Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Mosógép vezérlők és általános problémáik
Lapozás: OK   53 / 583
(#) nehézfejű válasza Tanyasipeti hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
(#781045)-as számú válaszodra válaszolva: egy villásdugós vezetéket a mágnesszelep drótjaira kötöttem és azt bedugva állandóan nyitva tartható. Olyasmi történt amit leírtál: a víy bejön, de az oldalsó lapos tokból nem megy tovább. Ebben elér egy szintet és a beltérbe kezd folyni. Onnan a szivattyú prímán kiviszi. Az alsó kar mintha egyszer megmozdúlt volna és néha másfajta motorikus hangot is hallottam, de más semmi. Az áramlás szenzor (mint a képen) könnyen jár, a lapos tok előtt van. A lapos tokban most is magasan áll a víz. Kellene még szakértő tanácsod, mert ha most megbontom, a vízet kell előbb kiszednem.

CIMG0862.JPG
    
(#) Tanyasipeti válasza nehézfejű hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Lassan kezdem érteni. Tehát a vezérlő a program végrehajtása során nem kapcsolja be a mágnesszelepet. Azzal, hogy a külön ráadott feszültséggel működtetted, gyakorlatilag kizártad a mágnesszelep hibát. A vezérlőnek egy program elindulásakor azzal kell kezdenie, hogy bekapcsolja az ürítő szívattyút. Majd ezt követően el kell kezdenie vizet venni. Ha ezt nem teszi, akkor vagy azt érzékeli (tévesen), hogy még mindig víz van benne, vagy egyszerűen rossz a mágnesszelep meghajtó triac, vagy relé (többnyire triac). Az is előfordulhat, hogy a programot tartalmazó EEPROM (ha van benne) felejtette el, mi a teendő.
Most kicsit visszaolvastam és láttam, hogy valami polisztirol darabra eősített kapcsolót, vagy relét cseréltél. Feltételezem, hogy ez szolgál annak érzékelésére, hogy túl sok víz van a gépben. Nem lehet, hogy ez nincs jól bekötve? Általában a zárt állapot jelzi a vizet és egyben direktben kapcsolja az ürítő szívattyút.
Az ürítő szívattyú rögtön elindul, ahogy bekapcsolod a gépet? Van olyan, hogy kikapcsol?
(#) zolesz hozzászólása Aug 24, 2010 /
 
Üdv Mindenkinek!
Problémám akadt egy Indesit W104T tipusú mosógéppel, ami csapágy csere, és a szénkefe kicserélése után megbololondult. A hiba oka az, hogy nem tudja tartani a fordulatszámot, azaz hirtelen nagy fordulaton elindul, belassul, újra felpörög, amit mindaddig folytat, amig le nem tílt F1-es hibával. Javítás előtt nem volt baj a fordulatszám szabályozással, de előfordult néha mikor olyan kedve volt, hogy F1-es hibával leált. Javítás után az első próbamosást a rövid programon még végig vitte, de már akkor észre lehetett venni, hogy a dob egy kicsit gyorsabban indul, de utána beált a normális fordulatra. A következő próbánál már a fent leírt hibát produkálta. A kérdésem az lenne, hogy mi lehet a hiba oka?
(#) Kumman válasza imikee10 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Helli Imi!

A mai nap volt időm „babrálni” a Whirlpool AWT2285 típusú mosógéppel. Beázási nyomoknak nyoma sincs. Sajnos csalódni kellett ebben a márkában is, mivel úgy van összerakva, hogy 1x szétszeded (ha nem vigyázz az ember) többször nem megy. A csatlakozók kialakítása a vezérlő alaplapjához „bóvli”, annyi kontaktot össze lehet hozni, hogy már nem tudja az ember, mi is volt az eredeti hiba . Visszatérve, a megszerzett szervizdokumentáció jól jött, mivel Ω-san fel vannak tüntetve a tekercsek fűtőszálak hideg(20C) ellenállásai. A tacho gen értéke a töredéke az előírtnak (68,7Ω→14,3Ω) . Most megmértem a mosási ciklusnak a 20-22 percében kezd elveszteni az „uralmát” a vezérlés. Véleményem szerint, ha eleve a fordulatszám érzékelő lenne a baj, akkor már az elején elkezdené a korábban jelzet problémát.
Összegezve, a hiba nem hárult el sajnos. A program logikájára gyanakszok főként, de ehhez a típushoz ezen egység 22.800Ft-ért lehet beszerezni. De mi van, ha tényleg a tacho-gen. idézi elő a hibát, akkor motorcsere lenne, vagy külön beszerezhető a tacho-gen?!
Még nem döntöttem el, hogy mit is tegyek...
Üdv.:Kumman
(#) Tanyasipeti válasza zolesz hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Hali!
Ellenőrizd le a tachogenerátort és környékét.
Kontakthibás lehet a csatlakozó. Az érintett kábelsarukat, csatlakozó érintkezőket igazitsd meg.
Rosszabb esetben menetzárlatos lett, ami a mocorgásra változik, de az sincs kizárva, hogy az elektronika tacho áramköre hibás.
Ha rámérsz a tachogenerátorra, 130 ohm körüli érték az jó, de ettől még lehet menetzárlatos.
Ha kézzel megpörgeted a motort a nagy tárcsánál fogva ( kikapcsolt, kihúzott állapotban) 3-5V körül mérhetsz feszültséget a tachogenerátor kivezetésein (terheletlenül) Ha ez megvan, akkor nagy valószínűséggel jó.
Ha az elektronikára terelődik a gyanú, itt a fórumon találsz kapcsrajzot hozzá.
(#) lukovicsek hozzászólása Aug 24, 2010 /
 
Üdv mindenkinek!
Még mindig a Whirlpool 2288/3-800-sal bajlódok. Azóta arra jöttem rá, hogy nem a fűtőszálnál van a baj, hanem az árram csökkenésre reagál így a gép. Egyszóval ha bármi nagyobb teljesítményüt bekapcsolok othol ,egyből leengedi a vizet és ujratölt. A feszültség nemesik 200v alá. Várom a hozzászólásokat kösz mindenkinek!!!
(#) Tanyasipeti válasza lukovicsek hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Valószínű, hogy összecsuklik a vezérlőben a +5V táp.Ha jól emlékszem ebben a gépben is LNK304 a táp IC.
Nézd át a vezérlő táp részét. A 4,7µF/400V-os kondit, (lehet, hogy kettő is van benne) próbáld kicserélni (mindenképpen lowESR típust tegyél bele). Nem biztos, de ez egy lehetséges ok.
(#) lukovicsek válasza Tanyasipeti hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Ebbe én ic-t nem is látok hanem egy kockát aminek mind a négy oldalából lábak jönnek ki. Kondi pedig van benne 2d 100 mf 50v, és egy1000mf 63v.küldök képet.

DSC01216.JPG
    
(#) Tanyasipeti válasza lukovicsek hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Oops! Akkor mellélőttem, valamiért azt hittem, hogy AWE gép. Ebben nem kapcsolóüzemű a táp, hanem a 275VAC,1,5µF-os nagy szürke kondival oldották meg. (Két dióda, zener, ellenállás, két puffer elko alkotja a tápot, stab. IC sincs) Gyakori, hogy lecsökken a kapacitása és ilyenkor nem tud elég áramot szolgáltatni a procinak. Cseréld ki, de mindenképp X2 minősítésű legyen!
(#) lukovicsek válasza Tanyasipeti hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Igen van benne ilyen is ,már csak azt kéne tudnom,hogy mi az az x2.
(#) lukovicsek válasza lukovicsek hozzászólására (») Aug 24, 2010 1 /
 
Mondjok már látom ráirva is .Magyarul amire ez van írva olyat szerzek.
(#) vgyre válasza Kumman hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Bocs, hogy beleszólok, van olyan motorral szerelt Whirlpool gép, amelyiknek 13.9 ohm-os a tachogenerátor tekercse. Ezeknél előfordul, hogy a mágnest rögzítő műanyag gyűrű elmozdul, ilyenkor a mágnes elmozdul és nem ad megfelelő jelet. A gyűrűt a helyére kell igazítani, majd néhány csepp pillanatragasztóval rögzíteni.
Üdv Gyula
(#) lukovicsek válasza Tanyasipeti hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Szerencsére volt egy másik panelem amiben volt egy pont ugyanolyan kondi. KI is cseréltem azonnal de most is ugyanazt csinálja,pedig már megörültem mert indítás után még nem csinálta de aztán igen .Még van valami ebben a körben amit érdemes leelenőrizni?
(#) imikee10 válasza lukovicsek hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Újra cseréld ki ne használtra mert az lehet, hogy még rosszabb. Esetleg még az elkokat is mert lehet hogy elpárolgott belőlük a "víz".

Imi
(#) lukovicsek válasza imikee10 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Lehet furcsa a kérdés de mik azok az "elkok"
(#) lukovicsek válasza imikee10 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Lehetséges olyan ,hogy a motor forog normálisan és mondjuk a tacho generátor nem ad le elég feszültséget mégsem? mert amikor azt kiiktatom ugyanúgy bekapcsol a szivattyú.
(#) nehézfejű válasza Tanyasipeti hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Igen, az általad leírt jelenség az eredendő hibatünet nálam. Bekapcsolom (tudok a programok között választani, de ez nem érdekes) benyomom a start gombot, a gomb villog, az ürítő szivattyú beindúl, 10-15 másodperc múlva megáll, vízet nem enged be a szelepnél, az állapotjelző led mutatja, hogy mos, szárít, vége, de nem történik semmi. A mágnesszelep felülbírálásával megszűnt a villogó hibajelzés, de a víz nem akar továbbjutni az oldalsó tartályból, meg az állapotjelző led sem mozdúl.
Az lábvíz jelző a sokadik próbálkozásomnál égett ki-a szikrázás hangjára figyeltem fel. Valamiért összesűltek az érintkezők. Cserém után kézzel ellenőriztem: alap állapotban a polisztirol lent van, a szívattyú nem megy, megnyomom egy kicsit, a szivattyú beindúl.
Ha szakembert kell hívnom és kiderűl, hogy csak valami elmozdúlt, én ütöm szét a gépet, aztán rakom össze ismét. Programhiba oka lehet a szállítás?
(#) Tanyasipeti válasza lukovicsek hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Az X2 jelölés azt jelenti, hogy a kondi az X2 biztonsági osztályba tartozik. Erre az jellemző, hogy 2,5KV-os impulzussal tesztelt, átütés esetén nem, vagy késleltetve kigyulladó kivitel, fázis-nulla, fázis-fázis közé kötve alkalmazható. Elvileg olvadóbizti kellene elé, de mosógépekben ez nem jellemző. Nem ismerem pontosan a szabványt, de emlékeim közt ilyesmi van.
Az elko az ELektrolit KOndenzátor rövidítése. Ha a lötty kiszárad belőle, elveszti a kapacitása nagy részét. Mivel a vezérlő áramkörben olyan pozíciót foglal el mindkét alkatrész, ami befolyásolja a processzor tápjának a megfeleő értéken tartását, a cseréjük indokolt, ha táp problémára utaló viselkedés tapasztalható. imikee10 megelőzésként is cserélni szokta őket. Abban is maximálisan igaza van, hogy új alkatrészeket használj. A régi, berhelt alkatrészekkel még pusz hibákat vihetsz be. Az a párszáz forint nem tétel egy ilyen javítás során.
Remélem, nem veszed sértésnek, de a kérdéseidből az derül ki, hogy nem elektronyos szakember vagy. A mosógép elektronika pedig nem csengőtrafó, amit mindenki be tud kötni, Eddig is elismerésre méltó mélységbe ástad le magad a kérdésbe; mélyebbre mint ami egy nem szakmabelitől elvárható. De azt javaslom, ha a kondi csere nem jött be, keress egy lakóhelyedhez közeli mesterembert és bízd rá a továbbiakat. Ja és az ELKO-k polaritására figyelj a beültetésnél!
A tachogenerátoros problémával megfogtál Ismereteim szerint az égvilágon semmi összefüggés nincs a szívattyú beindulása és a tachogenerátor között. Menetzárlatos tachogenerátor alig ad le feszültséget. Rossz esetben egyenesen semmit. De a rossz tachogenerátorral nem tud normálisan forogni a motor, mivel a fordulat beállításához elengedhetetlen a tachogenerátor jele.
Bocsi, hogy hosszú voltam.
(#) Tanyasipeti válasza nehézfejű hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Hát nehéz tovább vizsgálni. Az lenne a következő, hogy a vízvételi szelep triiac gate-je kap-e vezérlést. Ha kap, de nam kapcsol, triac prbléma. 30-40 Ft, van aki nem méricskél, hanem cserél, mert úgy gyorsabban jut előre. Ha tudod, hogy jó a triac, akkor lehet sérült program, lehet hibás proci. Annyit megtehetsz, hogy a triac gate áramkörét átnézed. Jelemző érték MT1 és gate közt 10k, gate és proci lába közt 820R-1k. Ha szépen abbahagyja az ürítést a kezdeti nekiveselkedés után, akkor a zárlatos túltöltés kapcsoló hiba kizárt (meg a próba amit leírtál, az is ezt igazolja). Akkor pedig vizet kellene vennie.
(#) Josi777 válasza vince1972 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Egy kis segítség az ajtóretesz ellenőrzéséhez. Nem mindenki ismeri a működését, ezért röviden leírom. A legegyszerűbb változat az energo 2 kivezetésesé, az már nem nagyon van, így arra nem térek ki. A következő a 3 kivezetéses, ami taralmaz egy bimetál elemet, mely hő hatására elmozdul és ez reteszeli a tetőt/ajtót. Tehát van benne egy fűtőelem, ez lehet ellenálláshuzalból készült tekercs vagy "fűtőpogácsa", de ez most lényegtelen. Ami fontos, hogy a 3 kivezetés közül egyik a közös, a másik a fűtőelem egyik kivezetése és a harmadik pedig egy nyugalmi helyzetben nyitott kontaktus. Az ajtóretesz kimérése/ellenőrzése úgy történik, hogy ellenállásmérővel megkeresed a fűtőelemet. Annak több mint 2k ellenállásúnak (típustól függően) kell lennie. Ha rendben van, akkor adsz rá 230V-ot és mechanikusan működteted a reteszt. Érintésvédelemre vigyázni! Egy kattanás jelzi a záródást. Ekkor leveszed a feszültséget és kiméred a kontaktust, melynek most zárva kell lennie. Ha ezt a kontaktust a gép felé, azaz a reteszre menő vezetéken áthidalod, akkor ezzel azt jelzed az elektronika felé, hogy reteszelve van a gép. Mielőtt az áthidalást rárakod, ellenőrizd, nehogy azt a 2 vezetéket kösd össze, ami a fűtőelemet vezérli.
Általában az ajtóretesz zárlat oka a beázás, ami miután kiszárad, elmúlik, így utólag nem tettenérhető a hiba. De egy ellenőrzést feltétlenül megér. Még annyi adalékot hozzá, hogy sok esetben a motor áramköre az ajtóreteszen keresztül van vezetve (hogy a dob csak csukott tetővel foroghasson), így a motor körben lévő zárlat is okozhatja a retesz triak meghibásodását. Remélem tudtam segíteni.
(#) Tanyasipeti válasza vgyre hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
A történet itt arról szól, hogy megosztjuk egymás közt az ismereteinket. Miért akkor a bocs?
Én nagyon köszönöm az információt, eddig nem találkoztam ilyen motorral, de jó, hogy most már tudok róla
(#) lukovicsek válasza Tanyasipeti hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Hogy nem egy elektronikai szakember vagyok az biztos.Az alapokat ismerem, az elektrolit kondenzátort is ,csak a röviditésekkel egy kicsit bajba vagyok. az új alkatrészekben is teljesen igazatok van, csak ezt mifelénk borzasztóan nehéz beszerezni, még egy egyszerü elenálást is ,valamék nagyobb városban kell keresnem. A mesteremberek meg itt ilyesmivel nem nagyon akarnak foglalkozni. A hosszú szövegnek meg örülök mert sok hasznos információ van benne.
Kösz az infókat,majd írok ha valami sikerül. Heló!!
(#) vgyre válasza lukovicsek hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Remélem nem reklám, de a HQVIDEO-nál be lehet szerezni, kb. 300-400Ft, csak az utánvétel drága. A panelen még a zener diódák forrasztásait is érdemes átnézni, ha gyanús újraforrasztani.
Gyula
(#) imikee10 válasza imikee10 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Elnézést. :hide:
(#) nehézfejű válasza Tanyasipeti hozzászólására (») Aug 25, 2010 /
 
Köszönöm! Méréseket nem tudok végezni, úgyhogy ki kell cserélnem. (elmondanád hallkan, hogy ezt a programkapcsolótáblán találom-e? -azt még nem szedtem szét) Egyik korai próbálkozásomnál, kézzel megmozgattam a bekötött mágnesszelepet, majd magát a gépet és akkor szakaszosan működött pár másodpercig, aztán annyi meg egy bambi. Később égett ki a lábvízkapcsoló. Ez milyen hibára utalhat? Erre alapozom feltevésem, hogy valami szállításnál elmozdúlhatott. Mitól lehetett zárlat a lábvízkapcsolóban?
(#) nehézfejű válasza Tanyasipeti hozzászólására (») Aug 25, 2010 /
 
Plusz: amikor még régen pár másodpercig működött, utána kevés habot láttam az alsó kar lyukain.
Ahogy most próbálgattam, (víz felülvezérelve be, másik oldalon ki) nyitott ajtónál hagyom, hogy alúl fél centi víz legyen és mikor kikapcsolom a mágnesszelepet, az üritő szivattyú mellett egy másik motorhangot is lehet rövid ideig hallani szörcsögő hanggal.
(#) vince1972 válasza Josi777 hozzászólására (») Aug 25, 2010 /
 
Köszi!

Kicseréltük a triacot, de igy is ugyanazt csinálja nem indítja a motort.
(#) frank tibor válasza vince1972 hozzászólására (») Aug 25, 2010 /
 
Hello
A piros kulcs mellé kigyújt még néhány ledet ami egy hibakódot jelent. Mit világít panel?
(#) Tanyasipeti válasza nehézfejű hozzászólására (») Aug 25, 2010 /
 
Hát... kéziműszer nélkül mosogatógépet szerelni hihetelen optimizmusra vall. Van egy ehhez hasonló időtöltés, csak akkor közben énekelni kell, hogy erre csörög a dió, arra meg a mogyoró.
Na, mindegy.
Akkor, gondolom a vezetékeket sem mérted át, pedig az lett volna az első. Ennyi erővel akár az is lehet, hogy szimplán szakadt a drót, ami a vezérlőtől a mágnesszelepig megy, vagy a csatlakozója nem érintkezik. Ezek ellenőrzése mind elengedhetetlen vizsgálat. Különösen, hogy most írod, a drótok mozgatása közben volt, hogy működött a mágnesszelep.
A vezérlőpanelt arról ismered meg, hogy majd minden drót abból indul ki. Többnyire a kezelőgombok környékén van, de van olyan is, hogy a gép aljában. Azon van a triac is, de a mozgatásra változó működés inkább vezeték/csatlakozó hibára utal.

Nem bántásból mondom, de műszer nélkül egy jósnővel többre mész, mint az itteni szakikkal. Javítsatok ki, ha tévednék.
(#) vince1972 válasza frank tibor hozzászólására (») Aug 25, 2010 /
 
A piros kulcs mellett a 3. és 4. zöld led gyullad még ki az 5 -ből.
Következő: »»   53 / 583
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem