Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Egyfázisú motor forgásirány váltása mágneskapcsolóval
Témaindító: Pedrobácsi, idő: Jún 12, 2008
Témakörök:
Sziasztok!
Porszívónál hogyan lehet föcserélni a forgásirányt? Roland
Üdv!
Cseréld meg a forgórész két kivezetését(a szénkefékét)! Általában az egyik az egyik állórészre, a másik a másik állórészre megy. Ezt a kettő vezetéket cseréld fel, csak meg kell toldani, mert nem fog átérni a másik oldalra. Az állórészek másik kivezetéseit, ami a 230V-ra megy nem kell bántani. Üdv! Tomi
De a porzsákot nem így kell kiüríteni!
Hello!
Üdv a fórumon! De ezt most mondod, kérdezed, vagy mi van? Mert ha valakinek válaszoltad, akkor ne az új kérdés gombot, hanem a kérdés fejlécében található Válasz gombot nyomd meg. Amúgy, ha csak egy segédfázis kivezetés van, akkor értelemszerűen a tekercs másik vége közös a főfázis valamelyik végével. Nem? üdv! proli007
aha igen!
és ezeknél is meglehet változtatni a forgásírányt nem ?
Hello!
Általában csak akkor lehet forgásirányt váltani, ha a segédfázisú tekercsben folyó áram irányát meg lehet változtatni a főfázis áramirányához képest. Ez csak akkor jöhet létre, ha valamelyik tekercs mind két lába független a másiktól. üdv! proli007
értem!
tehát nekem van otthon egy segédf-ú motorom! 4 db vezeték kivezetéssel! akkor ennél nem lehetséges?nem?
Hello!
Hát most négy kivezetés van? Mert ez előtt csak három. De VIM kollégát kérdezd meg. Ha megmondod neki a motor típusát, gyanítom meg fogja mondani, mert én csak belebeszéltem.. De nézd át, a motorral kapcsolatos topikokat, mert valahol vannak táblázatok-bekötések. üdv! proli
Sziasztok!
Valaki nem tudna küldeni nekem egy anyagot a motorok működéséről, hogyan miért meg ilyenek kellenének! Ha valaki tudna segíteni annak örülnék! Előre is köszönöm! Üdv
Szia!
Idézet: „motorok működéséről, hogyan miért meg ilyenek” Ha konkrétumot nem mondasz akkor itt kellene szétnézned először. VIM
Hello!
Olyan kérdésem lenne hogy a KKO-6008 háromfázisú irányváltó kapcsolót hogyan lehetne bekötni egyfázisú motorhoz? Előre köszönöm a választ!
Attól függ, milyen tekercselésű a motor, ill milyen módon indul most!
A motor (370W) 4 kivezetéses üzemi kondi, 100uF. Most egy billenő irányváltó L-R(6 kivezetésű) kapcsolóval működik,de váltáskor nincs üres helyzet és direktbe fordít irányt.
Helló!
Ha fel tudnád rakni a kapcsoló bekötési rajzát (hogy ne mondjak tévesen más számokat), akkor berajzolhatom rajta, hogyan kell bekötni a motort. Ahol a fáziscserét kapcsolja a kapcsoló, azokat az érintkezőket kell felhasználni az áramirány fordításra a főfázistekercsben.
Linkekkel mellékeltem a képeket a kapcsolókról!
Az első kép a jelenlegi megoldás, ami működik! Ezt szeretném átépíteni a kérdéses kapcsolóval! A következő két kép az új kapcsoló az utolsó kettő pedig a jelenlegi irányváltóról készült! Köszönöm! A képek: Jelenlegi megoldás Új kapcsoló #1 Új kapcsoló #2 Jelenlegi irányváltó #1 Jelenlegi irányváltó #2
Így kellene bekötni, ahogyan a rajzon van. Az átkötések a Te kapcsolódon hiányoznak az 1-3, 5-7 pontok között, ezért azt pótolni kell. Remélem sikerülni fog a bekötés.
VIM
Üdv! A hiányolt átkötések a kapcsolón belül vannak gyárilag.Megcsináltam a rajz szerint a motor jól működik balra- jobbra csak egy probléma van,hogy irányból üresbe kapcs. után meg kell várni míg megáll a motor ill. jól lelassul és akkor lehet ell. forgást váltani.Ha előbb kapcsolok ugyan arra megy tovább. Fontos lenne a gyors visszakapcsolás főleg menetvágáskor.Gyanítom, hogy a kondi a ludas míg lefutáskor ki nem sül. Már csak ezt kellene megoldani. Köszi a segítséget
A féket sajnos mechanikusan kell megoldani vagy a ventillátor, vagy a szíjtárcsa felőli oldalon egy behúzómágnessel. Alap helyzetben rugóerő fékez, vagy ha úgy tetszik tartja állva a motortengelyt. Ha kapcsolod valamelyik irányt, feszültséget kap a behúzómágnes is (oldva a motortengelyen a féket) és a motor is, így talán át tudod billenteni a másik irányba. Menetvágáshoz különben sem kell nagy fordulat ( még leosztva sem).
Azt nem mondtad, hogy esztergálni fogsz vele.
Bocs a hiányosságomért, ez egy kis eszterga motorja. Jelenleg nincs bent a motor a gépben,kint próbálom .
Ha bent lenne a helyén lehet , hogy fékezne annyit az áttételezés,hogy gond nélkül átváltana? Ha mégse akkor valami törni fog. És valahogy nem lehetne kisütni a kondit mikor az üres (0)állásba kapcsolok? Ha van ötleted írd meg. Kösz!
Nem a kondival van a gond. Az ilyen asszinkron motorok, mint a Tied, kis indító nyomatékkal indulnak, ezért a pulzáló segédfázis terében bizonytalanul viselkednek. Három fázis esetében ez nem fordul elő, mert ott forog az erőtér. Marad a mechanikus megoldás és jobb azt a behajtótengelyen megejteni.
Már csak azt nem értem, hogy az eredeti L-R kapcsolóval azonnal megfordul az irány, pedig nincs lassulási idő. Viszont nincs "0" állás és a motornak sem tesz jót.
köszönöm a segítséget az irány v. kapcsolóhoz! Üdv csigi
Ez a 370W nem sok. Az eredeti felállásban terheletlenül próbáltad? Akkor fordítsd meg a segédben az áramirányt. Az 1-5 pontokról kösd a 8-10-re a főfázis tekercset, az segédet az 1-5-re a kondi másik lábát a 3-ra, (C=8-3). A betáp a 9. ponton jöjjön be.
Csigi ne haragudj, de a segédfázisban fordított áramirányhoz a bekötést nem jól adtam meg. A kondi NEM a 8 és 3, hanem a 8 és 6 pontok közé kösd és a 6-10 közül vedd ki az áthidalást.
Köszi a helyreigazítást,de az előbbi hozzászólásodban azt írtad, hogy (C=8-3) .
Az elején írtam már, hogy négy kivezetés van a motoron és fix bekötésű a kondi a motoron belül.Ezek után mit módosítsak a bekötésen? Üdv csigi
Lenne még egy kérdésem . Energomat mosógép motorhoz kellene bekötési rajz (2 fordulatos) .Előre is köszi . csigi.
Ha a segédfázis tekercsek végeit akarod fordítani a forgásirány megváltoztatásához, akkor így kösd be a kapcsolóba. (már engem is megzavart a térbeli rajzom)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |