Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   268 / 507
(#) Stewe válasza Szabó F hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
A változtatások a levehető teljesítményre nem hatnak érdemben (a teljesítménytekercselésnek a helye adott), csak a feszültség lesz nagyobb azonos fordulaton, így könnyebb a tárolása, egy töltésszabályzóval kezelhetővé válik, lehet vele akkumulátort tölteni. Egy gépkocsi generátor teljes gerjesztéssel 30V körül szolgáltat üzemi fordulaton. Erős mágnesekkel szerelve négyszeres menetszámú (és 1/4 keresztmetszetű) állórész-tekercseléssel 120V üresjárási feszültség várható, emberi számítás szerint a névleges üzemi fordulatszám kb. 3/4-énél. Ez sajnos kísérleteket igényel. Ahogy erbe is írta, a mágnesek erejét csak az ésszerű mértékig szabad növelni, az állórész vasa sem mindentudó.
A 6-800W-os gépkocsi generátorok tehát ugyanilyen teljesítményűek maradnak, és az állórész tekercselés cseréje nem olcsó, házilag körülményes is (kezdésnek nem javasolt). Akkor "érdemes" ha másképp nem lehet használható energiát kinyerni.
(#) Szabó F válasza Stewe hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Én egy busz generátor átépítésére gondoltam, az 100 A azt viszonylag olcson be tudom szerezni. Az állórész tekercselésével lehet e a névleges fordulatszámot csökkenteni? Gond e ha túl erős mágnes kerűl bele?
A tekercselését szakira bíznám, ahogy mondtad nem pipére való a csengetyű.
kösz a segítőkészséged
(#) Stewe válasza Szabó F hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Csak alacsonyabb fordulattól lesz kezelhető a feszültség. A vas teljes kihasználásával (mágnes csere) lesz valamivel kisebb a névleges teljesítményhez tartozó fordulatszám.
(#) szsrobert válasza Szabó F hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
48V 2A üresjáratban motorként. Az sacc 48V 20A-t jelent tartós terhelésnél., 7-8000-es fordulatszámon. 7kW-ot rövid ideig bírhat el, és ne feledjük, a modellben az áramló levegő erősen hűti. Talán 1kW-ot tudhat tartósan generátorként. Kérdés az ára. Gondolom nem csak pár ezer ft az ára.
(#) athor77 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Egyszerű szélsebesség mérő műszer.
Autóban kalibrálni kell.
Mész 50Km/h-val és addig állogatod a hosszúsági adatot amíg pontos nem lesz.
Kb. 5 perc az egész.
ennél egyszerűbbet nem találsz.
Ha van otthon tojásformájú műanyag vagy kup akkor az is jó hozzá.
Annyit még hozzá hogy 3 lapátos verzióval pontosabb én átalakítottam az enyémet.
(#) athor77 válasza athor77 hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Ez lemaradt.

Dok2.doc
    
(#) Szabó F válasza Stewe hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Ne haragudj d egy szót se értek ebből, nem a te írásoddal, hanem az én lmémbe van a bibi. megtennéd, hogy megmagyarázod! köszönöm.
(#) Barret válasza athor77 hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Megterhelő lenne egy print screent nyomni és elmenteni jpg formátumba?
(#) Szabó F válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Az ár 100 USD+szállíttás=max30e ft. A model gépek 20-30 percet reppűlnek, ha ennyit bír "rövid ideig" 2,5 kW-on és 1 kW-ot tartósan, az nekem tökéletesen megfelelne. Szerintem a gépek se repűlnek 20 m/s felett, ahol a szélkeréken a motor is már csúcson lenne, vagyis nagy terhelésnél a szélkeréken is megkapja a léghűttést, alacsonyabb fordulaton meg talán nem melegszik annyira, vagy tévedek!!
(#) athor77 válasza Barret hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Bocsi a cégnél nem tudtam megcsinálni.
Itt a kép.
Csak egy kerékpár sebességmérő kell hozzá.

Kép1.jpg
    
(#) athor77 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Szia István.
Korábban mondtam hogy van a Youtub-on egy videó a félbevágott hordókkal.
Most megtaláltam.
Első rész
Második részrész
Harmadik részrész

A zörgést szerintem a műanyag fogaskerék okozza de lánchajtással is meg lehet oldani.
(#) Stewe válasza Szabó F hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Szóval áttekercseléssel nem lesz nagyobb a generátor teljesítménye, mert a vékonyabb huzal nagyobb menetszámot, ezáltal nagyobb feszültséget tesz lehetővé, de kisebb áramot. A megengedhető áram persze nagyobb valamivel, mert a hőhatása az áramerősség négyzetével arányos. Az áttekercselés akkor szükséges, ha az elérhető fordulatszámon csak kis feszültséget adna a generátor. Az eredeti tekercselőhuzal keresztmetszetének a negyedével, négyszeres menetszám, vagyis négyszeres feszültség érhető el.

Ha az erősebb mágnesekkel az időegység alatti fluxusváltozás nagyobb, akkor a generátor kisebb fordulaton eléri azt a feszültségszintet, amit már lehet kezelni, tárolni. Ennek az állórész vasmagja szab határt, ha telítődik akkor hiába növeljük tovább a mágnes erősségét.
(#) Barret válasza Szabó F hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Szia!
Ha van kidobni való pénzed,akkor dobd ki.
Mindenki a saját kárán tanul...
Persze ha csinálsz egy 6 méter átmérőjű kereket,az meg tudja hajtani.(pár hónapot bírni is fog talán)
De nem hiszem hogy akkorát akarsz!
Ehhez a motorhoz akkora áttétel kell,hogy elviszi a gép összes teljesítményét! Annak is örülhetsz,ha megmozdul.
Ökölszabály a minél nagyobb feszültségről üzemelő motor. 24V alatt ne is próbálkozz,és KIS FORDULATÚ motor kell! Kb 1:5.ös áttétel az ideális.Ehhez kell motort keresni.
(#) Barret válasza athor77 hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Köszi!
Ha kerékpár kerék méretű lenne a kütyü akkor pontosan is mérné a szélsebességet? Átmérőre gondolok.
Van ilyen kütyüm elrakva valahol több is Reed relé kell csak hozzájuk,az nem gond.
(#) Stewe válasza Barret hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
A reedet nem tartom szerencsésnek fordulatonként egy jel kis sebességnél nem sok, egy opto-érzékelő nagyobb számú jelet adhatna egy perforált tárcsával, ez megkönnyíti és pontosítja a mérést.
Egy magnetofon motor fordulatszámfüggő feszültséggenerátor lévén használható tachogenerátorként, egy panelvoltmérővel korrekt eredményt adhat.
(#) Stewe válasza Barret hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Az ilyen "kihegyezett" modellezőmotorok hatalmas hátránya még a rövid élettartam. Ha egy hasonló modellmotor 10 órán át dolgozik (nem egy alkalommal, hanem összesen!) az sok. A 100 óra kímélettel is kisebbfajta csoda, és még most is csak négy napos a szélgépünk.... én átgondolnám.
(#) szsrobert hozzászólása Nov 3, 2010 /
 
Mekkora az UPS-ek üresjárati teljesítményfelvétele? Az egyik 0,4A, a másik 0,7A 12-os akkuról. Sokallom. 300-asok lehetnek. Szerencsére az egyik hálózat nélkül is indul. A nagyobbik készenléti áramfelvételű...
(#) Stewe hozzászólása Nov 3, 2010 /
 
Ha valóban nagyot akarnék alkotni, akkor egy négy póluspárú (720-as fordulatszámú) 400V-os háromfázisú motor forgórészét cserélném le saját gyártású állandómágnesesre.
Ha elég az állórészkalickák száma, akár több póluspárra is meg lehet tekercselni.
(#) tycy hozzászólása Nov 3, 2010 /
 
Sziasztok régen töröm már a fejem egy szélgenerátoron ,és épitettem is már szélkereket de csak egy egyszerüt led világitott ha fuj a szél.Most már egy olyat szeretnék ami feltölt egy aksit.Tud valaki Segiteni ?? Van egy egyszerü ami tetszik beteszem a linket szerintetek ez elég egy akkuhoz.??
(#) Stewe válasza tycy hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Ez alig több mint 400mm átmérőjű kerék... véleményem szerint egy mobiltelefon akkujához jó szélben elég lehet. Jópofa hobbicucc, sikerélménynek, látványosságnak megfelelő.
(#) westhorses válasza tycy hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Egész aranyos de áram termelésre nem igazán jó
Bár elöször csak kicsibe kell kezdeni
(#) tycy hozzászólása Nov 3, 2010 /
 
de azt irja hogy 12 v
(#) mex válasza tycy hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Mekkora terheléssel? Vagy csak üresen mérve?
(#) Stewe válasza tycy hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
A feszültsége 12V is lehet, de a teljesítménye kevés ahhoz, hogy akkut komolyan lehessen tölteni vele.
Becslésem szerint egy autó-akkumulátor önkisülési áramát talán fedezni tudja, akár 50-100mA -t is el tudok képzelni, de 14V-on 5A áram kell(ene) egy személyautó akku töltéséhez.
(#) tycy hozzászólása Nov 3, 2010 /
 
valami javaslatotok nincs vagy kép terv csak 1 akkut akarok tölteni
(#) tycy válasza mex hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
nemtudom csak képen láttam nem épitettem meg
(#) Barret válasza tycy hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Ügyes kézimunka ceruza akku töltésére jó lehet!
Azt írták hogy 39V jön le róla,de a teljesítményét elhallgatták.Vajon miért? Vajon hány milliampert termelhet?

Evvel a szakmai felkészültséggel sokkal nagyobb gép is játszva elkészíthető.
(#) athor77 válasza Barret hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Igen.
A fordulatból és a megadott megtett útból számolja ki a sebességet.
Elég nagy határok között lehet állítani a megtett utat.
A kerékpárnál ugye a kerék egy fordulat alatt megtett útjának a hosszát kell beírni.
Nekem DVD lemezen van a mágnes és az autóból a napfénytetőn kirakva kalibráltam.
A haver tartotta az ötvenet (digitális a kijelző a kocsin)
Én meg addig finomítottam a hosszúsági adatot amíg a kütyü 50km/h-nem, mutatott.

Ugyanígy csináltam meg a fordulatszámmérőmet.

Úgy kalibráltam, hogy másodpercenként húztam el a mágnest az érzékelő előtt tik-takkolva mint az inga, ugyanis ha egy percben ugye 60 másodperc van akkor az 60 fordulat egy perc alatt ugyebár.
Ha megvan a pontos adat akkor már akkora kerékre rakod amekkorára csak szeretnéd, az adatot nem kell változtatni mert tök mindegy hogy 30cm vagy 3m átmérőjű a mágnes mindíg ugyanakkor ér oda.

Én addig állítgattam a hosszúsági adatot amíg a kütyü 6.0 körül nem mutatott és mivel 99,9km/h-ig mér ez a maximum nekem 999 fordulat/percetjelent.
Tehát ha mutat nekem 13.5km/h-t az ebben az esetben 135 ford/perc.
(#) erbe válasza Szabó F hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Sajnos, egy darabig nem tudtam válaszolni a röhögéstől.
CD-ROM motor átépítés"Az átlagos CD motor méretétől függően 30W...100W teljesítményt képes felvenni, és 60...80% hatásfokkal átalakítani." Hahaha...
Induláskor pillanatokra felvehet ilyen teljesítményt az a hüvelykujjkörömnyi motor, de a 60-80% hatásfokban minimum kételkednék. 100W-on a második tizedmásodpercben már füstöl, a harmadikban meg már nincs is.
A buszgenerátor használható ötlet. Annál alább ne add!
De ahhoz még a 2,4 m átmérő is csak játék.Szélkerék teljesítményének kiszámítása
Eszerint a 4 m átmérőjű keréktől 10 m/s szélsebesség felett már várható a 3 KW.
Magyarországon az átlagos szélsebesség állítólag 4 m/s. !!!
(#) westhorses válasza athor77 hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Jó kis kütyü! Hasznos és olcsó!
Következő: »»   268 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem