Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Csöves erősítő készítése
 
Témaindító: seedz, idő: Márc 31, 2006
Témakörök:
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Lapozás: OK   1109 / 2208
(#) bakos13gab válasza Bassmester hozzászólására (») Nov 6, 2010
Ha jól rémlik, akkor külföldi oldalakon is azt olvastam, hogy a 6080 kevésbé jó, mint az orosz változat vagy akár a 6AS7.
Ilyeneket használt már valaki közületek?
(#) dragon073 hozzászólása Nov 6, 2010
Sziasztok !
Szeretnék építeni 6p3s-SE végfokomhoz egy előerősítőt + hangszínt , segítségeteket szeretném kérni ebben . Találtam egy kapcsolást : RTÉK 1997 228. oldal . A RIAA nem kellene belőle . Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban kérem szóljon , vagy ha van egyszerűbb és jobb kapcsolási tipp .
Előre is köszönöm .
Gábor
(#) (Felhasználó 1947) válasza bakos13gab hozzászólására (») Nov 6, 2010
Én RTC 6080-at használtam, nem volt vele gondom,
de az orosz cső is jófajta.
Ellenállás ügyben a DALE-t ajánlom, vagy REMIX R534-et, vagy a Conrad-os 1W-os Beyschlag-ot.
(#) CHZ válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 6, 2010
Szia !

Hát ennek ellenére én kevésnek tartom ezt a meghajtást . Szívesen megnézném , akár már 20W környékén is , V6 , V7 rácsain a 10KHz szinusz alakját és a V4, V5 rácsaihoz viszonyított szimmetriáját is . Katodin szerintem nagyobb pentódákat sem képes normálisan kihajtani , JLH sem alkalmazza közvetlenül , minőség csak + fokozat beiktatásával érhető el vele . Az erősítést tudnád növelni kis átalakítással az SRPP -t u követővé lehetne alakítani pici változtatással és akkor már 6dB körüli visszacsatolással is mehetne .
(#) vistalive hozzászólása Nov 6, 2010
sziasztok Nagyok kérdésem lenne lehet e épiteni autoba valo csöves erösitöt? szoval szeretnék a kocsimba 1 vagy 2 ilyet ha lehetséges? legalább érdemes erröl ábrándoznom vagy nem köszi az infot elöre is
(#) MrBrown válasza CHZ hozzászólására (») Nov 6, 2010
Szia Zoli,
Mi lesz a trafótakaró plecsnik sorsa? Úgy látom még az eredeti Left-Right felállás van érvényben.
(#) bakos13gab válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Nov 6, 2010
Ezekre gondolsz?
(#) varttina válasza vistalive hozzászólására (») Nov 6, 2010
A félvezetőeszközök megjelenése előtt is voltak autórádiók. Egy relés szerkezet megszaggatta a 6V-os egyenáramot (akkor még az volt elterjedve), majd azt transzformálták pár száz voltra.
(#) vistalive válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 6, 2010
Szia.
Köszi az infot, nem tudtam hogy a csöveknek fontos a rázkodás mentessége. de szivesen halgatnám a csöves erösitöt is. szoval kb mennyibe lenne megépiteni 2 x 60w os erölködöt?
(#) CHZ válasza Bassmester hozzászólására (») Nov 6, 2010
Kimenőre tegnap nem adtam választ , pótolom .
Rajz TINA , szinulálni is lehet vele előzetesen a kapcsolást .
(#) CHZ válasza MrBrown hozzászólására (») Nov 6, 2010
Szia !
Még csak bele lett dobálva , nincs beragasztva , polírozni is kell . Csövekhez sem készültek el a szokásos gyűrűk . Dobozon kell még kicsit dolgozni .
(#) vistalive válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 6, 2010
Hm mint a kocsi ára ? trabantom van hihi
Szoval sajna nem lehetséges, pedig szerettem volna egy olyan csöviset ami egy kicsit felül mulja az 52 wattos végfokot de azért köszi az infokat
(#) varttina válasza vistalive hozzászólására (») Nov 6, 2010
Először azt kell eldöntened, hol és mekkora helyet szánsz az erősítőnek. Ha ez megvan, már variálhatsz, hogy milyen csövek/trafók menjenek bele. A kocsi akksifeszültségét (gondolom 12V-os rendszerű) mindenféle átalakítás nélkül használhatod a csövek fűtésre.
Az anódfeszültség előállítása már más téma, de erre is van megoldás. Bővebben: Link
(#) MrBrown válasza varttina hozzászólására (») Nov 6, 2010
Javítsatok ki ha tévedek de én 4x EL84 PP-t látok "reálisnak" toroid kimenőkkel csövenkénti LM337-el belőni a 6,3-as fűtést. És olyan kapcsolóüzeművel (talán a legnehezebb része a projectnek) ami tarósan tud a 12V DC-ből 250V DC / 400mA-t szolgáltatni. A csövek szétrázásától én is komolyan aggódnék pláne Magyarországon-Trabival
(#) varttina válasza vistalive hozzászólására (») Nov 6, 2010
52 és 60W között olyan kicsi a külömbség, hogy észre sem veszed. Ha ügyesen intézed az alkatrészek beszerzését, talán olcsóbban kijön mint a kocsid.
(#) varttina válasza MrBrown hozzászólására (») Nov 6, 2010
Én nem tennék bele LM337-et, hanem sorba kötném két-két cső fűtését (mármint ha 12V-os rendszerű a Trabi), így fele akkora áram elég lenne a fűtéshez.
(#) MrBrown válasza varttina hozzászólására (») Nov 6, 2010
Igen, de 6.3x2=12.6 pláne hogy papíron (sosem mértem) 11-16V-ig kell számítai a fesz ingadozásra az autóknál. Így rossz esetben 11/2=5.5V-al táplálná a 6,3-as fűtőszálat, ja és persze rázná is
(#) heinrik endre válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 6, 2010
Szia mekkora a teljesitménye
(#) hangszoros válasza CHZ hozzászólására (») Nov 6, 2010
Szerintem is gyenge.
Lenne még az erősitőbe, ha ezt rácsáramot leadni képes meghajtóra cserélnék.
(#) EcoPityu válasza CHZ hozzászólására (») Nov 7, 2010
Szia!

Én 1kHz-el mértem végig, jelalakilag, és erősítésileg, nameg teljesítményileg az erősítőt. A teljesítmény sávszélességet is egy 20Hz-től 20kHz-ig felfutó hangforrással ellenőriztem a 3dB-es tartományon belül.
10kHz-el, ha egyszer lesz időm, megnézem a végcsövek rácsait, bár nem mond sokat, de az 1kHz szép volt, az is igaz, hogy pont akkor ijedtem meg, mert a végcsövek rácsain nagyobb volt a jelfeszültség, mint az anódjukon... A 6H13C erősítése jó ha 0,9 szeres, szó szerint "szelep" cső!
Egyenlőre örültem, hogy kész lett, és, hogy jobb hangja van mint KTN-ként, és még a teljesítménye is 3x-os...
(#) EcoPityu válasza heinrik endre hozzászólására (») Nov 7, 2010
Itt már visszább említettem, hogy 75W-ot tud max, de ez csak zenei teljesítmény, színusszal 60W-ig elfogadható a tetejének, és az aljának a jelalakja.
Bár füllel hallgatva a 75W-nál sem érezhető a torzítás.
(#) CHZ válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 7, 2010
Idézet:
„A 6H13C erősítése jó ha 0,9 szeres, szó szerint "szelep" cső!”


Ez érdekes , mert az adatlapja és a méréseim sem ezt bizonyítják . Valóban kicsi az erősítése , de 1,5-2 x erősítés elérhető .
(#) varttina hozzászólása Nov 7, 2010
Végre összejött egy 6С19П PP erősítőhöz elegendő alkatrész. Első PP erősítőm lenne, így nem igazán foglalkoztam még PP kimenőtrafókkal. A vasmagjaim 8,6 cm^2 keresztmetszetű hiperszilek, az anódfeszültségnek 180V-ot gondoltam. Szerintetek mekkora primer ill. szekunder menetszámot érdemes tekerni?
(#) klemo86 válasza varttina hozzászólására (») Nov 7, 2010
Az jó, nekem is haladhatna a PPP-m Mivel hajtod?
(#) varttina válasza klemo86 hozzászólására (») Nov 7, 2010
A viszonylag alacsony anódfeszültség miatt E88CC-re gondoltam, de mielőtt végleges döntést hoznék, többféle kettőstriódát is kipróbálok. Az egyik csőfél végezné a seszültségerősítést, míg a másik katodin kapcsolásban hajtaná a végcsöveket ehhez hasonló módon.
Ami gondot jelent számomra, a kimenőtrafó menetszámainak megtervezése, vagyis, hogy hány "kohm-osak" legyenek a primer tekercsek?
(#) hgy válasza varttina hozzászólására (») Nov 7, 2010
Szerintem a katodin ide nem szerencsés. Amúgy 2,5-3,5 k-ra kell illeszteni, nem kritikus, 2K5 kicsit nagyobb teljesítményt ad, 3,5-4K-nál meg kisebb a torzítás.
(#) (Felhasználó 1947) válasza bakos13gab hozzászólására (») Nov 7, 2010
Igen, ezekre.1W 1%-os Beyschlag-ok.
Az általam épitett dolgokba is van néhány, ennyiért nem rossz vétel.
6080 csővel kapcsolatban: a fotón látható RTC-t használom, nagyon jó hangja van.

IMG_3126.JPG
    
(#) bakos13gab válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Nov 7, 2010
Na jó, teszek majd velük egy próbát, ha már véglegesítettem a dolgokat, úgysem kell oldalanként 5-6 darabnál több. Az egyik kolléga itt hirdette hogy van neki 1000-ért, csak kihajították a reklámmal. Nem tudom, hogy merjem-e a dolgot. Van ugye pár csövem és próbára meg nem dobnék ki most pénzt. Na majd meglátom, lassan jön a trafó.
(#) klemo86 válasza hgy hozzászólására (») Nov 7, 2010
Én 2,5k-ra tekertettem a 4-4 csőnek (oldalanként).
(#) hgy válasza klemo86 hozzászólására (») Nov 7, 2010
Párhuzamos végcsöveknél 1,5 K-ig is le lehet menni.
Egy régebbi Évkönyben 1,25 K volt, de ott már nől a torzítás. Viszont te vállalhatod nagyobb, 5K/cső illesztést, mert a párhuzamos cső miatt van bőven teljesítménytartalék, és igy a torzítás is kisebb.
Következő: »»   1109 / 2208
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem