Fórum témák
» Több friss téma |
szélgenerátornak akarom használni,és tudom hogyváltoznifog a fesz-és a freki majd ha másképp akkor frekiváltoval szabályoznám.a mágnesek polusait meg ugy tudom ellenörizni,hogy ha vonzák egymást akkor tuti elentétespolusuak ésakkorszembe rakom fel
Szélgenerátornak? Az teljesen más. Akkor csak egy jó átalakító kell utána, egy megfelelő akkubank és egy, az igényeknek megfelelő teljesítményű konverter a használható áram előállítására.
Szerintem a szélgenerátoros topicba kellett volna írnod,ha a motort(generátort) ilyen területre szántad. Ott bizonyára komoly tapasztalattal rendelkező fórumtársak lényegesen többet tudnának segíteni mint én.
szerinted mennyi mágnest kéne felraknom a forgorészbe,ha 12 polusu az állorészem van jelenleg 10db ferritmágnesem én vágdostam szét öket nem teljesenegyformákmert nemsierült tökéletesen szétvágni.azt akarom majd felragasztani.most csak két mágnes van rajta fél-fél centivel leis log a vasmagrol nagyobb egy kicsit igy kétpolussal ha jol megtekerem kézzel 5 volt -ot mértem max.de ezek amágnesek véknyabbakis .szerintem haa tizet feltudom rakni akkor biztos többet fog termelni remélhetöleg
Ne haragudj,de erre korrekt választ neked most nem tudok adni. Erről csak annyit tudok mondani,hogy ha nem elegendő a mágnesek darabszáma és nem megfelelő az elhelyezkedése akkor a három fázistekercs között az eltolás nem 120 fok lesz,és a leadott feszültség nem lesz szinuszos. Ez viszont nem lenne szerencsés,mivel a kimeneti feszültségben lüktetés lépne fel. Nem is beszélve a hatásfok romlásról.
De mint már délelőtt írtam látogass el a szélgenerátor(vagy szélerőmű?) topicba,szerintem találni fogsz olyan fórumozót akinek már esetleg van ilyen építési tapasztalata. Mivel nem ismerem a motor állórészének tekercselési módját,ezért nem tudok sajnos a mágnesek elhelyezésének mikéntjéről érdemi információt adni. Nézz körül neten olyan oldalakon,ahol aszinkron gépekkel és működési elvekkel foglalkoznak, biztosan találsz olyan infót ami segítségedre lehet. A felragasztást csak jól illesztett hézagba, Araldit vagy hasonló gyanta segítségével végezd el, mert a működő generátorban komoly mechanikai erők ébrednek, és a rosszul beragasztott mágnest kitépi a helyéről az ilyen erő.
köszi a választ végülisjelenleg szüneteltetem a témát majd ha jutokvalamire elméletben akkor folytatom a szerelést.
Helló ! A hétvégén kipróbáltam a motort és műlödik. Mind a két fordulatot megtaláltam!
Köszönöm szépen a segítségeteket!
Sziasztok!
Segítséget kérnék, mivel nem igazán értem az alábbi jelenséget! Kaptam egy használt elektromos láncfűrészt, ami nem működött. Szétszedtem , elég szép a belseje, kommutátor mint az új, égésnyomok sehol, de az egyik szénkefe eltört, a másikból pedig már alig volt. Elmentem, márkaboltban vettem belevaló szénkefét és beleraktam. Bekapcsolva eléggé szikrázott, gondoltam be kell járnia, vágtam pár kisebb fát, kb 3-4 percet közben pihentetve. Mivel utána is szikrázott nagyon szétszedtem, és a szénkefék el is koptak gyakorlatilag, a széleik pedig letöredezve. Mi okozhatja ezt?
Lehetséges hogy menetzárlatos a forgórész.
Szia!
Egy kicsit összetett a dolog, javítás szempontjából. Először is, mielőtt kicserélted volna a szénkeféket, a kommutátor szeletek közötti részt ki kellett volna tisztítani az elhasználódott előző "kefe" maradványaitól. Az új kefének nem csak a mérete a fontos (hányszor hányas), hanem a kopásállósága a rugóerő megfelelő nyomása mellett. A széleit az ív ette meg, mert nem volt jó a kommutáció a szeletek között s mivel terhelted a motort, még nagyobb volt az eltérés a kommutációban. Meg kellene vizsgálnod a kefe tartó járatot, nincs-e valami rendellenesség rajta, gondolok itt a kommutátorhoz közeli részénél, nincs-e szétrepedve, kitörve, ezáltal nem tartja egyenesen a semleges vonalban a kefét (keféket). A kefe akkor megfelelő a feladatra, ha a teljesítményt képes elvezetni a szeletekről, károsodás nélkül. Nem szorulhat, de nem is lötyöghet a járatban. Feltehetően puhább volt a kefe anyaga, mint ami bele való lett volna, és a rugóerő is gyenge lehetett, DE feltételezhető a forgórész menetzárlata is, ami szintén hasonló tüneteket produkál a megnövekedett áramfelvétel miatt. Mivel ezt írtad: Idézet: így ezt hagytam utólsó hibalehetőségnek. „kommutátor mint az új, égésnyomok sehol”
A szénkeféket ugyanott vettem, ahol annak idején a gép lett vásárolva. Bár más márkájú a szénkefe, de a boltos szerint ebbe is jó. Méretre ugyanaz volt. A kefetartók műanyagból vannak, sérülésnyom nincs. A kommutátor közötti rések teljesen tiszták voltak, ilyet ritkán láttam még, ezen meg is lepődtem, hogy nem kellett takarítani. A forgórész tekercsének zárlatát hogyan mérhetem ki? Lehet mégis az lenne a gond.
Sziasztok!
Van ez a villanymotorom, 230 + segédfázisos. Fázis 10 ohm és 1mm a drót, segédfázis 6 ohm és 0.5 mm a drótja. Hány Wattos lehet? Hogy tudom kideríteni, hogy nincs-e leégve? Mekkora lehet a fordulata, 1400 vagy 2800? Szabi
Ha tiszták a szeletek és nem "maszatos" a kommutátor a szénkefétől, akkor kizárásos alapon a szénkefe alul méretezett, puha, vagy a rugóerő nyomja gyengén a szeletekhez. A forgórész vizsgálata az macerás, mert ki kellene szedni a motorból, de meg lehetne oldani helyileg is, ha tudod mit, hogyan kell csinálni. A lényeg, hogy a szeleteket (egymással szemben lévő párokat) kellene ohmikusan ellenőrizni, hogy egyforma értékűek-e a tekercsek. Ha valamelyik kisebb ellenállású a többinél, az zárlatos, ezáltal nem lesz jó a kommutáció és erős szikrázást okoz.
Szia!
Hogy érted azt, hogy 1mm a főfázis tekercs, és 10ohm? Nem 10ohm a fő és segédfázis tekercsek össz ellenállása és ebből 6ohm az egyik? Mivel kicsik a lépések a hornyok között, így alacsony fordulatra enged következtetni és a teljesítménye kb. 1LE, de a képek csalókák lehetnek. Idézet: „Hogy érted azt, hogy 1mm a főfázis tekercs” 1mm átmérőjű drótból van tekerve.
Rosszul írtam!
6 szál drót a kivezetés, mind 0.5mm átmérőjű.
Hát ez fura! Ilyen vastag huzalból 10ohmot tekerni ekkora motorba és csak az egyik tekercsnek:
Nem alumínium huzalból van tekerve? De akkor sem stimmelnek a dolgok az ellenállások terén. Semmi adat nincs a motoron? A tengely mérete? Nem három fázisú volt eredetileg?
Kibontottam a kivezetést.
3 kivezetés van, egy kivezetés két szál 0.5mmes drótból áll. A tengely 14-16mm lehet, ezt most nem tudom megmondani.
AKKOR háromfázisú és kb. 5-600W-s, 900f/p. Ipari húsdaráló "féleség".
Az adattábla, levan drótkefélve csak a sorozat száma olvasható le, ez bele van ütve.
Minden kivezetést között 10ohm van akárhogy mérem. Kettő kivezetés fekete szigetelővel van ellátva, egy pedig zöldel, ez jelent valamit? Köszi Szabi
A szigetelő cső színei ebben az esetben nem jelentenek semmit. Egy fázisra kösd be egy 2-4µF kondival és nézd meg, hogy jól működik-e (kipörög, nem erőlködik, nem melegszik, stb....). Mondanom sem kell, hogy a teljesítmény az a gyökharmadával csökkentett lesz. Ha 14-s a tengely, akkor még 500W sincs a teljesítmény és még mínusz a gyökharmad...
Hogy kellett volna ez nekem tavaly, amikor a terményfelszedőt építettem, pont ilyen motort kerestem.
Kedves egybegyűltek!
Kukáztam aminap a MÉH telepen egy Skil hálózati fúrógépet. Az alapvető hibája az volt, hogy nem gyári hátsó, hanem oldalsó kivezetéses szénkefék voltak belebarkácsolva és beszorultak, megégtek. Vettem bele normálisakat és felpolíroztam a kommutátort (a szeletei köze nem szorult kapargálásra). Ezután félgáz feletti fordulatszámon körtűz effektust produkál. Megj.: cseréltem egy másik ugyanilyen gépben is szénkeféket egyszer, ami előtte is és utána is ugyanezt csinálta. Viszont kipróbáltam itthon több szerszámgépet is és egyik sem csinálja ezt. Mi lehet a gond, fel kéne szabályoztatni a kommutátort? (látszólag teljesen sima a felülete). Üdv Marci
Forgórész menetzárlat. Áttekercseléssel javitható, de nem éri meg.
Komolyan?
Annyival nagyobb áram folyik a keféken, hogy túlmelegszenek és forgácsolódnak? Akkor hogyha egy fogyasztásmérőt elé kötnék az 500W helyett sokkal többet mérnék üresjáratban is? Egyébként melegszik rendesen a kommutátor, de lehet, hogy ez normális. Milyen hőmérsékleten szokott menni? A másik géppel (amit régebben javítottam) órák hosszáig csiszoltam a kerítést anno leveles koronggal. Annak le kellett volna égnie ennyi idő alatt nem? sehol nem volt megégve a tekercselése, mikor cseréltem a keféket. Köszi a választ!
Ja, az kimaradt, hogy talán amikor még hideg a gép, az első pár mp-ben nem szikrázik annyira, de gyorsan beáll. Csak a kommutátor egyik oldalán tüzel, a másikra csak néha-néha fordul át a szikra.
Nekem is van olyan gépem, ami jobban szikrázik a kelleténél, de megy még. Régebben kétszer tekerték meg a Blac&Decker fúrómat, itt is menetzárlat okozta a körtüzet. Mérj áramfelvételt üresjárásba, ha nem hiszed. Több menet zárlata esetén a gép saját magát "fogja" le, lehet érezni.
Bár lehet hülyeséget írok, de a zárlatos tekercs kikötése nem segít a helyzeten? Mondjuk ez csak egy ötlet.
Nem tudom hogy kéne rájönni, hogy melyik a zárlatos, méregettem ellenállás mérővel különböző helyzetekben a kefék közti ellenállást, mindenhol 8 Ohm volt. Nem töltök vele több időt, ha tényleg végzetes a hiba, így is 2 napot rászántam, mire talpra állítottam és felújítottam.
Köszönöm a segítségeteket. Marci
Kettő kivezetésre kötöttem a fázist, nullát, a harmadik kivezetés és fázis közé egy üzemi kondit 14µF-t.
Csak búg a moci, meg sem moccan. Szét kell szedni azokat a kivezetéseket hatfelé, mert így nem lesz jó :smile: Idézet: „Szét kell szedni azokat a kivezetéseket hatfelé, mert így nem lesz jó” ...mert szét volt szedve előzőleg? Akkor lehetséges, hogy a tekercsvégek felcserélődhettek (kezdet-vég)? A feszültséget illetően elbizonytalanodtam, mert a huzalkeresztmetszet zavart össze (0.5-1.0mm), így mégis csak azt gondolom, hogy (régi) 220V-s. Nem biztos, hogy kell a kondenzátor, próbáld meg a nélkül indítani. Ha már megjelölték az egyik kivezetés(pár)t, akkor az legyen a fázis, a többit tudod.
Nem volt szét szedve. Csak raktam rá rendes vezetéket, antenna vezeték helyett. Bár itt most ez elgondolkodtató, antenna vezeték.. szakszerűtlen beletúrásra vall )
Három kivezetést, a fázisra és nullára bekötöm, harmadik kivezetéssel mi lesz Ha szétszedném a 3 tekercs végeit, majd deltába 230-ra bekötöm? Azaz érdekes, szerintem, most is deltába lehet ? Mert mind a három kivezetés között 10 ohm -10 ohm -10 ohm mérhető, ha csillag lenne a bekötés, akkor 4 kivezetésnek kellene lenni.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |