Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Van hőmérő, és a normális üzemi hőfoktól (skála közepe) 1-1.5 vonással volt fentebb. Kb félúton a skála közepe és háromnegyede között. Utána mentünk 2-3km-t 50-es tempóval is, de nem igazán akart visszahűlni. Végülis ezen kívül semmi rendellenes nem jelentkezett, de mégis megijed az ember egy olyan eset után, amikor a beragadt termosztát miatt felforrt a víz (az egy másik kocsi volt, nem ez!).
Szia. Nálunk a héten egy benzines kangoo járt ugyanezzel a hibával. A motoron lévő három lábú hőgomba stekkere volt kontakthibás.
Akkor ennek semmi baja ez alapján. Nem kell annak a ventilátornak minden kis rezdülésre bekapcsolnia. Hagyd járni álló helyzetben amikor már ilyen meleg, és amikor már a mutató a háromnegyed felett jár, akkor ha nem kapcsol be a ventilátor, akkor van probléma. Ha tényleg nem indul el, akkor menj vele egy kicsit, hogy a menetszél visszahűtse, mielőtt leállítod. De szerintem nincs ezzel semmi gond.
Azt én is észrevettem, hogy ha a motor felmelegszik pl. sorozatos piros lámpánál, akkor elég sokat kell utána menni, hogy visszahűljön, szóval még ez sem probléma.
Ha nem melegszik tul a motor, akkor elképzelhetö, hogy nincs is semmi gond.
Egy tesztet tudsz csinálni, leveszed a relék burkolatát, és kézzel összenyomod. Ha igy bekapcsol, a nagyáramu oldal rendben van. A vezérlö oldalt csak ugy tudod leellenörizni, ha felmelegited a motort a kapcsolási höfok fölé.
Ezt merre kell keresnem? A termosztát háza alatt találtam egy stekkert, de két vezetékkel.
Mondjuk 2 fokozatu a ventillátora, a lassu viszonylag hamar be szokott kapcsolni, azt ilyen idöben azért hamar el lehet érni városi közlekedéssel.
Olyan is lehet, hogy a lassu nem müködik, annyira meg már nem melegszik, hogy a gyors kapcsolási hömérsékletét elérje. Az inkább 100 fok fölött szokott bekapcsolni.
A kapcsoló oldal jó, fentebb írtam, bár nem így. A vezérlő oldallal van "baj". Bár igaza van Potyo-nak, nincs is itt baj, mert nincs semmi olyan jelenség, ami túlmelegedés miatt jelentkezne.
Egyébként másik két kocsit nézve (1.4 16V Fabia, 1.5 karbis Hyundai Pony, bár mindkettő benzines) épp elhagyja a mutató a 90°C-os jelzést, beindul a ventilátor, majd 1 perc múlva le is áll.
Lehet hülye a kérdés.
Termosztát nem vot cserélve? Lehet kicsit nagyobb hőmérsékletű lett belerakva Pl 85 helyett 87 fokos, és az óra ennyire nem pontos, de a hőgomba még nem kapcsol be. Nem kutyázni, csak kérdezek, mert iez is előfordulhat.
Amióta hozzánk került, nem volt cserélve semmi olyan alkatrész, aminek köze lenne a hűtőrendszerhez.
Ez is ott volt, gondolom, ennél a hőmérőt is az működtette, azért lehetett három lába. Amúgy sem a hűtőn, sem a motoron másik hőgombát nem találtunk.
Sziasztok!
Egyik ismerősöm autójában van egy "lopásgátló" házilag készített kis leleményesség. Úgy működik, hogy a műszerfalon van egy kis fém pöcök, azt meg kell fogni és úgy kell a kulcsot eltekerni, csak így indul az autó. A kulcsnál pedig a fém részt is fogni kell. Egyszerűen annyi az egész, hogy a testet az indító emberen keresztül kapja meg az önindító? Vagy hogyan működik ez?
Igen.
Vagyis az ember is vezet, ha kis áramot, de kapcsolóként szolgál. Egy elektroikának ad negatívot, és onnan már lehet indítózni. Nálam is van ilyen polcon. Nem nagy összeg, de okos, mert csak a gazda és a szerelő tudja hova van rejtve az érintkező.
Értem, köszi a választ!
És akkor ez a "kapcsoló" hova van bekötve, mit szakít meg?
A beszerelön mulik, de legegyszerübb a gyujtáskapcsolonál elvágni az indito vezedtékét.
Köszi a választ, én is valami ilyesmire gondoltam, csak nem voltam benne biztos. Tetszik ez a dolog, mert nagyon egyszerű, nem macerás, mint pl egy kódzár és nagyon hatásosnak tartom, hogy illetéktelenek kulccsal se tudják beindítani az autót.
Igy van, csak ha szerelöhöz viszed, tájékoztasd, különben csuklanak a felmenök.
Üdv!
Kellene nekem, ha nem nagy kérés egy Golf 1.8 GT kapcsolási rajza, bekötése, mert eléggé kiábrándítók nélküle az esélyeink... És ha esetleg valakinek van tippje egy VR6-os motor kapcsolási rajzára... Össze kéne őket házasítani.
A Golf3-ba épített 2 féle VR6 motor 4 féle vezérlője közül melyiknek köll a rajza?
helló,
olyan kérdésem lenne, csak nem tudom megfelelően megfogalmazni, hogy nekem az autómba van 4 db elektromos ablakemelő... és csak a vezető ülés oldalán van olyan kapcsoló, amire, rá van írva "auto" és ha megnyomom gyengén addig viszi amíg nyomom, de ha erősen akkor lemegy teljesen magától, és ugyan így felfele is ha hosszan húzom, akkor teljesen feljön ütközésig az ablak valaki megtudná esetleg mondani hogy milyen kapcsoló ez ??? 1-2-3 állású ? vagy hogy kell ezt boltba kérni esetleg internetről rendelni ?? előre is köszönöm
Szerintem úgy keresd, mint: "többfunkciós ablakemelő kapcsoló" Egyébbként két-állású, de a vezérlést egy áramkőr végzi.
Nem (csak) a kapcsolón múlik. Az a kisebbik része a dolognak.
Ha jobban utánaszámolunk, van az 5 állású is.
Lehet félre érthetőt írtam: nekem a Golf3 huzalozása, azaz a "mit kössek össze mivel" rajza kell, pl. a műszerfallal stb. Ugyanez kellene a VR6-oshoz. Nem tudom ebben az esetben is számít-e a sokféle motor. A volt tulaja már Golfban használta, fel is van csatlakozózvan. Csak hát be is kell kötni őket.
Üdv!
Egyik ismerősöm mondta, hogy szüksége lenne egy "sávváltó indexre", vagyis egyet peccint és x ideig villogtat. Az elektronikai felével nincs gondom, hogy hogy lehet megvalósítani, viszont az autó elektronikában nem találom fel magam. Egy VW-ről van szó és van olyan funkciója, hogy egyet peccint s egyet villant. Na ezt a funkciót alakítanám át, viszont sok kérdés felmerült. Autószervízbe túlkomplikálták fedélzeti comp átírásával és minden a manóval. Na most az a kérésem, hogy valaki légyszives rajzolja le az index áramkört, hogy lássam át hol kell módosítani. Egyáltalán újabb autókban az index még a régi elven alapúl, vagy már teljesen elektronikus? Csak attól félek, hogy a "kartól az égőig" egy kontrollerbe botlanék. Bár még ez se jelentene gondot, ha látnám az indexért felelős áramkört. Előre is köszönöm.
Igazából az ismerősödnek egy pofánverésre lenne szüksége, hogy megtanuljon normálisan indexelni. Miért nem tart sofőrt, ha már ennyire lusta?
De én valahogy a megoldásra, kapcsolásra vagyok kíváncsi -már bocsánat- és nem a nevelésre és sértegetésre, elvégre ez a topik erről szól. Elektronikai jellegű volt a kérdésem és nem pedagógiai. Ez az OFF. Amúgy oktató.
Továbbra is hálás lennék ha valaki elvben vagy rajzban vázolná egy fedélzeti számítógépes autó index rendszerét, már ha van köze a kettőnek egymáshoz.
Szia!
Könnyebb volna ha motorkódot is tudnál mondani, hát ha találok rajzot is hozzá. Vannak hathengereshez rajzok de csak 150kW-ig és ezek gyáriak. A másik rajztömb az általános, de abban minden fellelhető.
Ákos barátunk egy kérdésem kapcsán egy audiét már feltette ide:Bővebben: Link
Talán neked is jó lesz. Szerintem egy egyszerű késleltető kapcsolás kell az indexkapcsolóra. Ha megpöccinted valamelyik irányba, egy relé még zárva tartja X ideig.
Köszönöm szépen. Át fogom nézni. Én is így terveztem, csak azért mégsem szeretnék akkor szembesülni valamivel amikor a műszerfal már le van véve. Csak miután a szervízbe elkezdtek fedélzeti számítógép mesével jönni én is elgondolkoztam, hogy nem-e van a kapcsoló után egy "soklábú szörnyeteg" aminek mindegy mekkora impulzust kap, mert ő úgy is a programja szerint jár el. Mert van már egy ilyen funkciója csak 1 villanás erejéig, és ezt kéne kitolni. Nem tudom valós-e a félelmem mi szerint ha a kapcsolónál tolom meg az időt és az után jön a saját áramköre akkor fog-e módosúlni ez az 1 villanás, vagy a felelős elektronika -ami 1 villantást enged- után kéne beleszóljak én. Jó konyhanyelvre sikeredett, remélem azért érthető.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |