Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor készités házilag 48V-ig
Hello Köszi a tippet!!
Sajnos az a gond hogy nem tudok ennyi aksit elrakni max 5-6 ezért gondoltam a 60 vatra hogy azért mnnyen is egy kicsit hát nem tudom mi lesz lehet egy kedves öregembert megkérek aki ezzel foglalkozik készitsen nekem egy fasza ehez valo motort az lesz a legtutibb és ellesem töle a technikát Mert azért 1-2hete bujom a könyveket amit kaptam a tekercselésröl és látom hogy nem egyzserü és fölösleges zománchuzal kidobásom lenne csak meg hát mire huzzam egyetlen egy 220v porszivomotorom van az is ruszki meg ha jol láto és olvastam a könyvböl 2 fázisu azaz 2 tekercs van az állorészen de lhet hülyeséget montam a 2 fázisuval mondom még olvasom bárcsak ezt tanultam volna a suliban ehelyet hegesztetem viszont a quad vázam majdnem kész kövihonapi fizukor tejesen ösze tudom rakni
vegyel egy egyenaramu soros mottort az mukodik generator kent is fekezesnel tolti az aksit
Sziasztok mit gondoltok ez a motor képes lenne jo menettejesitményel menni egy rollerban szellözö ventilátor volt és 2 féle forulata van megveyem???
KÉP ALLUL köszi
kevés az ide.
techmobile.hu -n van 250W os 13 ezerért... üdv
És ennél olcsobb nicsen vagy másvalakinél mint a tech-mobil mert szerintem 500w jobb lenne de az más 20.000ft élég ütös nem tud valaki hol lehtne dc vagy rorelnak megfelelöt!!!
Köszi!!!
Kedves villanymotor építő!
Az a javaslatom, hogy mindenképpen állanó mágneses motorban gondolkodjál, vagy álló, vagy forgó mágnesekkel. Ezzel kapcsolatban keresd meg : Bors László urat, a BorsMagnet cég tulajdonosát. Igen segítőkész korrekt úriember. T:06-1-263-1371. Ők gyártanak mágneseket különböző igen jó hatásfokú motorokhoz. Igy elvezet a motorgyártóhoz is, és megtudod, hogy mi az igazi megoldás számodra. Üdvözlettel: Pastor.
Ha valaki tudna nekem egy leirast vagy oldalt ahol le van irva hogy hogy kell 30v-nal nagyobb vagy korulbelul 30v motrot kesziteni akkor azt megkerem hogy segitsen !
Sziaszotok mindenféle instrukciot várok 48v hogyan készitsünk villanymotort házilag beszerezhetö dolgok helye weboldalak leirások segitsetek légyszives köszi!
Nem akarlak elkeseríteni, de 42V-os motorok vannak csak, és azok is három fázisúak! Mivel a 42(48)V már meghaladja az érintésvédelmi feszültséget, ezeket már nem gyártják. Ha tekercsel(tet)ni akarsz ilyet akkor kell szerezned egy leégett 3F/42V motort aminek a teljesítménye is megfelelő. Aztán már csak huzal kell és menetszám. Jobb ha veszel egy üzemképest, átcsapágyazás és festés után van egy jó motorod! Utána már csak a 42V-os 3 fázisú frekvenciaváltót kell megépíteni, és olyan erősebb vezeték kell az aksitól a motorig! Frekvencia/feszültség jelleggörbével állítható a fordulatszám és a nyomaték! Ha PIC-el csinálod akkor lehet nagyis, vagy normál, vagy sportos!
De félre a poénnal! Ilyen motor csak oda való ahol életvédelmi célt szolgál! Erősen nedves, lúgos, savas munkahelyre ahol a megérinthető helyen motornak kell működnie 2 forgás iránnyal! Egy 42V/450W-os motor is igen nagy áramot vesz fel, és már láttam mikor egy ilyen motor égete a vezetéket... Megtekercselni sem könnyű, és nem is tart sokáig az új tekercselés (tapasztalat). Egyenáramú motort meg házilag nem könnyű készíteni! Egyrészt a motor teljesítménye az állómágnes és a tekercs viszonyától függ! meg a kommutátor terhelhetőségétő, meg a vezetékektől, meg a szabályzó áramkörtől, meg az akkumulátortól...Soroljam még? Pesze lehet még gerjesztett álómágneses is a motor...de szerintem ez a legtöbb hobbi építönek már sok! Csak gyári motor jöhet szóba, mert egy ház és forgórész egyedi méretre legyártása egy vagyonba kerül és ha nem jó akkor mi van?
Engem is érdekel ez a téma.
A sztori az, hogy elkezdtem pár éve, a bringámra elektromos hajtást szerelni. A koncepció dörzshajtás, vagyis a hátsó kerékre, a kerék tengelyére merőleges irányból, két oldalt elhelyezni két motort, amelyek áttétel nélkül képesek a kereket megforgatni, és hajtani a bringát. Namost, alkalmas motort nem nagyon lehet találni, pláne nem olcsón. Találtam vaterán 24Vos motortokat, amelyekkel a dolgot sikerült megoldani, tehát mechanikai értelemben működik, de a motorok számára nem megfelelő fordulatszám mellett, ezért folyamatosan túl vannak terhelve, melegszik is, és sokat is fogyaszt. A derékszögű elhelyezés miatt csak a motor házának az átmérőjénél nagyobb dörzskerék jöhet szóba, ezért vagy a dörzskerék lesz túl nagy, vagy a motornak kell keskenynek lennie.A keskeny motornak viszont nagyobb a fordulatszáma, kisebb a nyomatéka, amit meg pont áttételezni kéne, és amit meg pont nem akarok. Így jött az ötlet, hogy lehetne külső forgórészes DC motort használni. Olyan módon, hogy a külső forgórészt szeretném egyúttal dörzsfelületnek is használni, és így megkerülhető a dörzserék/motorátmérő jelentette probléma. Ehez olyan motor kellene tehát, ami 24-36V, kicsi a fordulata, de nagy a nyomatéka, és külső forgórészes. Ilyet boltban nem nagyon lehet kapni, ha mégis, nem tudnám megfizetni, tehát adódik, hogy megpróbáljam megépíteni. A kommutátor mechanikai felépítését bonyolultabbanak gondolom, mint egy elektronikus kommutációét, pláne ha ilyet lehetne készen venni valahol, tehát kefenélküli kéne.
hali bocsi ha nem ide illik de kiváncsi vagyok hogy mit szoltok ehez a villanymotorhoz én meg eggyik ismerörömel csináltuk
a teteje ami a csapágyat tartotta az hiányzik de mi csináltunk egyget egy centrifoga csapágy tatróbol meg egy venntilátor fem lapátjai segitségével na mit szoltok hozzá.
Bővebben: Link egy ilyen motor megépítése mennyibe fájna anyagilag szerintetek?
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2015
Ki szerint 7 kW-os ez a förmedvény? Mert a méretek, anyag, kivitel alapján jó, ha 1 kW-ot lead. Többet nem mernék megkockáztatni.
Az ára meg borzalmas. Sokkal több réz került bele, mint egy gyári motorba, az állandómágnesek meg a BLDC meghajtó elektronika csak hab a tortán.
Szeretnék építeni egy 3vagy 4 kerekű járművet (nem hivatalos) max150-200kg utassal együtt amit villanymotor hajtana. természetesen lenne benne váltó egy akkumlátortelep illetve egy motorvezérlő. A kérdés a következő: MIlyen motor kellene bele? Főként én szeretném építeni a motort van nagyjából minden alkatrészem ha valaki tudna segíteni vagy egy linket döbni azt megköszönném.
500W-os elektromos gokart 70kW-os elektromos gokart (személyautó motorjával majdnem egyenértékű). Miben gondolkodsz egyáltalán? Mekkora súly? Mekkora teher? Mekkora méret?
Első gondolatom, hogy lebeszéllek róla. Viszonylag olcsón lehet (motor)kerékpárba való BLDC agymotorokat kapni. Ezekkel nagyon leegyszerűsödik a gépészet. Ha nagyon fürge járművet akarsz, mind a négy kereket ilyen motorral szerelheted. A motor vezérlők összehangolását kell csak megoldanod.
Mit jelent az, hogy nagyjából minden alkatrészed van? Milyen állórész, forgórész lemezed van? Van valamilyen járművázad, vagy azt is te készíted?
Én készítem a vázat is kb 1mx2m es lesz 1személyes .hátsó 2 kerék fog hajtan diffmű még nem tudom lesz e benne.
Ha két motort használsz, nem kell mechanikus differenciál.
A motor gyártásról, még az átalakításról is lebeszélnélek. Adott lemezekből csak rosszabbat tudsz készíteni, mint a gyári. A vasanyagról sem lehet tudni semmit általában. A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2015
Hello srácok,érdekelne a véleményetek! Egy akkus fúrógép elektronikáját használnám egy 48v1000W-os quad motorhoz úgy,hogy a meghajtást 5db ifrz44-es fettel egészíteném ki. Ha nagyon vadul hangzik csak nyugodtan savazzatok,nem szakmám az elektronika,csak szeretek kisérletezni.
Üdv Zoli
Akkus fúró az 24V max szerintem. A 48 V már (nem)kicsit sok neki.
Sziasztok! Vettem a piacon egy kis akkus láncfűrészt. A dobozára meg az akkujára is az volt írva, hogy 36V. Viszont az aksik jó ha 20 dekát nyomtak, nem gondoltam őket nagy kapacitásúnak. A csatlakozása pedig pontosan ugyan az volt mint a makita 18V-os aksinak. Ezért az aksikat és a töltőjét nem kértem hozzá, így tudtam is belőle alkudni. Itthon a 18V-os makita akkuval használtam, de néhány vágás után elég erősen melegedett később már füstölt is. Most ott tartok, hogy működik a fűrész, de egy kissebb terheléstől azonnal lefullad. Állandó mágneses kefés motor van benne, és abban sem vagyok biztos, hogy valóban 36V-os gyárilag. Szeretném újratekercselni a forgórészt. Azzal nem lesz gond, hogy a gyári tekercset letekerem, felírom, hogy hová volt tekerve és a vegek hová voltak forrasztva és majd az új tekercseket ugyan úgy és ugyan oda visszarakom. A problémám ott kezdődik, hogy a zománchuzalból hány menetet tekerjek és milyen átmérőből. Valaki tudna a menetszám kiszámításában segíteni, hogy 18V-ra mennyi menet kell és mekkora legyen az átmérő? Gondolom kellene a motoráram is, de ha nem 18V-os gyárilag a motor akkor szerintem most hiába mérném meg mennyi folyik rajta.
A 36V az az akksi tipusa, nem a feszültsége... Annyi cella abba a dobozkába nem fér, jó eséllyel 5db 18650 cella van benne, ami ugye fullra töltve 21V körüli (gondolom a makita is ilyen)
Rosszul írtam, a fűrész dobozán és a leírásában is az szerepen, hogy 62 voltos az akku. Mindenképpen először az újratekercselést szeretném megpróbálni, ha nem sikerül akkor majd motorcsere lesz belőle. A 18V-os makita akkun rögtön a töltőről levétel után 20,1 voltot mértem. Ez a fűrész lenne az: https://strausaustria.hu/hitman-akkus-lancfuresz-htchs-62v8-27232
Szerinted a szénkefék,, kommutátor el fogja bírni a sokszoros áramerősséget??
Idézet: „Teljesítmény: 62V” Ez se sikerült nekik! Szinte kizárt, hogy az eredeti akksiban legalább 16 cella lett volna! Elengedném ezt a motor tekercselést, de hogy őszinte legyek a "gépet" is, mivel az egész átverés!
Hidd el 5db cella van benne, nem több. ha vastagabb a talpa akkor 5*2cella párhuzamosan, de ugyanúgy 21V max
A cimke/papír mindent elbír, olyan mint a pc aktív hangszóró 100W a hozzáadott táp meg 12V 0,5A. És különben is a 62V az nem feszültség a doksi/speckó szerint, hanem valami kínai teljesítmény mértékegység aminek a jele véletlenül egybeesik az SI mértékegység Volt-jával
Nézzétek meg jól a linken lévő leírást. Ottvan, hogy "Zsákba macska 2 db termék"
Véleményem szerint ebből az egyik a láncfűrész, a másik meg a csomagolás..
Szia! Szétszedtem a fűrészt, a motorra az van írva, hogy 20 volt. Szétszedtem a motort, letekertem és 16 menetes volt mind az 5 tekercs. Véleményem szerint 12 voltos lehet a gyári akkuja és azért éghetett le a motor mert mindig majdnem koppon hajtotta a 18 voltos akku. Az újratekercselést úgy gondoltam, hogy a gyári menetszámot a 16-ot elosztottam 20-al, ez 0,8. A 0,8-at megszoroztam 24-el, (24 voltosra akarom csinálni a motort) így 19,2 lett az eredmény. Ha 16 menet helyett 20 menetet tekerek fel, akkor szerinted, vagy szerintetek fogja bírni a motor? A forgórészben van hely, ugyan olyan huzalkeresztmetszetből rá fog félni a 20 menet.
Ha ez az akció nem sikerül, akkor ezt a motort fogom belerakni, a fizikai mérete ugyan az. https://techfun.sk/hu/produkt/vykonny-dc-motor-775-s-okruhlou-oskou...vD_BwE
Szia!
Mivel az összefüggés nem lineáris --hanem hiperbolikus ! Igy nem lehet megmondani, a menetszámot. Az egyenáramú motorok áramfelvétele a Uhálózat --Uindukált /Rarmatura meghatározásből jön ki . A felvett áram adja a nyomatékot ami gyorsitja a forgórészt --s végzi a munkát is. de csak úgy ; 220V 1100W -s motor kb 70 menetes tekercsel készül. A kiegyensúlyozást se feled el! mert az ilyen kismotor 4000--10 000 1/min közötti fordulatú. |
Bejelentkezés
Hirdetés |