Fórum témák
» Több friss téma |
Helo!
megtettem.összekötöttem, de továbbra is ugyanaz a probléma de azért köszönöm a tippet.amikor ráadom a tápfeszültséget villan egyet és kész.nem lehet hogy a tranzisztor miatt van?továbbra is hangsúlyozom, hogy kezdő vagyok. Esetleg még mi lehet a baja? a válaszodat előre is köszönöm. Helo
Nekem van 1 olyan gyanúm, hogy nem kap tápod az IC csak egy kondin keresztül... Nem lehet, hogy az IC 1-es lába nincs fixen testen?
megnéztem, és testen van az IC 1-es lába.a 2n-es tranzisztor helyett bc 140-et adtak a boltban mondván ez az egyik kiváltója.nem lehet hogy ez a problémája?
Mérj feszültséget az ic 1-es, és a 8-as lába közt a villanás után is.
Lehet, hogy fénykép is segitene. A 10µF polaritáshelyesen van bekötve? Vedd ki az 1N4007 diódát, a helyét zárd rövidre.
az 1-es és 8-as láb között stabil 8,6 v feszültség van villanás után.de melyik diódát?3 is van remélem nemtűnök nagyon szerencsétlennek
A rajzon a 3-as lábra menők közül a felsőt.
rövidre zártam de semmi reakció.semmi nem változott.
A villanás után a 3-as láb, és a test között mérj feszültséget, ha nem nulla, vagy ahhoz nagyon közeli érték, akkor valószinűleg ic-baj. Az 5-ös láb és a test közé nem ártana 22-100nF közti kerámia kondi.
azon töprengem hogy tuti nagyon béna vagyok, és elrontottam valamit.mert a 3-as láb és a test között 0 a mért feszültség és az előzőekben ahogy olvastam, ugyanez a kapcsolás már másnál működött.láttam hogy valaki bd 241b-vel építette meg.még azt majd holnap megpróbálom, ha nemsikerül akkor mélylevegőt veszek, káromkodom egy sort. és újrakezdem az egészet
Köszönöm a segítségeket.esetleg ha van még ötletetek szívesen fogadom
Na még mérj egyet. A 10µF pozitiv kivezetése, és a test között a villanás után milyen értéket mutat a műszer?
3.8 v-ot.és ha ráteszem a műszert, akkor elkezd villogni olyan másfél mp-es közönként, hiába tekergetem a potmétert, ez az érték nem változik.