Fórum témák
» Több friss téma |
Helo!
megtettem.összekötöttem, de továbbra is ugyanaz a probléma de azért köszönöm a tippet.amikor ráadom a tápfeszültséget villan egyet és kész.nem lehet hogy a tranzisztor miatt van?továbbra is hangsúlyozom, hogy kezdő vagyok. Esetleg még mi lehet a baja? a válaszodat előre is köszönöm. Helo
Nekem van 1 olyan gyanúm, hogy nem kap tápod az IC csak egy kondin keresztül... Nem lehet, hogy az IC 1-es lába nincs fixen testen?
megnéztem, és testen van az IC 1-es lába.a 2n-es tranzisztor helyett bc 140-et adtak a boltban mondván ez az egyik kiváltója.nem lehet hogy ez a problémája?
Mérj feszültséget az ic 1-es, és a 8-as lába közt a villanás után is.
Lehet, hogy fénykép is segitene. A 10µF polaritáshelyesen van bekötve? Vedd ki az 1N4007 diódát, a helyét zárd rövidre.
az 1-es és 8-as láb között stabil 8,6 v feszültség van villanás után.de melyik diódát?3 is van remélem nemtűnök nagyon szerencsétlennek
A rajzon a 3-as lábra menők közül a felsőt.
rövidre zártam de semmi reakció.semmi nem változott.
A villanás után a 3-as láb, és a test között mérj feszültséget, ha nem nulla, vagy ahhoz nagyon közeli érték, akkor valószinűleg ic-baj. Az 5-ös láb és a test közé nem ártana 22-100nF közti kerámia kondi.
azon töprengem hogy tuti nagyon béna vagyok, és elrontottam valamit.mert a 3-as láb és a test között 0 a mért feszültség és az előzőekben ahogy olvastam, ugyanez a kapcsolás már másnál működött.láttam hogy valaki bd 241b-vel építette meg.még azt majd holnap megpróbálom, ha nemsikerül akkor mélylevegőt veszek, káromkodom egy sort. és újrakezdem az egészet
Köszönöm a segítségeket.esetleg ha van még ötletetek szívesen fogadom
Na még mérj egyet. A 10µF pozitiv kivezetése, és a test között a villanás után milyen értéket mutat a műszer?
3.8 v-ot.és ha ráteszem a műszert, akkor elkezd villogni olyan másfél mp-es közönként, hiába tekergetem a potmétert, ez az érték nem változik.
Akkor az a potméter rossz, szakadt, vagy hibásan kötötted be! Most a műszered bemenő ellenállásán keresztül tud kisülni a kondi. Próbaképp vedd ki a potit, és helyettesitsd egy 50-100k közti ellenállással.
tényleg nemjó a poti.kimértem és nemmutat semmit a műszer.hálás köszönetem a segítségért sajnos nincsen most itt ekkora ellenállásom hogy leteszteljem, de majd holnap
Tehetsz kisebb értékűből többet sorbakötve például...
azt úgy tudom de csak ilyen 100 ohm-osaim vannak az nagyon hosszú sor lesz
Akkor jó éjt.
Egyébként a villanások erősségével megvagy elégedve? Ja ha megnedvesited két ujjadat, és (alternativaként) "bekötöd" a poti helyére, akkor is villog.
Helo!
Kicseréltem a potmétert, így már jó.... és mennyit szenvedtem emiatt a kis hülyeség miatt. Igen megvagyok elégedve a villanások erősségével.Egyébként hogyan tudnám bővíteni a led számot?a tranzisztor teljesítményétől függ, vagy mitől? Üdv Ruzsy
Hali!
Igen a tranzisztor teljesítményétől függ. Persze nem árt ha a tápfesz is stimmel. Ha párhuzamosan kötöd a LED-eket, akkor adódik össze az áramerősség, ha sorba, akkor az áramerősség marad, viszont nagyobb feszültség kell neki(k). Egy általános LED 20mA (0.02A) -t fogyaszt.
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy LED-es sroboszkópot aminek potival lehet állítani a villogási sebességét. 9V-os elemmel szeretném meghajtani és 555-ös IC-vel. Lehetséges, hogy 2-nél több LED-et tudja meghajtani az 1 darab elemmel? Meg lehet egyáltalán hajtani 9V-os elemmel? Valaki tudna nekem csinálni egy kapcsolási rajzot? (Elektronika szakra jártam középiskolába úgyhogy a jelöléseket ismerem, de ezen kívül nem sok ragadt rám, ezért kérek segítséget. ) Köszönöm
Hali!
Szerintem bírni fogja a 9 V-os elem. Ezt olvasd el és ezt rakd a kimenetre, persze kevesebb LED-del.
Hello!
- Amekkora energiát tud szolgáltatni egy 9V-os elem, arra a célra az NE555 kimenete, bőven megfelel. Nem kell kiegészítő tranzisztor. - A 9V-os elem kis kapacitása a legfőbb ellenség, így párhuzamosan kötött Led-ekkel felesleges energiát pazarolsz el. Egy fehér Led nyitó feszültsége, kb. 3,1..3,2V körül van, tehát ha párhuzamosan kötöd, akkor majd 6V-ot elpazaroltál, miközben csak 3V-ot hasznosítasz. Tehát több Led esetén, értelem szerű lenne, két-két led-et sorba kötni, még így is 3V kárba vész, de az áram csak fele lesz, mint a két párhuzamos Led esetében. Ha meg színes Led-ekről van szó, azoknak kisebb a nyitófeszültsége, így még több sorba kapcsolható. - Aszimmetrikus négyszögjellel, a fogyasztás kissé még csökkenthető.. Persze ez villogási sebesség, és szem tehetetlenség függő is. üdv! proli007
Csináltam egy kapcsolási rajzot. Ez így működik?
Most látom proli007 hozzászólását. Akkor viszont a 2 párhuzamos led helyett sorba mehet vagy 2-3? Változtatni kell az értékeken, a LED-ek számától függően?
Mi a külömbség a párhuzamosan és a sorba kötött LED-ek között?
Hello!
- Inkább cseréld fel, a 10µF-ot a 100nF-al. - A Ledek elé, előtét ellenállás kell. - A Led-eket, inkább a tápra kösd, ne a GND-re, mert az 555-nél alacsony kimeneti szint esetén kisebb a maradék feszültség. (Így 9V mellett, csak legfeljebb 8V fog kijönni belőle. - A RESET bemenet elé, nem kell ellenállás, ott egy tranyó bázisa van, azt ha közvetlenül kötöd a tápra, akkor a tranyó zárva van. (Nem szép, de úgy is üzemelni szokott, ha a levegőben lóg, vagy az 5. lábra van kötve.) üdv! proli007
Hello!
Pedig szerintem nincs benne semmi, ami nem érthető. A két Led-et sorba kötöd, a "felső" anódját a tápra, az "alsó" katódját ellenálláson keresztül az IC 3-as lábára. De ha kell, lerajzolom. üdv! proli007
Hello!
Ezen már igazán ne múljon.. Az időzítéseket, és a működést nem változtattam meg, mert nem írtál semmit rá.. üdv! proli007
Ha kicserélem a 10 µF-ot a 100 nF-al akkor mi történik?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |