Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Van egy egyhengeres IFA- kompresszorom, ezt szeretném megtekertetni. Bordásszíjjal harmadolnám a fordulatot. A 900ford/perc körüli érték nekem megfelelne. Legalábbis ebben gondolkodom. De, ha ez nem jönne be, van még egy orosz :circling: kb.60ccm laboratóriumi kompresszorom.
Sziasztok!
Kaptam egy villanymotort elvileg 230v-os és1,5 kw-os. A bekötéssel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, mert ilyet még nem csináltam. Négy vezeték jön ki a motorból (2X2). 5 darab csavar van ahová ezeket a vezetékeket lehet csatlakoztatni. Az a kérdésem, hogy hogyan kell ezt bekötni és, hogy mekkora kondi szükséges ehhez a motorhoz?
Egy kép sokat segítene. Lehetőleg az adott motorról...
Lefényképeztem, remélem jól látni.
Szia!
Ellenálás méréssel mit találsz a vezetékek között? Ha a négy vezeték két különálló tekercs, akkor az egyik a fő fázis, a másik a segédfázis. Ha ellenállásra nagyjából egyformák, akkor mindegy melyik lesz a főfázis, melyik a segédfázis. Ha az egyik ellenállása nagyobb, akkor ő a segédfázis. A két különálló tekercs egyik oldalát közösitsd, rakd pl. 0-ára, a másik oldalon az egyik simán a fázis, a másik tekercsel köss sorba egy kb. 30 mikrofarádos állandó üzemű kondit, és úgy a fázisra. Ha a kondit átrakod a tekercs másik oldalára, meg kell hogy változzon a forgásirány. Ha nem veszi a fordulatszámot, és melegszik, illetve morogva jár, változtass a kondi értékén.
Hali!
Köszönöm a segítséget a 380/220 -as motor bekötéséhez. Sikerült és minden Ok vele! nyomógombos az indítókondi, de ha vennék hozzá indítórelét akkor annak bekötéséhez is kérhetnék egy kis segítséget? A motor egy esztergán van és elég sokat kell ki-be kapcsolni ( mérecskélni is kell) és jobb lenne ha kapcsoló elfordítása után nem kellene még a gombbal szöszmötölni. A motor 1500W-os ( most egy kicsit kevesebb lett 220-ról) 1450 1/min fordulatú és gondolom ehhez kell választani a relét, ebben is segíthetnétek, hogy milyet vegyek! Kösz előre is a segítséget! Üdv:Appalossa
Hali!
Hogyan kell megmérni az ellenállást? Sajnos nekem nincs digitális multiméterem, csak egy " made in USSR " analóg mérőműszerem. Van rajta egy egyenáram kapcsoló, egy váltóáram kapcsoló és még egy ami alatt egy Rx jelzés van. Valamint található rajta egy forgó kapcsoló, amit különböző értékekre lehet állítani ( V, A, Ohm ). Még eddig nem használtam, ha segítenél hogy hogyan kell nagyon hálás lennék!
Nem rosszabb erre a célra, mint a digitális csodák. Az Rx dug aljakba csatlakoztatva a mérőzsinórt Ohm állásba állítod a forgó kapcsolót. Akkor a skála egyik végén van a műszer, míg összezárt vezetékeknél a másik végállásban. Valamelyik végállást a műszeren található potival be kell állítani. Aztán a forgó kapcsoló állásával megegyező skálán leolvasható az ellenállás. Ne felejtsd el, hogy ez a fajta műszer sem mér (ellenállást) behelyezett elemek nélkül.
Szia!
Elemet rakj a műszerbe mérés előtt!
Heló mindenki. Dalander motor bekötési rajzára lenne szükségem. Kétfordulatú, s mind két fordulaton forgás irányváltással. Plusz még egy plusz kétteres kábel lóg belőle, amit nem tudok mi. Előre is köszönöm annak, aki segíteni tud.
Indulásnak egy rajz a kapocslécről: Bővebben: Link
A kéteres kábel vagy a kuplungos féké, vagy a hőérzékelő szenzor kábele.
Kösz szépen. Nem kimondottan erre voltam kíváncsi, de ebből már kisilabizálom az erőátviteli, és vezérlési kapcsolási rajzot. De ugye jól gondolom, a csillag delta kapcsolás az alapja, és az határozza meg a fordulatot?
Nem, a fordulatszámot a póluspárok száma határozza meg. Ha kevesebb pólus van bekapcsolva az állórészen, akkor gyorsabban forog a motor.
Infó:Bővebben: Link
És még ez is.
Szuper, kösz szépen.
Már minden tiszta. )))
Végül is csak a fordulat szám változik,és ez a lényeg nekem.
Igen igazad volt, nem igazán a csillag deltaindítás az alap, csak a csillag igaz belőle.
Kösz mindenkinek, müködik szépen a ketyere, ha lehet modndani egy 60-70 kg motora, ami egy 8 mázsás gépben van, sok-sok más extra kiegészitésekel.
Valahogyan meg lehet mérni, hogy mekkora kondi kell egy villany motorhoz? Sajnos nem tudom, hogy hány kw-os.
Mérd meg a forgórész tengelyének az átmérőjét. Ezután már csak egy olyan villanymotort kell keriteni, aminek ugyanilyen a tengelymérete. A két motor teljesitménye közel azonos, ebből megközelítöleg behatárolhatod!
Bekötöttem a villanymotort, ahogy Deta leírta, elindult, de a vezeték amivel a hálózatra kötöttem elkezdett melegedni és füstölni. Ennek mi lehet az oka? Ha rosszul kötöttem volna be akkor is el kell hogy induljon a motor? Vagy csak a kondi nem megfelelő?
Valószinüleg a vezeték keresztmetszete nagyon kevés a villanymotor teljesitményéhez képest, ha a motor elindult rendesen!
Azt nem mondanám, hogy rendesen elindul, mert szerintem a fordulatszáma nem az igazi. A hálózati kábel keresztmetszete megegyezik a motorból kijövő vezetékek keresztmetszetével.
Ott akkor valami vihar van, nem lenne szabad melegednie, fóleg terhelés nélkül.
Rossz bekötés lehet az oka? Vagy akkor nem indulna el?
Ez a válasz.
Úgy kötöttem be, ahogy a rajzon látható, csak nincs benne nyomógomb. Milyen nyomógombot kell beiktatni? Ha kondi értéke nem megfelelő akkor melegedhet a hálózathoz csatlakoztatott kábel?
Az valószínűleg egy IMI motor,és cak indítókondi kell nem pedig állandó.
Helló!
Sima "BE" gomb megfelel erre a célra, csak bírja el a hálózati feszültséget. A tápvezeték legalább 2.5mm2 keresztmetszetű és sodrott réz legyen, nem beszélve a hálózatról is ahonnan működtetni akarod, hasonló paraméterekkel kell bírnia. Különben indítási nehézségek lesznek és melegedhetnek a nem megfelelő keresztmetszetű vezetékek is. Toldás ne legyen a betápban. Mérjél már egy tengely átmérőt és a talp rész hosszát ill. szélét is. Azt mond meg, hogy van-e furat a legfelső hűtőbordán, valamelyik oldalon, vagy csak a tetején ahol a kapocsdekni van. |
Bejelentkezés
Hirdetés |