Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor készités házilag 48V-ig
Lapozás: OK   3 / 4
(#) csipi válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 30, 2007 /
 
Hello Köszi a tippet!!

Sajnos az a gond hogy nem tudok ennyi aksit elrakni max 5-6 ezért gondoltam a 60 vatra hogy azért mnnyen is egy kicsit hát nem tudom mi lesz lehet egy kedves öregembert megkérek aki ezzel foglalkozik készitsen nekem egy fasza ehez valo motort az lesz a legtutibb és ellesem töle a technikát Mert azért 1-2hete bujom a könyveket amit kaptam a tekercselésröl és látom hogy nem egyzserü és fölösleges zománchuzal kidobásom lenne csak meg hát mire huzzam egyetlen egy 220v porszivomotorom van az is ruszki meg ha jol láto és olvastam a könyvböl 2 fázisu azaz 2 tekercs van az állorészen de lhet hülyeséget montam a 2 fázisuval mondom még olvasom bárcsak ezt tanultam volna a suliban ehelyet hegesztetem viszont a quad vázam majdnem kész kövihonapi fizukor tejesen ösze tudom rakni
(#) jarim válasza csipi hozzászólására (») Máj 5, 2007 /
 
vegyel egy egyenaramu soros mottort az mukodik generator kent is fekezesnel tolti az aksit
(#) csipi hozzászólása Máj 25, 2007 /
 
Sziasztok mit gondoltok ez a motor képes lenne jo menettejesitményel menni egy rollerban szellözö ventilátor volt és 2 féle forulata van megveyem???

KÉP ALLUL köszi

Motor.jpg
    
(#) szabi83 válasza csipi hozzászólására (») Máj 25, 2007 /
 
kevés az ide.

techmobile.hu -n van 250W os 13 ezerért...

üdv
(#) csipi hozzászólása Máj 28, 2007 /
 
És ennél olcsobb nicsen vagy másvalakinél mint a tech-mobil mert szerintem 500w jobb lenne de az más 20.000ft élég ütös nem tud valaki hol lehtne dc vagy rorelnak megfelelöt!!!

Köszi!!!

fontos3.jpg
    
(#) jancsi002 válasza csipi hozzászólására (») Aug 24, 2007 /
 
sztem nem egyből le égne
(#) Pastor hozzászólása Aug 25, 2007 /
 
Kedves villanymotor építő!
Az a javaslatom, hogy mindenképpen állanó mágneses motorban gondolkodjál, vagy álló, vagy forgó mágnesekkel.

Ezzel kapcsolatban keresd meg :
Bors László urat, a BorsMagnet cég tulajdonosát.
Igen segítőkész korrekt úriember.
T:06-1-263-1371.

Ők gyártanak mágneseket különböző igen jó hatásfokú
motorokhoz. Igy elvezet a motorgyártóhoz is, és megtudod, hogy mi az igazi megoldás számodra.

Üdvözlettel: Pastor.
(#) szilard14 hozzászólása Ápr 14, 2009 /
 
Ha valaki tudna nekem egy leirast vagy oldalt ahol le van irva hogy hogy kell 30v-nal nagyobb vagy korulbelul 30v motrot kesziteni akkor azt megkerem hogy segitsen !
(#) szilard14 hozzászólása Ápr 14, 2009 /
 
Sziaszotok mindenféle instrukciot várok 48v hogyan készitsünk villanymotort házilag beszerezhetö dolgok helye weboldalak leirások segitsetek légyszives köszi!
(#) bgsf válasza szilard14 hozzászólására (») Ápr 14, 2009 /
 
Nem akarlak elkeseríteni, de 42V-os motorok vannak csak, és azok is három fázisúak! Mivel a 42(48)V már meghaladja az érintésvédelmi feszültséget, ezeket már nem gyártják. Ha tekercsel(tet)ni akarsz ilyet akkor kell szerezned egy leégett 3F/42V motort aminek a teljesítménye is megfelelő. Aztán már csak huzal kell és menetszám. Jobb ha veszel egy üzemképest, átcsapágyazás és festés után van egy jó motorod! Utána már csak a 42V-os 3 fázisú frekvenciaváltót kell megépíteni, és olyan erősebb vezeték kell az aksitól a motorig! Frekvencia/feszültség jelleggörbével állítható a fordulatszám és a nyomaték! Ha PIC-el csinálod akkor lehet nagyis, vagy normál, vagy sportos!
De félre a poénnal! Ilyen motor csak oda való ahol életvédelmi célt szolgál! Erősen nedves, lúgos, savas munkahelyre ahol a megérinthető helyen motornak kell működnie 2 forgás iránnyal! Egy 42V/450W-os motor is igen nagy áramot vesz fel, és már láttam mikor egy ilyen motor égete a vezetéket... Megtekercselni sem könnyű, és nem is tart sokáig az új tekercselés (tapasztalat).
Egyenáramú motort meg házilag nem könnyű készíteni! Egyrészt a motor teljesítménye az állómágnes és a tekercs viszonyától függ! meg a kommutátor terhelhetőségétő, meg a vezetékektől, meg a szabályzó áramkörtől, meg az akkumulátortól...Soroljam még?
Pesze lehet még gerjesztett álómágneses is a motor...de szerintem ez a legtöbb hobbi építönek már sok! Csak gyári motor jöhet szóba, mert egy ház és forgórész egyedi méretre legyártása egy vagyonba kerül és ha nem jó akkor mi van?
(#) padisah2 hozzászólása Márc 5, 2010 /
 
Engem is érdekel ez a téma.
A sztori az, hogy elkezdtem pár éve, a bringámra elektromos hajtást szerelni. A koncepció dörzshajtás, vagyis a hátsó kerékre, a kerék tengelyére merőleges irányból, két oldalt elhelyezni két motort, amelyek áttétel nélkül képesek a kereket megforgatni, és hajtani a bringát.

Namost, alkalmas motort nem nagyon lehet találni, pláne nem olcsón. Találtam vaterán 24Vos motortokat, amelyekkel a dolgot sikerült megoldani, tehát mechanikai értelemben működik, de a motorok számára nem megfelelő fordulatszám mellett, ezért folyamatosan túl vannak terhelve, melegszik is, és sokat is fogyaszt.

A derékszögű elhelyezés miatt csak a motor házának az átmérőjénél nagyobb dörzskerék jöhet szóba, ezért vagy a dörzskerék lesz túl nagy, vagy a motornak kell keskenynek lennie.A keskeny motornak viszont nagyobb a fordulatszáma, kisebb a nyomatéka, amit meg pont áttételezni kéne, és amit meg pont nem akarok.

Így jött az ötlet, hogy lehetne külső forgórészes DC motort használni. Olyan módon, hogy a külső forgórészt szeretném egyúttal dörzsfelületnek is használni, és így megkerülhető a dörzserék/motorátmérő jelentette probléma. Ehez olyan motor kellene tehát, ami 24-36V, kicsi a fordulata, de nagy a nyomatéka, és külső forgórészes.

Ilyet boltban nem nagyon lehet kapni, ha mégis, nem tudnám megfizetni, tehát adódik, hogy megpróbáljam megépíteni. A kommutátor mechanikai felépítését bonyolultabbanak gondolom, mint egy elektronikus kommutációét, pláne ha ilyet lehetne készen venni valahol, tehát kefenélküli kéne.
(#) smokeking hozzászólása Ápr 29, 2011 /
 
hali bocsi ha nem ide illik de kiváncsi vagyok hogy mit szoltok ehez a villanymotorhoz én meg eggyik ismerörömel csináltuk
a teteje ami a csapágyat tartotta az hiányzik de mi csináltunk egyget
egy centrifoga csapágy tatróbol meg egy venntilátor fem lapátjai segitségével
na mit szoltok hozzá.
(#) leitoo hozzászólása Okt 19, 2011 /
 
Bővebben: Link egy ilyen motor megépítése mennyibe fájna anyagilag szerintetek?
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2015
(#) erbe válasza leitoo hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Ki szerint 7 kW-os ez a förmedvény? Mert a méretek, anyag, kivitel alapján jó, ha 1 kW-ot lead. Többet nem mernék megkockáztatni.
Az ára meg borzalmas. Sokkal több réz került bele, mint egy gyári motorba, az állandómágnesek meg a BLDC meghajtó elektronika csak hab a tortán.
(#) XD1020 hozzászólása Jún 8, 2015 /
 
Szeretnék építeni egy 3vagy 4 kerekű járművet (nem hivatalos) max150-200kg utassal együtt amit villanymotor hajtana. természetesen lenne benne váltó egy akkumlátortelep illetve egy motorvezérlő. A kérdés a következő: MIlyen motor kellene bele? Főként én szeretném építeni a motort van nagyjából minden alkatrészem ha valaki tudna segíteni vagy egy linket döbni azt megköszönném.
(#) kameleon2 válasza XD1020 hozzászólására (») Jún 8, 2015 /
 
500W-os elektromos gokart 70kW-os elektromos gokart (személyautó motorjával majdnem egyenértékű). Miben gondolkodsz egyáltalán? Mekkora súly? Mekkora teher? Mekkora méret?
(#) Peter65 válasza XD1020 hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Első gondolatom, hogy lebeszéllek róla. Viszonylag olcsón lehet (motor)kerékpárba való BLDC agymotorokat kapni. Ezekkel nagyon leegyszerűsödik a gépészet. Ha nagyon fürge járművet akarsz, mind a négy kereket ilyen motorral szerelheted. A motor vezérlők összehangolását kell csak megoldanod.
Mit jelent az, hogy nagyjából minden alkatrészed van? Milyen állórész, forgórész lemezed van?
Van valamilyen járművázad, vagy azt is te készíted?
(#) XD1020 hozzászólása Jún 9, 2015 /
 
Én készítem a vázat is kb 1mx2m es lesz 1személyes .hátsó 2 kerék fog hajtan diffmű még nem tudom lesz e benne.
(#) pucuka válasza XD1020 hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Ha két motort használsz, nem kell mechanikus differenciál.
A motor gyártásról, még az átalakításról is lebeszélnélek. Adott lemezekből csak rosszabbat tudsz készíteni, mint a gyári. A vasanyagról sem lehet tudni semmit általában.
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2015
(#) nyiradiz hozzászólása Nov 5, 2021 /
 
Hello srácok,érdekelne a véleményetek! Egy akkus fúrógép elektronikáját használnám egy 48v1000W-os quad motorhoz úgy,hogy a meghajtást 5db ifrz44-es fettel egészíteném ki. Ha nagyon vadul hangzik csak nyugodtan savazzatok,nem szakmám az elektronika,csak szeretek kisérletezni.
Üdv Zoli
(#) proba válasza nyiradiz hozzászólására (») Nov 5, 2021 /
 
Akkus fúró az 24V max szerintem. A 48 V már (nem)kicsit sok neki.
(#) Ch4rl3s hozzászólása Szept 14, 2023 /
 
Sziasztok! Vettem a piacon egy kis akkus láncfűrészt. A dobozára meg az akkujára is az volt írva, hogy 36V. Viszont az aksik jó ha 20 dekát nyomtak, nem gondoltam őket nagy kapacitásúnak. A csatlakozása pedig pontosan ugyan az volt mint a makita 18V-os aksinak. Ezért az aksikat és a töltőjét nem kértem hozzá, így tudtam is belőle alkudni. Itthon a 18V-os makita akkuval használtam, de néhány vágás után elég erősen melegedett később már füstölt is. Most ott tartok, hogy működik a fűrész, de egy kissebb terheléstől azonnal lefullad. Állandó mágneses kefés motor van benne, és abban sem vagyok biztos, hogy valóban 36V-os gyárilag. Szeretném újratekercselni a forgórészt. Azzal nem lesz gond, hogy a gyári tekercset letekerem, felírom, hogy hová volt tekerve és a vegek hová voltak forrasztva és majd az új tekercseket ugyan úgy és ugyan oda visszarakom. A problémám ott kezdődik, hogy a zománchuzalból hány menetet tekerjek és milyen átmérőből. Valaki tudna a menetszám kiszámításában segíteni, hogy 18V-ra mennyi menet kell és mekkora legyen az átmérő? Gondolom kellene a motoráram is, de ha nem 18V-os gyárilag a motor akkor szerintem most hiába mérném meg mennyi folyik rajta.
(#) uniman válasza Ch4rl3s hozzászólására (») Szept 14, 2023 /
 
Kép ? Nem inkább motort kéne cserélni?
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2023
(#) pipi válasza Ch4rl3s hozzászólására (») Szept 14, 2023 /
 
A 36V az az akksi tipusa, nem a feszültsége... Annyi cella abba a dobozkába nem fér, jó eséllyel 5db 18650 cella van benne, ami ugye fullra töltve 21V körüli (gondolom a makita is ilyen)
(#) Ch4rl3s hozzászólása Szept 14, 2023 /
 
Rosszul írtam, a fűrész dobozán és a leírásában is az szerepen, hogy 62 voltos az akku. Mindenképpen először az újratekercselést szeretném megpróbálni, ha nem sikerül akkor majd motorcsere lesz belőle. A 18V-os makita akkun rögtön a töltőről levétel után 20,1 voltot mértem. Ez a fűrész lenne az: https://strausaustria.hu/hitman-akkus-lancfuresz-htchs-62v8-27232
(#) dB_Thunder válasza Ch4rl3s hozzászólására (») Szept 14, 2023 /
 
Szerinted a szénkefék,, kommutátor el fogja bírni a sokszoros áramerősséget??

Idézet:
„Teljesítmény: 62V”

Ez se sikerült nekik!
Szinte kizárt, hogy az eredeti akksiban legalább 16 cella lett volna!
Elengedném ezt a motor tekercselést, de hogy őszinte legyek a "gépet" is, mivel az egész átverés!
(#) pipi válasza Ch4rl3s hozzászólására (») Szept 14, 2023 / 2
 
Hidd el 5db cella van benne, nem több. ha vastagabb a talpa akkor 5*2cella párhuzamosan, de ugyanúgy 21V max
A cimke/papír mindent elbír, olyan mint a pc aktív hangszóró 100W a hozzáadott táp meg 12V 0,5A.
És különben is a 62V az nem feszültség a doksi/speckó szerint, hanem valami kínai teljesítmény mértékegység aminek a jele véletlenül egybeesik az SI mértékegység Volt-jával
(#) Elektro.on válasza dB_Thunder hozzászólására (») Szept 18, 2023 / 1
 
Nézzétek meg jól a linken lévő leírást. Ottvan, hogy "Zsákba macska 2 db termék"
Véleményem szerint ebből az egyik a láncfűrész, a másik meg a csomagolás..
(#) Ch4rl3s válasza pipi hozzászólására (») Szept 20, 2023 /
 
Szia! Szétszedtem a fűrészt, a motorra az van írva, hogy 20 volt. Szétszedtem a motort, letekertem és 16 menetes volt mind az 5 tekercs. Véleményem szerint 12 voltos lehet a gyári akkuja és azért éghetett le a motor mert mindig majdnem koppon hajtotta a 18 voltos akku. Az újratekercselést úgy gondoltam, hogy a gyári menetszámot a 16-ot elosztottam 20-al, ez 0,8. A 0,8-at megszoroztam 24-el, (24 voltosra akarom csinálni a motort) így 19,2 lett az eredmény. Ha 16 menet helyett 20 menetet tekerek fel, akkor szerinted, vagy szerintetek fogja bírni a motor? A forgórészben van hely, ugyan olyan huzalkeresztmetszetből rá fog félni a 20 menet.
Ha ez az akció nem sikerül, akkor ezt a motort fogom belerakni, a fizikai mérete ugyan az.
https://techfun.sk/hu/produkt/vykonny-dc-motor-775-s-okruhlou-oskou...vD_BwE
(#) Atis57 válasza Ch4rl3s hozzászólására (») Szept 21, 2023 /
 
Szia!

Mivel az összefüggés nem lineáris --hanem hiperbolikus ! Igy nem lehet megmondani, a menetszámot.

Az egyenáramú motorok áramfelvétele a Uhálózat --Uindukált /Rarmatura meghatározásből jön ki . A felvett áram adja a nyomatékot ami gyorsitja a forgórészt --s végzi a munkát is.

de csak úgy ; 220V 1100W -s motor kb 70 menetes tekercsel készül.
A kiegyensúlyozást se feled el! mert az ilyen kismotor 4000--10 000 1/min közötti fordulatú.
Következő: »»   3 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem