Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Gépkocsik kapcsolási rajzai
Szia! Mélben kültem képeket,nemtudom elment-e!Üdv!
Szia!
Átjött!! Köszönöm szépen. Ha vmi történik jelentkezem. Mégegyszer köszönöm, kellemes hétvégét.
Ha személygépkocsi kapcsolási/szerviz leírások,rajzok kellenek, akkor a VividWorkshop programot ajánlanám...
A moszkvicstól a Q6ig minden benne van
Sziasztok
Ha tudtok segítsetek! Mercedes Vitom van . Tegnap kigyuladt egy hiba vissza jelző a bal sarokban. / ETS/ Felirat van benne,ki tudja mit jelent ? Mi hibásodott meg benne? SOS.köszönöm.
Az ETS az elektronikus kipörgésgátlo. Használhato az auto, amig meg nem javittatjátok, csak ez a funkcio nem fog müködni. Házilagos javitásban ne nagyon reménykedj, esetleg ha elegendö tapasztalat van autovillamosságban.
Köszönöm Ákos a segítségedet.
Ugyan túl nagy tapasztalatom nincs az autovillamosságban ,de ha tudnál segíteni,hogy hol található ez az alkatrész ki tudnánk cserélni. Köszi
Bocs a megkésett válaszért, nem voltam itthon.
Hát épp ez a gond, hogy nem egy darab alkatrészröl van szo, hanem alkatrészek tucatjairol. Érdekességképpen itt egy kapcsolási rajz az ETS-röl, ugyan nem a Vito-é, hanem W210-é, de a lényeg ugyanaz. Kell az a tapasztalat, ha ki akarod szürni, mi a rossz.
Sziasztok.
Egy VW Transzporternek (T4-es) keresem a kapcsolási rajzát.
Köszönöm szépen a rajzot, azt megtudnád mondani maga a készülék hol található előre is köszi üdv Anita
Helló. Én 2003-as Ford Focus-hoz keresek kapcsolási rajzot, Ha van, akkor a kombié lenne a tutijó. előre is köszi...!
Vitoban nem tudom, személyautoban a motortérben van egy fekete müanyag doboz, abban vannak a vezérlöelektronikák.
De még egyszer mondom, ez nem egy izzocsere, még csak nem is egy öninditojavitás. Nem valoszinü, hogy otthon megtaláljátok a hiba okát. Rosszabb esetben kárt is csinálhattok. Az a vezérlö pl. többszázezres tétel...
Értem vettem mégegyszer köszönöm szépen, az a baj hogy nem Magyarországon vagyok és itt senki nem fo glalkozik ilyen javitásal Üdv és kőszi Anita Londonbol
Kerestem kapcsolási rajzot 1.9dCi Laguna -2es műszerfalához, de sehol se találtam. Szereztem egyet és be szeretném szerelni a régebbi Ford escortba. Az a helyzet, hogy maga a kmóra nem bowdenes hanem elektronikus. Sokat tud a műszerfal, de nekem elég lenne az alap kapcsolás. Olaj, töltés, víz, tank, ford mérő, km óra, index, és lámpák.
Ha valaki tudja hogy a 2db csatlakozás 1 és 2 soros van rajta sok lábakkal mi mit jelent írja le vagy küldjön üzit. Köszönöm.. Üdv. Tibi
Üdv!
Bármi kép róla, esetleg felirat van mellette? A kocsi szervízkönyvében nincs róla leírás?
mondom:
50101/889/0083 SW:703 x74 HG die DD HW: VAREP13 8200263358 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| VONALKÓD BLA BLA BLA IND:200 14/10/02 11:03 ennyi
Csak egy műszerfalam van. Amit a régi Fordba szeretnék betenni mert sokkal mutatósabb. Viszont meg vagyok vele lőve mert szét barmolni nem akarom, és a kmóra nem bowdenes (szokásos) hanem a lagúnájé elektronikus. Hogy kell csatlakoztatni és mihez hogy egyáltalán mutassa mennyivel megyek?
Akkor lehet, hogy egy frekvencia mérő van benne, amit ha jól tudom a tachogenerátorra vagy hova kötnek rá, mert az méri a fordulatszámot. Meg kell tudnod, hogy a te autódban van-e ilyen, illetve, hogy a Lagunában lévő műszerfal csatlakozói hova voltak kötve. Akár egy kis lámpás kutatással, lehet, hogy meg lehet találni, esetleg a vezeték azonosítása, és kimérése.
A szétszedést akkor ajánlom, ha utána ugyan úgy vissza is tudod szerelni, illetve ha szerelhető a cucc.
Laguna II már CAN buszos, nem? Ebben az esetben nem látok sok esélyt rá, hogy ezt be lehet viszonylag egyszerűen rakni Escort-ba. Pl. ezek az ABS jeladóról szokták venni a sebességjelet, nincs külön tachogenerátor vagy egyéb más. Ugyanígy a fordulatjelet is a motorvezérlő biztosítja. Szinte minden információt a központi vezérlő gyűjt be mindenhonnan, és a CAN buszra ültetve küldi ki a műszerfalnak, ami csak megjeleníti a kapott adatokat.
próbáltam leszedni a mutatókat.... NEM MEGY!!! félek hogy letöröm vagy valami. Amugy meg csak simán pattintós az előlap. Leszedtem de ahoz hogy tovább szedjem mutatókat kéne leszedni
nem bírom. Félek!!!
Mikor havernak cseréltem a műszerfalában a háttérvilágítást (SMD LED-eket) akkor Ő is félt a mutatóktól.
Ugyanilyen felépítésűnek látszik így képről. (4 (léptető?)motor a 4 mutatónak, két csatlakozó, hangszóró) A 4 motor tengelyére vannak rárakva a mutatók, ragasztva nincs, csak eléggé szorul. (lagalábbis Fábiában így van). Mondtam is neki hogy Te szedd szét, ha eltörik ne engem szidjál xD, én csak forrasztok. Ő is ugyanígy félt, mint te. Aztán végül csak leszedte. Nem használt szerszámot, mondván nehogy megsértse a számlapot, 3 ujját rakta a számlap és a mutató töve közé és úgy feszítette. Fájt is a ujja utána mire mind a 4et leszedte, de meglett és nem tört el egyse. Ha csak felfele húzod a tengely irányában akkor nem szabadna eltörnie.
Nemsemmi dolgokba kezdenek itt emberek
Én szanaszét bontanám az egészet, hogy egyáltalán megnézzem, mi van benne… a visszajelző lámpákat gondolom egy az egyben kivezetik, nem is azzal lesz a munka. A hőmérőnek meg a tanknak ha minden jól megy, nem kéne szondát cserélni, de ha mégis, akkor ott is lehet széttúrni az autót - vagy: valami egyszerű áramkört építeni a jeladó és a műszer közé, hogy szinkronban legyenek. A fordulatszámnak és a kilométer órának építenék egyszerűen egy tárcsás jeladót, amit aztán az elektronikus műszerekre lehet kötni. Az viszont már kicsit bonyolultabb, hogy a futott kilométert is megjelenítse az LCD-n (ezt hagynám inkább a francba…) Viszont ha tudsz túrni valami másik típust, ami elektronikus jeladóval megy, azt meg lehetne próbálni beépíteni a Te autódba (az előző verzió sokkal egyszerűbb). Nem egy 5perces munka lesz!
Sokkal nehezebb lesz mint ahogy gondolnád,sőt lehetetlen. Potyo mondta a tutit.
Ja! és a műszerek léptető motorral működnek.
Sikerült leszedni a mutatókat. Szerintem az lesz, hogy meghagyom maga a "csontvázat" ugyanis a mutatók megvilágítása eltérő házban van mint a háttér világító SMD-k. Mivel nincs más megoldás ezt szerintem és mások szerint se lehet meg csinálni. Teszek bele hagyományos ford.mérőt és bowdenes kmórát. A többi marad. Mutatók pirosan világítanak majd a háttér kéken. Painttal rajzolok új hátteret és fóliára nyomtatok. (Gyári nem jön be nekem)
Ha kész lesz majd töltök képet. Egyenlőre még nem szedem szét remélem addig lesz megoldás a kérdésemre hogyan lehetne bekötni (barmolás nélkül, sajnálom ám) Üdv. Tibi
egyenlőre még nincs készen, amennyi ledem volt azt betettem és felhasználtam.
Képek:
Szép lesz nagyon, csak összejön akkor egy kultúrált, letisztult műszerfal
|
Bejelentkezés
Hirdetés |