában recézett.
Tehát a csatolt képen rajta van ez a tárcsa, az enyémen viszont nincs.
Az ilyen recézett tengelyekre, csak simán rásajtolják a műanyag tárcsát.
A képen fémnek tűnik, de én is ettől félek. Gondolom ezért is esett le annak, aki eredetileg használta a magnót. Viszont a szerzett képen olyan, mintha valami fekete leszorítaná.
Lehet úgy is, hogy van a kemény külső (fehér) rész, s abba egy nála puhább perselyt sajtolnak bele, s így az egészet együtt sajtolják a tengelyre. Előnye, hogy a sajtolásból keletkező hajszál repedések csak a fekete perselyben keletkeznek, s ezáltal nem reped szét az egész tárcsa, s továbbra is használható még sokáig. Fémeknél ez az acélba sajtolt bronz persely szokott lenni.
Biztos nem 50/60 Hz, de 19/9.5 cm/s. Meglehet, hogy mivel a lendkerék nem lehet fordítva, a motoron levő réz szíjtárcsának kell fordítva lennie. Mivel a szíjhossznak állandónak kell lennie, a lendkerék nyagyobb átmérőjéhez a kisebb, a lendkerék kisebb átmérőjéhez a nagyobb átmérőjű motor tárcsa való.
Nekem úgy tűnik, hogy két váltó villa van a 16. oldalon:
- az egyik (a felső) a motor ékszíjtárcsáján váltja a szíjat: 9,5cm/s 19cm/sec - A másik (az alsó) a lendkeréken 50/60Hz. Rosszul látom?
Szerintem igen. Átlósan nem illik szíjt járatni. Károsan túlkopik. A villák meg egyszerre váltanak, hisz egy anyagból vannak. Ezen a rajzomon a felső a helyes sebváltó alkalmazás. Amint a motoron lévő meg lesz fordítva, kiderül, hogy jó-e ez az elképzelés.
S ezáltal nincs semmilyen gyári 50*60-as váltó, csak a hangtengely perselyezés. Vagy motoron lévő tárcsák cseréje.
Nagyon sokféle néven futnak a lemezek hogy annyi gyártó nincs is. Ráadás hogy csak néhány gyártó tud egyenletesen jó minőséget produkálni.
A DVD identifier nem csak a gyártó kódját hanem az érthető nevét is kiírja, adatbázisa a netről frissíthető. Ezzel legalább meg lehet nézni ki is gyártotta az adott márkájú lemezt. Persze az is előfordul hogy több gyártótól származó lemezt is értékesítenek azonos márkanév alatt. Hogy a hamisított termékeről ne is szóljunk!
Szerintem jól látod. Nincs semilyen 50/60 Hz, keresztben sohasem futnak a szíjak, a feszítő tárcsa nem tud akkora különbséget kompenzálni.
Nagyon valószínű, hogy a motoron levő szíjtárcsát kell megfordítani. Kérdés, hogy a mostani állapotában mi történik, ha átváltja a váltókart, át lehet-e egyáltalán. Ha nem lehet, biztos hogy ez a probléma. Meghát beavatkozási lehetőség csak itt van.
Ezt irtam"az elozo hozzaszolasban :
Ez hogy van? volt a kerdes a nem vilagos kerdesre . Ha a lendkerek nagyobb atmerojet hajtod ( ha lehet ?) akkor a lejatszasi sebesseg csokken. Lendkerek meghajtasi atmerojet kene csokkenteni hogy gyorsabban forogjon. Nem mondtam se hogy csokkentse se hogy novelje a sebesseget. Ugyanis semmi se vilagos .Valaki mar kerdezte hogy hany %-os az emlitett ellteres. Ha "'keves'' az elteres akkor a sok ide oda masolas a stabilizalatlan fordulatszamu eszkozokkel a lehetseges ok.Lehet hogy minden masolasnal gyorsult egy keveset.
Hat en ugy nezem hogy ott a sebesseg-valto villa amiben a szij szalad es ami atteszi neked hol az egyik hol a masik tarcsara egy gombnyomasra de csak mukodes kozbe mikor forog minden.(mint ahogy a biciklilancot teszed fel ha leesett.)Mas ertelmet a ket tarcsanak es a kepen latott villanak nem latok.
Megfordítottam a tárcsát és végre tökéletesen működik!! Mindenkinek köszönöm a segítségét!
A két pozíció két sebességfokozat. A villák valóban segítenek a váltásban, a motor tárcsáján van egy pálca a két tárcsa közt ami pozícióba löki a szíjat, a lendkerék kiképzésén is látni ilyen mókát.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |