Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   9 / 70
(#) pucuka válasza tiborlaki hozzászólására (») Szept 16, 2010 /
 
Súlyos következménye lehet, leéghet. Ezért kell használni a motorvédő kapcsolót.
(#) tiborlaki válasza pucuka hozzászólására (») Szept 16, 2010 /
 
Köszönöm a gyors választ.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Szept 17, 2010 /
 
Sziasztok

Adott egy ipari kapunyitó motor 3 kivezetés jön a mociból, mind a 3 egymásra 19 ohm ellenállású, teljesítménye 500W.
A vezérlés 220V ot kap, de szerintem egy elég komoly elektronika állíthat elő benne 3 fázist (ami elszállt )
Meg tud-e erősíteni valaki abba, hogy ez egy 3 fázisú 380V-os motor tulajdonképpen?
üdv
(#) erbe válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
"Meg tud-e erősíteni valaki abba, hogy ez egy 3 fázisú 380V-os motor tulajdonképpen?"
Nem!

Ha 220 V a betáp, akkor a fázisváltó 3*220 V-ot termel neki. Gyanítom, hogy semmiféle fázisváltó nincs benne, csak a segédfázis átváltásával fordítják a forgásirányt. De ha képet tudnál feltenni a tönkrement elektronikáról, mi is okosabbak lehetnénk.
(#) zsoltee0001 válasza erbe hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
Szia

Mellékeltem, a motor vezetékei a B R O csatikra mennek
Üdv
(#) erbe válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
Ez valóban frekiváltó. Ha jól látom, csak a kis kondi pukkant el, vagy mellette az a nagy IC is, aminek a közepén van egy halvány folt? Ja, meg a túlsó vége felé is van valami kormolódás.
A motor nem lehet nagyobb, mint 3*230V.
(#) zsoltee0001 válasza erbe hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
Inkább azt sorolnám ami ép maradt
Valami okosságot kell kitalálnom, amivel ezt a vezérlést kiválthatom, mert 120k huf.
Szóval 380-ról megy a motor, csak a sorrendet kell eltalálni?
üdv
(#) erbe válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
Nem megy 380-ról. !!!
Ha már feltétlen közvetlenül akarod meghajtani, kell elé 3fázisú trafó.
(#) zsoltee0001 válasza erbe hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
Ezt most nem értem, az előbb írtad, hogy 3 X 220 V, az meg 380V ... nem? 3 fázis, fázisonként 220V.
Miért kell ide trafó?
(#) erbe válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
3*230 V az nem egyenlő 3*380 V-tal. !!!
A frekiváltó után a vonali feszültség 230 V, a fázisfeszültség ~130 V. A bemeneti 230 V egyenirányításával nem lehet a ~320 V egyenfeszültségből 380-at kihozni.
(#) Prison hozzászólása Szept 19, 2010 /
 
Üdv lenne egy kérdésem.

Nem régiben került hozzám egy 220/380V-os 3 tonnát bíró emelő motor. Ennek kb mennyi lehet az ára ? (nem volt még használva)
(#) Vacok hozzászólása Szept 24, 2010 /
 
Sziasztok!
Egy régi centrifugamotorral kapcsolatban lenne egy olyan problémám, hogy van 3 kivezetésem, egy egy között 60ohmot mérek, a harmadiknál pedig 120-at. Mellékelek egy képet, hogy szerintem hogy néz ki a motor, és hogyan kell bekötni. Szerintetek helyes ez így?

motor.JPG
    
(#) erbe válasza Vacok hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Igen.
(#) Vacok válasza erbe hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Köszönöm a segítséget!
(#) simsonrider hozzászólása Szept 26, 2010 /
 
Sziasztok!
Nekem az lenne a kérdésem, hogy esetleg valaki nem tudja, hogy a régi ETA 400 márkajelzésű porszívóban mekkora motor van? Hány W-os? Úgy tudom hogy 800 W körüli, lehetséges-e ez? (még mielőtt jönnétek, nincs névtáblája)
Hogy tudom meghatározni a fordulatszámát?

Azt szeretném megcsinálni, hogy a motor elé bekötök egy potmétert, azzal szabályoznám a feszültséget ezáltal a fordulatszámát is, annyira nem nagy gáz, hogy veszít a teljesítményéből (korongozógéphez kellene, oda kis fordulaton meg csak rárakjuk az agyagot középre...).
Megvalósítható ez az ötlet?
Várom válaszotokat!

Üdv.
(#) kendre256 válasza simsonrider hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
A porszívókban univerzális motorok vannak. Ezek fordulatszáma a terheléstől erősen függ, de 10000 felett lehet simán (azért van olyan sivító hangja).
A fordulatszámát potméterrel szabályozni felejtős (kellene hozzá sokszáz wattos potenciométer).
A fordulatszámát megmérni leginkább fordulatszámmérővel lehet. (Lehetne még reflexiós optokapuval meg oszcilloszkóppal (vagy frekvenciamérővel), de az macerás.)
Egy korong hajtásához porszívómotorral nagyon nagy áttétel kellene, idegbajt kapnál a sivításától és szerintem nem is órákig tartó működésre tervezték. A működéséhez fontos a porszívón áramló levegő hűtése is.
Szerintem egy korong hajtásához inkább egy régi mosógépmotor kellene (az újakból már mindent kispórolnak, a burkolatot is). Annak sokkal kisebb a fordulata (1500), kisebb áttétel kell. Ugyan sokkal kisebb a teljesítménye is, de az áttétel miatt szerintem elég lenne az is. Fordulatszám szabályozásra valami mechanikus megoldást csinálnék (úgyis kellene valami kuplung is), azzal nem változna a teljesítmény, csak a fordulatszám.
(#) torokb hozzászólása Okt 3, 2010 /
 
Szervusztok!
Adott egy 24/42 V-os háromfázisú aszinkron gép. Eredetileg 220/380 V-os volt, de áttekercselték, én már így vettem. Frekvenciaváltóról használom. A frekvenciaváltó a frekvenciával arányosan változtatja a motor feszültségét is, egészen a névleges értékig. Tudomásom szerint a feszültség további emelésének a szigetelés szab határt. Van információtok arról hogy a névlegesnél esetleg mennyivel nagyobb feszültség alkalmazható komolyabb élettartam csökkenés nélkül? Vagy mekkora az élettartam csökkenés? Ugyan ez érdekelne 380 (400) V-os motoroknál is.
(Esetleg nem elképzelhető hogy a 42V mellett alkalmazott vezetők szigetelése ugyan olyan mint a 380V-on alkalmazottaké, hogy csak egy szigeteléstípusú drótot kelljen raktáron tartani?)
(#) lacik2 hozzászólása Nov 6, 2010 /
 
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék hogy milyen ragasztóval lehetne visszaragasztani egy villanymotorban a széthullott mágneseket?
(#) lacik2 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
Köszönöm szépen!
(#) lacik2 válasza (») Nov 6, 2010 /
 
Elnézést kérek a bambaságomért!
(#) Halal hozzászólása Nov 7, 2010 /
 
Udv mindenkinek!
Egy temaban kernem a segitegeteket:
Adott egy furogep (furo-kalapacs), amiben elkopott a szenkefe. Ezt egy ugyes szaki valami vekonyabb, nem belevalora cserelte...termeszetesen szikrazott.
Szetszedtem, kitakaritottam, es gondoltam veszek bele szenkefet, de addig nem koltenek ra sokat, amig nem tudom, hogy a forgoresz nem sinylette meg.
Igazabol nem talaltam ra "egyszeru" megoldast, hogy hogyan lehetne kimerni.
Amit tettem, hogy megmeregettem ellenallas merovel az egymas mellett levo szegmenseket a kommutatorban.
Azt tapasztaltam, hogy 24 szegmensbol 3 helyen szakadas van (nem egyenlo tavolsagokban), a tobbi helyen kb 0.8ohm merheto ket egymas mellett levo kommutatorszelet kozt.
Tudna valaki segiteni, hogy hogyan tudnam pontosabban meghatarozni, hogy jo-e vagy sem? Vagy hogy hogyan kell egy ilyen merest pontosan elvegezni? Es hogy mit jelent az a jelenseg, amit tapasztaltam? Jol gondolom, hogy kuka lett a forgoresz?

Elore is koszi a valaszokat!
(#) erbe válasza Halal hozzászólására (») Nov 7, 2010 / 1
 
Ha bárhol szakadás van, akkor már nincs is értelme tovább vizsgálódni.
Érdemes megnézni a szakadást mutató kommutátorszeleteket, nincs e kiolvadva a forrasztás, ha meg sajtolt, akkor hátha a szelet mellett törött el a szál. A hibák javítása, szakadások megszűnése után lehet tovább méregetni. Kisfeszültségű trafóval, esetleg még ellenállást is sorbakötve méregetni az áramfelvételt. Szemben álló szeletekre érinteni a tüskéket és így körbelépegetni a kommutátoron. Ha valahol jelentős eltérés van a többitől, kuka. ~30%-ig még nem számít, mert nem egyforma hosszúak a tekercsek.
Megtekercseltetni nem olcsó mulatság. Komoly gépnél megéri, "gazdaságos" barkácsgépnél gazdaságosabb újat venni.
(#) Halal válasza erbe hozzászólására (») Nov 7, 2010 /
 
Szia!
Koszi a gyors valaszt!!!
Hogyan lehet hazilag javitani a "forrasztast"? (Bar szerintem sajtolt, ahogy nezegettem)
Nem latszik rajta hiba...sajnos a torest sem lehet latni, bar nem durvultam, kapargattam a lakkozast.
De ha megis ez a baj, van ra javaslatod, hogy hogyan lehetne ugy javitani, hogy tartos legyen?
Koszonom!
(#) Halal válasza erbe hozzászólására (») Nov 7, 2010 /
 
Igazad volt, jobban vegigneztem lupeval, es az egyik szelet mellett kapasbol latszik, hogy el van torve a vezetek.
A kerdes az, hogy hogyan lehet ilyen hibat hazilag javitani? Gondolom, ha siman toben megforrasztom, az sem a razkodast, sem a hot nem fogja kibirni
(#) Dániel X hozzászólása Nov 7, 2010 /
 
Üdv!

Segítség kéne! Régebben hallottam hogyha egy fém dobozba feltekerünk drótot meg valamit még mókolunk akkor lesz egy kis motorunk . Tud valaki valamit ez ügyben?

Köszi!
(#) zolika60 válasza Halal hozzászólására (») Nov 7, 2010 /
 
Csak a forrasztás minőségén múlik. Nem olvad az olyan könnyen. A rázkódást is bírja, ha jól sikerült. :yes:
(#) erbe válasza Dániel X hozzászólására (») Nov 7, 2010 /
 
Ne higgy el mindent, amit híresztelnek!
(#) VIM válasza Halal hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Szia!
Olvastam a problémádat a fúrókalapáccsal kapcsolatban, ami nálam is most fordult elő a múlt hónapban a hét éves gépemnél. Sajnos a tekercshuzalok kimelegedtek a kommutátor szeletek zászlóinak a zsugorkötéseiből és felületük oxidos lett, amit nem lehet megjavítani olyan szinten, hogy további használatot tegyen lehetővé. Átmenetileg javul a tekercsek ellenállás értéke a csatlakozási pontok átforrasztásával, DE hosszú távon a forrasztások kristályszerkezete oly mértékben leromlik, hogy ismét átmeneti ellenállás növekedés lesz a vége, ami körtüzet von maga után és az csak hatványozza a bajt. Sajnos le kellett mondanom a kedvenc gépem javításáról. Alkatrészei rendkívül hasonlatosak a többi típuséhoz, de nem csereszabatosak, sajnos. Vettem egy másikat, mindenféle celle-cullang nélkül (no koffer, csak doboz), és a munkát befejeztem a teraszomon.
(#) Halal válasza VIM hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Koszi a valaszt mindenkinek, azt hiszem, nem szorakozok a javitassal!
(#) ha1drp hozzászólása Nov 13, 2010 /
 
Infó szeretnék kapni tőletek. Van egy 24v AC villanymotorom (antennaforgató). Szerintetek van-e lehetőség arra, hogy a fordulatszámát növeljem, illetve táplálható-e négyszögjellel.
Köszi
Következő: »»   9 / 70
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem