Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv! már eljutottam a megvalósítás szintjére, de mielőtt megrendelném az alkatrészeket, tisztába szeretnék lenni a trafóval kapcsolatban amit kinéztem. Ez a trafó jó lenne? meg az érdekelne hogy mit jelent az hogy "halogén lámpához". Erősítőbe kellene.
Sziasztok olyan kérésem lenne, hogy most vettem egy ledes hátsó lámpát a motoromba(index funkcióval). Öt vezetékem van: j index, b index, test, féklámpa, helyzetjelző. S szeretném a ledek hosszú élettartamát biztosítani így szeretnék bekötni egy fesz stab ic-t. na most az indexekkel meg e féklámpával nincs is gond, mert azok akkura vannak kötve így egyenáramot kapnak, viszont a helyzetjelző az a generátortól kapja az áramot így váltófeszt kap, amit állítólag nem szeretnek a fesz satb ic-k. az lenne a kérdésem, hogy hogy tudnám s mivel biztonságosan levédeni a rendszert, hogy bírják a ledek(mivel olyan led van benne 2 oldalt ami egyben index is s ilyet nem nagyon lehet kapni), a helyzetjelző akkumulátorra kötését elkerülve (gány lenne).
Kérlek segítsetek! akár msn-en is, ott talán még könnyebben is meg tudjuk beszélni Előre is köszönöm Üdv Dávid
Szép napot mindenkinek!
Régóta figyelem ezt a támakört és az Én konstrukcióm még nem jött szóba illetve még nem találkoztam Vele. Nos a kérdés: Van Nekem egy SAL 240W.os vagy ha úgy tetszik 2x120W-os (4Ohm) autóerősítőm ami egy SAL tornado 300 (4Ohm 30-1500Hz 400/600W) hangszórót hajt meg. Én is próbálkoztam a PC-táppal,de úgy voltam Vele, hogy meg kellene építeni hozzá egy jó tápot, amihez a következők állnak rendelkezésre: 1,6Kw-os EI vasmagos transzformátor (magam csináltam) ami tud 2x36 és 1x19V-ot a 19V-os tekercs hozzávetőleg 50-A-t tud 2,2mm átmérőjű hozalból készült, 50A-es egyenirányító. A probléma ott lenne, hogy a 19V-ból kellene 12V-ot csinálni úgy, hogy az tudja azt durván 30A-t. Aki tudna kapcsolási rajzot kérem ossza meg Velem vagy ha más ötlete van írjon! Előre is köszönöm! ( Vagy ha tud 1 utas hangváltót 600Wra a mélynek 30-200Hz vágással az is mert van egy 400W-os erősítő, így is megoldható a probléma) Üdv!
Sziasztok
Lüktető egyenáramot lehet fesszabályozni stabilizátorral ? Ha a stab. után pl akku vagy elkó van, tarja a beállított feszültséget, vagy megnöveli a puffer ?
Tehát a stabilizátor simítja is a jelalakot a kimenetén ?
Akkor is ha már esik a bemeneti feszültség, és vele együtt a kimeneten is ?
Értem
Esetleg attól nem kell félnem, hogy mondjuk beállítom 14 V-ra ( lüktető egyenfesz), rákerül az akkura, és a pufferlés miatt feljebb megy a feszültség ?
Értem köszönöm
Akkor lehet megpakolom amperenként 2200 mikróval, szerintem ha beállítom csúcsra és rárakom az akkura, nagyon lassan töltené
Én fogalmaztam rosszul
Nem akkut töltő lenne, hanem fix feszültségű táp, ha beállítanám a simított feszültségre, és leterhelném eléggé beesne a feszültség, de ennek feszültséggenerátorosnak kellene lennie.
Még egy rövid kérdés
Lm338-nál tudok olyan kapcsolást csinálni, hogy a szimetrizáló ellenállás, és a kábelek után mérném az ezeken eső feszültséget, és erre a végpontra szabályozná a fix feszültséget ? Egy invertáló erősítővel meg kell fordítanom a kimenő kábeleken és az ellenállásokon eső feszültség előjelét ? Bővebben: Link
Igen, gondoltam Rá Én is csak le van inpregnálva és gondoltam van vmi kapcsolás,ami megoldja a problémát. De köszönöm a hozzászólást így lesz megcsinálva! Üdv!
toroid, egyenirányít, pufferel, pár db lm338 párhuzamba, 5-15 V-ig állítható feszültség, és a beállított érték a névleges terhelhetőségig fixen álljon a kimeneti kábel végein.
Szval még a szimetrizáló ellenállásokon, és a kimeneti kábelen eső feszültség se jelentkezzen a beállított értéknél. Ha adj. lábon esik a feszültség, vele együtt vesz vissza a kimeneti feszültségből. Arra gondoltam hogy egy invertált feszültséget kellene adni neki, szval amennyi esik az ellenállásokon és a kábelen, azt növekedésként az adj. lábra vinni, egy plusz szállal, a legvégső pontról mérve a feszültséget.
Hali mindenki! lenne egy kérdésem, van 10 voltom de kevés a miniamper hogyan tudnám meg duplázni hogy stabil legyen?
Ezen sokszor gondolkoztam. Amelyik magasabb kimeneti feszt állít elő, az fogja vinni az áramot mindaddig, amíg a saját védelme bele nem szól, ekkor elkezd esni a kimenet, ami miatt a sorban következőn is megnövekszik az áram és így tovább. De ezt még sose próbáltam ki, elvben így kell működjön.
Tehát miniamperből maxiampert kell csinálni?
Az a 10V milyen feszültségforrás? Az áramkör, amit meghajtasz, mekkora feszültséget igényel, nem kezdődik eleve valami stabilizátorral?
Szabálytalan . A szabályozások az egyes IC-kben lehet, hogy képesek egymásra rágerjedni, ezt látom gyenge pontként a történetben, no de a kimeneteket lehetne schottky diódákkal közösíteni, amitől persze remek lesz a pontosság . Inkább ilyen vészmegoldásként, rövidtávban gondolkoztam párhuzamos megoldáson, bár a harmadik IC-nél már egyszerűbb az áteresztőtranyós fejelés, EB közötti ellenállással meg méretezhető áramkorlát is lesz, jó hőkontaktusal hővédelem is, azaz elérkeztünk a linkelt témához .
értem. én konkrétan arra gondoltam hogy kondival lehetne puffereltetni csak épp kapcsolásom nincs hogy hogyan kezdjek neki.
Igen valami stabilizátor rajz is jöhetne minél egyszerűbb annál jobb.
Sziasztok!
egy kérdésem lenne. Építek egy viszonylag egyszerü kapcsolást led csíkokhoz, autóba kéne fix 12V-t. 7812 es feszstab ic-t szeretnék használni, ám ez ugye 1,5A max nekem meg 3 ampernyi áramfelvételem van, arra gondoltam, hogy megfelezem a ledeket és 1-1 kapcsolást készítek eléjük, persze egybe, kérdésem az elnne, hogy ezen ic-k lehetnek közös hűtőbordán? Vagy mindenféle képpen szigeteljem le őket? vagy egyálltalán menynire igényelnek ezek az ic-k hűtést? Köszi a választ előre is
Szia!
Nyugodtan lehetnek közös hűtőbordán. A hűtőfelületük test potenciálon van. Mindenféleképpen kell nekik hűtés ekkora terhelésnél.
Szia!
IC-k nélkül is boldogulsz. Soros ellenállással is beállíthatod a LED-ek áramát.
A helyzet az h ezek az egyégek smd ledek és smd ellenállások fix 12V-ra vannak beállítva 3as blokkokban és sorosan összekötve, véleményem szerint ha ellenállás hálót csinálok elé egyrészt macerás másrészt nem elég stabil harmadrészt átláthatóbb egy ilyen stabil táp, és ez biztos 12V marad.
Egy kis számolásban kérném még a segítséged ha nem terhellek le vele, vagy bárki segíthet akinek van egy kis szabad kapaciátsa.
250db smd ledről van szó. egy smd led áramfelvétele 20mA 500ohmos smd ellenállás utánna 3db led kötve és ezek szépen párhuzamosan egymáson. Én maszek módon becsültem meg a teljes áramfelvételt ezért is gondoltam felvetem még ezt a kérdést, hátha elég egy 7812es kapcsolás is, hogy ellássa árammal a komplett egységet. (csak megjegyzésként a led szalagok gyári vezetéke eléggé vékonyka, ezért sem merek túl nagy áramfelvételen gondolkodni)
Tégy be az egész LED-sor elé egy olyan ellenállást, amely akkora értékű, hogy 14V-os hálózati feszültség mellett 2V essen rajta. így mindenféle IC-k nélkül megoldható a kívánalom.
Ez ezért nem lenne a jelen pillanatban elégséges nekem, mivel az autóban a generátor töltése soha nem egyenletes, 14,4-14,2-13 terhelés függvénye és fordulaté. most ha ellenállással oldanám meg az mindig leosztana 2 Voltot ami nem minden esetben lenne jó, + az ingadozásokat nem szűri ki, se a zavarokat. És ez meglátszódna mind a led élettartamán mind az erősségén. Azért választottam a feszstabot mert egyenletes áramot ad amikor csak lehet, és zavaroktól is védett mivel ki és bemenetéhez 1-1 100nFos kondit kötök.
Ha ilyen igényeket támasztasz, akkor használj egy nagyáramú kis maradékfeszültségű (low dropout) feszültségszabályzót: LM1085IT-12. A bemenetére érdemes egy párszáz µF-os elkót kötni, a kimenetére pedig egy 10µF-os típust.
Nah igen ezt ott basztam el h már megrendeltem 20db 7812eset 600ftért, míg ezt a másikat pont néztem 5db került volna 2ezerbe. néztem én is gondoltam rá de végülis nem mertem belevágni mert ott a középső láb nem csak gnd volt hanem / adj és még nem dolgoztam olyan ic-vel. 7812vel viszont igen csak még nem ekkora áramerősséggel csak pár mA-al ahoz még hűtés sem kelett
A 7812-n túl nagy feszültség esik és semmit nem fog stabilizálni. Olyan, mintha ott se lenne. Ilyen helyre, ahol a ki-és bemeneti feszültség közel van egymáshoz csak a low dropout-os stabilizátorok jöhetnek számításba, de még ezeken is 1,3V esik. A linkelt típus egy fix kimeneti feszültségű változat, itt az első lábat simán a testre kell kötni. Bár én még mindig ellenállást használnék a feszültségcsökkentésre, kiegészítve egy-két pufferkondenzátorral.
Ezt egy kicsit lefordítanád, az én "paraszt" nyelvezetemre? Most akkor mit fog produkálni ez a 7812es ic nekem az autóban? járó motornál és állló motornál a kimeneti feszültség menyni lesz?
Mert ha nagyon kész a helyzet még valahogy talán megeszközölöm az ebay-es rendelést és rendelek egy másfajta ic-t
A 7812-nél 2V ez a feszültség, tehát 14V feletti feszültségnél tartja stabilan a kimenetét. Ez alatt nem fejt ki semmilyen stabilizáló hatást.
Nagyon jó, ezt hiányoltam az előbbi hozzászólásokból is átolvastam őket és itt végre tisztán látszik a helyzet akkor, megoldás... vissza kell mondanom valahogy a rendelést és... kinéztem egy ic-t megmutatom...
LM1084IT-12 2ezerft 5db belőle ő lenne az sajnos csak 5A-osba találtam de igy legalább nem kell nagy hűtés neki. Akkor szerinted is ez a megoldás? SZűrésnek jók hozzá a 1µF-os kapacitorok? |
Bejelentkezés
Hirdetés |