Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Megint okoskodok. És ezt nem rossz szándékból teszem.
Mi van akkor ha a kürt pozitív szála egyben egy relé vezérlő szála? http://kepfeltoltes.hu/view/100628/K_p_025_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ez nem a gyári kürt, hanem egy kis teljesítményű második kürt. kis áramokkal.
egyszerűbben tudnánk megcsinálni relé nélkül. véleményed szint kell oda az a dióda vagy sem ?
Ha jól értem úgy szeretnéd, hogy továbbra is lehessen kapcsolni a külön kapcsolóval is, de a kürtre is felvillanjon igaz?
Ha külön kapcsolója van a ledes világításnak, ami mást nem kapcsol, akkor elhagyható az a dióda, mert a nyitott kapcsolón nem tud visszafolyni az áram, ha meg be van kapcsolva akkor úgyis azonos potenciálon vannak. Csak akkor problémás az elhagyása, ha véletlenül csak a világításkapcsolót kapcsolod le, a külön kapcsolóját nem, mert akkor az összes világításod fel fog villanni a kürtre. Ezért javasolt inkább beletenni.
..és előfordulhat, hogy a világításkapcsolóval lesz csak lekapcsolva. Vagy kürtre minden világítani fog!
Nem tudja-e közületek valaki, hogy az Audi TT autóban hogyan lehet a z index reléhez hozzáférni? Azt hallom, hogy valahol a műszerfa közepén van, a vészvillogó kapcsolója mögött, de nem tudom hogyan férhetnék hozzá.
Na kiépítettem. Nem volt könnyű így elsőre. Egybe van építve a vészvillogó kapcsolóval. Csak a műszerfal alját és a középkonzolt kellett szétbontani, hogy hozzáférjek. Most már "csak" egy kapcsolási rajz kéne hozzá, hogy rájöhessek mi a baja. :yes:
Jaja, mint minden VW-csoportosban jó tíz éve.
Ez az A4-es rajza, szerintem teljesen ugyanaz lesz. A jobb oldalon a kapcsolo kinagyitva, ott láthatoak a vezetékszinek. Mivel egy programbol lett kimásolva, sajnos jobb képet nem tudok csinálni.
Köszönöm szépen. Bár a vezetékszíneket tudom, mert azok már a bogáron is ugyanazok voltak. (már ami akkor létezett) A kapcsoló elektronikájára gondoltam, de már az sem kel. A benne lévő relé égett be. Közben a barátunk is segített:Bővebben: Link
Idézet: Ebből is látszik régen nem javítottam másnak autót. Az enyém meg 29 éves. „Jaja, mint minden VW-csoportosban jó tíz éve” Idézet: „Ebből is látszik régen nem javítottam másnak autót. Az enyém meg 29 éves.” Akkor azt meg nem kell. Az enyém 25. Én is csak másnak javítok.
[OFF]Igazad van nem igen. Pedig napi 120 km-t megyek vele csak a munkahelyemre oda-vissza. Mióta 12 éve meggeneráloztam a motorját 430000 km-t mentem vele csak a szokásos cserékkel. (olaj, fék, futómű alkatrészek). Akkor már 600000 fölött volt benne.
Annyi probléma maradt az audin, hogy jobbra úgy indexel, mintha ki lenne égve az egyik égő. (dupla frekvencián) Azt gondoltam tegnap, hogy nem megfelelő égők vannak benne, de ma megnéztem és nem ez a probléma. Nincs valami ötleted, hogy mi okozhatja ezt?
Ha a másik irányba jó, akkor szerintem a gyors oldalon zárlat. Főleg ha a gyors oldalon minden izzó világít.
Ha nem akkor a kiégett izzó miatt gyorsulhatott be. (Így első körre)
Mint írtam is ezeket megnéztem és rendben vannak.
Pedig nekem is az az első gondolatom, ami a tied volt, hogy nincs meg az előírt teljesítményfelvétel azon az oldalon.
Nem ismerem a TT-t, de a mai autóknál gyakori olyan furcsaság, hogy a megszokottól eltérő teljesítményű izzót használnak (10X annyiért, pl 4w-os helyzetjelző helyett halogén 6W-os), és ha nem olyan kerül bele, hibát jelez az elektronika (pl. gyorsabb villogással). Ha minden jónak tünik, ideiglenesen megcserélném a két oldal vezetékeit valami alkalmas ponton, így kiderülne, hogy a fogyasztóknál van hiba, vagy az elektronikában.
Köszönöm. Ezeken túl vagyok. Majd csak kiderül mi a baj. :yes:
Nem derült ki. Kint állt a napon, most behoztam a műhelybe és semmi baja. Úgy látszik ez is önjavítós.
És a melegedés.
Mármint ha napon van az autó, akkor akár 50-60 fok is lehet az utastérben. Ilyen hőmérséklet már egy kaktusznak sem jó.
Nem jó a kaktusznak. De az Audi indexnek úgy látszik jó. Az azóta is rendesen működik. Valami kontakthiba lehet(ett), de egyenlőre jó és így nem lehet megtalálni. :no:
Szevasztok!
Van egy indexrelém és be kellene hogy kössem, de nem tudom. A kivezetések betűzöttek, ezekkel a betűkkel:E,B,L. Mit hová kössek?
Biztos nem vagyok benne, de úgy próbálnám, hogy E test, B +, L pedig a lámpák. Természetesen a kapcsolón keresztül.
Fényképet tudnál mellékelni?
Vagy ha ki lehet bontani, akkor biztosabbat lehet mondani.
Az az érzésem, hogy ez nem elektronikus relé, és akkor nem kell neki test. Sőt.
Időközben megoldódott a problémám és nem kell ezt használjam, úgyhogy nem is fogom .Kösz a segítséget!
Lehet. Már el is feledkeztem róla, hogy van olyan. Fogjuk a melegre.
Helló!
2001-es Renault Kangoo Grande 1.9d, F8Q hűtőventilátorához és ahhoz kapcsolódó elektromos részekhez szeretnék kérni egy kapcsolási rajzot. A ventilátor jó, de mégsem kapcsol be, amikor már az optimálisnál melegebb a hűtővíz. A venilátor mellett találtunk ellenálláshuzalt (?), olyat, ami a szellőztető ventilátor fordulatszámát is "beállítja" az egyes fokozatokban, mellette pedig valami hőbiztosítéknak kinézőt, de itt nincs gond, ezek jók. Hol lehet a biztosítékja és ha van, akkor a reléje? Köszi! Krisz
Ha van saját biztosítékja, akkor az szerintem valahol több biztosítékkal együtt van elhelyezve, valószínűleg a motortérben, talán az akku környékén. De ez csak tipp. Próbálj szerezni hozzá használati útmutatót, abban benne szokott lenni a biztosítékok helye.
Igen, az akku mellett a főbiztosítékoknál megvan a relé, jó is, tápfesz is van ott, viszont a kapcsolt negatív (vékony narancssárga) szál bemegy a kábelkötegbe, és nem tudni hol végződik. Sem a hűtőnél, sem a termosztátnál nem látszik érzékelő, amihez kapcsolódna.
Pár kép, hátha segit.
A reléket vagy egy külön hőkapcsoló vezérli (valahol a víztérben, a motoron vagy a hűtőn), vagy már a motorvezérlő elektronika, akkor nincs külön jeladó a ventillátornak.
R8 pozíciószámú relé a ventilátoré. És tényleg, a motorvezérlőhöz fut az a vékony narancssárga vezeték. De még mindig kérdéses, hogy miért nem kapcsol be? Ebben a melegben 2-es alapjáraton (földút) nem hiszem, hogy nem kellene neki az a plusz hűtés.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |