Fórum témák
» Több friss téma |
Azt nem, annyira nem akarnám szétszedni.
Azt mondtad hogy megy, csak nem csökken vissza a szélesség beindítás után, ami valóban lehet hogy abból fakad hogy az ecu nem érzi jól magát ha nincs megterhelve, 150 ohm-al nekem is valamelyest fellép ez a jelenség, szerintem ez lesz a baj, nálad meg mégjobban mivel még nagyobb, szerdán veszek 4.9 ohm 11w os ellenállást, akkor majd kiderül. 1-2 voltnyi áramszabályozás miatti feszültségváltozás mindenképp meglátszana a szkópon, de az sík egynes, annyira nem rossz a felbontása.
Talán megvan a megoldás: Az LM1949 adatlapján olvastam, hogy van olyan opció, hogy a peak-et ki lehet kapcsolni. Az adatlapról: " For systems where the initial peak state is not required (i e where the solenoid current rises immediately to the hold level) the timer can be used to disable the peak function. " Mivel van egy előtétellenállás, akkor az áram egyből a "hold" értékre áll be, "peak" meg lehet hogy nem kell a nyitáshoz.
Na összeraktam 10 ohm felhúzó ellenállással az ecu felé, és működik tökéletesen, még javítanom kell az uC programjában egy két dolgot, de jó lesz. Az elején amíg hideg a motor szélesebb a gyári impulzus 6ms kb, de aztán ahogy bemelegszik a motor lemegy 1.8-2 ms-ra. 20%-al megnyújtva a gyári beeresztési időt, normálisan megy melegen, amíg hideg ~30% ra csavarom és úgy se torpan egyáltalán elinduláskor, alacson fordulaton se, pedig -5 fok biztos megvan. (nem úgy mint az alátétes mutatvánnyal, azzal hidegen elindulni nem lehetett normálisan).
a 10 Ω az injektor helyére van téve? Mert akkor lehúzó. Pontosan nem értem hogy hol van ez az ellenállás.
a táp és az ecu közé van téve, amikor az ecu nyit akkor ezen keresztül húzza le a földre.
egyébként próbálgatva ma a dolgot fordulatszámfüggő is hogy mennyit kell plusszba adni, pl alapfordulaton semmennyivel de kell többet adni a gyári értéknél, ha már 30%al többet kapott akkor bizonytalan volt, volt mikor le is állt, nagyobb furdulaton meg kérte a többletet.
Üdv.
A segítségeteket szeretném kérni! Van egy 99-es évj. 1.0-ás Swift-em, és a következő problémával küzdök vele. Már többször előfordult hogy a gyújtás ráadásának pillanatában kimegy az üzemanyagrendszer biztosítéka. Ez egy 20A-es bizti. Ilyenkor elalszik a motor ellenőrző lámpa . Néhány dolgot már sikerült 99%-ban kizárnom amitől biztos nem lehet, az AC-pumpa, riasztó, ezek kikötött állapotában is kiment a bizti, + a riasztón volt egy relé ami szintén az AC pumpa vezetékét szakította meg, ezt is kikötöttem már, vmint az utastérben teljesen elemeltem, átmozgattam az össze kábelköteget, nem találtam semmi kidörzsölődést semmit. Motortérben is átnéztem a kábeleket, ott sem találtam semmi ilyesmit. Ezek után is ugyanúgy kiment a bizti. Na de most jön a lényeg , idáig mindig 1x csak gondolt egyet és jó lett, de fogalmam sincs mitől, semmihez nem tudtam sosem kötni hogy mitől javult meg. Csak indításnál csinálja, olyan eddig még nem volt hogy menet közben leállt volna ,vagy rángatott volna stb … Néztem egy kapcsolási rajzot, ha jól láttam szinte az össze üzemanyaggal kapcsolatos mágnesszelep, érzékelők stb. erről a biztiről mennek. Eddig még csak néhányszor fordult ez elő, de nagyon bosszantó, főleg hogy nem marad meg a hiba, hogy megtalálnám… Ha esetleg vkinek lenne vmi ötlete vagy tapaszatlata ezzel kapcsolatban megköszönném !
Helló emberek!
Azt akarom megkérdezni, hogy négyszög jellel lehet egy injektort vezérelni? Mondjuk egy ezres swiftét. Állítólag az nem peak & hold-os meg ilyesmi. És mégvalami. Ha igen a válasz: dúsításnál nől a kitöltés, vagy az impulzusok száma nől(frekvenciája)?
SzG!
Én is valami hasonlón törpölök mint a te kapcsolásod, csak én egy 555-ös ic-vel bohóckodok. Ahogy elnézem a te kapcsolásodat, ezt nem értem. Ezzel a kapcsolással ugyanazt a jelet kapja a befecskendező mint eredetileg nem? nem látok benne időtagot. Vagy direkt nem rajzoltad bele?
Kedves Kavkar,
Érdekelne, hogy stabilan működik- e a ketyere? Az is érdekelne a Te progid milyen elven működik? Én 1.0 Swifthez építek, a te rajzodból kiindulva (nincs peak-hold kezelés), áttervezés után PIC-cel megépítettem a kapcsolást. Amiket megvalósítottam, egyenlőre elvi síkon: -saját termisztor a hideg indításhoz, kb 30C alatt fixen 25%-al adagol több üzemanyagot -folytószelep állás potiról alapállásban 0,65V jön le, ekkor nincs többlet üzemanyag -folytószelep állás potiról, taposva 3000 fordulatra 1,33V jön le, ekkor 25% többlet üzemanyag a "tuningos" gyorsításhoz (ide lehet a változás idejét is figyelni kellene?) -0,064msec felbontással számlálom a befecskendezés idejét normál esetben, és "rotate right"-es osztással összegzem Érdekelne a Te megoldásod, illetve ha maradtál a potinál, milyen menettapasztalataid voltak (fordulatszám-plusz üza. arány) Üdv: kzteam
Üdv emerek!
Megépítettem a magam kis áramkörét, csak még nem tudom letesztelni(nincs szkópom). Elvileg működnie kellene ennek a kütyünek is. A tervem az volt, hogy a potival meg tudjam növelni a gyári befecskendezési időt. Kb 1-10 msec-et szeretnék ráállítani. Elviekben működhet ez szerintetek?
Beépítettem és kipróbáltam az áramkörömet, egyenlőre csak benzin van a tankban. Érdekes módon nem érzek jelentős alapjárati változást a +25% üzemanyagnál sem vagy csak rossz az időmódosításom? Mindegy péntekig okosabb leszek, mert akkor tájt tudom etanollal megtankolni.
Majd jelentkezem, hogy volt.
Üdv, bocs hogy csak ilyen későn válaszolok, csak sok dolgom volt mostanába, és az itt regisztrált címemet se néztem egy ideje.
A progi nálam úgy van csinálva, hogy az avr egyik interrupt lábára van kötve az ecu vezrlése, így amikor a gyári beeresztés megindul a mikrovezérlőbe ez egy interrupt lesz, amiben elkezdem számolni hogy mennyi ideig tart az alacsony állapot a lábon mikor vége akkor még a porméter által beállított értékkel tovább tartom nyitva. Hideg időben 200%al tovább tartva is elég nehezen indult, 300 felé kell lehet kacsintgatni de most már meleg van így azt még nem ellenőriztem. Ha ilyen jó idó van akkor ált. kb 180%on indul, amit ha már beindult rögtön lehet csökkenteni 130%ra- majd ahogy melegszik 110-120%ra. Alapfordulaton semennyit se kell dúsítani a keveréken, ellenkező esetben gyenge lesz az alapfordulat vagy épp le is áll. Mikor már bemelegedett 110% al kényelmesen el lehet járkálni, itt nem torpan nagyon, de nem is túlságosan harapós, 120% lenne inkább amit kérne, de takarékosabb emígy
Hát nekem tiszta etanollal is érhezhetőbben gyengébben jár 125%on, szal valószínűleg valami nem ok, mert benzinnel meg mégjobban nem kéne hogy tolerálja a dúsítást alapjáraton.
Hello,
Kösz a tapasztalatok megosztását, hasznosnak bizonyulnak már sejtem Ugyanis ma meg volt az első tiszta E85-ös tesztem, persze ki kellett a saját receptem próbálni...Alig akart beindulni a gép kúton 125%-os adagolásnál (az asszony meg tiszta para volt közben). 112%-os menet közbeni dúsításnál, a gyorsításra megtorpan, szóval egy álom volt Nah most állok neki egy indításkori pluszfröccsöt írni, meg a gázpedál algoritmust aktiválom, szóval még van mit tenni. A hidegindítási algoritmust is bele kéne paszírozni...
Szerintem ha nincs válasz egy hozzáértőtől, csak építsd meg és teszteld! Mit veszthetsz
Hajrá!
Nah végre stabilan indula gép! Tegnap folyamatosan szenvedtem az indítással, hiába dúsítottam csak nem indult ...mire (1/2 nap után) rájöttem, hogy lefagy a program az A/D konvertálás közben egy rövid "goto" ciklusból nem tudta az interrupt kiszabadítani, így szellőssé tettem vagy 10db nop-pal
+50% induláskor, +12,5% alapból :yes: Hidegindítás még nincs
az jól hangzik, esetleg javaslom hogy ha már megy rendesen akkor állíts be egy watchdog-ot is, biztos van pic-en is, fene tudja véletlen kijön vmi bug vagy csak valami zavar azt mondjuk előzés közben nem épp lenne szerencsés hogy lefagyjon az uc, akkor legalább rögtön reseteli magát.
Amit írtál ez a folytószelep állás poti az merre található? lehet én is felhasználom annak a jelét majd; mondjuk eddig a furdulatszámból, és a pulzusszélességből állapítottam meg hogy alapfordulaton ne legyen dúsítás, de lehet emígy precízebb lenne. üdv.
2x (koszi az oldal készítőjének, hogy nincs visszagomb a válasz ablakon, így a fél oldalam elveszett a feltöltési hiba miatt )
Röviden: A folytószelepállás poti egyik lába itt (test), a másik ott (+5V-on), a csuszka meg a gázpedál taposásának függvényében ad feszt. Képek a szerelés közbenről:
Hi!
Én is 555-el toltam. Igen, itt ugyanazt a jelet kapta a befecskendező mint eredetileg. A probéma itt az, hogy a kompjuter figyeli az injektor áramot, ezért ez így nem működik megfelelően. Az egyik előző hozzászólásomban van 1 jó tipp. Az LM1949-es IC-nél kell babrálni. Tehát nem a motortérben, hanem a kompjuterben kell ügyeskedni, akár 555-el. (Nem valósítottam meg.) Bocs a kései válaszért....
Sziasztok
Ezt találtam Bővebben: Link .Ha jól értelmeztem a forráskódot akkor ez egy inditáskori dúsitást csinál. Talán tovább kéne fejleszteni? Valaki tudna a nyákrajz alapján egy kapcsolási rajzot csinálni. A Q1 alkatrész milyen tipus?
Tisztelt Fórum Társak!
Van egy nagy gondom, van 1 Dacia Solenza 1.9D. autóm 45000 ezer kilométer után,már csak a második indítás után megy kereken,első kulcsra bemelegítem az izzó gyertyákat, indítok a Motor el indul de vissza gyúl a izzó kijelző és hiába nyomom a gázpedált nem reagál. ha le állítom .második indítás után minden működik normálisan,de egy bizonyos idő után kezd rángatózni a motor,mintha motorfék lenne Van rajta egy Delphi Lukás.magasnyomású pompa. 1330 GWE N 2 ER France CODE WOD R 8640A 111 B EPICH 111.027 Type Delphi 7700 115 073. Ahány szerelővel tárgyaltam mind mást mondott ha volna valakinek leírás (Rajza) erről a pompáról nagyon meg köszönném. Tisztelettel Karasi Miklós Szatmárnémeti
Hát Miklós, ebben a topikban inkább suzuki swiftre szeretnénk megoldás találni, hogy hogy lehet olcsó etanollal üzemeltetni az autót. Egy kicsit elkanyarodtál a témától, de sebaj.
Én nem értek a dízelekhez, jótanácsot meg gondolom kaptál már éppen eleget, nem akarlak mégjobban összezevarni. Lahet, hogy nem is olyan nagy a baj a kocsidnál, csak valami apróság, ami inkább bosszantó. Egy szakműhelyben ezt elvileg ki lehetne deríteni gyorsan, gondolok itt valami diagnosztikai eszközre. Üzemanyagnyomás, porlasztócsúcs.... A dízelek kényesek erre. Ráadásul ezeket nem lehet csak úgy otthon leellenőrizni. Annó a hadseregben bemutatták a Csepel terepjáró teherautó beállításait... haha hol van már az a technika a tiedhez képest! Azért sok siker hozzá.
Sziasztok
Adott egy swift 98-as 1.3as. Az injektor mágnesszelep kiment belőle. A gazda elment a bontóba vett egy másikat. Majd kb. 1 hét után egy kövérebb gázfröccs után ismét megállt az autó. Ismét a szelep. Nekem kicsit gyanús hogy a szelep tömkremegy. Mi lehet a gond szerintetek?. Szerintem ahonnan a vezérlést kapja, gondolom a computer ott lehet valami gond. Ahogy ráadja a gyújtást megmértem a feszültséget ami 12V, és fokozatosan csökken lefelé.Mondjuk lehet szkóppal kellett volna, de épp nem volt kéznél. Egyáltalán 12V-os az, nem esetleg 5V-os, és azért purcan ki mert 12V-ot kap?
Szia! A központis swifteknél van egy ellenállás sorbakötve az injektorral. A tűzfalon van, egy hűtőbordán. Nézd meg ezt is.
A vezető felőli oldalon láttam valami ezüstszínű hűtőbordát. Gondolom az lesz az. Ránézünk holnap arra is.
Ezzel a gondoddal nagyon sok ilyen Dáciás szembenézett,A vállalatomnál is van kettö darab ui.Dacia,hasonlo viselkedéssel, végleges megoldást egy-egy klasszikus bosch injektor pumpával,adaptálásaval értük el,a vezérlö elektronikájukat pedig kiadtuk a környezö srácoknak focilabdaként.A gázpedálra pedig a rendes klasszikus gázkábelt tettük,még rajta van a bowdenkábel befogásának a heje,csak be kell akasztani.
Sziasztok !!
A segítségetekre lenne szükségem. Opel astra 93-as injektor vezérlő FET típusában tudnátok-e segíteni ? A FET-re az van ráírva, M9707 R306. Ilyen kóddal sehol sem találom, Illetve lehet-e helyettesíteni. Köszönöm. Üdv.: Tibor.
Hello
Tudna nekem segíteni abban valaki hogy egy samuraiba raktam injektort be is kötötték az elektromos részét de az injektor nem kap jelet adtam neki direktbe 12voltot de megöltem most veszek másikat mit kéne tennem hogy működjön? Előre is köszi |
Bejelentkezés
Hirdetés |