Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   1035 / 3965
(#) nedudgi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Nem.
A mosógép szelep túl nagy. Nekem 4mm belső átmérőjű csőre kellene szelep. a meghajtó valószínűleg egy szobaszökőkút szivattyúja, ami lavórból nyomja a vizet. Túl sokszor ázott már el lakásom, hálózati víz kizárva.
(#) hapro válasza Doncso hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Igazából zenert vettem hozzá. Csak sajna nincs 19V-os a konthaban, így 20V-os lett belőle. Remélem ez az 1V nem nagyon bántja majd. Ebből kaptam 10W-ost. Abban már jobban bízok mint egy kicsikében.
Valami ötleted van, hogy ezt a 20V-ot hogy lehetne 1V-tal lejjebb tornászni?
Valószínű PC tápból bontott trafó lesz benne, abból szerintem van de majd körül nézek.
(#) Doncso válasza hapro hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Zolikám, ne majrézzál már. Teljesen jó lesz oda a 20v-os, mutass egy olyan laptopot, ami 19V-ról megy, de 20 ról elszáll, pláne ha egy mikro másodpercre kap 20v-t, de még az se biztos, hogy megemelkedik a fesz a táp halálakor, persze ha egyáltalán meghal valamikor. Szóval a valószínűségi ráta kb 1:10000-hoz. És mint tudjuk a szerencs fia vagy, így sansztalan, hogy baj legyen. Ne aggódj, teljesen jó lesz oda.
(#) kendre256 válasza R4v3n hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
A te bekötésed szerint az egyenirányítás egyutas, együtemű.
Amit én javasoltam (és ahogy általában szokták csinálni), az egyutas, kétütemű.
Ezen a linken lehet látni, hogy az együtemű egyenirányító csak minden második félhullámmal tölti a kondenzátort, míg a kétüteműben minden félhullám tölti a kondenzátort.
Amíg nincs terhelve, addig nincs észrevehető különbség (szinte nincs is brumm), de terhelés hatására növekszik a brumm. Ekkor már nem mindegy, hogy a kondenzátor milyen sűrűn kap újra töltést, és mennyi ideig tart, amíg csak kisül. Az együteműnél a brumm frekvenciája 50 Hz (20 ms-onként töltődik a kondenzátor), a kétüteműnél viszont 100 Hz (10 ms-onként töltődik a kondenzátor). A magasabb frekvenciájú brummot ugyanakkora kondenzátor (ugyanakkora terhelés mellett) jobban szűri, vagyis kisebb lesz.
Ennek a dokumentumnak a 2. és 3. ábrája mutatja, hogy a kétütemű egyenirányító kb. feleakkora brummot ad (ugyanakkora terhelés esetén), mint az együtemű.
Mindkét doksiban van középleágazásos (középmegcsapolásos) tekercsre is példa.
Az általad megépített, középleágazásos, graetz egyenirányítós kapcsolás lényegében az egyutas, kétütemű egyenirányítónak felel meg, csak a pozitív és negatív tápfeszültségeket előállító részeket ugyanarról a trafóról biztosítják, a kapcsolást összevonták. Az áramutak végigkövetésével viszont ki lehet deríteni, hogy pontosan mi is történik.
(#) kendre256 válasza hapro hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Annó én az ilyen problémákat úgy oldottam meg, hogy egy elég nagy áramú tirisztort raktam a kimenetre párhuzamosan és valahova sorosan egy olvadóbiztosítékot. A tirisztor gyújtóelektródáját a kimenőfeszültségről egy zeneren keresztül vezéreltem. Ha a kimenőfeszültség az adott maximális értéket meghaladta, a kisáramú zeneren keresztül begyújtott a tirisztor, és rövidre zárta a táp kimenetét, a biztosíték kiolvadt. A tirisztornak akkora áramúnak kell lennie, hogy elbírja a táp rövidzárási áramát a biztosíték kiolvadásának idejéig.
Tirisztor helyett megfelelő feszültségű szupresszordióda is jó. A szupresszor talán gyorsabb, viszont a tirisztort szinte bármilyen feszültségre be lehet állítani a kisáramú zenerrel (zenerrel sorba kapcsolt dióda, schottky segítségével).
Ja, az olvadóbiztosítót olyan helyre kell tenni, hogy ne növelje a táp belső ellenállását (a kimeneti feszültségfigyelő elé)...
(#) HA3GX hozzászólása Nov 2, 2010 /
 
Sziasztok!

Az 1k5 1.5kOhmot jelent? Ha megnézitek a kapcsoláshoz tartozó hsz-t Bővebben: Link akkor valaki említ egy ilyet: "Kiválóan működik.A mic. és a táp közötti 1k5-t kicserélve 50k(vagy kisebb) pot.méterre az érzékenységet lehet állítani."

Ebből arra következtetek, hogy ez sokkal több mint 1.5kOhm.
Köszi
(#) hapro válasza Doncso hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Na jó...csak már kezdtem elfelejteni ezt a szerencse fia dolgot!
De a Dumb és Dumberben is megkérdezte a fickó a nőt, hogy mennyi esélyem van nálad egy magam fajta fickónak 1:1000-hez?
- Inkább azt mondanám, hogy 1:1.000.000-hoz....
- Tehát van esélyem!!
(#) pucuka válasza HA3GX hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Az 1k5 1.5 kohmot jelent.
Ez az ellenállás a mikrofon kapszulában levő erösítő félvezető munkaellenállása, és a mikrofon előfeszültsége is egyben.
Az elektret mikrofon tulajdonképpen egy speciális kondenzátor mikrofon fajta, aminek a működéséhez tápfeszültség szükséges, és mivel ez egy nagy kimenőimpedanciával rendelkező eszköz, mindjárt beleintegrálnak többnyire egy FET -es impedanciaillesztő áramkört is
(#) HA3GX válasza pucuka hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Szia!

Köszönöm válaszodat, csak azért voltam bizonytalan mert itt az egyik hozzászóló valami 50kOhmos potméterről beszélt. Mikrofon nélkül lehet tesztelni a kapcsolást?
(#) proli007 válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Hello!
Nem lett volna ésszerűbb, a kondit és az ellenállásokat is inkább a 10-szeresére növelni? De akár az ellenállásokat is lehetett volna 200kohm-ra növelni..
üdv! proli007
(#) proli007 válasza hapro hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Hello!
- A feszültség felemelkedésétől legfőképpen akkor lehet tartani, ha a feszültségfigyelő visszacsatoló hálózat megszakad. Tehát ebből a szempontból itt, a P1 trimmerpoti van rossz helyen. Annak az R3-al kellene sorba lenni, az eredeti helyét pedig rövidrezárni.
(Persze akkor az ellenállások és a potihoz is más értékű szükséges. R1=5,1k R2=51k, R3=8,2k, P1=470ohm. Így kb. 18,6..19,6V között szabályozható a táp, referencia és ellenállások pontosságától függően..)
- Ha még aggódsz, akkor az Endre által javasolt megoldást kell alkalmazni. Egy 18V-os zéner, és egy tirisztor Gate feszültsége, éppen kb. 19V körülire adódik. Gate-Katód közé, egy 100ohm és egy 100nF. Az anódját, pedig közvetlen az F1 bizti után kell bekötni. Ha megnő a feszültség, kiveri a biztit. (Ki is fogja ) "Trimmerelni", meg a zénerrel soros ellenállással/diódával lehet. (De Doncso jól tudja, nincs a lapos toppban millivoltmérő, mint ahogy másban sem..)
üdv! proli007
(#) hapro válasza proli007 hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Na köszönöm. Most ez volt a pont az í-re. Áthelyezem azt a potit, és máris nyugodtan fogok aludni. Miután már elkészítettem .
(#) smrtln válasza proli007 hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Szia!

Köszi szépen a segítséget, végre működik

smrtln
(#) B.I hozzászólása Nov 2, 2010 /
 
Sziasztok. Engem az érdekelne, hogy mi történik akkor egy akkuval, ha tulságosan lemeritem és miért nem lehet már utána rendesen használni?
(#) hapro hozzászólása Nov 2, 2010 /
 
Ebben a kapcsolásban: Bővebben: Link
A C3-C4, C16, C6-C9 kondik megfelelnek normál ELKÓ-ból is, vagy Low ESR kondik kellenek oda?
(#) pucuka válasza hapro hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
A C6 - 9 helyre praktikusan LowESR kondik kellenek. A többi lehet közönséges is.
(#) Dániel X válasza pucuka hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Mi az a LowESR kondi?
(#) hapro válasza pucuka hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
És gyakorlatilag azzal csak tartósabb lenne, igaz?
(#) belganarancs hozzászólása Nov 2, 2010 /
 
"A bementi fokozatot követő, akusztikus teret szimuláló RC hálózat 470nF-os kondijai Siemens gyártmányú kocka (szeletelt) kondik"
Az lenne a kérdésem,ha esetleg ilyen kondikat nem sikerülne beszereznem,akkor milyen típusú kondival lehet helyettesíteni,hogy a minőség ne romoljon?Bővebben: Link
(#) belganarancs válasza belganarancs hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
A linkem majdnem jó,sajnos csak az oldalt hozza fel,az audio sarok/FH3 kapcsolásról lenne szó.

fh3_4.png
    
(#) pucuka válasza Dániel X hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Olyan különleges elektrolit kondenzátor, aminek kicsi a soros veszteségi ellenállása. Impulzus üzemű tápoknál, ahol rövid ideig nagy áramok folyhatnak ez egy igen fontos paraméter.
(#) nikolatesla hozzászólása Nov 2, 2010 /
 
Hali!
Szerintetek egy HU85-el meg tudok hajtani egy GU81-et?
(#) pucuka válasza hapro hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Nem csak tartósabb, de a szűrés is csökken a soros ellenállás növekedésével. Pl. gyors, impulzus szerű terhelésváltozások esetén, annyira lecsökkenhet a tápfeszültség pár 100 ns -ra, hogy akár ettől a processzor le is fagyhat. (ez az alaplapi kondenzátorok problémája)
A tápodban a FET is gyorsan kapcsolja a tekercsben tárolt energiát a szintén gyors diódán keresztűl a nagy kapacitású pufferkondi bankra. itt igen rövid ideig igen nagy csúcsáramok folynak, és erre kell méretezni minden alkatrészt.
(#) c27 hozzászólása Nov 2, 2010 /
 
Sziasztok.
Autórádió antennátját hogy lehet behangolni? Mármint magában az autórádióban? Az állomáskereső hátulján van 4 csavar azzal kell hozzáhangolni az antennához, mert külön trimmer kondit nem látok.
(#) Kovidivi válasza proli007 hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Azóta gondolkoztam a dolgon, és valóban, kevésbé terhelné a műv. erősítőt, ha inkább az 1.5k-t növelném, tehát ezt fogom tenni. Csak túl gyorsan válaszoltam.
(#) nikolatesla válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Ja bocs elírtam egy GU50-el egy GU81-et!
(#) c27 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Helló.
Hát a fene se tudja lehet vagy vagy 15-20 is bár nem tudom. Antenna nem volt hozzá gyári csak külön egy olyan autós antenna, de elég bajos, mert egyik irányba jól szól másikba meg csak zúg és még a kocsiban sincs csak úgy az udvaron teszteltem. (Egyszer volt a kocsiba de nem szól vagy csak alig érthetően.) Mit lehet vele kezdeni? De azt is próbáltam, hogy ha távolabb viszem a rádiótól az antennát kicsit jobb. Esetleg antenna erősítő kéne vagy valami szűrés? Zajszűrő van hozzá valami tekercses cucc lehet az alapján ami rá van rajzolva, de az bolti. Esetleg kondi nem kell? Bár még nincs a kocsiban sem szóval sok zajt nem szed össze, de így sem jó. Valami tanács.
(#) c27 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Hát az antennát kicseréltem egy ilyen összecsukható kihúzható antennár egy rádióról lett levéve. A kábel árnyékolt a dugó meg talán az is tűrhető talán. De az antenna úgy van megcsinálva, hogy 2 eres kábel megy az egyik az antenna a másik meg a rádió testje. de ha megérnintem a testet (az antenna felfogatójára van rákötve) akkor kicsit jobb, vagy ha egy darab vashoz érnintem, magát ha az antennát érintem egy vashoz inkább rosszabb szokott lenni.
(#) lono981 hozzászólása Nov 3, 2010 /
 
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy használ e valamelyikőtök "harmadik kezet"? Megéri vagy felesleges kiadás?
Itt a hestore.hu oldalon is árulnak.
Köszi
(#) bbalazs_ válasza lono981 hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Nekem ritkan kellene, de akkor nagyon. Szerintem 2e-t mindenkeppen meger.
Következő: »»   1035 / 3965
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem