Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanypásztor
 
Témaindító: bernardo, idő: Feb 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   57 / 293
(#) mex válasza Wegg hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Teljesen jó az a 250-300V a gyújtótrafó primeren.
A megszakitós gyújtás(amire eredetileg készült) is ekkora, vagy még nagyobb feszültségtüskét eredményez a pogácsák nyitásakor.
A kondenzátor kapacitását azonban érdemes ésszerű határok közt tartani, a túl nagy kapacitás valóban károsithatja a gyújtótrafót.
Érdemes lenne tranzisztoros gyújtáshoz készült trafót alkalmazni, ezek primer induktivitása sokkal kisebb a hagyományos megszakitós kiviteleknél.Nagyobb áramra van a primer és a szekunder is méretezve, nagyobb teljesitményt is képes leadni.
Persze a legjobb megoldás a kisebb áttételű nagyáramú direkt villanypásztor céljaira készült trafó.
(#) Wegg válasza mex hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Szia mex !
Köszönöm a gyors választ .De mint látom nem valami jó a kép amit be csatoltam .Megpróbálom le venni a felesleget mert ez egy a4 es nek a fele lenne . De nagyobb terjedelemben van mint ahogy a fórumba bekerült
(#) Wegg válasza mex hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Sikerült így talán láthatóbb a kapcsolási rajz.
Na szóval az általad említett 2-300 voltos rúgást a trafó okozza amit a 12 volt szaggatása okoz. Ez így rendjén is van ezt ismertem én is ok.De most nem 12 voltot szaggatunk hanem 270-300 voltot és ezután jön még amit rúg a trafó. Ami sokkal de sokkal több lehet mint amire gondolunk . Egy hagyományos autó trafó ami üzemel az milyen távolságot üt át szikrával? Nekem diesel autom van igy ebben nincs tapasztalatom.
(#) levaitamas válasza Wegg hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Wegg írtad hogy asztalon jól működik neked a pásztor. Asztalon nekem is, de rátéve a karámot drasztikusan csökken a szikra. Szerinted mi az oka?
(#) mex válasza Wegg hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Nem jól gondolod. A 250-300V-ot nem szaggatod, hanem rásütöd a primerre, és ez a feszültség lecseng, tovább már nem növekszik. Tulajdonképp ugyanolyan energiaátadás történik, csak a megszakitó esetében a trafó magjában épül fel az energia az átfolyó áram hatására, és megszakitáskor transzformálódik át, kondenzátor esetében pedig a kondiban tárolt töltésmennyiség a rásütés pillanatában kerül át a szekunder oldalra. Érdemes lenne kiszámolni, hogy adott induktivitású trafó adott áram hatására mekkora energiát tárol el, és mennyi tárolódik a használt kapacitásban adott feszültségre való feltöltésnél.
Még annyit: a tirisztor utáni 1N4007-diódákat érdemes sokkal gyorsabb tipusra cserélni, a feszültségük elég ha 400V.
(#) Wegg válasza levaitamas hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Szervusz!
Nem tudom mert nincs telepítve .Így csak elméleti fejtegetésbe kezdhetek. DE ezeket már le írták korábban is . A kerítésen elhelyezett vezeték az mint kondenzátor kisül a térben ,a szigetelők állapota milyensége .Ezek mind vesztességek minél hosszabb annál nagyobb vesztességgel kel számolni És természetesen a rásütött kondenzátor kapacitása befolyásolhatja . Mekkorák az adatai a kondi ,vezeték hossz stb.És kíváncsiságból kérdezem te melyik kapcsolást részesítetted előnyben .Valószínű hogy az enyémet még le is kell butítani mivel nekem csak kutya miatt kell.Ezt így meg kicsit brutálisnak tartom
Most mekkora kondenzátort töltesz ?
üdv
(#) levaitamas válasza Wegg hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Hello!
Gyári szigetelők vannak akác karókba csavarva és ezen van a kb 150m gyári vezeték. A kondi 20µF-os és 350V-ra töltődik. Az invertereset csináltam meg. Asztalon 150mA-t vesz fel 2,5cm-ről stabilan áthúz, viszont a karámra téve kb 2mm-re csökken a szikra és ezt nem értem hogy miért. Ha rossz lenne a karám kialakítása (letestelne) gondolom semekkora szikra nem lenne.
(#) Wegg válasza levaitamas hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Szerintem az inverter nem ad le megfelelő teljesítményt .Szóval a feszültség meg van üres járásban de terhelve leesik . Tehát nincs után pótlás POWER ami pótolná a vesztességet .Jó volna mérni a feszültségét a kondenzátornak hogy mennyire tudja feltölteni terhelés (vezetékek rajta) alatt.Ha terhelés alatt is megvan a 350 volt.Akkor a kondiba kellene keresni a hibát ? Milyen típusú kondit használsz ? A 20 µF az nem kevés !annak már elégnek kellene lenni .Ja még annyit ha elárulnál hogy tranzisztorral kapcsolod a trafót,vagy a tied is tirisztoros véggel van ?Hirtelen ennyi jutott eszembe .
üdv
(#) levaitamas válasza Wegg hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
BUT12Af tranzisztor és BT151 van benne. Terhelés alatt is megvan a kondin a 350V. Motorindító kondiról van szó. Próbáltam már 50µF-al is. Gondoltam ha egyszer csinálom akkor legyen ütős.
(#) Wegg válasza levaitamas hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Itt van egy link
http://www.taspac-commercial.com/Energizers.htm
a Gallagher M1501 ben 80µF van és 60km hosszra elég elefántra is jó .Nézd át az oldalt.Ha nem ismered akkor érdekes lesz biztos a táblázatok .Km, Joules , Coulomb stb
üdv
(#) kadarist válasza levaitamas hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Szia!
Az a helyzet, hogy egy gyújtótrafó nem a legideálisabb transzformátor egy villanypásztorhoz. Túl nagy feszültséget szolgáltat kis áram mellett. Egy zárt mágneskörű, kisebb szekunder menetszámú, vastagabb vezetékkel megtekercselt trafóval kisebb lenne a veszteség.
Bővebben: Link
(#) Wegg válasza levaitamas hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Úgy látom hogy az inverteres rajzoknál mintha a trafó 1-es és a 15 -ös lába fel lenne cserélve .
Az én általam elkészítetthez képest. Nálam az 1 -es láb a test és a 15 -kivezetés megy a kondenzátorhoz . Ezt figyeltem meg a két rajz között. Ezt az eltérést láttad ?
(#) levaitamas válasza Wegg hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Igen tudom, de erre van magyarázat pár lappal odébb. Az 555 5ös lába nálam nincs kondin keresztül földre kötve, illetve az R1-R2 is sokszorosa a te rajzodban.
(#) levaitamas válasza levaitamas hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
"A kondi kisütésekor a + töltésekkel teli fegyverzetét letesteljük ugye, ami a testen keresztül jut a gyújtótrafó + kapcsára."
Ezért van fordítva bekötve a trafó, de holnap megpróbálom és megcserélem.
(#) Wegg válasza levaitamas hozzászólására (») Ápr 27, 2010 / 1
 
Az 555 -ös 5ös lábát . A gyári aplikációkban is mindig leföldelik 10nF.Zavar szűrés hidegítés miatt.
A többi időzítő beállításokat nem vettem figyelembe mert az evidens .Hogy mindenki olyan értékeket használ ami van( töltő ill kisütő ellenállások) pl. kisebb kondi nagyobb ellenállás ,Vagy nagyobb kondi kisebb ellenállás adja a szükséges időzítést és a kitöltés nagyságát .
Tantál kondenzátor , metál papir ,fémoxid az jó oda de elkót azt nem javaslok .Az általam elkészítettnél nem számít a négyszögjel szimetriája mivel csak a pozitív felfutó él vezérli a tirisztort a 220nF csak egy tüske megy át az elején . Utánna már nem vezet .
(#) Ninoo hozzászólása Ápr 28, 2010 /
 
hy!
Nem tudja valaki, hogy gyári villanypásztor trafót honnan lehet beszerezni?Ez ránézésre normál trafó, műanyag burkolat, műgyantával kiöntve.Hálózatról üzemel a villanypásztor, ezért gyújtótrafó nem jó.(Belsejében két tekercsvég össze van kötve.)
hegusp
(#) Ninoo hozzászólása Ápr 28, 2010 /
 
hy!
Előző hozzászólásomhoz annyit, hogy lehet-e leválasztó trafóval alkalmazni gyári villanypásztort+gyújtótrafót?Szikrát ad, elég ütősnek látszik, de életvédelmi szempontból biztonságos-e? Gyújtótrafóval nagyobb( elvileg) a feszültség, ez baj-e?Viszont az illesztés( tekercs ellenállása) nem ugyanaz, mint az eredeti trafóé.
hegusp
(#) dizi hozzászólása Ápr 28, 2010 /
 
Végig olvasva az utolsó 3-4 oldalt az jött le ami már régóta köztudott,az autó GYT iskolai osztályzata egy erős kettes erre a célra csak azért használják sokan ,mert occsó és ebbe a felhasználó körbe bele lehet érteni egy két számlás kisiparost is aki jobb híján ezeket a trafókat teszik bele (profinak mondható készülékeikbe) ezt már jó néhányszor tapasztaltam javításaim során.
Cég neveket (hazai gyártókat) inkább nem írok nehogy be pereljenek.
Én javasolnék egy mondhatni könnyen el érhető nagy fesz trafót ,szerintem már mindenki találkozott vele ha máshol nem a konyhában,mert be vallom a mikró sütő trafójáról van szó.
Én építettem az egyik barátomnak,birkákhoz egy készüléket, olyan 6km vezeték lett rátéve,de azt mondta amikor a birka hozzá ért a vezetékhez azt hitte,hogy az ott menten kigyullad.A vezeték ohm értéke 7ohm alatti volt.és a beépített kondi pedig 16µF 400 volt
Az eljárás nagyon egyszerű ,hámozzuk le a trafó 230 Voltos oldalát és ide tekerjünk kb 15-20 menet 1,5 mm szigetelt réz fali vezetéket,tekerhetünk lakkozottat is az kevesebb helyet foglal. ezt az egészet mártsuk bele többször viaszba.
Ez a trafó a mikróban folyamatos üzemben kb 3kv ad le 750 Watton de ha impulzus jelleggel használjuk akár 10kv is lejön néhány milliamperen.
Ez a készülék így kb 3 éve megy folyamatosan és a kapcsolás is hasonló az itt találhatóval.
(#) Wegg válasza dizi hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Szia !
Erre a 15-20 menetre sütöd ki a feltöltött kondenzátort a tirisztorral ?Vagy a tranzisztoros meghajtáshoz használod így ?
üdv
(#) dizi válasza Wegg hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Úgy ahogy mondod sima inverteres kapcsolás tirisztorral (TIC126D)-vel.
Ja azt el felejtettem ,hogy itt is kell alkalmazni SZIKRAKÖZT kb 5-8mm-t,mert itt is megtalálja a szikra a gyenge pontot .
(#) Wegg válasza dizi hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Nagyon szidják egyesek a hagyományos kerek formájú autó gyújtó trafót a nyitott vasmag formája miatt . De itt meg kell jegyeznem. Van olyan kialakítás is ami zárt vasmagú szintén régebbi modellekből lehet beszerezni (autó bontó).Sajnos most nem tudok ezzel foglalatoskodni ,de ha időm engedi akkor le tesztelem a nálam fellelhető típusokat .És felteszem ide az eredményeket .(kb 2 hét múlva )
üdv és kösz a választ
(#) dizi válasza Wegg hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Én, amikor meg kért egy két kis pénzű polgár,hogy rakjak össze neki pásztorkát akkor én mindig 6 voltos Trabant gyt használtam itt sokan írják, hogy nagy a belső ellenállásuk az mit jelent,hogy nagy, mi az az érték,mert a Trabi gyt a maga 3,3 ohmos belső ellenállásával nem mondható nagynak,igaz annak primer oldala alumíniummal van tekerve.
(#) Wegg válasza dizi hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Sajna nem tudom de trabant gyt nekem nincs .De ellenben van kerek tranzisztoros ,hagyományos meg zárt vasmagúból is . Ezeket fogom majd tesztelni .Igen a trabi az 6 voltos volt ha arra gondolsz akkor már élből dupláját adja mintha 12v -ost használnánk.
(#) Cavalier válasza dizi hozzászólására (») Ápr 29, 2010 /
 
Nem a primer számít, a szekundert mérd meg.. Ha terhelve van a kimenet, az kvázi sorbakapcsolódik az áramkörben a belső ellenállással, és ha mondjuk 5kohm a trafó, és ugyanannyi a terhelés, akkor máris csak a fele feszültség jut a terhelésre, a másik fele a trafón veszik el. Vagyis valamivel jobb a helyzet, mert nem a dc ellenállás számít impulzusnál hanem az impedancia, de azért így is kevésbé terhelhető mint egy erre a célra készült trafó.
(#) kadarist hozzászólása Ápr 29, 2010 /
 
Sziasztok!
Én régebben eredményesen használtam bontott színestévé sorkimenő trafót villanypásztorba. Olyan trafó volt, amihez még külső sokszorozó kellett. A trafó sokszorozó-kimenetére volt kötve a karám.
Inverterről használtam, és elég erős volt nagyobb távolságokra is.
Ilyen volt.
(#) dizi válasza Cavalier hozzászólására (») Ápr 29, 2010 /
 
Ez így van de amíg ez a topic meg nem szűnik addig itt mindenki a sima AGY trafó köré fog villanypásztort építeni
mindegy milyen lesz a lényeg,hogy vesse a szikrát.
(#) dizi válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 29, 2010 /
 
Az a baj,hogy már ilyet sem lehet kapni. :no:
(#) dizi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 29, 2010 /
 
Ezt akartam én is mondani, de meg vártam,hogy más mondja ki.
(#) Ninoo hozzászólása Ápr 30, 2010 /
 
hy!
Aki tudja, rakja fel nekem a glimmes villanypásztor mérő kapcsolási rajzát. Már olvastam róla itt a fórumban, de rajz kellene.Köszönettel,
hegusp
(#) dizi válasza Ninoo hozzászólására (») Ápr 30, 2010 /
 
Itt van ez egy gyári készülék rajza,de máskor írd,hogy légyszi.
Viszont nekem a digitálisé kellene.
Következő: »»   57 / 293
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem