Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Ide mimdig érdemes visszanézni. Írhatnám azt, hogy mindig tanul az ember, de ez így nem teljesen lenne igaz.
A váltó. Az általad említett hibát jobban meg kell vizsgálni. A szerelő leszedte egyáltalán a váltó zárófedeléd, hogy lássa az ötödik sebesség fogaskerekeit, vagy csak hasraütésre mondta azt amit mondott. A váltóval kapcsolatos arány igaz, csak nem a VW család autóira. Igaz a Peugeotra és egyébként a Francia autókra, és még a Fiatokra. A Skoda esetében ez az arány 99% váltó 1% differenciálmű. A Skoda váltók hibája leggyakrabban a szinkrongyűrű törésekből adódik, de lehet még csapágyhiba is. A csapágy is csak azért, mert a 90-es évektől megszüntették a fémkosaras csapágyakat és műanyagkosarasakat alkalmaznak amelyek nem bírják annyira a strapát, lásd még kerékagy csapágy. AEE motorkód - a motor kihagy - ellenőrizd le a gyertyákat vagy cseréld és a gyújtókábeleket - egy régebbi írásban illetve annak alapján már sikerűlt megoldani egy ilyen problémát. Olajnyomás! Ha van nyomás (mert azt írtad) akkor nem lehet olajpumpa hiba. Leszedték Kaposváron a "profik" a kartert vagy már röntgenszemük is van? Most nem emlékszem, hogy azon egyáltalán fogaskerekes van e a főtengelyről lánchajtással vagy a fötengely végénél van préselt házban.
Az Egész úgy zajlott Odamentem kijött a szerelő meghalgata Mi az a kattogó hang. Erre azt mondta hogy ez bizony a rűkverc fogaskereke. Letört belöle valöszinű egy fog!! És a javítása úgy 90-120ezer között megál. (+vezértűszíj csere is eljött) Erősen gondolkodok elmegy az autó a háztól. Ez kicsit sok ami összejött. Egyelőre körbenézek mibe kerűl egy használt jó álapotú váltó AKLes. Ha valaki tud ilyet legyen szíves jelezni.
Üdv szerintem jobb ha eladod mert eztán ilyen költségek lesznek valami mindig lesz és már sokk a km is. Én az Octavia II ajánlom 1.9 PD TDI 105ló a legjobb legyártott pd motor jól megy keveset fogyaszt, csak jól kell választani vásárláskor. A bontót váltót szerintem hagyd mert mire belekerül az autóba ugyanott lesz összegbe és lehet hogy pár km és ez lesz megint arra nincs gari
Épp most érdeklődök mindenfelé 100alat nincs bontott váltó. A kocsit szinte teljesen felujitotam sajnálom eladni sok pénz öltem bele. Ha ha nem lesz más muszáj lesz.
Nem találom azt a leírást amivel érvelnek a sebváltón tartott kéz ellen, de valami olyasmiről van szó, hogy a rudazat a kéz súlyától állandóan spanolt állapotban van, ami a fokozat (éppen használatban lévő) erőltetett használatát eredményezi és (a Te esetedben elég km van benne) a fokozat-(ok) fogaskerekei erőteljesebben kopik. Ez a használat még szigorúbb az automatáknál, mert még azt sem tanácsolják, hogy megállás előtt más fokozatot kapcsolj. Ez a kis írás nem az a mit kerestem ezzel kapcsolatban, de talán hasznos lehet. Nekem az a meglátásom, hogy egy fog hiányát nem lehet füllel meghallani, ha meg több is hiányzik akkor az ledarálja az összeset. Szerintem beállítási korrekcióval kellene először megpróbálni az R fokozatot eltávolítani a szélsőséges helyzetéből ami a kerregést okozza.
Idézet: „ Az autó sebességváltójának gyógyítása Ha halkan zúgó vagy ropogó hang hallatszik míg üres fokozatban van az autó, majd a kuplung kinyomására megszűnik a zaj, akkor a sebességváltó kopott fogaskerekei a bűnösek. Átmeneti megoldás lehet a sebességváltóba való speciális adalék, de előbb utóbb javítani kell a váltót. Ne halogassa tehát túl sokáig, mert a vezérműszíj okozta hibáknál csak a sebességváltó miatt kell még nagyobb összegeket az autó javításra költeni. Csapágyellenőrzés A menet közben folyamatosan hallható csikorgást amely rögtön megszűnik a kuplungpedál kinyomásakor a tengelykapcsoló csapágy hibája okozhatja. Ha „beáll” a csapágy, használhatatlanná válik az autó kuplungja, ezért mihamarabb vizsgáltassa meg egy szakműhelyben. A hibás csapágy cseréje helyett célszerűbb teljesen új kuplungszerkezetet beszereltetni. Zajos a sebességváltó? Nehezen kapcsolható az első fokozat és a hátramenet? Sebességváltás közben ropog a váltó? Próbáljon meg a tengelykapcsoló bovdenjén állítani. Hidraulikus kuplungnál ellenőrizze a folyadéktartályt ha túl kevés benne a folyadék, levegő kerülhet a rendszerbe. Ez is hasonló problémákat okoz, s túl puhának tűnik az autónk kuplung pedálja. Szokjon rá a kuplung folyadékszintjének rendszeres ellenőrzésére. Töltse fel a tartályt tiszta, jó minőségű fékolajjal. Ha kis tölcsért használ nem megy mellé ez a gyúlékony folyadék, ami az autó fényezését is könnyen felmarhatja.”
Nekem csak tolatásnál ad kattogó hangot. Nem volt megeröltetve sem. nem szoktam fötörészni sem vele. A kezem tolatásnál sosincs rajt csak elöremenetnél néha
Szia, meg lehet hallani simán mivel a rüki fogasa a relatíve legkevesebb fogú és ráadásul egyenes fogazású. Olcsó megoldás volt mikor nálunk előfordult igaz 1990 es Lancia delta volt, hogy csináltattunk egy fogaskereket a gépgyárban felületkezeléssel együtt negyed árból kijött még úgy is hogy a váltót szétbontották! JA nem lehet hogy műanyag az a fogaskerék ?!
Ezt melyik vezetéstechnikai könyvből másoltad ki? Ilyen tanácsokat és megmagyarázásokat rég nem hallottam.
Ha halkan zúgó vagy ropogó hang hallatszik míg üres fokozatban van az autó, majd a kuplung kinyomására megszűnik a zaj, akkor a sebességváltó kopott fogaskerekei a bűnösek - abszolut nem, ez egyértelmű csapágyhiba, főként nyelestengelycsapágy, de össze lehet téveszteni a kuplung kinyomócsapágy hibával is. Azonban a Skodára mivel fordított kuplungos és a kinyomócsapágy a váltó ellenkező oldalán van (5 fokozatnál) csak abban az esetben lenne igaz ha kevés az olaj a váltóban. Egyébként fogaskeréktörés "lefogazás" általában csapágyhibából adódóan szokott előfördulni.
Csak pár apróság:
- a kézi kapcsolású váltó karján pihentetett kéz a kapcsolómechanizmust terhelheti, a kapcsológyűrű és a benne fekvő villavég felületei összeszorulnak, ami hosszabb távon túlzott villakopást, szélsőséges esetben a túlhevült villáról leszakadt anyag gyűrűre tapadását eredményezheti, illetve az olajat is égeti, öregíti; - bármelyik fokozatban a kerregő hangot okozhatja fogtörés, de a futókerék alatti tűgörgős csapágy hibája is (pl. kosártörés), valamint csapágyhiba, leggyakrabban a nyelesnél; - még a fél fog hiányát is meg lehet hallani, ha azon a helyen a foghézag jóval a névleges érték fölé kerül (ez főleg ferde fogazásnál igaz); - szinkronizált hátramenet esetében gyakran ferde fogazású az összes hátrameneti kerék is, mivel a vevők egyre kényesebbek a zajra. De most már megkérném a tisztelt kollégákat, hogy ne off-oljuk tovább a témát egy mechanikus hibával. Köszönöm.
Kattogó hang. Lehet féltengelycsukló hiba is vagy akár talpasgöbfej hiba is, sőt lengőkar hátsó fekvő szilent is. Javaslat tekerd ki a kormánykereket balra teljesen és indulj el picivel nagyobb gázzal, mint ahogy szoktál. Hallgasd meg, hogy nem csattod e. Majd ugyanezt jobbra is. Ha induláskor csattog egyértelmű féltengelycsukló. A gömbfej illetve a szilent vizsgálatát is leírjam?
Khhmmm... Mondom, off-nak legyen vége. Hadd ne kelljen többször mondanom.
Sziasztok! Remélem tudtok segíteni.
Mostanában indítási problémák voltak, először melegen, majd hidegen is. Volt, hogy pár másodpercre teljesen leállt a motor (menet közben). Most már odáig jutottam, hogy órákon keresztül nem akart beindulni. Mivel melóhelyen voltam, volt idő babrálni vele. Kivettük a gyertyát, majd a kábelére visszarakva testhez tettük, és volt szikra, bár szerintem nem túl erős. A motor nem indul, egy robbanás sincs. A benzinszűrőt kicseréltem a tanknál, semmi változás. Levettük a légszűrőt, a pillangószelepnél indítózás közben fújtunk be hidegindítót, de egy árva robbanás sem volt. Az összes csatlakozót széthúztuk, megfújtuk kontaktspay-el, de nem használt. A pillangószelep melletti "elektromittudoménmi" fedelét leszedtük a 6-7 csavarral, szép tiszta volt, de azért féktisztítóval kifújtuk. Később aztán gondolt egyet és beindult. Eljöttem kb. 30 km-t, folyamatos 90-100-as tempóval, minen rendben volt. Aztán már nem. Elkezdett ki-ki hagyni a motor, majd erőtlen lett és leállt. Kis köszörülésre beindul, de ha alapjáratnál rálépek a gázra, lefullad. Nagy nehezen, kis gázokkal felpörgetem 2000-3000-re, így tudtam hazajönni, de 2x is meg kellett állni piros lámpa miatt, és bár tartotta az alapjáratot, gázadásra vagy lefulladt, vagy dadogva tudott csak felpörögni. Mi lehet a baj? Hétvégén lesz időm, szétszedem egy kicsit, de jelenleg nincs sok tippem. Elektromos hibára gyanakszom, nem üzemanyagra. Gyertya? Akkor is kellene legalább 1-1 robbanásnak lennie. Holtponti jeladó? Azt hol találom? Mit tudok csinálni vele? Csak csere? Mert lehet, hogy van benzin és szikra is, csak rossz időben? Előre is köszönöm a segítséget.
Ez mind megvolt és nem az a baj. Ma ismét jártam egy szerelőnél ö azt mondja az a gyanuja egy fog kitört belöle. De nekiálunk majd szétszedni.
Itt találtam képeket az ismeretlenhez.Bővebben: Link
Üdv szerintem vidd szerelőhöz mert az se tudod milyen alkatrészek vannak és gondolom azok működését sem tudod így nem tudod hol mit kell mérni és így még több kár okozol. Én hibatárolót kiolvastam volna mert jeladókra és indítás gátlóra írna hibát. Fojtószelepet nem szétszedni kell hanem a kormot kitakarítani és alapbeállítást végezni. Ha tankoltál bele bioetanolt akkor megvan a hiba.
Hibatárolót kb. 1 hónappal ezelőtt olvastattam csak ki ( a központizár miatt), ott azt mondták, hogy az 1. henger befecskendezőjére dobott hibakódot. Azt nem tudta megmondani, hogy régi vagy új kód-e.
Nem, nem használok bioetanolt. Fojtószelep tisztítása után hogyan kell az alapbeállítást elvégezni?
Most jön hozzám a hibakód kiolvasó.
Ha tudok valamit, referálok.
Eddig úgy néz ki, sikerült.
A pillangószelepet kellett kipucolni, nagyon sok korom volt leragadva. A hibakód is a motorjára utalt. Rendes volt a faszi, csak ajánlani tudom. Ha valaki Dél-Pesten lakik, akkor megadom az elérhetőségeit.
Sziasztok.
Olyan kínom lenne (nem tudom találkozott e már valaki hasonlóval) takarítottam (porszívó) az Octaviámat majd utána szétszedtem a kormányoszlopot hogy megfejthessem miért nem megy a hátsó ablaktörlőm ( kombi) de sajnos nem sikerült kiderítenem. Közben ahogy rátettem a gyújtást a légzsák kontrol lámpája annak rendje módja szerint elaudt de kb 2 mp mulva kigyuladt es egyfolytában világít. A kormánynál a csatikat levettem de vissza is dugtam. Mi a túró lehet vele? Köszi.
Ha a csatidugdosás közben a gyújtást is ráadtad, akkor az.
A hátsó ablaktörlő hibáját meg először hátul keresném, a gumi átvezetőben hajlamosak eltörni a vezetékek sok jtónyitogatás után.
Ráadtam bizony többször is mivel próbáltam gofy melyik madzagon van áram.
Az ablaktörlőnél nincs szakadás azt már néztem.Áram viszont nincs hátul. Miért van jelentősége a gyujtásnak légzsákhoz?
Gyújtáskor minden vezérlő, így a légzsáké is, lefuttat egy öndiagnosztikát. Ha hibát érzékel (márpedig a légzsák hiánya elég nagy hiba), akkor azt eltárolja, és a légzsák működését a hiba javításáig (és törléséig) felfüggeszti.
Ki kell töröltetni a hibát. (Még jó, hogy a légzsák vezetékén nem kezdtél méregetni, csúnyán állon vághatott volna.)
Sziasztok.
Az indítási problémáim megint előjöttek, de felfigyeltem valamire. A pillangószelep tisztítása és az alapbeállítás után egy hétig minden rendben volt, bár úgy érzem, mintha nem úgy húzna, mint kellene. Vagy csak érzéki csalódás? Ma reggel pöccre indult, elmentem 5 km-t, semmi baj. Motor leállít, 2 perc múlva próbálom beindítani, semmi... Gyújtás ráad, érzem, hogy a gázpedál "mozog", azaz az elektromotor dolgozik. 20x próbálom, nem megy. 1-1 robbanás, kis benzinszag, de nem indul. Amire felfigyeltem (miután lekapcsoltam a rádiót): amikor nem indul akkor csak halk "zzzzzzzz" van, azaz az elektromotor dolgozik. Aztán a 20-dik próbálkozás után "ZZZZZZZZZZZ", és pöccre indul. Én marha! nem is figyeltem, az elektromos AC nem dolgozott... Mivel melóba kellett jönnöm, nem volt időm semmire. De ha jól tudom, akkor az AC a tankra) van ráépítve. Megnézem majd, ha szerencsém van, akkor csak kábel bibi lesz. De ha nem, akkor AC csere. A kérdésem: elvileg mi vezérli az AC-t? Van külön reléje?
Köszi még egyszer. Meggyógyult, de érdekesen. Kitöröltük de vissza kigyúlladt majd villogott. Kitöröltük mégegyszer járó motornál is de ugyan az a tünet. Miután elindultam vele haza elaludt és azóta jó. Csak gyujtáskor világít ahogy kell de a tesztje után el is alszik. Remélem meg is marad.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |