Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   1033 / 3965
(#) R4v3n hozzászólása Okt 31, 2010 /
 
A mellékelt rajzot csináltam meg. A trafom olyan hogy kettő zöld és kettő fekete kábel jön ki belőle. A rajz pedig csak egy GND-t jelöl. Ezért én a két GND-t összekötöttem. Valószínűleg ezt nem kellett volna... most kihúztam az egyik GND-t így egyáltalán nem melegszik, viszont nem adja le a rendes feszültséget ami érthető... Megpróbálom megcsinálni rendesen hátha működik,ha nem akkor veszek egy új diódahidat.
(#) R4v3n hozzászólása Okt 31, 2010 /
 
Értettem Köszönöm Szépen!
(#) proli007 válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Hello!
Ezt már jónak találom, mindössze a csúcsegyenirányító "időállandó" poti és ellenállás értékével nem vagyok kibékülve. Ha a potit a minimumra tekered, akkor az időállandó, 0,1ms lenne. (10kH-zig szűrne?) Ennek értelme nem sok van, és a 100ohm terhelés, is kicsit sok lenne, hiszen a műveleti erősítő kimenetén is ekkora a soros ellenállás.
Amúgy a fennmaradó 358-as másik felével készíteném el a féltápfeszültséget. Ne lazsáljon! A kondinak is értelmetlen a nagy értéke, mindössze a bemenetek kapnak munkapontot róla..
üdv! proli007
(#) R4v3n válasza lapose hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Üdv! Bocsi már raktam fel kapcsolást amúgy szerintem tőled kaptam és Nem akartam megvárni míg a trafo elolvad, de két másodperc után már dőlt belőle a füst. Rögtön kihúztam.
(#) proli007 válasza smrtln hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Hello!
Inkább azt írhattad volna le, mit szeretnél.
- Egy tranyó nyitásához az szükséges, hogy nagyobb legyen a meghajtó feszültség, mint a bázis-emitter (nyitóirányú dióda) küszöbfeszültsége. Ez kb. 600mV. Tehát 1,5V-al, már röhögve kinyitható. Ha erre gondoltál..
üdv! proli007
(#) uli válasza lapose hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Kössz lapose!
Odafigyelek majd!
uli
(#) Lacko12 hozzászólása Okt 31, 2010 /
 
Sziasztok!
Találtam az oldalon toroid trafóhoz lágyindító kapcsolást és lenne pár kérdésem hozzá!
Az első az lenne hogy ami az alkatrészlistában szerepel diódahíd azt már nem találtam meg HEstore-on és hogy esetleg mivel lehetne helyettesíteni?
Relét sem találtam már megfelelőt esetleg ezzel lehetne-e helyettesíteni?
És biztosíték terén ez megfelel-e egy 1200VA-os toroidhoz!
Válaszotokat előre is nagyon köszönöm!
(#) R4v3n válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Na meg van mi volt a probléma! A trafoból kettő zöld és kettő fekete vezeték jön ki. Ebből egy zöldön és egy feketén van egy sárga jelölés. Én a kettő feketét kötöttem össze GND-nek... Most kicseréltem úgyhogy a GND-t az a két kábel alkotja amelyeken nincs jelölés.
a Diódahídba meg megy az a kettő aminek van jelölése. Így teljesen jól működik a dióda híd sem romlott el, tökéletesen lead 17V-ot!!! Tehát még egyszer köszönöm a segítséget, elnézést hogy csak ezzel zargatlak, de nagy örömömben muszáj volt kiírnom magamból Minden Jót!
(#) Litux hozzászólása Okt 31, 2010 /
 
Hello!
Itt hol kötöm be a negatívat?
(#) kadarist válasza Litux hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Kösd be ez alapján: Bővebben: Link
(#) szkkteam hozzászólása Okt 31, 2010 /
 
Üdvözletem mindenkinek.

Van egy robot vezérlőm PIC16F887-el, minden láb kivezetve, stb müködik. A probléma a következő: az UART-ja foglalt, mivel rajta van egy usb - ttl átalakító. Ezt nem bonthatom meg. Viszont szükségem lenne egy bluetooth-ra. Amit kinéztem, az egy ilyen bluetooth modul lenne.
http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=158
Ez UART-ra csatlakozik, viszont úgy oldanám meg a kommunikációt, mint ezen a forum thread-en írták
http://www.microchip.com/forums/m531423-print.aspx
A lényege az lenne, hogy van 1 láb amin a PIC16F887 tud generálni external interruptot, alacsony vagy magas-ra váltás esetén. És arra rákötném a BT modul Tx pinjét, és amikor jön a start bit, tulajdonképpen ahogy a forumban is volt, leprogramoznám a bitek lekérdezését, és ugyan így a küldést is.

A kérdésem az lenne, hogy ez így megoldható-e?
Válaszotokat előre is köszönöm.
(#) kendre256 válasza R4v3n hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Én a helyedben inkább a sárgával jelölt zöld vezetéket kötném össze a jelöletlen feketével. Azt gyanítom, hogy a sárga jelölés tekercs kezdetét jelentheti, és akkor így kötve alakul ki a középmegcsapolás. Mérésekkel ezt ki is lehet deríteni. Szerintem a mostani kapcsolásodban a két jelölt vezeték között (fekete-sárga és zöld-sárga) nincs váltakozó feszültség, vagy csak minimális, pedig ott 24V váltót kellene mérni.
A te bekötéseddel is lesznek egyenfeszültségek, csak az egyenfeszültség brummosabb lesz (egyutas egyenirányítás).
(#) Kovidivi válasza proli007 hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Már értem, hogy mit gondolsz. A csúcsegyenirányításnál levő potit 600ohm és 1.5k-ohm között használnám. A soros 50ohm azért van ott, ha véletlenül valaki lecsavarná zárlatba, akkor se legyen gond. A kondi értékét lecsökkenthetem. Kicsit túl van méretezve A féltápfeszültséget tényleg készíthetné az LM358. Nagyon jó ötleteid vannak! Köszönöm!
(#) Rober_4 hozzászólása Okt 31, 2010 /
 
Sziasztok!
Sikeresen kimosták a mobilomat a hétvégén. (Samsung d900i)
Kiszárítottam, majd próbáltam beindítani, de a rezgető motor folyamatosan jár. Egyébként elindul, és szerintem tökéletesen működik, de a zizegést egy pillanatra sem hagyja abba. Gondoltam orvosolná a problémát, ha a rezgető motor vezetékét elvágnám, így végleg megszabadulhatok a számomra egyébként is utált rezgető funkciótól.
Sajnos négy vékony vezeték jöhet szóba, mivel szerintem egybe van építve a hangszóróval a motor. Egy piros-fekete és egy piros-kék pár. Sajnos ha rosszat vágok akkor valószínűleg nem fogom hallani amit telefonálok, és a kicsi méretek miatt nem hiszem, hogy meg tudom forrasztani.
Tehát melyiket vágjam?
Bővebben: Link

20. oldal 9-es kép föntről lefele vezetéksorrend:fekete, piros, kék, piros.
Addig is amíg segítetek megpróbálom leégetni a motort, hátha leáll egyszer. :smoke:
(#) Rober_4 válasza Rober_4 hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Egy kép talán segít:

speaker.jpg
    
(#) kendre256 válasza Rober_4 hozzászólására (») Okt 31, 2010 / 1
 
Én megpróbálnám megmérni, hogy melyik vezetékeken van állandóan feszültség. A szigetelést tűvel átszúrva lehetne mérni úgy, hogy minimális lenne rajta a sérülés. A rezgőmotoron valószínűleg elég nagy egyenfeszültség van állandóan, a hangszórón meg váltakozó feszültség, de csak akkor, ha szól.
(#) szucsip hozzászólása Okt 31, 2010 /
 
Üdv!

Azt szeretném megkérdezni, hogy egy átlagos Nokia telefonnak (vagy bármelyik másik márkának) az akkumulátorában van-e a töltést felügyelő/vezérlő áramkör...?

Mert ha nem, akkor minek oda 3 kivezetés az akkura?

Ha van egy nagyon lemerült akkum, azt hogyan tudnám életre kelteni? (Li-polymer, és kb 3V körül van a feszültsége)
(#) Rober_4 válasza kendre256 hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Ok, viszont annyira sérülékeny a készülék, hogy nem akarok sem méricskélni, sem szurkálni, sem kivenni szétszedni a speakert. Abban bízom, hogy megtalálom valahol a neten, hogy a kék vagy a fekete a motoré, aztán elvágom a hozzátartozó pirosat, mint a filmekben. Sajnos nagyon rossz minőségű képeket találtam eddig, és a service manualból is pont kihagyták ezt a részt, pedig ha benne lenne akkor könnyű lenne.
(#) Rober_4 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Egy tokban van az a vacak szerintem a speakerrel, már amennyire hozzáférek. Sajnos nem látok bele, csak a mágnest látom. (A képen a 30L671 felirat) Tőle jobbra van a négy vezeték, ami elgondolásom szerint a motoré, illetve a speakeré. Van valami sárga fehér kocka alakú izé is ott, alatta megy a fekete. Nem vagyok olyan ügyes, hogy szétszedjem, anélkül, hogy széttrancsíroznám a szalagkábeleket. Ezért döntöttem, úgy hogy elvágom az egyik vezetéket. Csak nem találom melyik a logikus választás. Sajnos be is vannak a vezetékvégek öntve valami sárga kenceficével nehogy már látni lehessen hova megy. Igazából a motor pontos helyét sem találtam meg, de onnan rezeg ahol a hangszóró van.
(#) Balaa16 hozzászólása Nov 1, 2010 /
 
Sziasztok!
Meg szeretném építeni a kapcsolásokban lévő 5 zónás lakásriasztót. A kérdésem az, hogy a képen bekarikázott alkatrész mi, és, hogy az 1N4001-et mivel lehetne helyettesíteni?
Üdv: Balázs

riaszto.jpg
    
(#) smrtln válasza proli007 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Szia!

Akkor leírom mit akarok, van egy hőfokkapcsoló modulom amelyen beállítom a max riasztási pontot és amikor ezt eléri akkor kiküld egy 1.5V-os jelet az egyik lábán és ezt kötném egy tranzisztor bázisára, ami egy relét kapcsolgatna. Na most a tranzisztor tranzisztor logika elvén 0-0,8V az alacsony szint és 2,2-5V a magas szint. És ez a 1,5V pont kettő közé esik (a tiltott részbe) és ezért akarom felerősíteni a 1,5V-ot 5V-ra hogy magas szintnek vegye.

smrtln
(#) sromi hozzászólása Nov 1, 2010 /
 
Sziasztok! Ezt a fejegységet szeretném megvenni, mi a vélemény róla?

http://c-sale.unas.hu/spd/unas_161239/VOXBOX_Fejegyseg_FM_autoradio_es_MP3_lejatszo_kart

A másik kérdésem meg, hogy van egy 4.1-em az autóban, és ennek a fejegységnek a kimentetét akarom annak a bemenetére kötni. Ez 25 W-ot tud kimenetenként, a 4.1-em meg egy "gagyi" PMPO 820 W, nem tudom mennyi ez reálisan, de ha összekötöm a kettőt, akkor abból vmi minőség romlás származhat, vagy vmi probléma?
(#) kendre256 válasza Balaa16 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
A képen bekarikázott rész a 4050 buffer egy-egy kapuja. (A buffer egy digitális "erősítő").
4050 adatlapja
A 4001 helyett jó pl. 4002, 4003... 4007, vagy bármilyen legalább 50V-os 1A-es dióda.
1N4001-1N4007 adatlapok
(#) Balaa16 válasza kendre256 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Köszönöm a válaszodat.
(#) Rober_4 válasza kendre256 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Végül is ez a módszer bejött. 2,5vot mértem. Így elvágtam a kéket (nem a pirosat )
Sajnos egy picit megviselte a sok szétszedés a telefont, most a billentyűzet nem akar menni, úgyhogy megakadtam a pinkódnál, pedig az tegnap még jó volt.
Na majd összerakom még egyszer, köszönöm a segítséget!
(#) szucsip válasza szucsip hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Látom; ti sem értetek a telefon akkumulátorokhoz...
(#) szkkteam hozzászólása Nov 1, 2010 /
 
Üdvözlet.

Lenne egy olyan problémám, hogy egy PIC16F887-et és egy Samsung Galaxy S i9000 telefont szeretnénk összekötni. A telefon küldene adatot a PIC-nek, az meg ledet villanta, motort indítana, stb. A telefon és a PIC összekötését elegánsan gondoltuk, kábellel. Nos a PIC-en van egy USB-TTL átalaító, ami B female portban végződik. a Telefonon micro usb B van, ha jól emlékszem. A gond az lenne, hogy a PIC-et valahogy USB-hostá kéne varázsolni, és szoftveresen, vagy nem tudom milyen lehetőségek vannak még, felépíteni a kapcsolatot és fogadni az adatokat telefontól.
Valakinek esetleg van ötlete, hogy ezt miként lehetne megcsinálni, esetleg, hogy meglehet-e csinálni.
(#) Abukodonozo válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Nagyon köszönöm!
(#) szucsip válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Köszönöm, de a "csak tölteni kell" dolog ott hibádzik,hogy a telefon töltőcsatlakozója elromlott, és a javítás nem kivitelezhető.

Ezért csak kivéve tudom tölteni.
(#) egabor51 hozzászólása Nov 1, 2010 /
 
Sziasztok!
Van egy hangfrekvenciás kimenőnek kinéző trafóm.
Jó lenne ha valaki meg tudná mondani, hogy ez
valamikor, milyen típusú erősítőben üzemelt felhasználható-e saját készítésű erősítőhöz.
A vasmag keresztmetszete 18 cm2 a trafón lévő
felirat TK 222-A
Köszönöm előre is.

trafó.jpg
    
Következő: »»   1033 / 3965
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem