Fórum témák
» Több friss téma |
Az igaz, de csapágyazni is kell, alul, fölül egy-egy csapágy van. Egyébként az eddigi nyári szélben, mivel télen le van szerelve én 200f/p-et mértem.
percenként 200? Azt szerintem elmérted.
Hihetetlennek tűnik számomra! A vízszintes tengelyűek nem gyors fordulatúak.
Kifelejtettem a lapátok anyagát gyorsulási tényezőjét és persze az átmérőt is.
800mm-es sugárral az kb. 60km/h kerületi sebesség... lehetetlen, hogy nem száll fel!!!
Ezt egy Anna napi nyári zivatarban mértem, amikor másodpercenként többet fordult háromnál. Tartottam tőle, hogy elszáll, de túlélte. Függölegest akartál írni ügye.
Már több napja foglalkoztat a viharvédelem, az a rész, hogy mi is történik ott valójában. Van ennek az elforduló faroknak méretezése a neten. Kezdem jónak tartani, most a számítási módját ellenőrzöm. Igyekszem elérni azt, hogy egy adott gondolatmenethez társítható legyen egy gyártás folyamán történő bemérés és beállítás.
Ez mind csak szöveg, amit most írtam. Átküldöm, amit találtam a neten.
Igen függőlegest
A vízszintesek simán forognak 500-at is .
Enyémen a rotor dől hátra,nagyon jól működik!
Ha életbe lép a viharvédelme,szélből is kifordul,mert a rotor elfordítja az egész gépet vagy 4-5 másodperc,mire újra elkezd forogni egy pofon után! Addig megáll a fordulat is nullára.
Megnézné valaki a mellékletet, hogy a forgalomban lévő képletek szerint mennyire dolgozik jól? Szó volt a minap a gyorsjárás és a lapátszám összefüggéséről, de ezt a logika és a fizika alapján csináltam.
Minden viharvédelem lehet jó és rossz is, attól függően, hogy van megcsinálva.
Nekem ez a megdöntött csapon elforduló farok tetszik. Ezzel el kellene érni: --az oszlop terhelése egy határ után ne növekedjen --az elforduláskor is folyamatosan levehető teljesítmény legyen a generátorról. --és én komolyan gondolom azt, hogy a beállítását a műhelyben kell elvégezni, aztán esetleg csak némi korrekciót igényel. (persze ehhez némi elméleti továbbképzés meg számolgatás kell, amit nem mindenki kedvel…) -- egyik nagy előnye, hogy nincs a munkahelyzethez ütköző, lágyan áll be az alap helyzetbe.
Enyémen is lágyan áll vissza , mert lengéscsillapítóval van megoldva a visszaállás. Kell is!
Mondjuk a súlya az nem kicsi .Rendesen túlméreteztem Túl van komplikálva,de így első gépnek egész jó lett. Nem vitatom a gyári megoldás hatásfokát,nekik van hozzá szélcsatornájuk.Nekünk meg marad a saccolás,próbálgatás. Az a műanyag hordós gép tetszik Kipróbálnám szívesen. Nem tudom hány wattot termelhetne.
Egy oldalon azt a véleményt terjesztik, hogy a kitérítés nem is igazán alkalmas nagy gyorsjárású kerekek viharvédelmére.Magyar Szélenergia Tudományos Egyesület
Nagy gépekre értelmetlen ilyen megoldás!
Gondolj bele,kitérítéskor mekkora súlyt kellene kibillenteni a szélből? Megoldható rövid idő alatt? Nem. NAGY gép,nagy tömeg. Ott a lapátok szögállásával szabályoznak,ahhoz minimális erő kell.És nem terhel plusz erőket a toronyra mint a kitérítés...
Nem a méret számít, hanem a fordulatszám! Pörgettyűként dolgozik a szentem, és minél jobban pörög, annál nehezebb kitéríteni, azon kívül még percesszál is.
Ha visszaolvasol pudding1 egy nagy gyorsjárású hatlapátosa sem nagyon akar leforogni a szélről.
Giroszkóp effektus.
Gondolom a legtöbben forgattunk meg biciklikereket kézben! Az sem szereti ha mozgatva van Minden áron meg akarja taRtaNi a pozícióját.
A tömeg azért nem számít nagyon, mert a szélkerék homlokfelülete és a forgó tömeg között elég szoros az összefüggés, és az emberi léptékek között ha nem is lineáris, de közel van hozzá. A forgó tömeggel együtt pedig nő a kifordítandó berendezés tömege is, viszont az közel van a forgásponthoz.
Üdv Fpali53!
Aranyos kis gép, és szépen van megcsinálva. Pár adatot mondanál róla? Löket, membrán átmérő, a kút nyugvó vízszintje. Kíváncsi vagyok rá nagyon.
Bocs hogy így közbevágok, kb. a téma 150. részénél volt egy hozzászólásom. Most egy konkrét kérdésem lenne. Van egy 24 V-os Maxon motor ami 15W-os. Az rpm-e 4000 körüli. Érdemes szerintetek szélgenerátort építeni belőle. Válaszokat előre is köszönöm.
Löket 10mm. A gumimembrán átmérője kb.150mm. A tányér a gumimembrán közepén kb. 60mm. Mérésem alapján egy fordulat alatt fél deciliter vizet szív, ami nem sok, de szinte egész nap lassan forog, pedig eléggé szélárnyékban van.
Szia István
Bocs hogy eddig nem válaszoltam de nem volt időm. Szóval a rajzot csak sacra csináltam, most meg adom a méreteit is. Mint mondtam még nem teljes a szerkezet mert össze kell hangolnom az összes lapátot. A műanyag lemez hossza 75cm ebből adódóan a piros vonallal rajzolt nem valós de akár hogy állítgattam kisebb vagy nagyobb ívre sehogy sem akart működni. Ezért raktam át úgy ahogy a kék van, érdekes eredmény lett még át se tettem az összes lemezt de már el is kezdett forogni. Ha megnézed a rajzom láthatod a piros rajz szinte meg egyezik a tiéddel a kék pedig teljesen más szögben áll. Vasárnap talán lesz időm és lefényképezem.
Ha a v sebességű szélről levesszük a max teljesítményt, akkor a szélkeréken átmenő szél sebessége 2v/3, a lapát mögött távolabb a szél sebessége v/3.
Ez rendben van, a szélsebességhez ezt kell beírni, én csak kételkedem abban, hogy a lapátszámnak lenne hatása a gyorsjárási tényezőre, a logika szerint a lapát geometriájából adódik.
Vedd figyelembe, hogy a lapátok örvényeket keltenek,
tehát ha több lapát van, akkor már alacsonyabb fordulatnál belefut a következő lapát az előző örvényeibe. Ez biztos nem pozitívan hat a végeredményre.
Építeni lehet, de mivel nagy fordulatszámon adja a megadott értékeket, jelentős fordulatszám növelés kell.
Egy 7-es gyorsjárású kerék esetén 30km/h-s szélben is kb 10-es gyorsító áttétellel kellene hajtani, és ha számításba vesszük, hogy ezzel egy 10 wattos izzót lehetne kiszolgálni, rentábilis biztosan nem lesz. De! Az építés öröme, és a sikerélmény sem semmi, valahol pedig el kell kezdeni.
Igen, a lapátok bekötés felőli vége egyre inkább a tőle forgásirányban előre eső lapát örvényében fog fuldokolni, a lapátok távolsága, a fordulatszám és a szélsebesség függvényében.
Erre használják azt a megoldást, hogy a belső végen nincs profil, a legkisebb nyomatékot adó részt elhagyják, hogy legalább ne fékezzen.
Ott a pont nálad! Nekem ezt nem hitték el.
Lenne egy KÉRDÉSEM a számolgatós kollégákhoz Itt a vihar megint,kicsit méregettem. 6 voltos 105 amperórás akksim van. Ezt tölti a gép egy 24V 200W-os halogén ízzón keresztül. Nagyon világít Rámértem az ízzóra munka közben,18 voltot mértem rajta! Lehet ebből valami teljesítményt számolni? Már most borítékolom,hogy ezt a 200W-os ízzót is ki fogja nyírni! Múltkor sokkal erősebb volt a szél!
Egy 200W -os izzónak az a dolga, hogy nagyon világítson! 2-3 izzó árából egy áramgenerátort összehozhatnál, és akkor nem lenne problémád a kiégett izzókkal, és az akkumulátorok túltöltéséből
saccolni lehet:
Az izzó PTC-s, de ha lineáris elemként kezeljük, akkor saccolható a lejövő teljesítmény izzó meleg ellenállása R= U^2/P =(24^2)/200= 2,88ohm tegyük fel, hogy 18V tápfesznél közel ennyi, legyen 2,5 ohm. Akkor az áram I=gyök(P/R)=8,9A Össz teljesítmény (Uakku+Uizzó)*I Pössz=(6+18)*8,9=213W Egy komolyabb töltésszabályzó nem csak a cuccokat védi meg hanem a kivett teljesítményt is megnövelheti.
A lapátok száma és kialakítása már régen tisztázódott a mi szintünkre (úgy 50 évvel ezelőtt). Az, hogy van aki a jól kialakított lapátok számát megduplázza a könnyebb indulás érdekében, vagy kihasználja a kissé pontatlanabbul elkészített sok lapát fékező erejét nagy fordulaton a túlpörgés ellen, azzal meg nincs semmi gond.
A lapát belső végének kiszélesítése (lásd a Pudding1 gyári szélkerék képét) pedig épp az induló nyomaték megnövelését szolgálja. (az hogy nem megy le a tengelyig teljes szélességben, az gyártástechnológiai ügy) |
Bejelentkezés
Hirdetés |