Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » PLC kérdések
 
Témaindító: Thomas10100, idő: Nov 12, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   19 / 129
(#) PLaci hozzászólása Jan 25, 2010 /
 
Sziasztok!
Látom itt nagyon sokan összejöttetek, akik értenek a PLC-hez, hátha tudtok nekem is segíteni. Kaptam egy roncs Omron CPM2A PLC-t. Elkezdtem javítgatni. Addig már eljutottam, hogy Megjelenik a +5V a SI8050S kapcsoló üzemű táp IC kimenetén. Kicseréltem pár SMD biztosítékot. Most ott tartok, hogy a procin lévő 16Mhz-s quartz rezeg, de a proci egyéb életjelt nem ad Minden lába statikusan áll vagy +5, vagy GND-n. Az adat és a címlábakat leellenöriztem (ez kiderül a 41256-os RAM-okból. Zárlatot, sem a föld, sem a +5V felé nem mérek. Kérdésem: Nincs-e valakinek dokumentációja erről a prociról esetleg valami lábkiosztás, melyik lába micsoda.
A proci típusa egyébként ANR0A 6432355A (legalább is ez van ráírva)
ui. Feltettem ezt a kérdést egy másik oldalon is. sajnos ott nem kaptam választ. Hátha itt több olyan listatag van aki foglakozik ilyen PLC vel. Köszi előre is a segítséget!
(#) Dani494 hozzászólása Jan 26, 2010 /
 
Sziasztok! Az iskola vett 6 db PLC-t.Az egyetlen ember aki tudja kezelni ezeket,3 éve elment.A használati útmutatóját lefordítottam,de hát a programozás mikéntjéről nem sok mindent írtak.Annyi lenne a kérdésem,hogy be lehet e programozni PC nélkül.
(#) kendre256 válasza Dani494 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Az 500-as és 700-as sorozatot lehet PC nélkül, a saját billentyűzetével programozni, szerintem a 800-asat is lehet. (Sok-sok évvel ezelőtt alighanem 600-ast programoztam is.)
500-as, és 700-as kezelési kézikönyve magyarul, programozási példával.
(#) Dani494 válasza kendre256 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Köszönöm.
(#) jym hozzászólása Feb 4, 2010 /
 
Üdv!

Mitsubishi FX sorozatot programoz itt valaki ?
FX1N-ben nem megy a PID blokk (olyan, mint ha nem is írna bele a kimeneti regiszterbe), és nem jövök rá, hogy miért, leírás szerint működnie kell...

Köszi.

Imi.
(#) jym válasza jym hozzászólására (») Feb 18, 2010 / 1
 
Üdv!

A probléma megoldódott, ha valakit érdekel:

1. az S3 paraméternek nem volt kezdeti értéke
2. a D8030 és D8031 nem használható közvetlenül a PID_M funkcióhoz (át kell tenni őket másik regiszterekbe)

Mindez úgy oldódott meg, hogy a MITSUBISHI support az itteni hozzászólás után megkeresett email-ben, és néhány levélváltás után elkérték a projektfile-t, és ki is javították.

Köszönet érte.

Imi.
(#) Vadmagyar hozzászólása Feb 25, 2010 /
 
Sziasztok!
Valaki tud módot arra, hogyan lehet kikódolni egy Klöckner Moeller PS3 PLC-t? mert nem lehet vele semmit sem csinálni, és mindenre azt írja, hogy PS3 locked:S.
És a rámegyek, hogy lock/unlock, akkor kér egy 4jegyü számból álló kódot, de nem tudom mi lehet az. várom a válaszokat, köszi
(#) Directors hozzászólása Máj 11, 2010 /
 
Sziasztok!

Tudom ez nem elektronika de valaki aki ért hozzá az tudna nekem segíteni pneumatikában?(A feladatot elküldeném.)

Ha igen akkor kérem jelezzen nekem.Nagyon fontos lenne.
(#) Brandyman válasza Directors hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Ne légy szégyenlős, dobd fel ide bátran!
(#) Directors válasza Brandyman hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Rendben.

Nos ehhez kellene nekem egy pneumatikus kapcsolási rajz. Ha minden igaz az út-lépés és az út-idő diagram jó szóval ezek alapján kellene.
(#) vilmosd válasza Directors hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Hali
Nem lehetne valami olvashato formatumban feltenni? Most csak ezert nem fogok venni ms office 2007-et.
Udv Vili
Ps: pl PDF.
(#) Directors válasza vilmosd hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Szia!

Nem tudom hogyan kell PDF formátum csinálni de megoldottam így.

(Az út idő diagram mozgása: 1.0 henger + mozgás 4s
1.0 henger - 2s
2.0 henger + 5s
2.0 henger - 2s
3.0 henger + 7s
3.0 henger - 6s
(#) Szirty válasza Directors hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Hali Directors!

Te tulajdonképpen másokkal csináltatod meg az iskolai feladataidat?
(#) Directors válasza Szirty hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Tulajdonképpen segítséget kérek tőletek.Egyébként igen.
Ha nem segítetek vagy segítesz akkor szólj.

Na meg az egész osztályból így is szinte én dolgozok vele a legtöbbet.
A többieknek meg semmi dolga sincs szinte mert ők csak lemásolták egy lapról és kész.Az enyém lett a legnehezebb feladat.
(#) vilmosd válasza Directors hozzászólására (») Máj 15, 2010 /
 
Hali
Ez kb a megoldas a feladatra.
(#) Directors válasza vilmosd hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Szia!

Nagyon szépen köszönöm a segítségedet.
A képre ráírtam pár infót.Helyes a működés és a kapcsolók jelölése(neve)?
(#) Directors válasza Directors hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Jobb sarokba a kapcsolót elírtam.Nem 3.3 hanem 3.2 .
(#) vilmosd válasza Directors hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Hali
Amit modositottal az bizony toreshez vezethet. Probald meg ertelmezni a munkahengerek logikai mukodteteset. Azon felul a feladatban egy szo sem esik START kapcsolorol. Azt kell vegiggondolnod , hogy az egyes fazisokhoz milyen felteteleknek kell teljesulnie. Most probald med a lent levo cimkek hozzarendeleset a megfelelo kapcsolokhoz. Ha megis akarsz START gombot akkor keresd meg a helyet, es szurd be. Ezen a rajzon nem szerepel.
Udv Vili
(#) Directors válasza vilmosd hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Rendben,megpróbálom.Bár a Start beillesztése nem tudom sikerülni fog e illetve lehet,hogy egy STOP is kell.
(#) vilmosd válasza Directors hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Hali
Miert kellene STOP? Ha teszel egy ketallasu kapcsolot a megfelelo helyre a bekapcsolaskor engedelyezi a mukodest (he minden start feltetel teljesul), ha kikapcsolod a ciklus vegen leall az egesz.
(#) Directors válasza vilmosd hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Így működhet? Illetve a jelölések megfelelőek így most már nem?
Egyébként addig én is eljutottam hogy első henger ki majd a második aztán a harmadik ki .Na és itt akadtam el.
Mert ugye eztán jön az,hogy a harmadik henger vissza és majd csak eztán mehet vissza egyszerre az egyes illetve a kettes henger.

Egyébként azért kell bele START-STOP mert most mondták,hogy ez is a feladat része csak nem írták bele.

Elnézést a csúnya rajzért.De csak itt tudtam megoldani.
(#) vilmosd válasza Directors hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Hasonlit, de nem az igazan jo megoldas. Ez a megoldas veszstop. Ha megnyomod, minden elindul, ha megegyszer megnyomod minden leall. En arra gondoltam, hogyha mindent alaphelyzetbe allitottal akor lehet csak elindulni, ha kikapcsolod akkor a ciklus vegen leall. Igy biztositva van a teves mukodtetes. Figyelj a bistabil szelep visszaallitasara is. Probald mar meg vegiggondolni az en rajzom mukodeset legyszives.
Udv Vili
(#) Directors válasza vilmosd hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Alapból az 1.0, 2.0, 3.0 kapcsolók nyomva vannak.Ez az alaphelyzet. Kimegy az első henger. Elengedi az 1.0-ás kapcsolót és megnyomja az 1.1-es kapcsolót. Ennek hatására kimegy a második henger. A második henger elengedi a 20.-ás kapcsolót és megnyomja a 2.1-es kapcsolót. Ennek hatására kimegy a harmadik henger is.A harmadik henger nem nyomja tovább a 3.0-ás kapcsoló hanem kiérve a 3.1-es kapcsolót kezdi el nyomni. Ennek hatására visszaküldi a harmadik hengert.Ismét a harmadik henger nyomni kezdi a 3.0-ás kapcsolót. Itt elakadtam .Nem tudom hogyan küldi vissza az egyes illetve a kettes hengert.

Sajnos máshogy nem tudom a START-STOP-ot megoldani. 
(#) vilmosd válasza Directors hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Szerinted mire valo a bistabil szelep? Ezt is vedd bele a mukodesbe.
(#) Norberto válasza vilmosd hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Milyen programmal készítetted a paradicsom.pdf-ekben szereplő pneumatikus, útszelepes rajzokat, ha szabad tudni?

Ó, közben megtaláltam a PDF-ben.

Ha minden igaz, akkor Festo Fluidsim?
(#) Directors válasza vilmosd hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
A 3.1-es kapcsoló egyben átkapcsolja a jobboldalon lévő bistabil szelepet és ezen keresztül a levegő visszaküldi az első és a második hengert alaphelyzetbe?
(#) vilmosd válasza Directors hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
A gondolkodas sok mindent megold. Figyelj minden reszletre.
(#) ipijani válasza fsteve hozzászólására (») Jún 11, 2010 /
 
Üdv!
Látom elég régi a kérdés, de megoldódott a probléma?
(#) ipijani hozzászólása Jún 11, 2010 /
 
Üdv mindenkinek.
Érdeklődnék, hogy találkozott-e már valaki
B&R Compact PLC-vel?
Hol szerezhető be program hozzá, ill. milyen kábellel lehet hozzászólni? A válaszokat előre is köszönöm.
(#) boros000 válasza ipijani hozzászólására (») Jún 11, 2010 /
 
RS 232 - valoszinu MPI kommunikacio
Következő: »»   19 / 129
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem