Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   49 / 340
(#) sufni-tunning válasza izsakig hozzászólására (») Jún 28, 2010 /
 
Megint okoskodok. És ezt nem rossz szándékból teszem.

Mi van akkor ha a kürt pozitív szála egyben egy relé vezérlő szála?
http://kepfeltoltes.hu/view/100628/K_p_025_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
(#) izsakig válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jún 28, 2010 /
 
ez nem a gyári kürt, hanem egy kis teljesítményű második kürt. kis áramokkal.
egyszerűbben tudnánk megcsinálni relé nélkül.
véleményed szint kell oda az a dióda vagy sem ?
(#) ampervadasz_82 válasza izsakig hozzászólására (») Jún 28, 2010 /
 
Ha jól értem úgy szeretnéd, hogy továbbra is lehessen kapcsolni a külön kapcsolóval is, de a kürtre is felvillanjon igaz?
Ha külön kapcsolója van a ledes világításnak, ami mást nem kapcsol, akkor elhagyható az a dióda, mert a nyitott kapcsolón nem tud visszafolyni az áram, ha meg be van kapcsolva akkor úgyis azonos potenciálon vannak. Csak akkor problémás az elhagyása, ha véletlenül csak a világításkapcsolót kapcsolod le, a külön kapcsolóját nem, mert akkor az összes világításod fel fog villanni a kürtre. Ezért javasolt inkább beletenni.
(#) izsakig válasza ampervadasz_82 hozzászólására (») Jún 28, 2010 /
 
..és előfordulhat, hogy a világításkapcsolóval lesz csak lekapcsolva. Vagy kürtre minden világítani fog!
(#) zolika60 hozzászólása Júl 7, 2010 /
 
Nem tudja-e közületek valaki, hogy az Audi TT autóban hogyan lehet a z index reléhez hozzáférni? Azt hallom, hogy valahol a műszerfa közepén van, a vészvillogó kapcsolója mögött, de nem tudom hogyan férhetnék hozzá.
(#) zolika60 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 7, 2010 /
 
Na kiépítettem. Nem volt könnyű így elsőre. Egybe van építve a vészvillogó kapcsolóval. Csak a műszerfal alját és a középkonzolt kellett szétbontani, hogy hozzáférjek. Most már "csak" egy kapcsolási rajz kéne hozzá, hogy rájöhessek mi a baja. :yes:
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 7, 2010 /
 
Jaja, mint minden VW-csoportosban jó tíz éve.

Ez az A4-es rajza, szerintem teljesen ugyanaz lesz. A jobb oldalon a kapcsolo kinagyitva, ott láthatoak a vezetékszinek. Mivel egy programbol lett kimásolva, sajnos jobb képet nem tudok csinálni.

névtelen.GIF
    
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 8, 2010 /
 
Köszönöm szépen. Bár a vezetékszíneket tudom, mert azok már a bogáron is ugyanazok voltak. (már ami akkor létezett) A kapcsoló elektronikájára gondoltam, de már az sem kel. A benne lévő relé égett be. Közben a barátunk is segített:Bővebben: Link
Idézet:
„Jaja, mint minden VW-csoportosban jó tíz éve”
Ebből is látszik régen nem javítottam másnak autót. Az enyém meg 29 éves.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 8, 2010 /
 
Idézet:
„Ebből is látszik régen nem javítottam másnak autót. Az enyém meg 29 éves.”


Akkor azt meg nem kell.

Az enyém 25. Én is csak másnak javítok.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 8, 2010 /
 
[OFF]Igazad van nem igen. Pedig napi 120 km-t megyek vele csak a munkahelyemre oda-vissza. Mióta 12 éve meggeneráloztam a motorját 430000 km-t mentem vele csak a szokásos cserékkel. (olaj, fék, futómű alkatrészek). Akkor már 600000 fölött volt benne.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Annyi probléma maradt az audin, hogy jobbra úgy indexel, mintha ki lenne égve az egyik égő. (dupla frekvencián) Azt gondoltam tegnap, hogy nem megfelelő égők vannak benne, de ma megnéztem és nem ez a probléma. Nincs valami ötleted, hogy mi okozhatja ezt?
(#) sufni-tunning válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Ha a másik irányba jó, akkor szerintem a gyors oldalon zárlat. Főleg ha a gyors oldalon minden izzó világít.
Ha nem akkor a kiégett izzó miatt gyorsulhatott be.
(Így első körre)
(#) zolika60 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Mint írtam is ezeket megnéztem és rendben vannak.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Pedig nekem is az az első gondolatom, ami a tied volt, hogy nincs meg az előírt teljesítményfelvétel azon az oldalon.
Nem ismerem a TT-t, de a mai autóknál gyakori olyan furcsaság, hogy a megszokottól eltérő teljesítményű izzót használnak (10X annyiért, pl 4w-os helyzetjelző helyett halogén 6W-os), és ha nem olyan kerül bele, hibát jelez az elektronika (pl. gyorsabb villogással).
Ha minden jónak tünik, ideiglenesen megcserélném a két oldal vezetékeit valami alkalmas ponton, így kiderülne, hogy a fogyasztóknál van hiba, vagy az elektronikában.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Köszönöm. Ezeken túl vagyok. Majd csak kiderül mi a baj. :yes:
(#) zolika60 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Nem derült ki. Kint állt a napon, most behoztam a műhelybe és semmi baja. Úgy látszik ez is önjavítós.
(#) sufni-tunning válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
És a melegedés.
Mármint ha napon van az autó, akkor akár 50-60 fok is lehet az utastérben.
Ilyen hőmérséklet már egy kaktusznak sem jó.
(#) zolika60 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Nem jó a kaktusznak. De az Audi indexnek úgy látszik jó. Az azóta is rendesen működik. Valami kontakthiba lehet(ett), de egyenlőre jó és így nem lehet megtalálni. :no:
(#) mr.bean hozzászólása Júl 13, 2010 /
 
Szevasztok!
Van egy indexrelém és be kellene hogy kössem, de nem tudom. A kivezetések betűzöttek, ezekkel a betűkkel:E,B,L. Mit hová kössek?
(#) zolika60 válasza mr.bean hozzászólására (») Júl 13, 2010 /
 
Biztos nem vagyok benne, de úgy próbálnám, hogy E test, B +, L pedig a lámpák. Természetesen a kapcsolón keresztül.
(#) sufni-tunning válasza mr.bean hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Fényképet tudnál mellékelni?
Vagy ha ki lehet bontani, akkor biztosabbat lehet mondani.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Az az érzésem, hogy ez nem elektronikus relé, és akkor nem kell neki test. Sőt.
(#) mr.bean hozzászólása Júl 14, 2010 /
 
Időközben megoldódott a problémám és nem kell ezt használjam, úgyhogy nem is fogom .Kösz a segítséget!
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Lehet. Már el is feledkeztem róla, hogy van olyan. Fogjuk a melegre.
(#) Krisz03 hozzászólása Júl 18, 2010 /
 
Helló!

2001-es Renault Kangoo Grande 1.9d, F8Q hűtőventilátorához és ahhoz kapcsolódó elektromos részekhez szeretnék kérni egy kapcsolási rajzot. A ventilátor jó, de mégsem kapcsol be, amikor már az optimálisnál melegebb a hűtővíz. A venilátor mellett találtunk ellenálláshuzalt (?), olyat, ami a szellőztető ventilátor fordulatszámát is "beállítja" az egyes fokozatokban, mellette pedig valami hőbiztosítéknak kinézőt, de itt nincs gond, ezek jók.
Hol lehet a biztosítékja és ha van, akkor a reléje?

Köszi!
Krisz
(#) potyo válasza Krisz03 hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Ha van saját biztosítékja, akkor az szerintem valahol több biztosítékkal együtt van elhelyezve, valószínűleg a motortérben, talán az akku környékén. De ez csak tipp. Próbálj szerezni hozzá használati útmutatót, abban benne szokott lenni a biztosítékok helye.
(#) Krisz03 válasza potyo hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Igen, az akku mellett a főbiztosítékoknál megvan a relé, jó is, tápfesz is van ott, viszont a kapcsolt negatív (vékony narancssárga) szál bemegy a kábelkötegbe, és nem tudni hol végződik. Sem a hűtőnél, sem a termosztátnál nem látszik érzékelő, amihez kapcsolódna.
(#) akos70 válasza Krisz03 hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Pár kép, hátha segit.

A reléket vagy egy külön hőkapcsoló vezérli (valahol a víztérben, a motoron vagy a hűtőn), vagy már a motorvezérlő elektronika, akkor nincs külön jeladó a ventillátornak.
(#) Krisz03 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
R8 pozíciószámú relé a ventilátoré. És tényleg, a motorvezérlőhöz fut az a vékony narancssárga vezeték. De még mindig kérdéses, hogy miért nem kapcsol be? Ebben a melegben 2-es alapjáraton (földút) nem hiszem, hogy nem kellene neki az a plusz hűtés.
(#) potyo válasza Krisz03 hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Szerintem nem kell neki a ventilátor. Ha már van egy kis menetszél, akkor már általában nincs szükség a hűtőventilátorra. Dízelmotornál meg főleg, annak amúgy is elég alacsony a hővesztesége. Van hőmérő? Mit mutat?
Következő: »»   49 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem