Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a fent említett autó üzemanyagszívattyú reléjének elhelyezkedéséről. Sajnos a biztosítéktáblánál csak számozva vannak a relék, a használati útmutatóban pedig meg sem említik öket. Aki jártas a témában kérem segítsen. Köszi
Hello, jobb híján, ha ráadod a gyújtást behúz 1 mp-re...fülelj, melyik kattan...Vagy a durvábbik módszer, kihúzogatod őket, ha nem működ, hát ő az.
nincs vértlenül a biztosíték fedődobozára ráirkálva kis jelekkel, hogy melyik micsoda? nézd meg mindkét oldalát, hátha van ott valami....
Autodatában nézted már?
VAgy küld el a motorkódot, és megnézem neked. Üdv.
szia!
szerintem is datába nézd meg mert ha kihuzgálod a reléket lehet hibakódként beíródik valami......
Kösz a válaszokat. Sajnos a gyújtás ráadásánál elég sok minden kattan :yes: Kihúzgálásra gondoltam, de szerintem elég vad dolog, így is elég beteg a rendszer. A biztifedélen csak számozva vannak a dolgok, se felirat, se amperszám :no:
Autodata-m sajna nincs :no: A motorkód Z 17 DTH Köszi
szia!
Sajna a mi datánk nem hozza az 1.7-es motort de itt az 1.3 cdti sajnos relétérképet nem találtam hozzá,de ami van azt felrakom. Remélem segítettem.(Amugy mi a gond vele?)
Kedves Fórumos társak.
Valakinek nincsen corsa cdti-hez teljes kapcsolási rajza?A segitséget előre is köszönöm.
Sziasztok! Még elég új vagyok itt, vagyis nagyon.
Szeretném a segítségeteket kérni! Vásároltam egy Opel corsa swing 1.2i 1995 gy. -ú járművecskét. Nem világít a jobb első fényszóróm. Már próbáltam cserélni - negatív. Kicseréltem az összes biztit - negatív. Esetleg nincs valakinek egy fényképe a bizti tábláról, hogy hol milyen biztinek kell lenni? Mert hát lehet hogy nincs is a helyén. :photo:
Valamikor én is szenvedtem az enyémmel, aztán az égőnél volt a gond, azt kellett cserélnem. Semmilyen feszültséget nem mérsz az izzóknál? Illetve semmilyen fény nincs? (helyzetjelző, normál, fényszóró)
Esetleg ez is segíthet: Bővebben: Link
10-es és 25-ös bizti a távolsági fényé, 12 és 27 a tompitotté. De rajta van a biztitáblát takaro fedélen is.
Na igen én is cseréltem izzót ez volt az első.
Helyzetjelző van. Normál nincs. refi van. De a refi és a normál fényszóróm az egy izzóban van. Aminek három lába van: egy közös és a két fesz külön kölün. Egyébként: Köszi szépen ez gyors volt :worship:
Köszi szépen. :worship:
Sajnos a balga előző tulaj leszedte a matricát a boriról! Gratula neki
Én azzal szenvedtem, hogy refim nemvolt, normál meg volt. Cseréltem és ugyanez, aztán cseréltem megint és a harmadik égő már jó lett. Nagyon mérges voltam. Közben a fényszóróállító motort is elcsesztem.
Ja igen ezúton szeretnék elnézést kérni a felesleges téma nyitogatásért.
De sajna , azt hittem én balga hogy egy ilyen régi topic ( 2 éve szóltak hozzá) már biztos nem él. De mindíg tanulok valamit. Röstellem...
Meg kéne mérned, hogy van e az izzón feszültség amikor kapcsolod, ha jól emlékszem három szál megy oda, test, normál, refi, bár elég régen cseréltem...
Meg a fényszórómozgató motort is próbáld ki, működik e?(kerek potméter a lámpáknál)
Neked is corsád van?
Hogy viselkedik? Én még kicsit bizonytalan vagyok vele kapcsolatban. Nem tudnád esetleg lefényképezni a biztosíték táblád? És a takaró fedélen lévő kapcsi rajzot? Örökre hálás lennék érte.
Igen mértem az egyiken nincs semmi.
Mit gondolsz: ha minden kötél szakad, estleg átköthetném a bal oldali lámpából párhuzamosan a jobb oldaliba? Működne? Vagy erősebb biztit kell betennem?
96-os corsánk van. Most 135000km-van benne, mi raktunk bele 100000km-t. Én megszerettem, mert nyúzható autó, és olcsó a javítás. pl 1500-ért vettem visszapillantót amikor letört egy parkolóban. Minden belefér! Még olyan is volt, hogy a tetőablakon tettem be a gerendákat. Pörgetni kell a motort váltás előtt, mert picit lomhább, viszont ezért tovább is tartja a fordulatot, így ha ügyes vagy keveset fogyaszt, ha viszont sietsz, akkor nagyon sokat. 7-éve használjuk, ezalatt aksicsere, olajcserék, 1*fékolajcsere+2*fékbetét. 1*gyertya, ékszíj, 2*kipufogó. Gyertyakábelt nézd meg nem-e égett, ha igen cseréld. Sajnos a gyerekek el-eltörnek, egy két kezelőszervet, gombot ahogy öregszik az autó, de múltkor még kaviccsal is megraktam a hátulját a Nyéki tónál, tehát gyűrjük.
Nem tudnád esetleg lefényképezni a biztosíték táblád? És a takaró fedélen lévő kapcsi rajzot?
Ugyanis nekem nincs rajta a rajz. És nem vagyok benne biztos , hogy megvan minden bizti. Előre is köszi.
Szerintem nem matrica lesz ott, hanem a fedél belseje ugy van kinyomva. Nézd csak meg közelebbröl!
Ha jól tudom, két biztosíték van: külön a jobb és a bal oldalnak, tehát nem javasolt egyre kötni a kettőt, mindenképpen erősebb kell. (Ezért van összesen négy biztosíték...)
Szerintem, ha már elvezetsz egy vezetéket, akkor azt a biztosítéktáblától kéne, vagy a régit, ha szakadt cserélni, (ha nem szakadt akkor minek is?) Viszont ezt kimérni, egy egyszerű szakadásjelzővel is meg lehet, tehát előbb ezzel kéne kezdeni. Most látom, az asztránál, egy bizti van a fényszórómotornak és a tompítottnak. Megy a fényszórómotorod? Esetleg onnan egyszerűbb átkötni próbából...
Le tudnám, de nem sokra mennél vele, mert nem Opelom van.
Amugy tul sok baja nem tud lenni. Izzo, csatlakozo, biztositék... 99%, hogy ezek közül valamelyik.
Köszönöm A SEGÍTSÉGET mindenkinek.
Holnap reggel első dolgom lesz megnézni a motort + újra méregetek mindent. Addig nem hagyom abba míg nem ég minden...remélem nem a kocsim lesz az... Jó éjt!
Nem az "ég" a megfelelő szó, hanem a világít . Ha már ennél a szónál tartunk eszembe jutott egy kisebb poén, ne kövezzetek meg érte .
"Anyu anyu, ég a karácsonyfa. -Nem ég kisfiam, hanem világít. - Anyu anyu világit a függöny.
Kedves Szakértő Kollegák! 15 éves Opel Corsa autóm évek óta produkálja, hogy a legváratlanabb helyzetekben leáll, akár menetközben is. Ennek gyakorisága 1-10 leállás per év. Két-három órás várakozás után újra indul a kocsi. Üzemanyag szivattyút 2 éve cserélték, csak gyújtás kimaradásra gondolok. Három éve kicseréltettem a Hall-megszakító IC-t. Két éve elosztó cserével próbálkoztak a szervizben. Ha valóban időszakos, nem előidézhető gyújtáshiba van, hogyan tudnám bizonyítani, hogy ha például menet közben leáll a motor, hogy nincs gyújtás. Üdvözlettel: Sarkadi Dezső fizikus, villamosmérnök,*
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2013
Üdv! A gyújtófeszültség meglétét úgy lehetne jelezni, hogy a gyújtókábelre (kábelekre) tekersz pár menetet, az abban indukálódó feszültséget pedig akár a műszerfalon egy LED-del indikálod. De ez egy villmérnök-fizikusnak evidens.
Írod a 2-3 órás várakozást. Így vélhetőleg van szerepe a hőmérsékletnek. Tehetnél egy kísérletet: inditsd be a motort, hidegen, majd hajszárítóval, vagy hőlégfúvóval melegítsd meg a gyanús alkatrészeket. A probléma helyénél vélhetőleg hamarabb fog bekövetkezni a leállás. Ugyanezt lehetne fordítva is, de a hűtés problémásabb ugye. (Télen később áll le?) Amúgy én nem a gyújtásra gyanakszom, mert olyankor előbb még dadog a motor... Szerintem.
A motorérben lévő csatlakozók széthúzása, tisztítása, például WD40-es befújkálása segíthet a problémán szerencsés esetben.
Köszönöm, én is ilyen megoldásra gondoltam. Egyébként télen is és nyáron is egyforma eséllyel fordult elő hirtelen leállás.
Köszi a válaszodért. Lehet hogy igazad van, de megemlítem, hogy az utóbbi három évben kétszer cserélték a nagyfeszültségű gyujtókábeleket (rágcsáló behatolás miatt). Gondolom, ezzel megtörtént a csatlakozók tisztítása, nem is beszélve az elosztófej cseréjénél történt csatlakozó mozgatásokról. Üdv: Sarkadi Dezső
|
Bejelentkezés
Hirdetés |