Fórum témák
» Több friss téma |
A változtatások a levehető teljesítményre nem hatnak érdemben (a teljesítménytekercselésnek a helye adott), csak a feszültség lesz nagyobb azonos fordulaton, így könnyebb a tárolása, egy töltésszabályzóval kezelhetővé válik, lehet vele akkumulátort tölteni. Egy gépkocsi generátor teljes gerjesztéssel 30V körül szolgáltat üzemi fordulaton. Erős mágnesekkel szerelve négyszeres menetszámú (és 1/4 keresztmetszetű) állórész-tekercseléssel 120V üresjárási feszültség várható, emberi számítás szerint a névleges üzemi fordulatszám kb. 3/4-énél. Ez sajnos kísérleteket igényel. Ahogy erbe is írta, a mágnesek erejét csak az ésszerű mértékig szabad növelni, az állórész vasa sem mindentudó.
A 6-800W-os gépkocsi generátorok tehát ugyanilyen teljesítményűek maradnak, és az állórész tekercselés cseréje nem olcsó, házilag körülményes is (kezdésnek nem javasolt). Akkor "érdemes" ha másképp nem lehet használható energiát kinyerni.
Én egy busz generátor átépítésére gondoltam, az 100 A azt viszonylag olcson be tudom szerezni. Az állórész tekercselésével lehet e a névleges fordulatszámot csökkenteni? Gond e ha túl erős mágnes kerűl bele?
A tekercselését szakira bíznám, ahogy mondtad nem pipére való a csengetyű. kösz a segítőkészséged
Csak alacsonyabb fordulattól lesz kezelhető a feszültség. A vas teljes kihasználásával (mágnes csere) lesz valamivel kisebb a névleges teljesítményhez tartozó fordulatszám.
48V 2A üresjáratban motorként. Az sacc 48V 20A-t jelent tartós terhelésnél., 7-8000-es fordulatszámon. 7kW-ot rövid ideig bírhat el, és ne feledjük, a modellben az áramló levegő erősen hűti. Talán 1kW-ot tudhat tartósan generátorként. Kérdés az ára. Gondolom nem csak pár ezer ft az ára.
Egyszerű szélsebesség mérő műszer.
Autóban kalibrálni kell. Mész 50Km/h-val és addig állogatod a hosszúsági adatot amíg pontos nem lesz. Kb. 5 perc az egész. ennél egyszerűbbet nem találsz. Ha van otthon tojásformájú műanyag vagy kup akkor az is jó hozzá. Annyit még hozzá hogy 3 lapátos verzióval pontosabb én átalakítottam az enyémet.
Ne haragudj d egy szót se értek ebből, nem a te írásoddal, hanem az én lmémbe van a bibi. megtennéd, hogy megmagyarázod! köszönöm.
Megterhelő lenne egy print screent nyomni és elmenteni jpg formátumba?
Az ár 100 USD+szállíttás=max30e ft. A model gépek 20-30 percet reppűlnek, ha ennyit bír "rövid ideig" 2,5 kW-on és 1 kW-ot tartósan, az nekem tökéletesen megfelelne. Szerintem a gépek se repűlnek 20 m/s felett, ahol a szélkeréken a motor is már csúcson lenne, vagyis nagy terhelésnél a szélkeréken is megkapja a léghűttést, alacsonyabb fordulaton meg talán nem melegszik annyira, vagy tévedek!!
Bocsi a cégnél nem tudtam megcsinálni.
Itt a kép. Csak egy kerékpár sebességmérő kell hozzá.
Szia István.
Korábban mondtam hogy van a Youtub-on egy videó a félbevágott hordókkal. Most megtaláltam. Első rész Második részrész Harmadik részrész A zörgést szerintem a műanyag fogaskerék okozza de lánchajtással is meg lehet oldani.
Szóval áttekercseléssel nem lesz nagyobb a generátor teljesítménye, mert a vékonyabb huzal nagyobb menetszámot, ezáltal nagyobb feszültséget tesz lehetővé, de kisebb áramot. A megengedhető áram persze nagyobb valamivel, mert a hőhatása az áramerősség négyzetével arányos. Az áttekercselés akkor szükséges, ha az elérhető fordulatszámon csak kis feszültséget adna a generátor. Az eredeti tekercselőhuzal keresztmetszetének a negyedével, négyszeres menetszám, vagyis négyszeres feszültség érhető el.
Ha az erősebb mágnesekkel az időegység alatti fluxusváltozás nagyobb, akkor a generátor kisebb fordulaton eléri azt a feszültségszintet, amit már lehet kezelni, tárolni. Ennek az állórész vasmagja szab határt, ha telítődik akkor hiába növeljük tovább a mágnes erősségét.
Szia!
Ha van kidobni való pénzed,akkor dobd ki. Mindenki a saját kárán tanul... Persze ha csinálsz egy 6 méter átmérőjű kereket,az meg tudja hajtani.(pár hónapot bírni is fog talán) De nem hiszem hogy akkorát akarsz! Ehhez a motorhoz akkora áttétel kell,hogy elviszi a gép összes teljesítményét! Annak is örülhetsz,ha megmozdul. Ökölszabály a minél nagyobb feszültségről üzemelő motor. 24V alatt ne is próbálkozz,és KIS FORDULATÚ motor kell! Kb 1:5.ös áttétel az ideális.Ehhez kell motort keresni.
Köszi!
Ha kerékpár kerék méretű lenne a kütyü akkor pontosan is mérné a szélsebességet? Átmérőre gondolok. Van ilyen kütyüm elrakva valahol több is Reed relé kell csak hozzájuk,az nem gond.
A reedet nem tartom szerencsésnek fordulatonként egy jel kis sebességnél nem sok, egy opto-érzékelő nagyobb számú jelet adhatna egy perforált tárcsával, ez megkönnyíti és pontosítja a mérést.
Egy magnetofon motor fordulatszámfüggő feszültséggenerátor lévén használható tachogenerátorként, egy panelvoltmérővel korrekt eredményt adhat.
Az ilyen "kihegyezett" modellezőmotorok hatalmas hátránya még a rövid élettartam. Ha egy hasonló modellmotor 10 órán át dolgozik (nem egy alkalommal, hanem összesen!) az sok. A 100 óra kímélettel is kisebbfajta csoda, és még most is csak négy napos a szélgépünk.... én átgondolnám.
Mekkora az UPS-ek üresjárati teljesítményfelvétele? Az egyik 0,4A, a másik 0,7A 12-os akkuról. Sokallom. 300-asok lehetnek. Szerencsére az egyik hálózat nélkül is indul. A nagyobbik készenléti áramfelvételű...
Ha valóban nagyot akarnék alkotni, akkor egy négy póluspárú (720-as fordulatszámú) 400V-os háromfázisú motor forgórészét cserélném le saját gyártású állandómágnesesre.
Ha elég az állórészkalickák száma, akár több póluspárra is meg lehet tekercselni.
Sziasztok régen töröm már a fejem egy szélgenerátoron ,és épitettem is már szélkereket de csak egy egyszerüt led világitott ha fuj a szél.Most már egy olyat szeretnék ami feltölt egy aksit.Tud valaki Segiteni ?? Van egy egyszerü ami tetszik beteszem a linket szerintetek ez elég egy akkuhoz.??
Ez alig több mint 400mm átmérőjű kerék... véleményem szerint egy mobiltelefon akkujához jó szélben elég lehet. Jópofa hobbicucc, sikerélménynek, látványosságnak megfelelő.
Egész aranyos de áram termelésre nem igazán jó
Bár elöször csak kicsibe kell kezdeni
A feszültsége 12V is lehet, de a teljesítménye kevés ahhoz, hogy akkut komolyan lehessen tölteni vele.
Becslésem szerint egy autó-akkumulátor önkisülési áramát talán fedezni tudja, akár 50-100mA -t is el tudok képzelni, de 14V-on 5A áram kell(ene) egy személyautó akku töltéséhez.
valami javaslatotok nincs vagy kép terv csak 1 akkut akarok tölteni
Ügyes kézimunka ceruza akku töltésére jó lehet!
Azt írták hogy 39V jön le róla,de a teljesítményét elhallgatták.Vajon miért? Vajon hány milliampert termelhet? Evvel a szakmai felkészültséggel sokkal nagyobb gép is játszva elkészíthető.
Igen.
A fordulatból és a megadott megtett útból számolja ki a sebességet. Elég nagy határok között lehet állítani a megtett utat. A kerékpárnál ugye a kerék egy fordulat alatt megtett útjának a hosszát kell beírni. Nekem DVD lemezen van a mágnes és az autóból a napfénytetőn kirakva kalibráltam. A haver tartotta az ötvenet (digitális a kijelző a kocsin) Én meg addig finomítottam a hosszúsági adatot amíg a kütyü 50km/h-nem, mutatott. Ugyanígy csináltam meg a fordulatszámmérőmet. Úgy kalibráltam, hogy másodpercenként húztam el a mágnest az érzékelő előtt tik-takkolva mint az inga, ugyanis ha egy percben ugye 60 másodperc van akkor az 60 fordulat egy perc alatt ugyebár. Ha megvan a pontos adat akkor már akkora kerékre rakod amekkorára csak szeretnéd, az adatot nem kell változtatni mert tök mindegy hogy 30cm vagy 3m átmérőjű a mágnes mindíg ugyanakkor ér oda. Én addig állítgattam a hosszúsági adatot amíg a kütyü 6.0 körül nem mutatott és mivel 99,9km/h-ig mér ez a maximum nekem 999 fordulat/percetjelent. Tehát ha mutat nekem 13.5km/h-t az ebben az esetben 135 ford/perc.
Sajnos, egy darabig nem tudtam válaszolni a röhögéstől.
CD-ROM motor átépítés"Az átlagos CD motor méretétől függően 30W...100W teljesítményt képes felvenni, és 60...80% hatásfokkal átalakítani." Hahaha... Induláskor pillanatokra felvehet ilyen teljesítményt az a hüvelykujjkörömnyi motor, de a 60-80% hatásfokban minimum kételkednék. 100W-on a második tizedmásodpercben már füstöl, a harmadikban meg már nincs is. A buszgenerátor használható ötlet. Annál alább ne add! De ahhoz még a 2,4 m átmérő is csak játék.Szélkerék teljesítményének kiszámítása Eszerint a 4 m átmérőjű keréktől 10 m/s szélsebesség felett már várható a 3 KW. Magyarországon az átlagos szélsebesség állítólag 4 m/s. !!!
Jó kis kütyü! Hasznos és olcsó!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |