Fórum témák
» Több friss téma |
Vitathatatlan, hogy lehet csökkenteni a panel méretén.
Lehetséges, hogy javítottak valamit az erősítőn, de nekem pont nem ez volt a célom. Én a Rádiótecnika 1983/9-es számában közölt kapcsolás nyákrajzát próbáltam szebb köntösbe öltöztetni. Ennél a kapcsolásnál nincs külön a bemeneti és a táp GND. A biztosítékokat pedig nem muszáj a végfok panelre építeni szerintem. Még elég sok hobbistának van fekvő elkója a fiókja mélyén. Pioneer
Sziasztok!
Valaki tudna ajánlani a quad405-hoz egy bevált, általa már megépített előerősítőt és hangszínszabályzót? Tudok keresni a keresővel, de nekem egy bevált, már megépített, és kipróbált jól működő, ehhez ez erősítőhöz "méltó" hangszínszabályzós-előerősítő kellene.
Dual opa, a másik fele "emitterkövetőnek" bekötve mert nem kell a végfoknak több erősítés. Ha nagyobb végfokhoz használom aminek kell, akkor nem így kötöm be hanem invertálónak és beállítok neki kb. 2-3 szoros erősítést. Több félét is próbáltam, nekem ez vált be.
Mindenben igazad van.
Én voltam félreérthető. Amiket írtam az nem hibája a "Te" verziódnak, hanem abban más az enyém. És mindezt csak azért hoztam szóba, hogy legyen választási lehetőség. Így mindenki eldöntheti, melyik "irányzat" szimpatikusabb neki.
Itt egy alternatíva.
Nincs benne hangszín, de előfoknak és szintszabályzónak azt hiszem páratlan kis műremek.
Szia!
A 0,63Ohm/2W-os ellenállások nem kicsik oda? Esetleg nem kellene belőlük 5W-os? :pirul:
Igen, ezt megtaláltam a keresés közben. Nagyon gondolkodtam a megépítésén, de nekem kellene egy hangszín is bele. Magát az erősítőt házi használatra építeném, és van egy működő"retró" aiwa 220-as deckem. (természetesen a "modern" CD-hez is használnám az erősítőt).
Köszönöm. Mindenképpen IC-s lesz, de kellene bele hangszín is.
Nem 0,63R, hanem 0,063R kell oda. Ha ilyen érték létezne 2W-osban, akkor az elég lenne mert (most számoltam ki) 5,63A-nek kéne folyni rajta a 2W-hoz.
De annyiba jogos a felvetés, hogy ilyen ellenállás azt hiszem készen nem kapható. Én pl. 0,75-ös ellenálláshuzalból csináltam az enyémet, ami még nem is langyosodik.
Igen, igazad van! Köszi hogy válaszoltál, mert én egy 0,68Ohmos ellenállást raktam volna oda. És a rajzot figyelmesen megnézve az tényleg 0,068Ohm! ([OFF]Én egy ellenállásra akarok rátekerni egy elromlott hajszárító fűtőszálából valahány menetet, mert ellenálláshuzalom nincs... )
A nyákrajzot a szimpla MJ1503-as változathoz feltennéd, vagy elküldenéd?
Hová küldjem?
Normál vagy inverz kép kell? Alkatérsz-oldali vagy rézfóliás-oldali nézetet kérsz? Az ellenálláshuzallal általában az baj, hogy nehéz megmérni pontosan az értékét. Nálam az vált be, hogy valamikor valahonnan szereztem óriási kerámiatestes ellenállásokat, amiknek pontosan ismert volt az értéke. Erről letekertem a huzalt, megmértem pontosan a hosszát, és ebből matekoztam ki mennyi kell egy adott értékhez. A hajszárítóval az lesz a gond, hogy általában wolframból vannak, amiről sok más mellett azt jó tudni, egyáltalán nem lehet forrasztani. A konstantán és a manganin ami viszonylag jól forrasztható.
Igen, ezt tudom. Azért akarom rátekerni egy másik ellenállásra és az ellenállás lábát beforrasztani. Egy 100K ellenállásra rátekerve remélem jó lesz majd az értéke. (Mármint, hogy így nem fog eltérni számottevően az érték a párhuzamos kapcsolás révén).
Az érintkezés miatt viszont félek egy kicsit. Az idő múlásával már az ellenállás lába oxidálódni fog, és kitudja hogy fog érintkezni vele a huzal.
Ha még nem esett volna le, amiről én beszéltem az egy hangszínszabályozó. Ehhez kell az ic egyik fele, a másik fele pedig elé impedanciát illeszteni, esetleg ha szükséges akkor egy picit erősíteni.
Idézet: „ Az ellenálláshuzallal általában az baj, hogy nehéz megmérni pontosan az értékét.” Multiméterrel biztosan. Ezért van a jóöreg eregyenlőúperi. Át kell folyatni rajta nagyobb áramot, és ezt valamint a rajta eső feszültséget már illik a műszernek pontosan mérni.
Igaz! A follower-re, illetve az utána írt 2-3x erősítésre koncentráltam, nem az elejére.
Ez pontosan így van, de beszélni róla sokkal egyszerűbb, mint ténylegesen megmérni. Gyakorlatban gondot okoz, hogy ezek a huzalok általában oxidszigetelésűek, de természetesen ez lekapirgálható, a tiszta felület forrasztható, és ha ez már megvan, akkor valóban működik az Ohm törvény.
Én így szoktam a gyári "kisértékűeket" ellenőrizni, méghozzá a labortápommal, ami egyből méri az áramot és feszültséget. Ez egy olyan kis érték, ahol már a mérővezetéket is be kell kalkulálni, vagy "négyvezetékes" táp kell hozzá, ahol a referenciapont "kívül" van.
Most találtam a Conradban különféle ohmikus értékű ellenálláshuzalokat. Lehet rendelek belőle. És így csak "centizgetni" kell/fogok belőle. Az egyik éppen 2,5Ohm/méter ellenállású. Abból 3 cm kell 0.075Ohmra.
Jó ötlet, nem fogsz csalódni benne.
Aztán ha bizonytalan vagy, még mindig ellenőrizheted magad U/I módszerrel is.
Nem bonyolult megmérni. Hozzáteszem nekem csak olyan huzalokkal volt dolgom ami forrasztható. A hegesztőmet egy 0,01 ohmos sönttel kalibráltam be. Mielőtt nekiláttam azért megmértem biztos ami biztos. Ezzel a módszerrel kb. 3% mérési hibám lett, de a söntről sem tudni mekkora tűrésű, elvileg 5%-os.
A körben folyó áram értéke adott, ezt kell pontosan mérni. A mérővezetékeknek semmi jelentőségük nincs. A körben azért mert az áram értéke adott, a feszültségmérő műszeré pedig az ellenállás sarkain van (ide kell tenni és csak a rajta eső feszültséget méri) és a mérővezetékben pedig minimális áram folyik (néhány száz kohm-1-2Mohm-os bemeneti impedancia) ezért számottevő feszültség sem esik rajta. Semmi extra nem kell hozzá csak egy táp ami tud néhány ampert, és két műszer.
Persze, hogy lehet.
Ezen vagy 30éve buktam egy fogadást az NDK-ban. Alusol névre hallgató "cin" kell hozzá. Vannak HX 512-es hangszoróim amik fokozott klima (mutatványosoknál) mellett is vagy 20éve mennek, aludróttal tekerve, és forrasztva
Ezt ne tedd, mert megszivod. A fütötestnek használt ellenáláshuzalokat, nem véletlenül krimpelik. Nem forraszthatok,(ha használtak, még macerásabb a vastag oxidréteg miatt, és még törékenyé is válnak) ráadássul nagyon torzak, vagyis hangrontók
A gond a 3055-el, hogy elképesztő a különbség a különböző tipusokk közöt
Nemcsak mérve, hallgatva is. Egy cimbim aki ütre gyártotta a Quadott, 2db-ot adott volna egy megismételhetetlenül jól szoló darabért. Egyszer hozám is hoztak egy itthol készült darabot, ami seggre ültetett úgy szólt a Planárommal. 3055 volt benne. Bő 40 Voltal 4ohm 150Wattost csináltam aktiv váltóval 2SD 113-al. hangositásra .Vagy 20 éve ma is meggy valahol Szolnok környékén Néhány módra a Quad is rájött, mert módositoták a az újabbakat. A keresztvezetését klipnél, nem tudták megoldani, vagy nem foglalkoztak vele. Kár mert hangositásnál nagyon kiméli a hangszorót. Főleg a magasnál jótékony
Megítélésed szerint melyik 3055-nek volt a legjobb hangja?
Esetleg egy rangsort is felállíthatnál ha nem titok.
Szia. Arra lennék kiváncsi, hogy meglátásod syerint nem tul kicsi az a trafo egy Quadhoz? azért kérdezem, mert én is kiprobáltam a Quadom egy a tiedhez hasonló méretü trafovan, még lehet kicsit nagyobb is volt és még csak az egyik végfokot sem birta teljesen meghajtani, maxi hangerőn fulladt, és nagzon melegedett a trafo. Jelenleg egy óriás trafórol hajtom, legzalább 1kiloWattos, ezzel szépen szól.
Biztosan kicsi a trafó, de ha nem bömbölteted túlzottan, akár tökéletes is lehet hozzá.
Rangsort nehéz felállitani, olyan sokféle van. Azonos gyártóknál is előfordul, hogy tök más chip van benne.
Amik között jókat lehet találni az alutokos Motorolla, és a valódi Tungsram volt nagyon jó. Nem a jugoszláv ! Tungsram bélyegzővel ! A Motorola hajlamos gerjedésre, mert élég gyors, és sok a selejtes, amik nem indulnak kis áramon. A legnyúzhatóbb az RCA. A régi nagychipesek. Egyébbként a Quad elég kényes a végtranyóra. Nem véletlenül használták anno a BDY 77-et ha jól emlékszem. Ez a 2N 3773 nagy bétás válogatása volt. Ehhez vékony bázis kell, az meg nem birja a nagyfeszt. Rossz a kihozatal. Leálltak vele Egy darabig Toshiba 2SD 424-et használtak. Az meg túl drága volt. Most meg rendelik kódszámmal
Drhati-nak!
Inkább ide rakom fel, hátha másnak is kedvet csinál. Már nem tudom miben tér el attól amit te találtál, de jelenleg nálam ez a "gyártható" változat. A v4.0 a rajzverziót jelenti, a Q1 az MJL-es végtranyóhoz van, a Q2 a TO-3 tokos MJ15003-hoz, és van egy Q3 is, amit huzalozni lehet (számomra szokatlan, de ezt is keresik). Ha ez megfelel, akkor tudok küldeni bármilyen gyártáshoz alkalmas "képet" a panelrajzolatról)
Rég jártam erre. Látom termeltek rendesen. Azért lassan készül az én erősítőm is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |