Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Ha jól rémlik, akkor külföldi oldalakon is azt olvastam, hogy a 6080 kevésbé jó, mint az orosz változat vagy akár a 6AS7.
Ilyeneket használt már valaki közületek?
Sziasztok !
Szeretnék építeni 6p3s-SE végfokomhoz egy előerősítőt + hangszínt , segítségeteket szeretném kérni ebben . Találtam egy kapcsolást : RTÉK 1997 228. oldal . A RIAA nem kellene belőle . Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban kérem szóljon , vagy ha van egyszerűbb és jobb kapcsolási tipp . Előre is köszönöm . Gábor
Én RTC 6080-at használtam, nem volt vele gondom,
de az orosz cső is jófajta. Ellenállás ügyben a DALE-t ajánlom, vagy REMIX R534-et, vagy a Conrad-os 1W-os Beyschlag-ot.
Szia !
Hát ennek ellenére én kevésnek tartom ezt a meghajtást . Szívesen megnézném , akár már 20W környékén is , V6 , V7 rácsain a 10KHz szinusz alakját és a V4, V5 rácsaihoz viszonyított szimmetriáját is . Katodin szerintem nagyobb pentódákat sem képes normálisan kihajtani , JLH sem alkalmazza közvetlenül , minőség csak + fokozat beiktatásával érhető el vele . Az erősítést tudnád növelni kis átalakítással az SRPP -t u követővé lehetne alakítani pici változtatással és akkor már 6dB körüli visszacsatolással is mehetne .
sziasztok Nagyok kérdésem lenne lehet e épiteni autoba valo csöves erösitöt? szoval szeretnék a kocsimba 1 vagy 2 ilyet ha lehetséges? legalább érdemes erröl ábrándoznom vagy nem köszi az infot elöre is
Szia Zoli,
Mi lesz a trafótakaró plecsnik sorsa? Úgy látom még az eredeti Left-Right felállás van érvényben.
Ezekre gondolsz?
A félvezetőeszközök megjelenése előtt is voltak autórádiók. Egy relés szerkezet megszaggatta a 6V-os egyenáramot (akkor még az volt elterjedve), majd azt transzformálták pár száz voltra.
Szia.
Köszi az infot, nem tudtam hogy a csöveknek fontos a rázkodás mentessége. de szivesen halgatnám a csöves erösitöt is. szoval kb mennyibe lenne megépiteni 2 x 60w os erölködöt?
Kimenőre tegnap nem adtam választ , pótolom .
Rajz TINA , szinulálni is lehet vele előzetesen a kapcsolást .
Szia !
Még csak bele lett dobálva , nincs beragasztva , polírozni is kell . Csövekhez sem készültek el a szokásos gyűrűk . Dobozon kell még kicsit dolgozni .
Hm mint a kocsi ára ? trabantom van hihi
Szoval sajna nem lehetséges, pedig szerettem volna egy olyan csöviset ami egy kicsit felül mulja az 52 wattos végfokot de azért köszi az infokat
Először azt kell eldöntened, hol és mekkora helyet szánsz az erősítőnek. Ha ez megvan, már variálhatsz, hogy milyen csövek/trafók menjenek bele. A kocsi akksifeszültségét (gondolom 12V-os rendszerű) mindenféle átalakítás nélkül használhatod a csövek fűtésre.
Az anódfeszültség előállítása már más téma, de erre is van megoldás. Bővebben: Link
Javítsatok ki ha tévedek de én 4x EL84 PP-t látok "reálisnak" toroid kimenőkkel csövenkénti LM337-el belőni a 6,3-as fűtést. És olyan kapcsolóüzeművel (talán a legnehezebb része a projectnek) ami tarósan tud a 12V DC-ből 250V DC / 400mA-t szolgáltatni. A csövek szétrázásától én is komolyan aggódnék pláne Magyarországon-Trabival
52 és 60W között olyan kicsi a külömbség, hogy észre sem veszed. Ha ügyesen intézed az alkatrészek beszerzését, talán olcsóbban kijön mint a kocsid.
Én nem tennék bele LM337-et, hanem sorba kötném két-két cső fűtését (mármint ha 12V-os rendszerű a Trabi), így fele akkora áram elég lenne a fűtéshez.
Igen, de 6.3x2=12.6 pláne hogy papíron (sosem mértem) 11-16V-ig kell számítai a fesz ingadozásra az autóknál. Így rossz esetben 11/2=5.5V-al táplálná a 6,3-as fűtőszálat, ja és persze rázná is
Szia mekkora a teljesitménye
Szerintem is gyenge.
Lenne még az erősitőbe, ha ezt rácsáramot leadni képes meghajtóra cserélnék.
Szia!
Én 1kHz-el mértem végig, jelalakilag, és erősítésileg, nameg teljesítményileg az erősítőt. A teljesítmény sávszélességet is egy 20Hz-től 20kHz-ig felfutó hangforrással ellenőriztem a 3dB-es tartományon belül. 10kHz-el, ha egyszer lesz időm, megnézem a végcsövek rácsait, bár nem mond sokat, de az 1kHz szép volt, az is igaz, hogy pont akkor ijedtem meg, mert a végcsövek rácsain nagyobb volt a jelfeszültség, mint az anódjukon... A 6H13C erősítése jó ha 0,9 szeres, szó szerint "szelep" cső! Egyenlőre örültem, hogy kész lett, és, hogy jobb hangja van mint KTN-ként, és még a teljesítménye is 3x-os...
Itt már visszább említettem, hogy 75W-ot tud max, de ez csak zenei teljesítmény, színusszal 60W-ig elfogadható a tetejének, és az aljának a jelalakja.
Bár füllel hallgatva a 75W-nál sem érezhető a torzítás. Idézet: „A 6H13C erősítése jó ha 0,9 szeres, szó szerint "szelep" cső!” Ez érdekes , mert az adatlapja és a méréseim sem ezt bizonyítják . Valóban kicsi az erősítése , de 1,5-2 x erősítés elérhető .
Végre összejött egy 6С19П PP erősítőhöz elegendő alkatrész. Első PP erősítőm lenne, így nem igazán foglalkoztam még PP kimenőtrafókkal. A vasmagjaim 8,6 cm^2 keresztmetszetű hiperszilek, az anódfeszültségnek 180V-ot gondoltam. Szerintetek mekkora primer ill. szekunder menetszámot érdemes tekerni?
Az jó, nekem is haladhatna a PPP-m Mivel hajtod?
A viszonylag alacsony anódfeszültség miatt E88CC-re gondoltam, de mielőtt végleges döntést hoznék, többféle kettőstriódát is kipróbálok. Az egyik csőfél végezné a seszültségerősítést, míg a másik katodin kapcsolásban hajtaná a végcsöveket ehhez hasonló módon.
Ami gondot jelent számomra, a kimenőtrafó menetszámainak megtervezése, vagyis, hogy hány "kohm-osak" legyenek a primer tekercsek?
Szerintem a katodin ide nem szerencsés. Amúgy 2,5-3,5 k-ra kell illeszteni, nem kritikus, 2K5 kicsit nagyobb teljesítményt ad, 3,5-4K-nál meg kisebb a torzítás.
Igen, ezekre.1W 1%-os Beyschlag-ok.
Az általam épitett dolgokba is van néhány, ennyiért nem rossz vétel. 6080 csővel kapcsolatban: a fotón látható RTC-t használom, nagyon jó hangja van.
Na jó, teszek majd velük egy próbát, ha már véglegesítettem a dolgokat, úgysem kell oldalanként 5-6 darabnál több. Az egyik kolléga itt hirdette hogy van neki 1000-ért, csak kihajították a reklámmal. Nem tudom, hogy merjem-e a dolgot. Van ugye pár csövem és próbára meg nem dobnék ki most pénzt. Na majd meglátom, lassan jön a trafó.
Én 2,5k-ra tekertettem a 4-4 csőnek (oldalanként).
Párhuzamos végcsöveknél 1,5 K-ig is le lehet menni.
Egy régebbi Évkönyben 1,25 K volt, de ott már nől a torzítás. Viszont te vállalhatod nagyobb, 5K/cső illesztést, mert a párhuzamos cső miatt van bőven teljesítménytartalék, és igy a torzítás is kisebb. |
Bejelentkezés
Hirdetés |