Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egyfázisú motor forgásirány váltása mágneskapcsolóval
Lapozás: OK   2 / 4
(#) roland9 hozzászólása Ápr 24, 2009 /
 
Sziasztok!
Porszívónál hogyan lehet föcserélni a forgásirányt?

Roland
(#) Tomi111 válasza roland9 hozzászólására (») Ápr 24, 2009 /
 
Üdv!

Cseréld meg a forgórész két kivezetését(a szénkefékét)! Általában az egyik az egyik állórészre, a másik a másik állórészre megy. Ezt a kettő vezetéket cseréld fel, csak meg kell toldani, mert nem fog átérni a másik oldalra. Az állórészek másik kivezetéseit, ami a 230V-ra megy nem kell bántani.

Üdv! Tomi
(#) llaci56 válasza roland9 hozzászólására (») Ápr 24, 2009 / 1
 
De a porzsákot nem így kell kiüríteni!
(#) roland9 válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 24, 2009 /
 
Köszi szépen
(#) AdriannM hozzászólása Máj 7, 2009 /
 
de csak egy segédfázis kivezetés van?nem?
(#) proli007 válasza AdriannM hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Hello!
Üdv a fórumon! De ezt most mondod, kérdezed, vagy mi van? Mert ha valakinek válaszoltad, akkor ne az új kérdés gombot, hanem a kérdés fejlécében található Válasz gombot nyomd meg.

Amúgy, ha csak egy segédfázis kivezetés van, akkor értelemszerűen a tekercs másik vége közös a főfázis valamelyik végével. Nem?
üdv! proli007
(#) AdriannM válasza proli007 hozzászólására (») Máj 8, 2009 /
 
aha igen!
és ezeknél is meglehet változtatni a forgásírányt nem ?
(#) proli007 válasza AdriannM hozzászólására (») Máj 8, 2009 /
 
Hello!
Általában csak akkor lehet forgásirányt váltani, ha a segédfázisú tekercsben folyó áram irányát meg lehet változtatni a főfázis áramirányához képest. Ez csak akkor jöhet létre, ha valamelyik tekercs mind két lába független a másiktól.
üdv! proli007
(#) AdriannM válasza proli007 hozzászólására (») Máj 8, 2009 /
 
értem!
tehát nekem van otthon egy segédf-ú motorom!
4 db vezeték kivezetéssel!
akkor ennél nem lehetséges?nem?
(#) proli007 válasza AdriannM hozzászólására (») Máj 8, 2009 /
 
Hello!
Hát most négy kivezetés van? Mert ez előtt csak három.
De VIM kollégát kérdezd meg. Ha megmondod neki a motor típusát, gyanítom meg fogja mondani, mert én csak belebeszéltem..
De nézd át, a motorral kapcsolatos topikokat, mert valahol vannak táblázatok-bekötések.
üdv! proli
(#) AdriannM válasza proli007 hozzászólására (») Máj 9, 2009 /
 
okézs!
KÖsz!!!
(#) logan1989 hozzászólása Feb 1, 2010 /
 
Sziasztok!

Valaki nem tudna küldeni nekem egy anyagot a motorok működéséről, hogyan miért meg ilyenek kellenének!
Ha valaki tudna segíteni annak örülnék!
Előre is köszönöm!

Üdv
(#) VIM válasza logan1989 hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Szia!
Idézet:
„motorok működéséről, hogyan miért meg ilyenek”

Ha konkrétumot nem mondasz akkor itt kellene szétnézned először.
VIM
(#) csigi hozzászólása Feb 24, 2010 /
 
Hello!

Olyan kérdésem lenne hogy a KKO-6008 háromfázisú irányváltó kapcsolót hogyan lehetne bekötni egyfázisú motorhoz?
Előre köszönöm a választ!
(#) talaldki válasza csigi hozzászólására (») Feb 24, 2010 /
 
Attól függ, milyen tekercselésű a motor, ill milyen módon indul most!
(#) csigi hozzászólása Feb 24, 2010 /
 
A motor (370W) 4 kivezetéses üzemi kondi, 100uF. Most egy billenő irányváltó L-R(6 kivezetésű) kapcsolóval működik,de váltáskor nincs üres helyzet és direktbe fordít irányt.
(#) VIM válasza csigi hozzászólására (») Feb 24, 2010 /
 
Helló!
Ha fel tudnád rakni a kapcsoló bekötési rajzát (hogy ne mondjak tévesen más számokat), akkor berajzolhatom rajta, hogyan kell bekötni a motort. Ahol a fáziscserét kapcsolja a kapcsoló, azokat az érintkezőket kell felhasználni az áramirány fordításra a főfázistekercsben.
(#) csigi hozzászólása Feb 25, 2010 /
 
Linkekkel mellékeltem a képeket a kapcsolókról!
Az első kép a jelenlegi megoldás, ami működik! Ezt szeretném átépíteni a kérdéses kapcsolóval! A következő két kép az új kapcsoló az utolsó kettő pedig a jelenlegi irányváltóról készült!

Köszönöm!

A képek:

Jelenlegi megoldás

Új kapcsoló #1

Új kapcsoló #2

Jelenlegi irányváltó #1

Jelenlegi irányváltó #2
(#) VIM válasza csigi hozzászólására (») Feb 25, 2010 /
 
Így kellene bekötni, ahogyan a rajzon van. Az átkötések a Te kapcsolódon hiányoznak az 1-3, 5-7 pontok között, ezért azt pótolni kell. Remélem sikerülni fog a bekötés.
VIM
(#) csigi hozzászólása Feb 25, 2010 /
 
Üdv! A hiányolt átkötések a kapcsolón belül vannak gyárilag.Megcsináltam a rajz szerint a motor jól működik balra- jobbra csak egy probléma van,hogy irányból üresbe kapcs. után meg kell várni míg megáll a motor ill. jól lelassul és akkor lehet ell. forgást váltani.Ha előbb kapcsolok ugyan arra megy tovább. Fontos lenne a gyors visszakapcsolás főleg menetvágáskor.Gyanítom, hogy a kondi a ludas míg lefutáskor ki nem sül. Már csak ezt kellene megoldani. Köszi a segítséget
(#) VIM válasza csigi hozzászólására (») Feb 25, 2010 /
 
A féket sajnos mechanikusan kell megoldani vagy a ventillátor, vagy a szíjtárcsa felőli oldalon egy behúzómágnessel. Alap helyzetben rugóerő fékez, vagy ha úgy tetszik tartja állva a motortengelyt. Ha kapcsolod valamelyik irányt, feszültséget kap a behúzómágnes is (oldva a motortengelyen a féket) és a motor is, így talán át tudod billenteni a másik irányba. Menetvágáshoz különben sem kell nagy fordulat ( még leosztva sem).
Azt nem mondtad, hogy esztergálni fogsz vele.
(#) csigi válasza VIM hozzászólására (») Feb 25, 2010 /
 
Bocs a hiányosságomért, ez egy kis eszterga motorja. Jelenleg nincs bent a motor a gépben,kint próbálom .
Ha bent lenne a helyén lehet , hogy fékezne annyit az áttételezés,hogy gond nélkül átváltana? Ha mégse akkor valami törni fog. És valahogy nem lehetne kisütni a kondit mikor az üres (0)állásba kapcsolok? Ha van ötleted írd meg. Kösz!
(#) VIM válasza csigi hozzászólására (») Feb 25, 2010 /
 
Nem a kondival van a gond. Az ilyen asszinkron motorok, mint a Tied, kis indító nyomatékkal indulnak, ezért a pulzáló segédfázis terében bizonytalanul viselkednek. Három fázis esetében ez nem fordul elő, mert ott forog az erőtér. Marad a mechanikus megoldás és jobb azt a behajtótengelyen megejteni.
(#) csigi válasza VIM hozzászólására (») Feb 25, 2010 /
 
Már csak azt nem értem, hogy az eredeti L-R kapcsolóval azonnal megfordul az irány, pedig nincs lassulási idő. Viszont nincs "0" állás és a motornak sem tesz jót.
(#) csigi válasza csigi hozzászólására (») Feb 26, 2010 /
 
köszönöm a segítséget az irány v. kapcsolóhoz! Üdv csigi
(#) VIM válasza csigi hozzászólására (») Feb 27, 2010 /
 
Ez a 370W nem sok. Az eredeti felállásban terheletlenül próbáltad? Akkor fordítsd meg a segédben az áramirányt. Az 1-5 pontokról kösd a 8-10-re a főfázis tekercset, az segédet az 1-5-re a kondi másik lábát a 3-ra, (C=8-3). A betáp a 9. ponton jöjjön be.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Csigi ne haragudj, de a segédfázisban fordított áramirányhoz a bekötést nem jól adtam meg. A kondi NEM a 8 és 3, hanem a 8 és 6 pontok közé kösd és a 6-10 közül vedd ki az áthidalást.
(#) csigi válasza VIM hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Köszi a helyreigazítást,de az előbbi hozzászólásodban azt írtad, hogy (C=8-3) .
Az elején írtam már, hogy négy kivezetés van a motoron és fix bekötésű a kondi a motoron belül.Ezek után mit módosítsak a bekötésen? Üdv csigi
(#) csigi válasza csigi hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Lenne még egy kérdésem . Energomat mosógép motorhoz kellene bekötési rajz (2 fordulatos) .Előre is köszi . csigi.
(#) VIM válasza csigi hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Ha a segédfázis tekercsek végeit akarod fordítani a forgásirány megváltoztatásához, akkor így kösd be a kapcsolóba. (már engem is megzavart a térbeli rajzom)
Következő: »»   2 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem