Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Áramtermelés (háztartási célú kiserőmű)
Lapozás: OK   7 / 23
(#) Ződfülű válasza pudding1 hozzászólására (») Ápr 24, 2010 /
 
Szia!

Pontosan, kicsit túl kell tervezni a beépített teljesítményt, hogy elérd a saját fogyasztásodhoz képest a nulla értéket. Sok vita megy róla, hogy létezik-e ez, mert ugye a rendszer használati díjakat így is kiszámlázzák, de ha meg többletet termelsz, akkor ki kell váltani külön adószámot, mint magánszemély, hogy eladhasd nekik. Ez a része még kialakulóban van...


Vegyük az alap működést: az inverter csak akkor indul be, ha a hálózaton mért érték eléri a 180-230V Ac-t, és ha van teljesítmény, vagy csak kellő nyitó fesz a Dc bemenetén. Ez a hálózat lehetne - tételezzük fel - egy külön hálózat, mert pl. lekapcsoltad a főkapcsolót, és meg van fizikailag szakítva a fázis, és nula.
Ha pl. egy Ups-t ilyenkor a fázisra raksz, és bekapcsolod, elvileg akkor ugye van egy oldalról betáplálásod a leválasztott saját otthoni hálózatodba. Ezt ugyanúgy méri az inverter, és ha van bejövő Dc ( szélturbinából, Napelemből, stb ) akkor elvileg elkezd felterhelni a belső hálózatodra.
Elméletileg így közvetlenül ellátod a fogyasztokat, és a fogyasztás / termelés arányában a fogyasztok onnan szívják el a betáp áramot - UPS, vagy SMA inverter, ahonnan többet tud kapni. Mintegy párhuzamos kapcsolásnál. Kérdés, hogy az Ups-t milyen bekötéssel alkalmazod, mert az meg ha érzékeli, hogy van betáp, leold, hogy megvédje az is magát. Tehát ki-be fog kapcsolgatni mindkét inverter, áram meg nuku. Kivéve, ha nem fázis megszakítással van bekötve... Tehát elvileg ezzel megoldható lenne, és így tudnál levenni a hálózatodról egy 230V 12A-es akkutöltőd üzemeltetni az akkuk töltésére, csak ugye hatalmas veszteségek árán.
Ugyanez elvileg megoldható aggregátorral is, csak kérdés van-e értelme...


FONTOS! Ha ilyet bütykölsz, akkor biztosítani kell, hogy le legyél választva fizikailag a külső, közcélú hálózatról, mert ugye az inverter védelmi funkcióját kijátszottuk.
(#) dcsabi válasza balogh hozzászólására (») Ápr 25, 2010 /
 
Szóval nehéz önmegtartóztatva, beszélni az energia körüli dolgokról...
Ez már totálisan a bankárok (...) kezében van.
Nem fognak engedni, inkább egy világégést kreálnak, minthogy feladják "ezt a Jó világot".
A másikkal is egyetértek, a hülyeség terjesztése, mindig csak egy kicsit adagolnak, szellemi méregként.
Amit megújuló néven engednek az a soha meg nem térülő kategória a kisember számára.
Itt akár a stirling és társai..."napelemes erőmű"...stb
A visszatápláláskor egyébként úgy lehet jól méretezni, hogy a termelt mennyiség legalább akkora legyen mint a fogyasztott (kwh). (a volument kell elsődlegesen szem előtt tartani és utána teljesítményt.)
Aki állatokat tart, főleg baromfit, annak trágyája biogázgként erjesztve gázmotorban elhasználva esetleg megéri...
A gőz már évszázakon át bizonyított, ezzel is lehetne feltáplálni való "villanyt csinálni"... 50kVA-ig
Csak lassan a fa is elfogy, mert rákényszerítenek, hogy mindenünket adjunk el...
Lassan visszatér a több száz éves mondás (mutasd mid van majd én eladom neked, vagy varrok nektek kabátot a bőrötökből)
(#) balogh válasza dcsabi hozzászólására (») Ápr 25, 2010 /
 
A fagáz motoron én is tétováztam. Biztosan jó lehet a baromfi trágya is, de nekünk nincs akkora mennyiségben.
Visszatáplálásban én nem gondolkodom. Biztosan paranoiás vagyok.
Ha sikerül valamit összehozni, nem akarom ilyen formán nagydobra verni.
Szerintem, hosszabb távon nekünk nem üzlet. Könnyen oda jutunk, hogy adót kell majd fizetni a visszatáplált energia után. Ha belegondolsz, már adóköteles minden fillér!
A költségekben és a kockázatban az állam nem akar osztozni! Az, az enyém, tied. Fizessed be az utolsó filléredet is, mert kell békávézni, meg segélyt fizetni az „arra rászorulóknak”.
Hát, én ebben nem akarok nagyon részt venni. Nekem ami kézenfekvő lenne, az a szalma és a kukorica szára. Könnyen tudnék venni. Ahogy nézegettem a szalma fűtőértéke pont annyi, mint a száraz fáé. A tárolása igényel nagyobb helyet, de az van bőven. Mármint, hely.
A mai eredmény is le van már zsírozva régen.
Szóval, én sem várok semmi jót. A termőföldet fogják még eladni, aztán húzzunk innen, mert kell nekik a hely.
(#) dcsabi válasza balogh hozzászólására (») Ápr 25, 2010 /
 
Szerintem sokan reménykednek, hogy sikerül valami eredményt elérni (...energiával) van egy ilyen topic...
van aki még ott tart, hogy a fizika bizonyítványát magyarázza.
Ha van egy ilyen feltápláló rendszer akkor keresni is lehet vele, még ha adózni is kell utána.
csak legyen mindig kéznél egy gázmotor mutatóba meg egy kupac csirketrágya. Bár csak ilyen könnyű lenne, de ami késik nem múlik...
(#) balogh válasza dcsabi hozzászólására (») Ápr 25, 2010 /
 
Biztosan lehetne trükközni vele. Nálam az a helyzet, hogy olyan helyre fogok költözni, ahová 3 km a legközelebbi elektromos hálózat.
Ezért is akarnék valami megfizethető megoldást. Mert a benzines, vagy pb-gázos motorral hajtott áramfejlesztő nem igazán nyerő. Lehet próbálkozni a szél energiával is, de arra azért nem lehet építeni sziget üzemben. Néha napokig a szellő sem rezdül.
Értem el tűrhető eredményeket egy egyszerű Hajdu automata dahlanderével.
Látom, itt görcsölnek páran azzal a gyerekes tárcsa valamivel. Jó nekik!
Pénzük lehet bőven, ha ilyenre tudnak költeni.
Rájuk is igaz, hogy egyszerű butaságra könnyebben vevők, mint egy picit bonyolultabb igazságra.
(#) fassenkugel válasza balogh hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
már hogyne épitenék meg gazdaságosan, cc 15 éve sok norvég tengeralatjáróban az a motor.

gözgépet nem nagy cucc régi motorból csinálni, többen megtették.. de sok éretelme nincs az 5..8%-os hatásfoka miatt.

egyébként neked a dizel agregátoron kivül nincs alternativád.
(#) balogh válasza fassenkugel hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
„norvég tengeralatjáróban”

Nézzük ezt azért reálisan.
Állami megrendelés ugye…?
A kutya nem akarta őket követni.
A svédek is megépítették a lövegtorony nélküli harckocsikat. Semmire nem volt jó, de azért megépült. Egészen annyira, hogy rendszerbe is állították. Utána kivonták, mert volt egy apró hibája. Nem lehetett vele harcolni.
Szerintem a hadsereg nem a józan észről ismert. „Állami cég”. Így aztán semmi nem drága.
Szóval, érvnek én nem fogadnám el.

Az öt-nyolc százalék sem igaz szerintem.
A gőzmozdonynál talán. De egy stabil kazánnál (úgy értem, hogy helyhez kötött) a helyzet azért nem ennyire rossz!
A „fáradt gőzt” nem a szabadba engedi az ember. Hanem, vizet melegít vele és fűt. És akkor a hatásfok, már nem is annyira rossz. Ekkor, még nem is beszéltem arról, hogy időnként a fűtőanyag, csak melléktermék. Annyiba kerül, hogy beviszem.
A dízel agregátor sem rossz. Ezen is tétováztam. Kicsit rugalmasabb, mint a gőz, de jóval költségesebb az üzemanyaga.
(#) pudding1 válasza balogh hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Nálam pl. tavasszal és ősszel napokig égetem a hulladékot aminek semmi haszna, de csak pár 100W-ot termelhetne már volt értelme, ráadásul ha télre időzítem az égetést akkor a hőt is hasznosíthatom. Ha innen nézem akkor igenis van értelme. Már csak egy jó terv kellene. (dugattyús vagy turbinás, esetleg tesla turbina, stb)
(#) balogh válasza pudding1 hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Szerintem csak azok szólják le az ötletet, aki lakótelepen laknak.
Nekik ugyanis, semmi lehetőségük a szolgáltatókon kívül.

Én már egy használható gőzmozdony leírással is megelégednék. No meg, rajzzal.
Abból, már csak ki lehetne indulni.
(#) dcsabi válasza balogh hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Az egy hengeres gőzgép hatásfoka tényleg alacsony...
Amivel érdekes lenne próbálkozni az egy kéthengeres masina lenne... keress a neten rajzot animációt...
Télen illetve fűtési szezonban mindenképpen elgondolkodtató...
A diesel aggregátor akkor lenne hatásos, ha a termelődő
hővel fűtenél vagy meleg vizet állítanál elő...Továbbá ez az energiahordozó tartalmazza az "utadót" ami majdnem a fele, -egy kicsit elgondolkodtató!
De ha már itt tartunk akkor próbálj fermentálni valami baromfitrágyát, esetleg keverd silókukoricával, vagy más növényi szárral...
Erjesztő baktériumot kérjél valahol, ahol van biogáz előállító rendszer.
Itt a tartály elkészítése a feladat.
kettő db 5-600l-es tartállyal felváltva tudsz akkora mennyiségű gázt termelni, hogy egy kisméretű benzines aggregátort szinte folymatosan
meghajthatsz, természetesen biogázzal ! (az adagolást a régebbi autógázos membrános adagolóhoz hasonlóan meg lehet oldani)
Nincs valami patak a környéken? az a legjobb, vizi energia...
(#) Iszkakof István hozzászólása Ápr 27, 2010 /
 
Első olvasásra, lehet úgy tűnik, hogy fel akarom fedezni a fakereket, de... Ezelőtt jó néhány éve, amikor a seregben voltam, az egyik baka, azt mondta az épen elhaladó kis mozdonyra: ez porrá őrölt szénnel működik, és a szén a hengerben ég el. Senki sem figyelt rá akkor. Most eszembe jutott. Az is eszembe jutott, hogy fűrész porral tüzelni robbanásveszélyes. Mi lenne, ha az a fűrészpor valahogy valamiféle hengerben égne-robbanna. Valamilyen kallantyú rendszer adagolna, vezérelne, stb. Ismétlem, ez csak fantáziálás, egy fél napi fűrészelés után.
(#) fassenkugel válasza balogh hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
kicsit demagóg vagy. azért épitettek stirling motort, a tengeralatjáróba mert hangtalan es az égéstere a viz alatt is működik. többet eladtak belőle, most is gyártják. a svéd harckocsi meg bevált vagy 20 évig volt szolgálatban, lövegtorony támadáshoz kell ők meg védekezni akartak és igy jobban be lehet ásni. mellesleg nem ők találták ki hanem a németek a vh2-ben, direkt páncélosvadász célokra mert a torony nélkül nagyobb ágyut lehet rá szerelni.

a gőzgép hatásfoka 5..8%. ha stabil, ha nem (köze nincs hozzá). A kompaund gőzgép tud 35%-ot de az nem homemade kategória. a csatolt energiatermelés más kategória, de ott is jobb a belsőégésű motor.
(#) balogh válasza dcsabi hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Nekem a biogázos dolognak szélhámosságszaga van.
Konkrét adataim ugyan nincsenek. Érdekel ugyan a dolog, ezért tanulmányozom ezt a lehetőséget is.
Mindenképpen kéthengeres gépben gondolkodom.
A patak nálunk nem járható. 30 km-re van a legközelebbi folyóvíz.
(#) balogh válasza fassenkugel hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Nem tudom, hogy mennyire vagy tisztában a „demagóg” kifejezés jelentésével, de ez ide a legkevésbé sem passzol.

„tengeralatjáróba mert hangtalan”
Ez nem semmi érv!

„lövegtorony támadáshoz kell ők meg védekezni akartak”

Ez aztán mindent ver!
Olyan hadsereg nincsen, amelyik CSAK védekezik. Legalább is, ilyen háborút, még nem látott a világ, hogy csak védekezni akarnak. A győzelem azé, amelyik hadsereg offenzívába képes lendülni. Függetlenül attól, hogy területszerzés, vagy csak védekezés a cél.

„lövegtorony támadáshoz kell”

A lövegtorony nem a támadáshoz, hanem a CÉLZÁSHOZ kell.
Gondolj bele, hogy az egész járgánynak kell másodpercnyi pontosan a célra tartani. Ez egy kicsit abszurd próbálkozás.
Ennél, már csak az a képtelenebb elképzelés, amikor megkérik az ellenfelet, hogy kocsizzanak pontosan a cső irányába és maradjanak mozdulatlanok, mert a toronnyal (mivel nincsen) nem tudnak mozgó célt követni.
Szerintem, ritka nagy képtelenség.
(#) balogh válasza Iszkakof István hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Ismereteim szerint léteztek ilyen elven működő automobilok.
Szerintem, volt magyar gyártmányú is. De Skoda, az biztosan volt.
(#) pudding1 válasza balogh hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
A hangtalanság tényleg egy jó érv, már amennyiben tényleg hangtalan.
A gőznél maradva: az atomtengeralattjárók nem gőzturbinával mennek? Tegye fel a kezét aki egy kisebb fajtával meg tud dobni, leásnám a kert végébe....
(#) fassenkugel válasza balogh hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
tengeralkatjáronál elég nagy érv a hangatlanság. mivel a passziv szonár az egyetlen dolog amivel felfedezhető a viz alatt...

A svédek pedig majdnem a litvánok sorsára jutottak, már a vh2 előtt is keményen harcoltak az oroszokkal. és vicces lenne azt gondolni, hogy a kis svédorszég témadni akarná az oroszokat.

Szerinted oda van heggesztve az ágyú a tank telejére? 40fokban mozgatható.. a svéd páncélosnak pedig az egész kocsiteste is mozgott a hidraulikus felfuggesztése segitségével.


Szerintem nézz utána a dolgoknak mielőtt osztani kezded az észt. Kivéve ha nem akarsz az embernek pár vidám percet szerezni.
(#) fassenkugel válasza pudding1 hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Gőzturbinát nagyobb teherautó turbóból lehet csinálni, relative egyszerűbb, mint gőzgépet. a gond a generátorral van, mert olyan kell ami birja a 40..100krpm fordulatot. Bár tul nagy hatásfok anem lesz a kis nyomáskülönbség miatt.

Szerintem egy faelgázositó kazán+agregátor jól megvalósitható házilag is. Nem csak fát hanem szalmát, kukoricaszárat, akármit el lehet benne égetni benne és a co-val megy a motor.

De ez sem gondozásmentes.... pár óránként biztosan rá kell nézni. Viszont talán ez a legegyszerűbben magvalósitható elképzelés, néhány olajos hordó és pár méter cső az egész..
(#) pudding1 válasza fassenkugel hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
A faelgázosítót is nézegettem, de szerintem sokkal macerásabb ügy mint a gőz.....
(#) balogh válasza pudding1 hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Ebből én is kérnék!
(#) balogh válasza fassenkugel hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Látom, mindenáron politikát akarnál csinálni. Na jó. Legyen.
Svájc katonailag olyan erős volt, hogy mind a németeket, mind a szovjeteket megállította határainál?
Irgalmatlan butaság ugye?

Kevered a háború célját a harcmodorral.

Szerintem, te most egy elvetélt ötletet akarsz védeni MINDENÁRON.
Nem vagyok ugyan sem tüzér tiszt, sem tábornok. Azért annyi elképzelésem van a dologról, hogy mivel a harckocsi egy meglehetősen mobil eszköz, ezért a csatát nem úgy vívják, hogy megadott távolságra egymással szemben felsorakoznak és lőnek az utolsó töltényig. Ilyen módon a „mezei” tüzérség harcol, és nem páncélosok. Szóval a 40 fok (napon, vagy árnyékban) csak a hősi halálhoz elegendő.
Nézd! A harckocsiknak kerekeik vannak. Azon, meg láncok. Na mármost. Ezek bizony igen mozgékonyak. A 100km/ óra körüli sebesség sem probléma nekik.
Azon kívül. A „maradibb” „tankok”, bizony menet közben és nagyon pontosan tüzelnek. A svéd modell, kénytelen a cél irányába haladni, vagy állni, ha tüzelni akar.
Az összes többi arra megy, amerre jól esik neki (akár, menekülőre is foghatja a dolgot) és közben intenzíven tüzel.
Ez, bizony komoly előny a számukra.
Ezek a csúnya bácsik régóta tudják, hogy akár 100 km/óra haladási sebesség mellet aki a célon tudja tartani a lövegét, az komoly előny az „oroszok”, akik valójában szovjetek voltak. (A pontosság kedvéért) szóval, azok ellen.
Tényleg. A többi adatod is ennyire pontos?
(#) balogh válasza pudding1 hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
A fagázról van infód?
Megosztanád? Engem nagyon foglalkoztat.
(#) erbe válasza balogh hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Nem olyan egyszerű a biogáz előállítása. Hőszigetelt többköbméteres tartállyal kell kezdeni. Nem kell erjesztőbaktériumokat szerezni, beindul az magától is, csak a hőfokot kell az előre megválasztott módszer szerint 37-38, vagy ~55 fokon tartani. Mezofil van termofil eljárás. Nem szélhámosság, de csak nagyobb mennyiségeknél célszerű. Német nyelven nagyon alapos leírásokat találni. Német, dán, svájci... terülteken gyakori (úgy 12000 köbméteres erjesztőtartály méretben).
Indiában, Nepálban sárból tapasztott veremben erjesztik a főzéshez.Nepál biogáz
(#) balogh válasza erbe hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Én sem hiszem, hogy egyszerű lenne a dolog.
Láttam régen egy filmet, hogy a walesi-herceg intézője próbálkozott vele.
Neki sem jött össze úgy, hogy gazdaságos legyen. Pedig szerintem anyagi erőforrásai jobbak, mint az enyém.
Én is úgy gondolom, hogy iszonyatos beruházás.
Arra értettem a szélhámosságot, hogy nálunk is készült „pályázati pénzből”.
Azt, meg tudjuk, hogy hogyan működik. A nagy lé elúszik, aztán sehol semmi. (Elkészül a 40 centis „kilátó” negyven millából.)
Ettől, persze máshol működhet. Szerintem, bonyolult lehet megoldani, hogy „gáztömör” legyen és közben egyszerűen takarítható is. Szóval, kicsiben esélytelen próbálkozás. Főleg, szerény anyagiakból.
(#) balogh hozzászólása Ápr 28, 2010 /
 
Több lehetőséget mérlegelve és az anyagiakat szem előtt tartva, még mindig a dugattyús gőzgép látszik reális lehetőségnek. Számomra.
Álmodozni, persze lehet.
Egy napenergiával hajtott stirling motor a világűrben. Hasonlóan valóságtól elrugaszkodott ötletekkel a valóságban senki nem fog világítani, fűteni.
No meg a tükrökkel óvodát fűteni. Balgaság lenne ezeket még csak mérlegelni is. Azoknak „működik” ez csak, akik jókor vannak jó helyen.
Ők megcsinálják, mi meg adóforintokban kifizetjük.
(#) pudding1 hozzászólása Ápr 28, 2010 /
 
Elindult végre a hálózatra táplálásom. Ha nagyon összekapom magam akkor a hét végétől fenn lesznek a termelési adatok a honlapomon.
(#) balogh válasza pudding1 hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
És mivel termelsz?
Sikerült kéz alól egy atommeghajtású stirlinget szerezni?
Mert szerintem, minden háztartásban legyen egy atomerőmű, mert a tenger alatt és felett járókban is az van. Akkor tuti, hogy csendes és gazdaságos.
(#) fassenkugel válasza balogh hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Hogy jön ide svájc és a politika?? egyébként meg : Bővebben: Link

Volt egy simerősöm, aki elmodta, aki rollert tud vezetni ez biciklit is, aki biciklit az autót is, aki autót az repülőt is. Ami nem nagy kunszt mert azon csak egy kis viaszos vászon van. Szegénynek nem lehetett tudtára hozni hogy a mig-29 legkevésbé van viaszos vászonból. Te is össze vissza beszélsz... raadásul hülyeséget. Én itt untam meg.
(#) fassenkugel válasza pudding1 hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
(#) fassenkugel válasza fassenkugel hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Következő: »»   7 / 23
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem